niet veel vertrouwen in oppas (eigen ouders)
+11
loesje
studiebol
Barbabella
Tania
Parisienne
Annemie
Liadan
Linda
Darius
Pien
Teddyaapje
15 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: niet veel vertrouwen in oppas (eigen ouders)
Het verbaast me dat dit idee nog niet geopperd is, maar ik doe het toch maar even.
Waarom neem je je kindje niet mee naar het vriendenweekend? Ze weten dat jullie een kindje hebben, en als je ze uitlegt dat je geen oppas hebt kunnen vinden waarbij je je echt op je gemak voelt vinden je vrienden het denk ik geen probleem als je je kindje meeneemt. Zo zit jij ook op je gemak, en ben je denk ik uberhaupt ook gezelliger dan als je je kindje wegbrengt naar een oppas die jij niet ziet zitten en dus het hele weekend zit te stressen.
Natuurlijk zitten hier ook consequenties aan, zoals ; stappen zal je niet kunnen doen, maar ja dan had je misschien iets eerder moeten gaan nadenken over een evt. oppas voordat je ja zei op het weekendje weg.
Ik denk dat ik mijn kindje ook niet weg zal brengen naar mensen waar mijn gevoel niet juist bij is, je hebt toch de verantwoordelijkheid over zo'n kleintje als het eenmaal in je leven is, en als wij een vriendenweekendje zouden hebben weten mensen ook dat ze ons kindje erbij moeten nemen, die is nu immers ook (bijna) deel van de vriendengroep.
Misschien vinden jullie het een belachelijk idee hoor, maar ik denk ik zeg het dus toch even
Waarom neem je je kindje niet mee naar het vriendenweekend? Ze weten dat jullie een kindje hebben, en als je ze uitlegt dat je geen oppas hebt kunnen vinden waarbij je je echt op je gemak voelt vinden je vrienden het denk ik geen probleem als je je kindje meeneemt. Zo zit jij ook op je gemak, en ben je denk ik uberhaupt ook gezelliger dan als je je kindje wegbrengt naar een oppas die jij niet ziet zitten en dus het hele weekend zit te stressen.
Natuurlijk zitten hier ook consequenties aan, zoals ; stappen zal je niet kunnen doen, maar ja dan had je misschien iets eerder moeten gaan nadenken over een evt. oppas voordat je ja zei op het weekendje weg.
Ik denk dat ik mijn kindje ook niet weg zal brengen naar mensen waar mijn gevoel niet juist bij is, je hebt toch de verantwoordelijkheid over zo'n kleintje als het eenmaal in je leven is, en als wij een vriendenweekendje zouden hebben weten mensen ook dat ze ons kindje erbij moeten nemen, die is nu immers ook (bijna) deel van de vriendengroep.
Misschien vinden jullie het een belachelijk idee hoor, maar ik denk ik zeg het dus toch even
Gast- Gast
Ik kan het me wel voorstellen dat je twijfels hebt. Ik heb dat bij mijn schoon moeder. Het gaat iedere keer best goed maar toch zit het me niet helemaal lekker. Ik schrijf altijd op een briefje incl tijdstip wat ie mag eten en drinken, hoe laat ie gaat slapen enz, en geef alles zelf mee. ( Dit doe ik trouwens bij al mn oppas oma's/opa) en de meeste houden zich daar aan en vinden het ook heel fijn om het op papier te hebben staan. Opa heeft ze allemaal bewaard vanaf de eerste keer dat ie ging oppassen
Ik zou het gewoon proberen en evt vantevoren even met je ouders over hebben. Misschien gaat het wel hardstikke goed !
Ik zou het gewoon proberen en evt vantevoren even met je ouders over hebben. Misschien gaat het wel hardstikke goed !
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Pien schreef:Een andere oppas regelen of je er bij neer leggen...
Daarnaast vind ik sommige dingen wel lichtelijk overdreven, over dat roken bijv. het is hun eigen huis, ik vind het al heel wat dat ze als ze weten dat hij komt ze niet roken die hele dag en extra gaan luchten.
Over het roken tuurlijk is het hun eigen huis, maar het is wel ontzettend slecht, voor grote mensen maar ook voor kleine kinderen. Dat zou mijn ook heel erg storen. Mijn schoonouders roken ook ontzettend, echt in elke kamer, zelfs de wc en de badkamer staan asbakken met sigaretten er in en het huis ziet blauw. In mijn vriend's kamer waar hij alleen kwam en dus niet gerookt werd, stond een kast en die kleren(die uit de wasmachine kwamen) stonken al super snel naar rook het gaat overal in zitten hoor. Ze luchten bijna nooit, ik zou het echt heel naar vinden als mijn kindje daar een weekend moet door brengen. Ik denk dat ik met een paar uurtjes al moeite heb maar dat is nog te doen maar een heel weekend daar zou ik moeite mee hebben
Wat betreft de andere punten, ik snap dat je het niet fijn vind maar ik zou me er proberen bij neer te leggen. Geef aan wat jullie graag wel en niet willen. Maar wat ook al gezegd is heb je er echt geen goed gevoel bij dan moet je het echt niet doen.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
teddyaapje ik snap precies hoe jij je voelt ik heb dat ook met de oppas (mijn schoonouders) dat ze dingen doen die mij niet aan staan. wij zitten er over te denken om nog 1 keer er over te hebben en anders toch een andere oppas te zoeken want zo gaan we niet met een fijn gevoel weg.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt. Dat je zelf ook gezond groot bent geworden vind ik persoonlijk een non-argument. In onze jeugd golden sowieso andere veiligheidsnormen, maar die zijn niet voor niets aangepast en ik vind dat je gewoon van je ouders mag verwachten dat ze zich daaraan aanpassen. Natuurlijk ging het vroeger in de meeste gevallen ook gewoon goed, maar waarom zou je in vredesnaam risico's nemen met de veiligheid van je kind terwijl we nu weten hoe we ze kunnen voorkomen, of toestaan dat een ander dat doet?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ff offtopic ; Susan, wat ben jij toch altijd wijs!
Alles wat je zegt is zo goed doordacht en zo goed gebracht, echt mijn bewondering!
Alles wat je zegt is zo goed doordacht en zo goed gebracht, echt mijn bewondering!
Gast- Gast
Parels schreef:Ff offtopic ; Susan, wat ben jij toch altijd wijs!
Dank je voor het compliment.
Susan- Lady Post-a-lot
Het is geen slijmen, echt gemeend, maakt niet uit of het nu over een kapotte fietsband gaat of een ruzie met iemand, jij weet op alles iets te zeggen en beschikt vooral over veel relativeringsvermogen in mijn ogen!
En nu stop ik met veren in je **** steken
En nu stop ik met veren in je **** steken
Gast- Gast
studiebol schreef:Pien schreef:Een andere oppas regelen of je er bij neer leggen...
Daarnaast vind ik sommige dingen wel lichtelijk overdreven, over dat roken bijv. het is hun eigen huis, ik vind het al heel wat dat ze als ze weten dat hij komt ze niet roken die hele dag en extra gaan luchten.
Over het roken tuurlijk is het hun eigen huis, maar het is wel ontzettend slecht, voor grote mensen maar ook voor kleine kinderen. Dat zou mijn ook heel erg storen. Mijn schoonouders roken ook ontzettend, echt in elke kamer, zelfs de wc en de badkamer staan asbakken met sigaretten er in en het huis ziet blauw. In mijn vriend's kamer waar hij alleen kwam en dus niet gerookt werd, stond een kast en die kleren(die uit de wasmachine kwamen) stonken al super snel naar rook het gaat overal in zitten hoor. Ze luchten bijna nooit, ik zou het echt heel naar vinden als mijn kindje daar een weekend moet door brengen. Ik denk dat ik met een paar uurtjes al moeite heb maar dat is nog te doen maar een heel weekend daar zou ik moeite mee hebben
Wat betreft de andere punten, ik snap dat je het niet fijn vind maar ik zou me er proberen bij neer te leggen. Geef aan wat jullie graag wel en niet willen. Maar wat ook al gezegd is heb je er echt geen goed gevoel bij dan moet je het echt niet doen.
Dus jij zou je gewoon neerleggen bij het feit dat je ouders je kindje met z'n handjes in de koffie laten komen, bijna met z'n hoofd tegen de kast aan laten vallen en het gewoon maar laten gaan als de kat op het punt staat om je kindje in z'n gezicht te krabben?
Nou laat mij dan maar een overbezorgde moeder zijn, maar daar zou ik me ook echt niet prettig bij voelen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
[color=blue]Tania schreef:studiebol schreef:Pien schreef:Een andere oppas regelen of je er bij neer leggen...
Dus jij zou je gewoon neerleggen bij het feit dat je ouders je kindje met z'n handjes in de koffie laten komen, bijna met z'n hoofd tegen de kast aan laten vallen en het gewoon maar laten gaan als de kat op het punt staat om je kindje in z'n gezicht te krabben?
Nou laat mij dan maar een overbezorgde moeder zijn, maar daar zou ik me ook echt niet prettig bij voelen.
Nee natuurlijk niet, ik zeg toch ook dat ik snap dat ze het niet fijn vind, maar zij heeft oppas nodig dus dan moet ze zich er dus bij neer leggen of niet hun als oppas vragen dat zeg ik en dat bedoel ik met je er bij neer leggen....
[color]
studiebol- Ratel
studiebol schreef:Nee natuurlijk niet, ik zou het zeggen tegen mijn ouders. En goed aangeven wat ik wil en dan proberen om te kijken of het dat weekend goed gaat.Het kan toch ook zo zijn dat opa het even niet door had met de koffie? Tja die kat dat had iedereen kunnen zien en daar hadden ze ook wat aan moet doen.. Maar zoals ik al zei als je na een gesprek nog geen goed gevoel hebt dan moet je het niet doen.
Wel raar trouwens Tania dat er meer meiden zeggen dat ze het of moet accepteren of niet en dat je mij er meteen uitpikt.. maar goed.
Het was niet om je aan te vallen ofzo hoor. Maar jouw reactie viel me het meeste op.
Ik vond het gewoon bijzonder dat je nou net van als die dingen alleen het roken echt erg vond. Terwijl ik (en ik ben behoorlijk antiroken) me in dit geval om die andere punten misschien wel meer zorgen zou maken.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Tania schreef:studiebol schreef:Nee natuurlijk niet, ik zou het zeggen tegen mijn ouders. En goed aangeven wat ik wil en dan proberen om te kijken of het dat weekend goed gaat.Het kan toch ook zo zijn dat opa het even niet door had met de koffie? Tja die kat dat had iedereen kunnen zien en daar hadden ze ook wat aan moet doen.. Maar zoals ik al zei als je na een gesprek nog geen goed gevoel hebt dan moet je het niet doen.
Wel raar trouwens Tania dat er meer meiden zeggen dat ze het of moet accepteren of niet en dat je mij er meteen uitpikt.. maar goed.
Het was niet om je aan te vallen ofzo hoor. Maar jouw reactie viel me het meeste op.
Ik vond het gewoon bijzonder dat je nou net van als die dingen alleen het roken echt erg vond. Terwijl ik (en ik ben behoorlijk antiroken) me in dit geval om die andere punten misschien wel meer zorgen zou maken.
Misschien komt dat wel omdat ik in mijn werk gebied zie hoeveel schade roken aan (kan richten) en de rest vind ik ook heus wel punten om op te letten. Maar zoals ik al zei van die koffie kan misschien gebeuren, de kat natuurlijk niet daar moet wat van gezegd worden... Maar het is aan de TO of zij genoeg vertrouwen heeft in haar ouders dat het goed gaat, en als ze dat niet heeft moet ze haar ouders niet als oppas kiezen.
studiebol- Ratel
TO, in principe zeg je dus dat je erg bang bent dat je ouders je kindje opzettelijk pijn doen als jij er niet bij bent. De koffie, de kat, het neerzetten bij een tafelpunt etc. Als je dat oprecht zo meent dan zou ik mijn kind daar nog geen minuut meer laten, ook niet als ik er zelf bij zou zijn.
Gast- Gast
Lieskuh schreef:TO, in principe zeg je dus dat je erg bang bent dat je ouders je kindje opzettelijk pijn doen als jij er niet bij bent. De koffie, de kat, het neerzetten bij een tafelpunt etc. Als je dat oprecht zo meent dan zou ik mijn kind daar nog geen minuut meer laten, ook niet als ik er zelf bij zou zijn.
Opzettelijk, dat lees ik er niet in. Eerder door nalatigheid.
Susan- Lady Post-a-lot
Ja inderdaad nalatigheid is een beter woord, maar toch vrij schokkend vind ik.
Gast- Gast
Ik zou mijn kind echt niet bij iemand achter laten waarin ik geen vertrouwen heb, het gaat wel om je kind zeg! Toevallig zijn dit je eigen ouders en daarmee een moeilijk punt, maar als jij geen vertrouwen in ze hebt, dan zul je waarschijnlijk ook niet met een gerust gevoel weg gaan. Dan zou ik eerder een ochtendje of een middagje proberen en niet direct een heel weekend met overnachting.
Gast- Gast
Oh ik vind het echt zo lastig! Als het een gastouder was geweest, had ik T. daar nooit meer naartoe gebracht. Maar omdat het mijn eigen ouders zijn voelt het op de een of andere manier toch anders. Het is niet dat ik er helemaal geen vertrouwen in heb en het is ook niet zo dat ze T. opzettelijk (bijna) pijn deden, ze zijn zo'n kleine baby niet meer gewend en hebben volgens mij niet helemaal in de gaten wat (hij) wel en niet kan.
Ik ga denk ik morgenmiddag even langs bij mijn ouders, dan kunnen mijn ouders nog even oefenen met T. en kan ik ze wijzen op dingen waar ze op moeten letten (koffie wegzetten ed.) en even met mijn moeder kijken of er misschien dingen aan de kant moeten (kleine spulletjes bijv.).
Dan beslis ik aan de hand daarvan wel wat we doen...
Ik ga denk ik morgenmiddag even langs bij mijn ouders, dan kunnen mijn ouders nog even oefenen met T. en kan ik ze wijzen op dingen waar ze op moeten letten (koffie wegzetten ed.) en even met mijn moeder kijken of er misschien dingen aan de kant moeten (kleine spulletjes bijv.).
Dan beslis ik aan de hand daarvan wel wat we doen...
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Teddyaapje,als jij er geen goed gevoel bij hebt moet je je kind niet naar je ouders brengen. Ongeacht wat een ander daarvan vind. Mijn kind laat ik absoluut niet alleen met mijn schoonmoeder. Overdreven? Onaardig? Jammer dan.
Ik heb er gewoonweg geen vertrouwen in dat het goed gaat als zij oppast. Al is het maar 5 min. (is overigens omdat ze jaren geleden een TIA heeft gehad, anti-depressiva slikt en vaak verstrooid is en vreemd doet)
Ik heb er gewoonweg geen vertrouwen in dat het goed gaat als zij oppast. Al is het maar 5 min. (is overigens omdat ze jaren geleden een TIA heeft gehad, anti-depressiva slikt en vaak verstrooid is en vreemd doet)
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Chipa dat is ook heftig zeg! Kan me voorstellen dat je er zo over denkt.
Ik denk (en hoop) dat als ik morgen even langs ga met T. en ze op dingen wijs waar ze op moeten letten in huis dat het dan wel goed zal gaan. Het is denk ik meer dat ze bij veel dingen niet stil staan wat er mis zou kunnen gaan. Ook zal ik ze zeggen dat ze zich aan het voedingsschema van T. moeten houden en dat als ik er achter kom dat het niet zo is dat het de laatste keer was dat ze hebben opgepast.
Ik denk (en hoop) dat als ik morgen even langs ga met T. en ze op dingen wijs waar ze op moeten letten in huis dat het dan wel goed zal gaan. Het is denk ik meer dat ze bij veel dingen niet stil staan wat er mis zou kunnen gaan. Ook zal ik ze zeggen dat ze zich aan het voedingsschema van T. moeten houden en dat als ik er achter kom dat het niet zo is dat het de laatste keer was dat ze hebben opgepast.
Teddyaapje- Ratel
Kan je goed met je ouders praten? Als dat zo is, dan zou ik gewoon open kaart spelen. En duidelijk je angsten/twijfels en onzekerheden op tafel gooien. Wellicht zien ze het dan beter in en kunnen ze jou ook beter begrijpen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik snap dit wel heel goed. Mijn schoonbroer is schizofreen en die laat ik ook niet alleen met mijn zoon, liever nog geen 5 minuten. Hij slikt zware medicijnen en gedraagt zich vaak erg vreemd en raar. Hij is onvoorspelbaar en daar ben ik bang voor.chipa schreef:Teddyaapje,als jij er geen goed gevoel bij hebt moet je je kind niet naar je ouders brengen. Ongeacht wat een ander daarvan vind. Mijn kind laat ik absoluut niet alleen met mijn schoonmoeder. Overdreven? Onaardig? Jammer dan.
Niet quoten aub.
Gast- Gast
Maar misschien zijn je ouders wel anders als er juist verder niemand bij is. Kijk je ouders weten ook wel, dat als jij er naast staat, dat jij je kind echt wel in de gaten houdt stel dat hij omvalt ofzo. Als zij alleen met jouw kind zijn dan hebben ze ineens veel meer verantwoordelijkheid, ook wordt er dan niet constant 'op hun gelet' en misschien gaat het dan juist wel erg goed!
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Linda schreef:Ik zou mijn kind niet weg brengen als ik geen vertrouwen heb in de oppas. Of anderen dat nou overdreven vinden of niet maakt me niet uit, ik zou zelf gewoon niet kunnen genieten als ik me zo zou voelen.
+1 en of dat nou het buurmeisje is of mijn eigen ouders...
En "ze hebben jou toch ook gezond groot gebracht" vind ik een beetje een dooddoener eerlijk gezegd. "Misschien gaat het wel goed" zou voor mij ook niet voldoende zijn om mijn kinderen bij iemand te brengen die ik niet 100% vertrouw, misschien gaat het helemaal niet goed en dan?? Misschien een extreem voorbeeld, maar mijn oma kende een vrouw die haar kind bij haar moeder bracht. Daar stond hete thee op tafel, kindje trok aan het tafelkleed en kreeg de hele pot thee over zich heen en is overleden.
Het simpele feit dat het jou (of je mans) ouders zijn is toch nog geen garantie dat het allemaal wel goed gaat?
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Ben eigenlijk wel benieuwd wat je nu besloten hebt.
Gast- Gast
Ik was eigenlijk van plan vanmiddag even langs te gaan maar mn ouders waren niet thuis. Ik ga vrijdagmiddag dus even en bespreek met mn moeder (en vader als die dan thuis is) waar ze overal op moeten letten. Ook heb ik het op papier gezet.
Ik heb het voedselintroductie schema voor ze uitgeprint en neem het eten wat Tygo moet hebben in die 24u zelf mee.
Ik verwacht dat als ze van de gevaren op de hoogte zijn (om het zo maar even te zeggen) ze wel beter opletten dan afgelopen zaterdag.
Ik heb het voedselintroductie schema voor ze uitgeprint en neem het eten wat Tygo moet hebben in die 24u zelf mee.
Ik verwacht dat als ze van de gevaren op de hoogte zijn (om het zo maar even te zeggen) ze wel beter opletten dan afgelopen zaterdag.
Teddyaapje- Ratel
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» wat allemaal meenemen naar oppas (schoonouders/ouders)
» Ouders die niet op willen passen
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Vaste oppas kan niet wat doe je dan?
» je eigen vrijgezellenfeest niet leuk vinden
» Ouders die niet op willen passen
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Vaste oppas kan niet wat doe je dan?
» je eigen vrijgezellenfeest niet leuk vinden
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: