Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dat gaat opeens snel..

5 plaatsers

Ga naar beneden

Dat gaat opeens snel.. Empty Dat gaat opeens snel..

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 3:20

Ik zit nu al 6,5 week thuis door een schouderblessure, fysiotherapie heeft mij al aardig geholpen maar aangezien de meeste klachten blijven, moet ik geopereerd worden. Dit wist ik al wel, en hoopte dat ik snel aan de beurt zou zijn, maar ik had niet verwacht dat ik vandaag zou horen dat ik volgende week woensdag al aan de beurt ben!

Ik probeer nu dus zoveel mogelijk dingen te regelen, ik zal na de operatie 6 weken mijn arm in een mitella moeten houden en dus totaal niet mogen bewegen.
Koken word dus lastig, ik ga de aankomende week mijn vriezer zo vol mogelijk proppen zodat ik niet steeds van anderen afhankelijk ben.
Net ben ik langs de opticien gegaan voor een bril aangezien ik met één arm mijn lenzen niet uit krijg en mijn huidige bril al een aantal jaren oud zijn.
Ik heb denk ik genoeg makkelijke kleding die ik dan zelfstandig aan ga krijgen..

Maar wat vergeet ik nu? Wat kan ik nog meer voorbereiden zeg maar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dat gaat opeens snel.. Empty Re: Dat gaat opeens snel..

Bericht  Pompoen di 19 jun 2012 - 3:27

Heb je al vervoer geregeld voor na de operatie? Dingen die je kunt doen? Ik mocht na mijn heupoperatie 2 weken niet lopen, dan kom je niet ver. Ik had een paar proefabonnementen afgesloten zodat ik wat te lezen zou hebben. Verder had ik filmpjes geregeld en dat soor dingen.
Houd er rekening mee dat je je de eerste dagen niet heel fijn zult voelen.
Ik ben trouwens ook aan mijn hand geopereerd, denk je ook om schoenen, balerina's oid zijn handig, veters strikken met 1 hand is niet te doen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat gaat opeens snel.. Empty Re: Dat gaat opeens snel..

Bericht  Tiana di 19 jun 2012 - 3:29

Misschien vast dingen voorsnijden en invriezen (qua groente en vlees misschien?). Het lijkt me niet handig om dingen te moeten snijden met 1 hand, dus ook fijn als je met het avondeten alleen een vork nodig hebt om te kunnen eten (of een lepel bij soep :P).
Zorgen dat er geen belangrijke dingen ergens heel hoog in een kastje staan?
Verschoon je bed voor de operatie, want een bed verschonen met 1 hand lijkt me niet heel handig.

Verder lijkt het me dat het even wennen is om dingen met 1 hand/arm te doen, maar dat je er wel aan went. Ik ben momenteel 12 weken aan het revalideren van een operatie en kan zelfs met krukken allerlei dingen zelf pakken, die prop ik dan gewoon in mijn handen of ik neem een tas mee waar ik dingen in stop haha :P.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat gaat opeens snel.. Empty Re: Dat gaat opeens snel..

Bericht  Minx di 19 jun 2012 - 3:29

Films boeken om te kijken en je niet te vervelend.

heb je al afspraken bij de fysio staan voor als je daar weer mee verder moet. Pijnstillers e.d. al in huis. Vervoer naar de fysio als dat nodig is??
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat gaat opeens snel.. Empty Re: Dat gaat opeens snel..

Bericht  Lenster di 19 jun 2012 - 4:28

ik weet nog niet wanneer, maar ik wordt binnenkort ook geopereerd aan mn pols. Moet dan ook 6 week rusten met rechts.
Ik lees dus even mee, maar dingen zoals mn lenzen, jeetje daar had ik nog nooit aan gedacht...
Lenster
Lenster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 452
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat gaat opeens snel.. Empty Re: Dat gaat opeens snel..

Bericht  Pompoen di 19 jun 2012 - 5:07

Mag je je arm helemaal niet gebruiken? Wat zijn je leefregels voor na de operatie? Of weet je dat niet? Want als je alleen je schouder niet mag gebruiken maar wel voorzichtig iets vanuit je elleboog mag doen dan kun je je lenzen natuurlijk best in doen.

En Lenster, als je aan je pols geopereerd word dan kun je een tijdje minder en weinig kracht zetten, maar ik denk dat lenzen nog wel zou moeten lukken.

Mijn ervaring na mijn handoperatie is dat je vaak meer kunt dan je denkt en andere dingen denk je weer niet over na. De vraag is alleen of je die dingen ook mag doen. Ik had me echt niet beseft dat een knoop van mijn broek niet goed zou gaan, of de rits van mijn jas dicht doen. Gooi voor de grap je arm in een mitella en je komt er al gauw achter.

Ook flessen frisdrank zijn lastig, je moet kracht zetten met twee handen namelijk, je kunt wel bij de blokker zo'n flesopener kopen (voor petflessen) maar waarschijnlijk is dat nog niet genoeg. Dus ook voor drinken zou ik er rekening mee houden. Verder sowieso zorgen dat er voorraden in huis zijn van alle zware dingen.
Ik was erg blij dat mijn man dat soort dingen gewoon voor me kon doen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat gaat opeens snel.. Empty Re: Dat gaat opeens snel..

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 5:18

Bedankt voor jullie tips! Er zitten toch veel dingen bij waar je zo niet snel aan denkt!

Ik mag de eerste 4 weken echt helemaal niets met die arm, pas na die 4 weken mag ik hem met mijn andere arm optillen.

Vervoer heb ik idd geregeld, en de fysio stuur ik zo een mailtje zodat ik ook meteen weer een afspraak bij hem kan maken. Moet na één week namelijk weer naar hem toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dat gaat opeens snel.. Empty Re: Dat gaat opeens snel..

Bericht  Kowalski di 19 jun 2012 - 5:23

Dat gaat dan ineens wel snel joh! Misschien kan je mensen in je omgeving erop voorbereiden, dat ze weten dat je ze bijvoorbeeld kan bellen de komende weken voor wat hulp?

In ieder geval alvast veel succes!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat gaat opeens snel.. Empty Re: Dat gaat opeens snel..

Bericht  Pompoen di 19 jun 2012 - 7:00

Kun je niet eerst bij je ouders o.i.d. gaan logeren? Het lijkt me namelijk écht heel lastig mezelf te redden met 1 arm waar ik niks mee mag! En zeker om ook te voorkomen dat je het forceert...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat gaat opeens snel.. Empty Re: Dat gaat opeens snel..

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 7:38

Ik heb gelukkig veel familie dichtbij wonen en natuurlijk mijn vriend in huis die me veel kan helpen. Dus wat dat betreft denk ik dat ik me wel redelijk zal gaan redden.
Ik zal alleen wat films aan gaan schaffen denk ik, nu kijk ik die haast nooit maar ik de k dat ze dan wel van pas zullen komen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dat gaat opeens snel.. Empty Re: Dat gaat opeens snel..

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 2:44

Nou ik heb een bril besteld vandaag, als het goed is, is ie zaterdag klaar smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dat gaat opeens snel.. Empty Re: Dat gaat opeens snel..

Bericht  Pompoen wo 20 jun 2012 - 2:45

Ik heb trouwens veel van de dingen die ik geregeld had niet gebruikt, haha, ik heb bijna geen films gekeken en de tijdschriften las ik ook bijna niet. Maar ik was wél blij dat ik de mogelijkheid had.

Maar woon je samen of komt je vriend logeren? Want dat is inderdaad ook wel heel fijn!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dat gaat opeens snel.. Empty Re: Dat gaat opeens snel..

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 2:51

тыквашка schreef:Ik heb trouwens veel van de dingen die ik geregeld had niet gebruikt, haha, ik heb bijna geen films gekeken en de tijdschriften las ik ook bijna niet. Maar ik was wél blij dat ik de mogelijkheid had.

Maar woon je samen of komt je vriend logeren? Want dat is inderdaad ook wel heel fijn!

We wonen samen!
En hij werkt op ongeveer 5 minuten afstand van ons huis, dus mocht het nodig zijn is hij ook zo thuis om even te helpen.

Ik denk dat ik mijn dvd's van Friends maar weer tevoorschijn ga halen, ik kijk verder nooit films dus vind het zonde om er veel geld aan uit te geven.
Tijdschriften vind ik dan wel weer leuk, volgens mij kunnen wij bij de bibliotheek ook vrij recente tijdschriften lenen dus dat zal een goede optie zijn denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dat gaat opeens snel.. Empty Re: Dat gaat opeens snel..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum