Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

niet veel vertrouwen in oppas (eigen ouders)

+11
loesje
studiebol
Barbabella
Tania
Parisienne
Annemie
Liadan
Linda
Darius
Pien
Teddyaapje
15 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

niet veel vertrouwen in oppas (eigen ouders) Empty niet veel vertrouwen in oppas (eigen ouders)

Bericht  Teddyaapje za 2 jul 2011 - 23:46

Hoi.

Volgend weekend hebben mijn vriend en ik vriendenweekend. De zaterdag is me overnachting. Normaal passen mn schoonouders meestal op, en als mijn ouders eens oppassen dan komen ze bij ons thuis. Nu kan T. zaterdag en zondag niet naar mijn schoonouders omdat ze al andere plannen hadden. Onze vrienden zijn dus ook mee met het weekend dus van hun kunnen we ook niemand vragen.
Opzich denk ik dat het wel goed zal gaan met T. bij mijn ouders maar van de andere kant maak ik me best wel veel zorgen...ze zijn heel erg laks in alles en kijken niet zo nauw.

Zo waren we gistere op de verjaardag van mn vader (we zijn in totaal 2,5u daar geweest) en toen T. bij mijn vader op schoot zat (aan de keukentafel) greep T. met zijn hand vol in mijn vaders kop koffie. Gelukkig was die al flink afgekoeld dus er was eigenlijk niks aan de hand maar ik zie het ook zo gebeuren met verse koffie.
Even later wilde mijn vader hem wat van zn vlaai geven...aardbeien, aardbeienbavarois en slagroom. Ik zei dus dat hij dit niet mocht omdat er je moet uitkijken met aardbeien vanwege een evt. allergische reactie en dat er verder teveel suiker inzit en het van zuivel is. "Och och" was zijn antwoord erop "laat me hem toch lekker verwennen". Ik heb T. toen een schijfje komkommer gegeven zodat mijn vader zag dat hij daar ook heel blij mee was. Ik ben er dus maar bij blijven staan tot hij zijn vlaai ophad. Al denk ik dat hij het ook een beetje deed om mij te stangen (dat doet hij al zn hele leven).
Even later lag T. op de grond bij de babygym en de kat van mijn ouders kwam de kamer in. T. vindt dieren reuze interessant en hij kroop er naartoe. Ik vroeg aan mijn moeder of dat wel goed ging (zij zat er zo goed als langs), ze haalde dr schouders op als antwoord. T. was ondertussen bij de kat en "aaide" hem (met wat lichtelijk babygeweld) en de kat ging in de aanvalshouding met bijbehorend miauw recht tegenover T. staan. Je zou verwachten dat mijn moeder in zou grijpen...nee hoor! Ik dus snel dr naartoe...het scheelde niet veel of T. had een krab in zijn gezicht (of misschien zelfs in zn ogen) gehad.
Weer even later...mn moeder was met T. aant spelen bij de babygym maar moest even iets pakken. Ze zette hem neer in zithouding. Ik zei dat hij dat nog niet zo goed kon, maar ze liep gewoon weg...opzich is hier niks mis mee, ze hebben vloerbedekking in de kamer en hij kan zich wel een beetje opvangen als hij zou omvallen, maar ze zette hem precies zo neer dat hij met zijn hoofd op de punt van de kast zou vallen (wat ook gebeurd was als ik er niet langs was gaan staan om hem tegen te houden).
Verder slingeren er van allerlei spullen rond op een hoogte waar T. aan zou kunnen en roken ze met zn 3e behoorlijk veel (binnen). Als ze weten dat T. komt roken ze die dag niet binnen en luchten ze van te voren goed maar de rooklucht hangt toch binnen en ook dat is een puntje waar ik me aan stoor. Verder zijn ze ook van het "laat maar huilen, hij valt vanzelf wel een keer in slaap" waar ik het totaal niet mee eens ben...

Oh...ik weet echt niet wat ik moet...ik wil er niet voor thuis blijven maar ik denk ook niet dat ik met een gerust hart weg ben.
Vinden jullie dat ik me aanstel en het meer los moet laten? Ik wil niet overbezorgd zijn en vind in deze ook niet dat ik het ben maar zou graag jullie mening willen horen.
Als T. naar het kdv gaat of naar mijn schoonouders breng ik hem trouwens met een gerust hart weg en heb ik er helemaal geen moeite mee.

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

niet veel vertrouwen in oppas (eigen ouders) Empty Re: niet veel vertrouwen in oppas (eigen ouders)

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 23:47

Ze hebben jou toch ook gezond opgevoed?

Gast
Gast

niet veel vertrouwen in oppas (eigen ouders) Empty Re: niet veel vertrouwen in oppas (eigen ouders)

Bericht  Pien za 2 jul 2011 - 23:50

Een andere oppas regelen of je er bij neer leggen...

Daarnaast vind ik sommige dingen wel lichtelijk overdreven, over dat roken bijv. het is hun eigen huis, ik vind het al heel wat dat ze als ze weten dat hij komt ze niet roken die hele dag en extra gaan luchten.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 23:53

Heel eerlijk, de dingen die ze doen vind ik niet schokkend of zo.

Tsja ze roken (dat doen mijn (schoon)ouders ook), maar ze doen wel hun best om het deels te verhelpen als je zoontje komt.

En ze hebben nou eenmaal een kat.

En uiteindelijk gaf je vader hem die taart toch niet?

Je kan bepaalde dingen met ze afspreken (dit mag hij wel en dit niet eten enz), maar ja ze hebben jou ook groot gebracht dus ze weten vast wel iets van het verzorgen van baby's...

Gast
Gast

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 23:54

Ik zou T. gewoon wegbrengen en kijken hoe het gaat, als je na het vrienden weekend terug komt kun je alsnog overwegen om het niet nog eens te doen?
Misschien gaat het wel goed..je weet het maar nooit! Als Y. bij opa en oma is (nu heeft ze maar 1 opa en oma) word ze ook wel verwend, maar ik heb er totaal geen moeite mee...

En ze volgen ook niet al (onze regels op) ik heb me er bij neergelegd!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 23:55

Ik zou van te voren even langs gaan bij je ouders en even wat dingen aangeven die je dwars zitten.
Maar sommige dingen moet je ook een beetje los laten natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje za 2 jul 2011 - 23:56

Pien schreef:Een andere oppas regelen of je er bij neer leggen...

Daarnaast vind ik sommige dingen wel lichtelijk overdreven, over dat roken bijv. het is hun eigen huis, ik vind het al heel wat dat ze als ze weten dat hij komt ze niet roken die hele dag en extra gaan luchten.

Mijn vriend heeft astmatische bronchitis en heeft na 1/2 uur daar te zijn geweest heeft hij last van benauwdheid en heeft hij een pufje nodig terwijl hij dat verder nooit meer nodig heeft. Ik zeg ook in mijn post dat ik dit nog niet zo erg vind maar dat het wel weer een dingetje extra is zeg maar.

@ Ava: Dat is waar
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Darius za 2 jul 2011 - 23:57

Ik herken het wel, mijn ouders doen ook zo. Met name het stukje dat jouw vader je zit te stangen is zeeeeeeeeeer herkenbaar. Vorig jaar zou mijn vader een middagje oppassen terwijl ik met man en moeder 500 meter verderop zat. Hij kreeg telefoon van zijn werk en is toen met L.aurens in zijn auto naar het werk gegaan. (en Laurens zat alleen in de gordel op de passagiersstoel) Ik was hier helemaal niet blij mee, en heb toen maar fijntjes opgemerkt dat het maar goed was dat hij geen politie tegenkwam, anders was hij 200 euro armer geweest. (precies weet ik niet hoor)

Het oppassen gaat nu wat makkelijker, omdat Laurens van mij best daar een dagje mag rondhangen en dan maar gewoon van alles eet. Misschien zou je iets kunnen verzinnen tegen de aardbeien. Kun je niet een placebopilletje meegeven en zeggen dat hij dat direct moet hebben en daarna meteen 112 bellen als hij iets verkeerds zoals aarbeien eet? Gewoon maar zeggen dat hij vet allergisch is?

En misschien gaat het juist wel goed als jouw 'wakend' oog weg is.

Maar als je het helemaal niet ziet zitten moet je het gewoon niet doen.....dan maar geen weekend of T. meenemen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Teddyaapje za 2 jul 2011 - 23:59

Jetje schreef:Heel eerlijk, de dingen die ze doen vind ik niet schokkend of zo.

En ze hebben nou eenmaal een kat.

Dat is ook niet het punt, ik zou zelf ook graag een kat willen maar mijn vriend is er allergisch voor. Het punt is dat het niet veel scheelde of de kat had T. in zijn gezicht gekrabt en mijn moeder bleef rustig zitten.

En uiteindelijk gaf je vader hem die taart toch niet?
Nee, maar wat doet hij als ik er niet bij ben.

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Pien zo 3 jul 2011 - 0:00

Darius schreef:Misschien zou je iets kunnen verzinnen tegen de aardbeien. Kun je niet een placebopilletje meegeven en zeggen dat hij dat direct moet hebben en daarna meteen 112 bellen als hij iets verkeerds zoals aarbeien eet? Gewoon maar zeggen dat hij vet allergisch is?
meen je dit serieus?

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Linda zo 3 jul 2011 - 0:02

Ik zou mijn kind niet weg brengen als ik geen vertrouwen heb in de oppas. Of anderen dat nou overdreven vinden of niet maakt me niet uit, ik zou zelf gewoon niet kunnen genieten als ik me zo zou voelen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Teddyaapje zo 3 jul 2011 - 0:04

Darius schreef:
Wow, meenemen in de auto zonder autostoel oid kan echt niet (hoe oud was je zoontje toen)? Dat zouden mijn ouders nooit doen denk ik.
Kun je niet een placebopilletje meegeven en zeggen dat hij dat direct moet hebben en daarna meteen 112 bellen als hij iets verkeerds zoals aarbeien eet? Gewoon maar zeggen dat hij vet allergisch is?
haha, dat is echt een goeie!

En misschien gaat het juist wel goed als jouw 'wakend' oog weg is.
ja dat denk ik ook wel, maar doordat (met name mijn vader) zo doet ten opzichte van mij voelt het gewoon niet fijn voor me.

Maar als je het helemaal niet ziet zitten moet je het gewoon niet doen.....dan maar geen weekend of T. meenemen.
meenemen is geen optie, het is vrouwen en mannen apart, we zitten in een stayokay en hebben een activiteit, gaan uiteten en op stap. Thuis blijven wil ik eigenlijk ook niet en ik gun het mijn ouders eigenlijk ook wel om op te passen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan zo 3 jul 2011 - 0:05

Linda schreef:Ik zou mijn kind niet weg brengen als ik geen vertrouwen heb in de oppas. Of anderen dat nou overdreven vinden of niet maakt me niet uit, ik zou zelf gewoon niet kunnen genieten als ik me zo zou voelen.
+1

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Teddyaapje zo 3 jul 2011 - 0:09

Liadan schreef:
Linda schreef:Ik zou mijn kind niet weg brengen als ik geen vertrouwen heb in de oppas. Of anderen dat nou overdreven vinden of niet maakt me niet uit, ik zou zelf gewoon niet kunnen genieten als ik me zo zou voelen.
+1

Maar vinden jullie het overdreven als jullie mijn verhaal lezen dat ik er niet zoveel vertrouwen in heb? Ik vind het zelf namelijk lastig in te schatten zeg maar. Bij kindjes van andere kijk ik er vaak anders (misschien wel beter) tegenaan als bij mijn eigen zoontje...nooit gedacht dat ik zo zou zijn haha.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Darius zo 3 jul 2011 - 0:12

Teddyaapje: ik snap wel hoe je je voelt, zeker wat betreft je vader. Misschien dat je je moeder nog wel kunt 'instrueren'. Maar als je het hun gunt om op te passen, moet je het gewoon doen.

Wat betreft die veiligheid in huis: dat gaat heus wel goed. Jouw ouders willen T. ook niet bont en blauw weer afleveren. (en dat zal echt wel meevallen, wacht maar tot hij een peuter is! smile

Wat betreft het eten: ik zou gewoon alles meenemen, ook de tussendoortjes en precies zeggen hoe laat hij wat mag hebben.

Pien: Het was niet 100% serieus, maar er zit wel een kern van waarheid in. Er is nu van alles bekend, zoals aardbei, en ananas, in combinatie met allergieen. Mijn moeder en mijn oma mochten mij vroeger ook gewoon alles geven, maar die tijden zijn veranderd en Teddyaapje wil het niet. En dan moet je je ouders aan het verstand zien te peuteren dat ze dan niet mogen hebben. En soms werkt het beter om te zeggen: hij is allergisch dus hij mag het niet. (en dan die 112 is weer wat overdreven natuurlijk, haha!)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012

Bericht  Pien zo 3 jul 2011 - 0:16

Darius schreef:Pien: Het was niet 100% serieus, maar er zit wel een kern van waarheid in. Er is nu van alles bekend, zoals aardbei, en ananas, in combinatie met allergieen. Mijn moeder en mijn oma mochten mij vroeger ook gewoon alles geven, maar die tijden zijn veranderd en Teddyaapje wil het niet. En dan moet je je ouders aan het verstand zien te peuteren dat ze dan niet mogen hebben. En soms werkt het beter om te zeggen: hij is allergisch dus hij mag het niet. (en dan die 112 is weer wat overdreven natuurlijk, haha!)

nou ja, ik vind het nogal ver gaan om een nep pilletje mee te gaan geven en een 112 bel advies te geven. want geheid dat ze hem dan geen aardbei of ananas geven, dan geven ze hem wel wat anders.

@TO, hebben je ouders ooit al wel eens op hem gepast? gewoon voor eventjes?
als ik jou zo lees, zou ik echt proberen om wat anders te regelen, je hebt er geen vertrouwen in en dus zou ik het gewoon niet doen.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan zo 3 jul 2011 - 0:17

Teddyaapje schreef:
Liadan schreef:
+1

Maar vinden jullie het overdreven als jullie mijn verhaal lezen dat ik er niet zoveel vertrouwen in heb? Ik vind het zelf namelijk lastig in te schatten zeg maar. Bij kindjes van andere kijk ik er vaak anders (misschien wel beter) tegenaan als bij mijn eigen zoontje...nooit gedacht dat ik zo zou zijn haha.

Nee ik vind het niet overdreven dat je er niet veel vertrouwen in hebt. Ik was heel streng met eten voor mijn dochter 1 jaar was (en daarna ook nog wel). Als mijn ouders dat niet zouden respecteren dan zou dat al een reden voor mij zijn om te twijfelen of ik haar er naar toe zou brengen. Als je daar dan de andere punten bij optelt die je vertelt dan zou ik denk ik niet gerust weg gaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Teddyaapje zo 3 jul 2011 - 0:20

@ Darius: Fijn dat jij snapt wat ik bedoel mbt mijn vader. Ik denk idd wel dat het goed zal gaan en ze zullen hem ook geen moment uit het oog verliezen maar het is ook de laksigheid van mijn ouders (hierin is mijn moeder weer erger). vb; Een vriendinnetje van me werd vroeger door onze hond gebeten, toen we naar mn moeder gingen keek ze er niet eens naar. Dat vriendinnetje mocht van haar moeder niet meer bij me komen spelen en zij is naar de ha gemoeten voor de tetanusspuit.
Het zijn gewoon allemaal van dit soort dingen die meespelen bij mijn weinige vertrouwen.
Ik denk idd dat het een goed idee is om alles wat T. mag eten gewoon zelf mee te nemen. Verder heb ik het voedselintroductieschema van borstvoeding.com uitgeprint...mochten ze het toch opeens 'leuk' vinden om T. wat anders te geven.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje zo 3 jul 2011 - 0:25

Pien schreef:
@TO, hebben je ouders ooit al wel eens op hem gepast? gewoon voor eventjes?
als ik jou zo lees, zou ik echt proberen om wat anders te regelen, je hebt er geen vertrouwen in en dus zou ik het gewoon niet doen.

Ja mijn ouders hebben al vaker opgepast maar dat was dan bij ons thuis en meestal savonds. T. mocht toen nog geen bijvoeding en kreeg uitsluitend borstvoeding (al probeerde mijn moeder hem toch slagroom te geven toen hij nog geen 3 mnd was), dat is net wat makkelijker duidelijk te maken als dit wel en dat niet...al kreeg ik daar ook al commentaar op.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Annemie zo 3 jul 2011 - 0:51

Een tijdje terug moesten wij ook oppas hebben en alleen mijn ouders konden oppassen, want voor de rest was er geen mogelijkheid, normaal vind ik het niet erg dat ze oppassen, maar ze hebben nu een andere hond en die vertrouw ik voor geen meter, hapt zo uit het niks (niet bijten trouwens) en is heel angstig, dus kan zo van angst misschien wel gaan bijten. (ben zelf ook bang voor hun hond, terwijl ik normaal echt niet bang ben voor honden, maar komt gewoon door het rare gedrag wat hij vertoond.) Mijn moeder laat de hond met zijn gezicht ook gewoon bij mijn zoontjes handjes en voetjes komen, dat vind ik zo eng, dan zeg ik dat ze de hond op een afstand moet houden, maar telkens zegt ze dan:"de hond doet niks"... ja dat weet je niet van tevoren, maar ze is gewoon te eigenwijs om de hond op afstand te houden... Dus elke keer als ik naar mijn ouders ga of als mijn ouders op zouden moeten passen, dan ga ik er niet met een gerust hart heen, dat vind ik soms best jammer, want sinds dat ze die hond hebben kom ik er ook niet meer zo vaak.

Ik snap best teddy beertje dat je je kindje niet met een gerust hart bij je ouders laat, aangezien ze zo laks doen, maar zoals anderen al zeggen, jij bent ook groot geworden, dus het zal vast wel goed komen en misschien als ze alleen met je kindje zijn, dat ze dan wel voorzichtiger zijn.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363

Bericht  Parisienne zo 3 jul 2011 - 1:57

Zo te horen heb je er geen vertrouwen in, dan zou ik ook echt iets anders zoeken. Ik vind dit ook heel begrijpelijk, ik zou hetzelfde vinden in jouw situatie.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Tania zo 3 jul 2011 - 2:46

Ik vind eigenlijk helemaal niet dat je overdrijft. Het gaat niet om een snoepje meer of minder maar om het feit dat er blijkbaar zo slecht opgelet wordt dat je kindje gewoon met z'n handje in de koffie kan komen. Daar zou ik echt heel veel moeite mee hebben om m'n kindje daar dan achter te laten. Ik zou dan waarschijnlijk niet mee gaan of toch kijken of er echt niemand anders is waar je kindje terecht kan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 3:10

Ik heb dat bij mijn schoonmoeder, ik breng hem daar niet graag naar toe. Ondanks dat hij al 3 jaar is. Ze stopt hem altijd helemaal vol met chips, snoep en frisdrank! Vreselijk vind ik dat, nu laat ik haar dus ook nooit oppassen en dat heeft ze ook aan zichzelf te danken. Dat stomme "verwennen" d.m.v. Snoep en chips ect. vind ik zo vervelend. En als ik zeg dat ik dat niet wil doet ze het toch stiekum, want ze vind het zielig als hij om een snoepje vraagt en hij krijgt het niet. :shock:

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 3:12

1 of 2 snoepjes of koekjes prima, maar waarom alles dubbel op, dat begrijp ik echt niet hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 3:18

Ik vind niet dat je overdrijft. Ik zou met name moeite hebben met het slecht opletten van je ouders, bijvoorbeeld met die kat of je zoontje neerzetten zodat hij met zijn hoofd tegen een punt van de kast zou kunnen vallen. Dat vind ik inderdaad behoorlijk laks, ik zou zelf ook twijfelen of ik mijn zoontje wel zou willen brengen.

En ook het roken vind ik een 'puntje', maar goed mijn ouders roken allebei en ook binnen, maar toch breng ik M. daar. Omdat ze alles goed luchten en als M. er is roken ze buiten of in de keuken. Je ruikt bij mijn ouders ook geen rooklucht binnen.

Nee ik vind niet dat je overdrijft, maar aan de andere kant, het is maar 1 nachtje..

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: