Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

+11
Slakje
Teddyaapje
Sun88
PapillonRose
Diese
studiebol
Star007
Flower_L
kwak
Parel
Lejow
15 plaatsers

Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  studiebol za 16 maa 2013 - 8:40

Als ik oppas nodig heb bel ik eigenlijk altijd eerst mijn ouders, kunnen zij niet dan vraag ik mijn zus en als ik alleen in de avond eventjes weg ben dan zet ik de babyfoon bij de buren neer.

Maar vandaag hadden we een begrafenis van een familielid, dus mijn familie valt dan al af. En ik ben de hele middag weg geweest. Ik heb uiteindelijk wel een oppas gevonden. Maar voel me ook al wel snel bezwaard omdat ik er natuurlijk 2 breng.

Ik vroeg me af hoe jullie dat dat doen? Hebbben jullie zoveel oppas mogelijkheden?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  Lejow za 16 maa 2013 - 8:44

Ja, ik heb best wat oppasmogelijkheden.
We hebben de gastouder, waar ik haar sporadisch extra zou kunnen brengen
Mijn schoonouders
Mijn vader past liever nog niet op, hij vindt haar nog te klein
Twee nichtjes
Een vriendin
Twee collega's

(die hebben allen eens aangegeven op te willen passen, ik weet dus ook dat ik die zou kunnen bellen als het nodig is)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  Parel za 16 maa 2013 - 8:44

In dat soort gevallen gaat ze óf extra naar de creche óf naar een vriendin/vrienden van ons. Zou het bijv. een gebeurtenis zijn met die vrienden, dan gaat ze naar mijn ouders.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  kwak za 16 maa 2013 - 8:45

Als we iets van mij man zijn kant iets hadden vroeg ik altijd mijn zusje en als we van mijn kant wat hadden vroeg ik mij zwagertje maar viel vallen nu beide weg want die hebben nU wat samen.
Ik kan verder eigenlijk alleen nog mijn broertje en schoonzuster vragen voor de avonden.

Voor overdag kunnen ze naar de Gastouder, mijn ouders of schoonouders, Rejoy of luce :cheering:
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  Flower_L za 16 maa 2013 - 8:46

Bij het condoleren van mijn opa moesten we verder zoeken....zijn de buren van mijn ouders geworden. Verder nooit problemen gehad.
Verder of extra kdv of mijn ouders/schoonouders

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  studiebol za 16 maa 2013 - 8:46

Extra dag creche kan neit, het is vandaag zaterdagVaste oppas kan niet wat doe je dan? 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  Star007 za 16 maa 2013 - 8:50

Als oppas mogelijkheden hebben wij;

Opa en oma 2x

Schoonbroer + vriendin

KDV extra dagdeel ( door de weeks dan)

Mijn zusje van 14 , maar zij is nog niet helemaal zeker van zichzelf, dus hebben we liever niet.

En we hebben nog het oude oppaskindje van mijn man, ze is nu 18. Zij wil wel tegen betaling oppassen , maar hebben we nog niet gedaan. Binnenkort een keer, als wij een avondje gaan eten en bios enzo.

Vrienden hebben allemaal geen kinderen, maar zou eventueel met wat instructie ook een mogelijkheid zijn Vaste oppas kan niet wat doe je dan? 394967
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  Gast za 16 maa 2013 - 8:54

Hier alleen mijn ouders en schoonouders en twee vriendinnen die ik wel zou vragen. Overige mensen zouden misschien wel op willen passen, maar ik vind ze niet geschikt om op te passen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  studiebol za 16 maa 2013 - 8:56

Rejoy. schreef:Hier alleen mijn ouders en schoonouders en twee vriendinnen die ik wel zou vragen. Overige mensen zouden misschien wel op willen passen, maar ik vind ze niet geschikt om op te passen.

Ik snap je laatste punt hoor, maar als je ouders en schoonouders ook allebei naar de begrafenis zouden gaan, en je twee vriendinnen niet kunnen. Zou je dan toch voor een oppas kiezen die je minder geschikt vindt omdat je toch echt oppas nodig hebt?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  Gast za 16 maa 2013 - 8:58

Nee, dat gaat de oudste niet handelen. Dan gaat één van ons alleen, of moeten de kinderen toch maar mee.

En onze gastouder zou denk ik in geval van hele erge nood (een begrafenis bijv.) wel op zaterdag op willen passen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  Diese za 16 maa 2013 - 9:01

Wij hebben gelukkig veel mogelijkheden.
Mijn moeder vragen we altijd als eerste, anders schoonouders, vriendin die hier in de straat woont (onze dochters zijn ook weg van elkaar), 3x zwagers en schoonzussen, mijn tante, mijn eigen opa en oma als het voor een paar uurtjes is, mijn beste vriendin. En voor een paar uurtjes 's avonds de babyfoon bij beide buren.
Ik vind het bij geen van de genoemde personen moeilijk om haar weg te brengen. Lijkt me lastig als het niet zo gemakkelijk is/voelt..
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  PapillonRose za 16 maa 2013 - 9:02

Ligt aan de gelegenheid. Qua familie heb ik mijn ouders en twee broertjes die kunnen oppassen. En qua overige oppas een goede vriendin. Als het nodig is en hij niet mee gaat naar wat ik te doen heb, kan mijn vriend ook bij haar blijven. Of mijn ex, haar vader. Afhankelijk van de gelegenheid kan er bijna altijd iemand. En zo niet, dan moet ze mee, of ga ik niet weg. Ik zou geen oppas kiezen die ik minder geschikt zou vinden, dan ga ik echt niet met een gerust hart weg.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  Sun88 za 16 maa 2013 - 9:19

Ouders en schoon ouders eigenlijk als enige optie. Vrienden van ons zou ook kunnen is nog niet voorgekomen, maar zij hebben een baby van dezelfde leeftijd en onze baby kan wat huilerig zijn, dus zou ik als aller laatste kiezen. Nadeel is dat mijn familie best ver woont, dus heel veel mogelijkheden hebben we nog niet. Als hij wat ouder is dan kunnen we wel op zoek naar een oppas.meisje
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  Teddyaapje za 16 maa 2013 - 9:24

Wij zaten ook lastig gistere ivm begrafenis. Een vriend van ons is komen oppassen. Ik had de hele vriendengroep gemaild of iemand zin en tijd had.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  Slakje za 16 maa 2013 - 11:09

Wij hebben hier best veel mogelijkheden. Louise is ook een erg gemakkelijk meisje, dus als er 's avonds iemand komt die ze niet kent, en ze wordt wakker doet ze niet moeilijk of is ze niet bang. Als het iemand is die zij niet kent, kies ik wel altijd iemand van wie ik zeker weet dat ze ervaring heeft met kindjes en weet wat ze kan/moet doen in bepaalde situaties.

Toen ik nog werkte en Louise werd ziek in de creche, kon ik altijd mijn mama bellen en dan ging zij haar ophalen en verzorgen. Gelukkig, ookal was ze aan het werk, haar kon/kan ik altijd bellen als er iets is.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  Tania za 16 maa 2013 - 11:15

Wij hebben niet heel veel oppasadressen maar dat is gelukkig nog nooit een probleem geweest.
Ze gaan naar mijn ouders of mijn schoonmoder past op. Als dat niet zou kunnen mag ik onze oude gastouder altijd bellen en als zij kan wil ze ook nog wel een keer oppassen. Als het echt nood is dan kunnen we de buren nog vragen, is nog nooit gebeurd maar ik zou ze daar met een gerust hart achter laten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  Gast za 16 maa 2013 - 20:12

Mijn schoonouders zijn gescheiden dus dat geeft al een mogelijkheid meer.
Wij hebben mijn ouders, schoonmoeder+man, schoonvader (+vriendin) en mijn zusje met haar vriend. Er is meestal wel iets te regelen. Het enige 'onhandige' is, is dat mijn ouders en zusje verder weg wonen. En daar brengen we de kindjes het liefste naar toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  Jezzie za 16 maa 2013 - 22:21

Ik heb eigenlijk alleen mijn mijn schoonzus en mijn schoonmoeder/schoonouders. Mijn schoonvader alleen lijkt ons nog niet zo'n goed idee.
Mijn ouders wonen hier 1,5 uur rijden vandaan, maar staan wel vanaf volgende week weer (bijna) ieder weekend op een camping hier vlakbij en in de zomervakantie 4 weken. Dus dan kan ik mijn ouder ook in de weekenden vragen.

Maar zoals gisteren, had ik wel een oppasprobleem, vriend moest werken en ik zou met de hond naar de puppycursus. Mijn schoonmoeder en schoonzus gingen samen een dagje weg...dus had ik geen oppas.
Uiteindelijk is mijn vader hierheen gekomen omdat hij toevallig ook wat andere dingen moest doen in de buurt. Maar alleen thuis op L passen zag hij nog niet zo zitten. Dus is hij meegegaan naar de cursus en heeft hij daar samen met L op mij gewacht, rondje gelopen, koffie gedronken.

Mijn vriendinnen die het leuk vinden om op te passen wonen ook allemaal verweg.
Binnenkort toch maar eens op zoek naar een oppas die in de buurt woont ofzo.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  Filoria zo 17 maa 2013 - 4:03

Wij hebben een leuk meisje van 15 als betaalde oppas. Met een tweeling lijkt me een betaalde oppas ook wel handig: je hoeft je niet bezwaard te voelen dat je zo iemand met twee kinderen opzadelt, ze krijgt er immers voor betaald. Of durf je dat nog niet aan Studiebol?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  studiebol zo 17 maa 2013 - 4:09

Filioria, als dat oppas meisje hier al vaker was geweest had ik dat wel aangedurft. Maar ik heb helaas nog niet zo'n oppas meisje.

Ik heb opzich wel genoeg oppas mogelijkheden, ik kreeg van verschillende vriendinnen het aanbod dat ze wilde oppassen dus het was echt wel goed gekomen. Maar omdat het voor een heel lang moment was, van 11 en ik was uiteindelijk om half 8 thuis, voel ik me dan wel iets bezwaarder dan als het om een uurtje gaat zeg maar.
Maar ik probeer me zelf ook wel voor te houden als mensen het niet willen ze ook wel nee zeggen. Gisteren hebben de meiden een hele leuke dag gehad en de oppassers ook dus het is gelukkig goed gekomen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  SarahKey zo 17 maa 2013 - 7:30

oma is onze structuele oppas dus een keer extra naar de opvang gaat niet meer.
Wij hebben voor de rest een meisje van bijna 17 wat betaald hier soms oppast.
En als zij niet kan dan plaats ik een oproep op facebook Laughing
(al is dat tot nu toe 1 keer gebeurd, zat echt met mijn handen in het haar. )
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaste oppas kan niet wat doe je dan? Empty Re: Vaste oppas kan niet wat doe je dan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum