Pijn voelen dmv adrealine?
+9
Moezie
TGR
Linnie1985
Happydobby
Lejow
SuperGrover
marjoleinnn
Steep
Rush
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Pijn voelen dmv adrealine?
mozzarella schreef:Caribbeanlover schreef:Zou kunnen. Ik wist niet hoe je het moest schrijven, maar vind mijn manier ook wel kunnen eigenlijk.
Wat leuk dat je zo creatief omgaat met de officiële nederlande spelling!
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
SuperGrover schreef:Adrenaline is inderdaad een natuurlijke pijnstiller. Je voelt dus niet pijn doordat je lichaam adrenaline aanmaakt. Dat zou nogal wat zijn
Weet je, ik snap dat je het eng vind, want pijn is niet tof. Maar pijn van verstandskiezen trekken is tijdelijk, vrij kort zelfs, als ze gewoon getrokken kunnen worden valt het best mee. Je hebt even pijn, maar daarna ben je er van af.
Maar je kan toch geen pijn hebben tijdens het trekken omdat je verdovingen hebt?
Dat getrek vind ik ook eng.
Waarom moet er een prik in je gehemelte daar zitten de kiezen niet?
Gast- Gast
Lejow schreef:Ik was ook als de dood toen mijn verstandskiezen er uit moesten. Het leek wel of de kaakchirurg het rook, want binnen 10 minuten stond ik buiten met een verklaring om het onder algehele narcose te laten doen! Heb een flink roesje gekregen en toen zijn ze er alle 4 tegelijk uitgehaald. Is de eerste dagen echt niet funny met eten, en tja het doet daarna wel pijn. Maar ik was er wel in 1 keer vanaf en heb van de ingreep zelf niets meegemaakt!
Dus gewoon vragen naar de mogelijkheden en er voor gaan, want ze moeten er niet voor niets uit!
En als iedereen zelf gaat bepalen 'hoe je het ook wel kan schrijven' komen er nog bijzondere gesprekken hier
Oh dat was jij dus. Volgens mij herinnerde ik me iemand hier die dat zo had laten doen.
Dat wil ik ook eigenlijk, maar ook daar ben ik bang voor.
Die naald in me arm vind ik al eng, want toen ik een keer in het ziekenhuis lag probeerde ze een infuus aan te brengen en dat lukte niet. Ik gilde het uit van de pijn van die dikke naald die er niet inging.
Later hoorde ik dat ik geen infuus hoefde, nou lekker dan voor niks gelijd.
Snap ook niet waarom ik geen ballonnetje mag opblazen en dan raggen ze die naald maar in me hand/arm, want dan voel ik het toch niet.
Ik bedoel wat is het probleem?
Toch maar eens informeren alhoewel ik bang ben dat ik nooit meer uit de narcose kom.
Gast- Gast
Ik kreeg zalfje op mijn arm waardoor ik het infuus amper voelde!
(jaja zo'n kinderzalfje hehe)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Haha bij mij hadden ze ooit ook van die zalf op mn arm gedaan..kom ik beneden (waar ze het infuus erin gingen doen) zegt die man: 'Ja maar hier gaan we hem niet doen hoor, want bij je andere arm zie ik je aders veel beter'. Oke ook goed, zo vreselijk vind ik het nou ook weer niet.
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10
Wat andere ook al zeggen adrenaline verzacht de pijn.. En als je ze er nu niet uit laat halen krijg je alleen maar meer pijn! Even op je tanden bijten en uitleggen dat je mega bang bent en er heel erg tegenop ziet..
Moezie- Kletskop
- Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Lejow schreef:Ik kreeg zalfje op mijn arm waardoor ik het infuus amper voelde!
Wat apart zeg dat je door zoiets simpels als zalf het amper tot niet voelt. Thanks voor de tip.
Gast- Gast
Moezie schreef: Even op je tanden bijten
lijkt me niet heel handig om te doen dat is zo moeilijk kiezen trekken.
Ik denk dat je er een groter probleem van maakt dan dat het is. Die kiezen zullen er vroeg of laat toch uit moeten. Daarbij kun je ze er beter uit laten halen voordat het fout gaat. Of wil je liever over een paar jaar een kunstgebit omdat alles in je mond zo is gaan ontsteken? Dat kan bij je verstandskiezen beginnen en door de pijn ga je minder goed poetsen waardoor je de kiezen ervoor niet goed meer schoonmaakt enz.
Ik ben ook als de dood voor de tandarts. Ik moest een tijdje terug een kies laten trekken omdat ik weer een beugel heb en ik vond het doodeng. Het is me ook zo verschrikkelijk mee gevallen. Ik heb de tandarts toen zelf gevraagd wat ik met mijn verstandskies moet. Ik word zo gek van dat ding. Toen al toen was die een paar weken open. Bij het trekken van mijn kies heb ik 1 prikje een beetje gevoeld. Dat er al 2 prikken in zaten kwam ik pas achter toen ik een vieze smaak proefde. Als je dus iemand hebt die goed kan verdoven voel je er niets van.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Wat ik me afvraag is of er dan een andere stof is waardoor de verdoving minder of helemaal niet werkt? Tja domme vraag ik weet het.
Morgen moet ik weer en ze zal het er wel WEER over hebben. Ben het gezeik meer dan zat en nou weet ik het wel, elke keer zeggen is onnodig. Heb al de vorige keer gezegd dat ik het wel weet, maar nu ben ik het echt zat! Ben op zoek naar een andere, want bij deze praktijk heb ik binnen 3 jaar 3 verschillende gehad, ook fijn................not!
Morgen moet ik weer en ze zal het er wel WEER over hebben. Ben het gezeik meer dan zat en nou weet ik het wel, elke keer zeggen is onnodig. Heb al de vorige keer gezegd dat ik het wel weet, maar nu ben ik het echt zat! Ben op zoek naar een andere, want bij deze praktijk heb ik binnen 3 jaar 3 verschillende gehad, ook fijn................not!
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Wat ik me afvraag is of er dan een andere stof is waardoor de verdoving minder of helemaal niet werkt? Tja domme vraag ik weet het.
Nee.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Wat ik me afvraag is of er dan een andere stof is waardoor de verdoving minder of helemaal niet werkt? Tja domme vraag ik weet het.
nou ja om het nou gezeik te noemen. Het is wel hun werk he. (of je laat ze er uit halen ben je ook van het gezeur af (A))
Je kan ook vragen of je steeds bij dezelfde tandarts kan. Moet kunnen neem ik aan.
Minx- Lady Post-a-lot
Misschien kan ik dat eens idd gaan doen. Het is een praktijk met 2 tandartsen. Bij tandarts A zit ik,maar aangezien zij al veel klanten/patienten had werd ik aangewezen bij een tandarts die voor/onder haar werkt. Die tandarts is dus al zo vaak veranderd. De 1e keer had ik een jonge man, toen een jonge meid en nu weer een jonge meid. Niet echt fijn voor iemand zoals ik.
Overigens heb ik niks te maken met de andere tandarts die die praktijk runt aangezien hij voor zichzelf werkt en niet samen met A. Snap je?!
Overigens heb ik niks te maken met de andere tandarts die die praktijk runt aangezien hij voor zichzelf werkt en niet samen met A. Snap je?!
Gast- Gast
Ze zullen het denk ik blijven zeggen, tot dat jij er iets aan doet...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
marjoleinnn schreef:Haha bij mij hadden ze ooit ook van die zalf op mn arm gedaan..kom ik beneden (waar ze het infuus erin gingen doen) zegt die man: 'Ja maar hier gaan we hem niet doen hoor, want bij je andere arm zie ik je aders veel beter'. Oke ook goed, zo vreselijk vind ik het nou ook weer niet.
Haha! Ik had op beide handen zalf maar uiteindelijk werd het mn elleboog omdat ze op mn handen mn aders niet te pakken kregen.
Afijn, ot:bij mij zijn er jaren terug 4 blijvene kiezen (2e kies voor je verstandskies) getrokken. Het was niet fijn, dat getrek, maar pijn heb ik niet gevoeld. Alleen later als de verdoving uitgewerkt is is het vervelend.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Ik las dat ontstekingen de verdoving minder of niet kunnen laten werken.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Lejow schreef:Ze zullen het denk ik blijven zeggen, tot dat jij er iets aan doet...
Nee vandaag is er niks over gezegd, wat ik wel dacht.
Gast- Gast
Nobucta schreef:Ik las dat ontstekingen de verdoving minder of niet kunnen laten werken.
Dat had je beter niet kunnen zeggen. Volgens mij is het niet waar.
Gast- Gast
Toverzalf!Lejow schreef:Ik kreeg zalfje op mijn arm waardoor ik het infuus amper voelde!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Omdat het niet in jouw straatje past is het niet waar? Nou, het is wel waar.Caribbeanlover schreef:Nobucta schreef:Ik las dat ontstekingen de verdoving minder of niet kunnen laten werken.
Gast- Gast
Francaise_ schreef:Omdat het niet in jouw straatje past is het niet waar? Nou, het is wel waar.Caribbeanlover schreef:Nobucta schreef:Ik las dat ontstekingen de verdoving minder of niet kunnen laten werken.
Het is inderdaad waar. Mijn zusje zei het ook al tegen me en zij is tandartsassistente.
Gast- Gast
Hey CBL,
Heb in het verleden 2x op geheel onverwachte momenten verstandskiezen moeten laten trekken, gewoon bij de tandarts. Eerste keer was eentje, na een avondje stappen. Ik had al 2 maanden verhoging en voelde me niet fit. Bleek dus door verstandskies te komen en die lag zo makkelijk in m'n mond, dat de tandarts het zelf ook kon doen. Het deed absoluut geen pijn, ik was alleen hartstikke gaar en had me nergens op ingesteld. Achteraf gezien ook wel goed, want dus ook geen tijd gehad om mezelf gek te maken.
Tweede keer was op 30 dec. 2009. Ik had al maanden af en toe last van m'n mond en dan weer een paar dagen koortsig. Mijn eigen tandarts was er die dag niet, maar ik voelde me zo naar dus toch maar naar een andere tandarts gegaan en hij constateerde dat mijn 2 verstandskiezen er per direct uit moesten, omdat het flink ontstoken was en bijna een zenuw raakte. Ik wilde nog een beetje gaan onderhandelen, want zou met O&N een feestje hebben bij mij thuis, maar de tandarts raadde dat sterk af om uit te stellen, omdat elk moment mijn zenuw kon worden geraakt en dan is verdoven niet meer mogelijk en het schijnt ook bijzonder pijnlijk te zijn om te wachten tot je zenuw wordt aangetast. Dat is vaak ook de reden dat een verstandskies er vroeg of laat uit zal moeten en jij dus ook heel erg achter de broek wordt aangezeten. Ik lees wel eens horrorverhalen daarna, maar heb er beide keren niet veel last van gehad.
Heb in het verleden 2x op geheel onverwachte momenten verstandskiezen moeten laten trekken, gewoon bij de tandarts. Eerste keer was eentje, na een avondje stappen. Ik had al 2 maanden verhoging en voelde me niet fit. Bleek dus door verstandskies te komen en die lag zo makkelijk in m'n mond, dat de tandarts het zelf ook kon doen. Het deed absoluut geen pijn, ik was alleen hartstikke gaar en had me nergens op ingesteld. Achteraf gezien ook wel goed, want dus ook geen tijd gehad om mezelf gek te maken.
Tweede keer was op 30 dec. 2009. Ik had al maanden af en toe last van m'n mond en dan weer een paar dagen koortsig. Mijn eigen tandarts was er die dag niet, maar ik voelde me zo naar dus toch maar naar een andere tandarts gegaan en hij constateerde dat mijn 2 verstandskiezen er per direct uit moesten, omdat het flink ontstoken was en bijna een zenuw raakte. Ik wilde nog een beetje gaan onderhandelen, want zou met O&N een feestje hebben bij mij thuis, maar de tandarts raadde dat sterk af om uit te stellen, omdat elk moment mijn zenuw kon worden geraakt en dan is verdoven niet meer mogelijk en het schijnt ook bijzonder pijnlijk te zijn om te wachten tot je zenuw wordt aangetast. Dat is vaak ook de reden dat een verstandskies er vroeg of laat uit zal moeten en jij dus ook heel erg achter de broek wordt aangezeten. Ik lees wel eens horrorverhalen daarna, maar heb er beide keren niet veel last van gehad.
Gast- Gast
Wat raar dat hij zei dat verdoven dan niet meer mogelijk was, want zonder kan je niet. Bovendien kan het altijd lijkt mij.
Gast- Gast
Zoals hier boven al staat wanneer er een ontsteking is kan verdoving minder of niet werken. Als de zenuw dus ontstoken is heb je een gigantisch probleem, de zenuwbanen kunnen dan overprikkeld raken waardoor verdoven niet meer werkt. Dan kun je hoog of laag springen maar die kies moet er dan uit. Dat is de oorzaak van de verdoving.
Ik zie geloof ik het probleem ook niet zo. Je maakt je enorm druk over de pijn, wilt de kies liever niet laten trekken, maar trekt het verhaal van guattari wel in twijfel. Ik zie dit een beetje als struisvogelpolitiek. Ik zou zeggen maak de volgende keer dat je bij de tandarts bent een afspraak om die kiezen er uit te laten halen. Is het hele probleem opgelost. Het is misschien even eng maar de gevolgen als het mis gaat zijn zo veel groter dan het laten trekken van die kiezen en dat wil je ook niet.
Ik zie geloof ik het probleem ook niet zo. Je maakt je enorm druk over de pijn, wilt de kies liever niet laten trekken, maar trekt het verhaal van guattari wel in twijfel. Ik zie dit een beetje als struisvogelpolitiek. Ik zou zeggen maak de volgende keer dat je bij de tandarts bent een afspraak om die kiezen er uit te laten halen. Is het hele probleem opgelost. Het is misschien even eng maar de gevolgen als het mis gaat zijn zo veel groter dan het laten trekken van die kiezen en dat wil je ook niet.
Minx- Lady Post-a-lot
Caribbeanlover schreef:Wat raar dat hij zei dat verdoven dan niet meer mogelijk was, want zonder kan je niet. Bovendien kan het altijd lijkt mij.
Nee hoor, dat is niet raar. Een zenuw kan je niet verdoven. Ik ga hierin maar uit vd expertise vd tandarts.;-) Maar even serieus, probeer het een beetje in perspectief te plaatsen: nee, het is geen feestje om je verstandskiezen te laten verwijderen, maar het is iets wat talloze mensen eerder hebben moeten laten doen en die hebben het ook allemaal overleefd. Sowieso ken ik geen enkele tandarts of kaakchirurg die er 4 tegelijk doet, dus je hebt echt wel de mogelijkheid om daarna nog wat te eten, ook al gaat dat niet bij iedereen even makkelijk.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Pijn van een ander voelen.
» Dat ik me ooit zo zou voelen..
» Je eisprong voelen
» Je buikbaby voelen...
» Je schuldig voelen.
» Dat ik me ooit zo zou voelen..
» Je eisprong voelen
» Je buikbaby voelen...
» Je schuldig voelen.