Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips te snel drinken

5 plaatsers

Ga naar beneden

Tips te snel drinken  Empty Tips te snel drinken

Bericht  Jazzlyn do 21 jun 2012 - 2:54

A. krijgt NAN ar, ingedikte voeding. Maar op stand 1 is het te langzaam en stopt hij na 70 ml , maar stand 2 of welke andere speen dan ook met soortgelijk gaatje is de fles na 8 tot 10 minuten leeg.

Aangezien A. nog steeds vanaf de voeding erg , maar dan ook erg veel huilt willen we dit ook proberen aan te pakken.

Wat kan werken? De dental speen? en dan de medium? Of ideeen? Hij ligt nu weer naast me te krijsen, zoals elke voeding al 12 weken lang en dat breekt een beetje op.. Tips te snel drinken  1270000679

Edit: hij drinkt uit dr. brown flessen en heeft erge reflux, op alle indikmiddelen reageert hij zeer heftig, verder indikken is dus geen optie.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips te snel drinken  Empty Re: Tips te snel drinken

Bericht  Floor do 21 jun 2012 - 3:45

En het eerste stukje wat hij goed drinkt met stand 1, zodat hij rustig drinkt geven met stand 1 en de rest van de voeding (weet niet hoeveel hij dan nog krijgt) geven met stand 2 of een m speen?
Ik heb ook 4 maten spenen en wij hebben hem vaak eerst de ene speen gegeven met drinken en daarna de anders speen, dan was hij wel al wat verzadigd dus dronk hij ook minder gulzig.
Onze zoon heeft reflux en verborgen reflux gecombineerd.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips te snel drinken  Empty Re: Tips te snel drinken

Bericht  Jazzlyn do 21 jun 2012 - 4:22

Floor dat lukt dus niet. Dan is hij stand 1 gewend en verslikt hij zich steeds in 2! En als hij bij 2 begint en eindigd is dat dus niet!

Het is gewoon zooo moeilijk! En het huilen komt niet door het snelle drinken. Het snelle drinken verergerd het alleen wel natuurlijk Cry
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips te snel drinken  Empty Re: Tips te snel drinken

Bericht  Floor do 21 jun 2012 - 4:32

En hij drinkt dus met stand 1 wel goed, maar maar 70cc toch?
Kan je hem dan niet vaker aanbieden en dus wel een hoeveelheid die hij kan drinken met die stand, zich niet verslikt en hij minder last heeft van zijn reflux?
Onze zoon krijgt flessen van 150+5 max nu, want als ik 180+6 maak komt er vaak toch een deel weer uit, gaat hij veel hikken en heeft hij meer pijn.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips te snel drinken  Empty Re: Tips te snel drinken

Bericht  Jazzlyn do 21 jun 2012 - 4:41

Ja, maar dan is zijn reflux niet minder, alleen de zuigbehoefte is meer voldaan. Hij laat dan even lang tussen de voedingen en drinkt niet als je hem eerder wakker maakt, want daar krijgt hij dus echt een humeurtje van.. en dan is 70 gewoon veel te weinig!

Op speen 2 verslikt hij zich niet als hij daar vanaf het begin op drinkt, alleen gaat het te snel, zoals helaas bijna elke speen. Normale voeding ging op speen 1 ook veel te snel (helaas).
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips te snel drinken  Empty Re: Tips te snel drinken

Bericht  Printje do 21 jun 2012 - 7:48

R had ook altijd zijn fles binnen 10 minuten leeg. Hier hielp een 1-2-3speen ietsjes maar hij was gewoon altijd erg snel met zijn flesjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips te snel drinken  Empty Re: Tips te snel drinken

Bericht  Jazzlyn do 21 jun 2012 - 7:57

123 inderdaad ook geprobeerd en net een dental.. maar dat was niks, die weigerde hij helemaal... Nouja ik geef het op Tips te snel drinken  878948377
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips te snel drinken  Empty Re: Tips te snel drinken

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 9:06

Ik ben heel snel een dental speen gaan gebruiken. Mijn zoontje heeft een flink zuigkracht, met een gewone speen ging het veel te snel.

Met een dental gaat heel goed, ik vind het erg fijn. Van welk merk heb je de speen gebruikt? Misschien dat je kindje van een ander merk wel goed uit de dentalspeen kan drinken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips te snel drinken  Empty Re: Tips te snel drinken

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 10:21

kan het niet zijn dat hij na 70 cc eigenlijk verzadigd is en dat hij met een grotere speen per ongeluk veel meer voeding binnen krijgt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips te snel drinken  Empty Re: Tips te snel drinken

Bericht  Snoopy do 21 jun 2012 - 11:28

Op het kdv hadden we een kindje dat ook supersnel dronk. Bij hem deed ik altijd een paar keer stoppen en even speentje in, zodat hij even kon bijkomen, en daarna weer verder me de fles.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips te snel drinken  Empty Re: Tips te snel drinken

Bericht  Jazzlyn do 21 jun 2012 - 19:57

Rejoy. schreef:kan het niet zijn dat hij na 70 cc eigenlijk verzadigd is en dat hij met een grotere speen per ongeluk veel meer voeding binnen krijgt?

Dat is haast onmogelijk, omdat hij dan per dag 300 ml te weinig voeding voor zijn gewicht binnenkrijgt (en dan nu dezelfde behoefte heeft als toen in het ziekenhuis met zijn geboorte). Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Hij is met minder vaak ook niet tevreden, tenzij hij te moe is van het drinken, dan heeft hij ook zoiets van laat maar Tips te snel drinken  394967
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips te snel drinken  Empty Re: Tips te snel drinken

Bericht  Jazzlyn do 21 jun 2012 - 19:58

Snoopy schreef:Op het kdv hadden we een kindje dat ook supersnel dronk. Bij hem deed ik altijd een paar keer stoppen en even speentje in, zodat hij even kon bijkomen, en daarna weer verder me de fles.

Dat is wellicht wel een idee ja!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips te snel drinken  Empty Re: Tips te snel drinken

Bericht  ekjir@M vr 22 jun 2012 - 0:07

Je geeft aan dat hij AR voeding krijgt maar dat hij heel sterk reageerd op de ´indik middelen´. Die AR voeding is ook ergens mee ingedikt, is dat niet los verkrijgbaar bij de apotheek oid.

Mijn kinderen drinken ook veel te snel. Bij de oudste, zware reflux, had ik de voeding altijd op het maximale ingedikt en gaf dan met de Dr. Brownsfles en een fase 2 speen. Nu bij de tweede, geen refluxbaby, doe ik 1 schepje nutriton op 130cc voeding met de Dr. Brownsfles fase 1.

Edit: Wij doen trouwens wel na iedere 60cc voeding even boeren, dat wil voor de reflux en krampjes nog wel eens helpen.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips te snel drinken  Empty Re: Tips te snel drinken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum