Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor koffer hebben jullie?

+8
TNMN
Verde
Beachgirl
Jente10
Zininzon
Atelier Madame
Mari
Xanna
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  Xanna wo 4 mei 2011 - 23:57

Ik ben op zoek naar een (nieuwe) koffer om onder andere mee op zomervakantie te nemen. Maar ik twijfel nog een beetje qua formaat, type etc. Ik wil wel een koffer met een harde buitenkant en een cijferslot. Mijn oog is gevallen op de Samsonite Young, maar toch twijfel ik!

Ik zie namelijk op internet koffers voorbij komen van 80 liter en 92 liter. Daarnaast kun je kiezen uit 4 wieltjes (trolly) of 2 wieltjes met een trekarm. Verder, hoe groter de koffer hoe zwaarder, hoe minder kleding natuurlijk Wink

Wat hebben jullie en wat is wel of niet handig?

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Re: Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  Mari do 5 mei 2011 - 0:05

Ik heb een samsonite met een harde buitenkant, maar deze weegt al 5 kilo, wat dus betekend dat ik vaak maar 15 kilo kan meenemen. Ik zag net op de website dat er zelf koffers zijn die nog meer wegen.

Ik heb nu ook een samsonite met een zachte kaft, deze weegt minder en is nog veel groter ook. Maar ik vind hem veel te duur, het is dat ik hem gekregen heb. Mijn vriend heeft ook een zachte kaft van een nepmerk, die doet het prima en is ook lekker licht.
Oja met een zachte kaft bedoel ik niet van stof, maar van de spul dat je kan induwen.

Hou dus rekening met het gewicht van je koffer.

Wat voor koffer hebben jullie? V22-004-01


Laatst aangepast door Mari op do 5 mei 2011 - 0:26; in totaal 1 keer bewerkt
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Re: Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 0:15

wij hebben een koffer gekocht bij de kijkshop, vorig jaar meegeweest en ben er erg tevreden over. Dit doordat mijn vriend geen megagrote koffer wilde en we eigenlijk een tussenmaatje zochten. Van Samsonite e.d. waren deze heel erg duur dus toen bij de kijkshop geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Re: Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  Atelier Madame do 5 mei 2011 - 0:21

Ik heb zon harde vliegtuigkoffer van Samsonite
Wat voor koffer hebben jullie? Samsonite_koffer_1361232b
alleen dan in het rood
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Re: Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 0:28

Een grijze Samsonite. Heb er zelf nadat die een keer kwijt was geraakt op het vliegveld in Turkije met spuitbussen een tekening erop gemaakt.
Zo heb ik een originele koffer en is die van een afstand op de bagageband gauw te zien.
Mijn man heeft op zijn koffer ook wat getekend/graffiti.

Onze koffers zelf gaan al jaren mee en hoewel ik wel eens in folders mooie zie sta koop ik geen nieuwe.
Het is zo stevige dus een nieuwe is niet nodig tenzij die van ellende ooit uit elkaar valt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Re: Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  Zininzon do 5 mei 2011 - 4:12

Ik weet zo niet precies welke merk ik heb, maar dat is voor het maken van mijn punt ook niet zo belangrijk.
Die van mij lijkt hierop en ik vind de wieltjes irritant.
Wat voor koffer hebben jullie? Koffer-FLite-Spinner67-AmericanTourister

Als ik op vakantie ga, ga ik vaak met de trein naar Schiphol en ook in het buitenland reis ik nog wel eens met de trein of bus.
Je trekt de koffer in de breedte met je mee en dan past hij niet door het gangpad, dus mag je hem continu tillen.

De wieltjesverdeling van de koffer die Mari laat zien, is handiger, die kun je ook in de lengte achter je aan trekken of duwen.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Re: Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  Jente10 do 5 mei 2011 - 5:05

Sluit me bij Zininzon aan. Heb ook een koffer (weet zo niet welk merk) met vier wieltjes en dat vind ik echt ideaal. Dan kun je hem op alle mogelijke manieren meeslepen/duwen.
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Re: Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 23:16

ik vind koffers met 4 wieltjes dus weer niet handig omdat je koffer veel fragieler is en die wieltjes veel makkelijker kunnen afbreken omdat de wieltjes er "los" onder zitten.

Mijn vriend heeft een turkoise Samsonite vliegtuigkoffer (naast zijn backpack) en ik heb een zachte tas van Kipling, met trekarm en 2 wieltjes. Ideaal ding die laatste, en weegt ook niet zo veel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Re: Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  Beachgirl vr 6 mei 2011 - 1:34

Ik heb er eentje van LIV, te koop bij de V&D. Was toen in de aanbieding. Fijne koffer!

Wat voor koffer hebben jullie? 31170307_p_m

Koffer zelf is stevig, maar niet zwaar. En heeft 4 wieltjes, dat vind ik zelf wel handig.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Re: Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  Verde vr 6 mei 2011 - 7:53

Ik heb er vorig jaar 1 gekocht van de Hema:
Wat voor koffer hebben jullie? Koffers,_middel-18601053-Big
De middelste van drie maten die nu ook nog verkocht worden, maar was toen in de aanbieding. Is dus met harde buitenkant en 4 wieltjes.
Ik heb ook nog een grotere koffer van zachter materiaal, maar die was zo groot dat ie onhandig in het gebruik was en er kon zoveel in dat ie altijd te zwaar was Wink

Ik vind die vier wieltjes ook erg handig, en ondanks dat ie afgelopen zomer over meerdere keienweggetjes en onverharde paden gereden is, tonen ze nog geen teken van versleten raken of kapotgaan.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Re: Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  TNMN vr 6 mei 2011 - 8:59

Een harde samsonite koffer in het oranje, valt lekker op als hij aankomt op de rolband Wink
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Re: Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  teletascha vr 13 mei 2011 - 20:15

Ik heb 2 koffers van American Tourister (volgens mij uit dezelfde fabriek als Samsonite). Een met 2 wieltjes, en de ander met 4. Die met 4 is wel wat fijner om achter je aan te trekken en wat praktischer is trein.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Re: Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  BJA vr 13 mei 2011 - 22:15

Ik heb een knal oranje ooit bij de AH gekocht.
Zij hadden toen aanbiedingen. Hij is behoorlijk groot en heeft 4 wieltjes aan de onderkant, wat voor mij toch wel een must is.
Er zit een cijferslot op (die ik overigens nog niet ingesteld heb omdat ik met deze koffer alleen nog naar Amerika ben geweest) en 2 slotjes aan de boven- en onderkant. Deze doe ik alleen op slot in het land zelf.
Ik vind 4 wieltjes wel een must trouwens! 2 is het net niet.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Re: Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 22:28

Ik heb er in Utrecht één van American Tourister gezien die ik graag wil, bij de V&D. Niet te duur en de kwaliteit is vergelijkbaar met Samsonite. 't Schijnt trouwens dat V&D deze maand nog met een kofferactie moet komen, dus ik zou die even afwachten Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Re: Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  Xanna vr 13 mei 2011 - 23:27

Maple, volgens mij is er nu een 15% kortingsactie, kan dat?

Ik vond trouwens ook deze site; www.bagageonline.nl. Daar hebben ze ook scherpe prijzen en gratis levering. Ze hebben er ook de American Tourister koffers.

Mijn oog is nu gevallen op deze Samsonite. Maar slijten die 4 wieltjes niet supersnel en zijn ze niet kwetsbaarder op de bagageband of in het vliegtuig?

Wat voor koffer hebben jullie? Y-lime-74_3

Of deze met twee wielen;

Wat voor koffer hebben jullie? V64-flite-young-upright-lime_2

Het is een koffer die ik eigenlijk alleen wil gebruiken voor zonvakanties of verdere bestemmingen. Ik heb daarnaast een 65L backpack die meeneem op kortere tripjes.

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Re: Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  BJA za 14 mei 2011 - 0:04

Ik heb juist het idee dat 4 wieltjes beter voor de koffer zijn.
De onderkant beschadigt nauwelijks en ook denk ik dat 4 wieltjes minder hard slijten dan 2. Wink
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Re: Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  Monte za 14 mei 2011 - 0:16

Wat voor koffer hebben jullie? 31032100_d_01_l_%28vk%29
Maar dan in het groen:
Wat voor koffer hebben jullie? 31911179_d_01_s

Hij is van de v&d(staat nu nog op de site) en heeft na 1x vliegen(en 5x overstappen in totaal) nog helemaal geen slijtplekken. Daarbij is het super handig dat hij 4 wieltjes heeft. Al mijn vrienden moesten allemaal in de rij hun koffer weer optillen en schuin houden om een stukje verder te rijden en ik liet hem gewoon rechtop staan en hoefde maar een klein duwtje te geven en hij ging al vooruit. Je kunt er ook mee rijden als hij op 4 wielen staat terwijl je met 2 wielen hem altijd achter je aan moet trekken en er een lamme arm van krijgt. Ik zou dus echt niets anders meer willen.
Deze koffer heeft een rits en een tsa slot.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Re: Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  Minx za 14 mei 2011 - 10:25

1 tip ga NIET voor 2 wieltjes. Je draagt dan als het ware het gewicht wat in je koffer zit. En op schiphol moet je er toch nog behoorlijke stukken mee slepen. Wij hadden thuis 1 koffer met 2 wieltjes van samsonite na een tijdje wist ik echt niet meer hoe ik dat ding mee moest nemen. Ik heb voor mijn verjaardag de samsonite young (oid) nu gehad met 4 wieltjes. Deze vond ik echt ideaal geen last van mijn ellebogen wat ik met die met 2 wieltjes wel had.

American Tourister is een dochteronderneming van Samsonite de kwaliteit is hier dus net zo goed van het is alleen wat hipper dan de gemiddelde samsonite koffer.

Deze koffer heb ik met een bagageband met zebraprint. Valt goed op op de band :P

Wat voor koffer hebben jullie? Y-74-aqua_2
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor koffer hebben jullie? Empty Re: Wat voor koffer hebben jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum