Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

S-speen gaat te snel, tips?

+10
Nana
Darius
Coccinelle
Spring
PiP
Ezzer
ekjir@M
PapillonRose
Dora
Liadan
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Liadan zo 3 jul 2011 - 0:40

Ik ben vorige week begonnen met kolven zodat we kunnen oefenen met het geven van een fles. Kian heeft nu 3 keer uit een fles gedronken en hij pakt de fles goed, maar hij is een gulzige drinker en verslikt zich continu.
Hij krijgt de voeding uit een Difraxfles met een s-speen, dit is volgens mij de kleinste speen?
Hij zuigt drie keer heel hard aan de speen en slikt het dan pas door. Hij krijgt de voeding veel makkelijker uit de speen dan bij mij uit de borst en verslikt zich dus.

Zijn er flessen/spenen waar de voeding minder makkelijk doorheen komt?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Dora zo 3 jul 2011 - 0:43

Wij zijn erg tevreden over de spenen van nuby en tommy tippee (lijken ook het meest op de tepel).
Zijn wel wat duurder en niet overal te vinden, Etos & DA hebben ze geloof ik wel. Maar misschien een tip?
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 0:49

D. kon daar ook niet goed uit drinken, deze speen lijkt ook niet op de borst. Het gaatje van de eerste speen van Avent is heel klein en bovendien voelt het meer hetzelfde als borstvoeding voor de baby. Zie ook tips Tijgertje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  PapillonRose zo 3 jul 2011 - 0:53

Ik ben het ook eens met Teigertje. In het begin ging hier de S-speen nog wat snel. De Nuby en Tommy Tippy gingen hier prima!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Liadan zo 3 jul 2011 - 1:24

Hij pakt de speen wel goed, daar ligt het niet aan, de voeding komt er alleen te snel uit.
Maar ik heb nog een flesje van avent liggen (zat in zo'n gratis doos), die zullen we eerst eens proberen.
Als dat niet gaat ga ik er 1 van nuby of tommy tippee proberen, bedankt voor de tips!
(weten jullie of de nuby of tommy tippee op een medela kolf passen? want dat vond ik zo ideaal aan de difraxfles).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  ekjir@M zo 3 jul 2011 - 1:25

Wij hebben de Dr. Brownfles met brede hals. Standaard zit hier een fase 1 speentje bij die gaat ook niet zo hard en door het buisje/ventiel in de fles kan er geen vacuum ontstaan wat weer helpt bij de krampjes en spugen.

Helpt het niet om z´n voeding een beetje in te dikken met Nutriton zodat hij zich niet steeds verslikt?

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Ezzer zo 3 jul 2011 - 1:30

Hier zelfde probleem. S. is erg gulzig aan de fles en de voeding komt snel. Avent fles ook geprobeerd maar ook geen succes.
De kinderarts heeft ons geadviseerd om z'n voeding dikker te maken met Nutriton. En dat werkt erg goed! Hij drinkt nu veeel rustiger uit dezelfde fles.
Verder adviseerde ze ons om evt dr. Brown flesje te kopen. (wat ik nog niet gedaan heb omdat hij nu ook goed drinkt)
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  PiP zo 3 jul 2011 - 1:32

Voor F ging de S speen van Difrax in het begin ok te snel, toen hebben we de Dental speen van Difrax geprobeerd en dat ging meteen stukken beter! Het gaatje zit in die speen aan de bovenkant, dus tegen het gehemelte.

Later kreeg ze JBPM in de melk omdat ze steeds teruggaf en was de dental speen ook niet meer nodig

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Liadan zo 3 jul 2011 - 1:33

Nutriton is voor mij geen optie. Hij drinkt normaal gesproken gewoon bij mij, alleen uit de fles gaat het nu te snel omdat dat 'makkelijker' drinkt dan uit de borst.
We geven nu af en toe een flesje zodat hij dat kan als ik weer ga werken.
Ik wil hem geen nutriton geven als dat niet echt nodig is.
Maar ik ga de flessen maar eens proberen die hier als tip worden gegeven!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Liadan zo 3 jul 2011 - 1:34

PiP schreef:Voor F ging de S speen van Difrax in het begin ok te snel, toen hebben we de Dental speen van Difrax geprobeerd en dat ging meteen stukken beter! Het gaatje zit in die speen aan de bovenkant, dus tegen het gehemelte.

Later kreeg ze JBPM in de melk omdat ze steeds teruggaf en was de dental speen ook niet meer nodig
Dat is ook een goede tip, dat ga ik eerst maar eens proberen want dan kan ik de difraxfles gewoon blijven gebruiken smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Spring zo 3 jul 2011 - 8:22

Ik zou zelf niet snel een dental speen gebruiken omdat deze een heel andere vorm heeft dan een gewone speen.

Zoals bij de fopsteen wordt juist de combi aangeraden als je bv geeft.

Mijn dochtertje drinkt ook heel snel. Ze heeft in minder dan 10min een fles leeg.
In het begin was dit voor haar wel lastig. Maar nu gaat het wel goed.
Ik geef zelf ook bv.

Bij een flesje hoeven ze veel minder moeite te doen als aan de borst.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 8:24

volgens mij heb je ook wel prematurenspeeentjes toch? Misschien dat dat wat beter gaat, die gaatjes zijn nog kleiner.

En wel regelmatig blijven oefenen met de fles hè! Ze kunnen het heel snel verleren op deze leeftijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Coccinelle zo 3 jul 2011 - 8:43

Ik gebruik de Medela flesjes en spenen. De S speen van Medela heeft volgens mij wel een klein gaatje, maar ik heb geen ervaring met Difrax.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Liadan zo 3 jul 2011 - 8:52

biancy, verslikte jouw dochtertje zich ook zo als ze uit een flesje dronk? Kian verslikt zich en wordt dan boos en probeert het dan weer, wordt nog bozer en uiteindelijk drinkt hij niet meer maar huilt hij heel hard...

dromertje, prematurenspeentjes zal ik eens gaan zoeken en oefenen gaan we zeker regelmatig doen, ik wil proberen te verkomen dat hij de fles gaat weigeren.

coccinelle, kreeg je de medelaspeentjes bij je kolf? Want dan zou ik ze ook moeten hebben, ik zal eens gaan zoeken...

Ik vind het wel fijn dat mijn zoon sneller uit de borst drinkt dan mijn dochter deed (die deed er in het begin bijna 3 kwartier over en nu ben ik vaak in 20 minuten klaar incl. verschonen), maar met het drinken uit een fles is het toch wel onhandig...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Darius zo 3 jul 2011 - 19:47

Liadan, ik heb twee jaar geleden een medela kolf gekocht en kreeg daar 1 flesje bij inclusief speen. Drinken gaat bij l en p prima uit deze speen. Er is tegenwoordig ook een medela calma speen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Nana zo 3 jul 2011 - 21:52

Mijn beide kinderen dronken allebei uit de breastflow. De drinktechniek die ze daar bij nodig hebben is hetzelfde als uit de borst drinken. De fles bestaat uit 2 spenen op elkaar waardoor er pas later melk kont. Misschien is dat wat?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Liadan zo 3 jul 2011 - 21:55

Darius, dan ga ik even zoeken of ik die spenen nog heb die toen bij mijn swing zaten. Ik heb nu ook een medela pisa en daar zat geen speen bij.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  duckie zo 3 jul 2011 - 23:38

en een andere speen die evt wel op de difrax fles past?? Hier heb ik avent flessen en toen een tijdje jbpm gebruikt en dat ging makkelijker met een difrax speen als de avent spenen. Heb toen de difrax speen op de qavent fles gezet en dat ging prima, zo hoefde ik niet allemaal nieuwe flessen te kopen. Misschien passen de avent spenen (etos eigenmerk willen hier ook) wel op de difrax fles.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Darius zo 3 jul 2011 - 23:48

Liadan schreef:Darius, dan ga ik even zoeken of ik die spenen nog heb die toen bij mijn swing zaten. Ik heb nu ook een medela pisa en daar zat geen speen bij.

Is pisa nieuw?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Liadan ma 4 jul 2011 - 0:08

Darius schreef:
Liadan schreef:Darius, dan ga ik even zoeken of ik die spenen nog heb die toen bij mijn swing zaten. Ik heb nu ook een medela pisa en daar zat geen speen bij.

Is pisa nieuw?
Nee, is een afkorting: pump in style advanced smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Coccinelle ma 4 jul 2011 - 8:39

Ik kreeg geen spenen bij mijn kolf, alleen een aantal flesjes. Ik haal de spenen bij de prenatal, maar ze zullen vast ook bij iedere thuiszorg winkel te krijgen zijn.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Theeleut ma 4 jul 2011 - 8:49

Hier ging de s speen van Difrax ook te snel, veel verslikken en veel geknoei. spuugdoekje was na elke voeding zeiknat.

Ik heb echt een winkeltje aan spenen in middels, maar nu heb ik het gevonden!

De difrax fles was na 7 weken al gesneuveld dus was weer eventerug op de avent fles (had ik ook gekocht om te proberen) daar ging de 1 speen weer te traag, viel hij weer in slaap... Dus gaatje iets groter gemaakt, was uitgeschoten dus weer drama. Toen las ik dat iemand de hema speen op de avent fles had en dat het super ging. Dus ik die ook gekocht en sindsdien gaat het éindelijk goed.
Ik moet wel zeggen dat we de voeding een heel klein beetje indikken, maar dat gaat nu prima. Heb al zonder nutriton geprobeerd, maar dan heeft mijn zoontje weer last met zijn ontlasting. Met nutriton kan hij goed poepen, dus 2 vliegen in 1 klap Very Happy
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Annie24 ma 4 jul 2011 - 9:19

De Dr.Brown flessen hebben iig een prematurenspeen. Y. drinkt daar ook nog steeds uit, want met fase 1 is binnen 10 minuten de fles leeg. Je hebt ook nog een fase 4 speen, die is voor gulzige drinkers, maar hebben wij niet geprobeerd omdat het met die prematurenspeen ook goed gaat. Je hebt ook flessen met brede hals van de Dr.Browns, die worden meestal geadviseerd icm borstvoeding. Weet alleen niet hoe dat met het kolfapparaat zit...
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Liadan vr 8 jul 2011 - 19:06

We hebben gisteren een difraxfles met een medelaspeen geprobeerd en daar dronk hij een stuk rustiger mee, dus hopelijk is dit de oplossing! Bedankt voor alle tips.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Chelle vr 8 jul 2011 - 19:13

De difrax spenen hebben een groter gaatje dan andere merken flessen. Ik heb de avent. Ook heb ik dr.brown geprobeerd maar leek of ze daar juist krampjes van kreeg..
Hier is ze ook erg gulzig en zuigt 3 keer voordat ze slikt. Denk niet dat daar iets aan te doen is. Ik neem het nu maar voor lief en gebruik extra spuugdoekje.haha!

Moet wel zeggen, nu ze wat ouder is lijkt het lekken ook iets minder te worden.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

S-speen gaat te snel, tips? Empty Re: S-speen gaat te snel, tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum