Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pijn voelen dmv adrealine?

+9
Moezie
TGR
Linnie1985
Happydobby
Lejow
SuperGrover
marjoleinnn
Steep
Rush
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Pijn voelen dmv adrealine? Empty Pijn voelen dmv adrealine?

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 21:47

Ik heb wel eens gehoor dat mensen de pijn voelen terwijl ze verdoofd zijn.
M'n verstandskiezen heb ik alle 4 nog en eigenlijk moeten ze eruit, maar ik ben als de dood zooo bang!

Ben ooit op gesprek geweest bij de kaakchirurg compleet met vragenlijst.
Werd al gek van die kamer, wat me benauwde.
Zodra de deur open ging zag je gelijk de stoel staan dus als ik daar zou liggen en de assistente moet even weg, dan ziet iedereen die langs loopt op de gang mij.

Word er helemaal naar van als ik eraan denk.
Ben dus ontzettend bang dat ik pijn ga voelen omdat ik adrealine aanmaak.

Er zijn vroeger kiezen getrokken omdat ik een beugel moest.
Bij 1 heb ik het wel geweten, want ik voelde wat.
Of dat kwam door de adrealine of dat de verdoving niet goed was ingewerkt dat weet ik dus niet.

Dinsdag moet ik naar de tandarts. Bij deze praktijk heb ik binnen een aantal jaren verschillende tandartsen gehad omdat ze er blijkbaar genoeg van hadden na een aantal jaren.

Elke begon er weer over dat ze eruit moesten en ik maar zeggen zolang ik er gee last van heb dat ik het niet nodig vond.
De laatste keer dat ik er was zei ik gewoon eerlijk dat ik het er niet over wilde hebben en dat het mij nou wel duidelijk is.

Zij zei dat ze het moest zeggen, maar elke keer hetzelfde verhaal heeft toch geen nut als ik al weet wat ze gaat zeggen.

Ze zei zoiets als ''straks krijg je in het weekend er last van en ik weet niet of je dan geholpen word''. Dus ik ''ik heb toch net zo goed recht op hulp'' tenslotte moet dat niet afhangen van het feit dat ik het steeds uitstel.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn voelen dmv adrealine? Empty Re: Pijn voelen dmv adrealine?

Bericht  Rush do 30 jun 2011 - 21:49

Waarschijnlijk ben je toen gewoon niet goed verdoofd. En het is adrenaline.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 21:58

Zou kunnen. Ik wist niet hoe je het moest schrijven, maar vind mijn manier ook wel kunnen eigenlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 21:59

Ik ben laatst gehecht zonder verdoving nadat ik een mes in mijn been liet vallen. Ik heb goeie adrenaline en een hoge pijngrens, want ik heb nauwelijks wat gevoeld.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 22:00

Caribbeanlover schreef:Zou kunnen. Ik wist niet hoe je het moest schrijven, maar vind mijn manier ook wel kunnen eigenlijk.
Jij vindt dat, maar de enige juiste spelling is 'adrenaline'.

En adrenaline verdooft juist de pijn, is mijn ervaring.

Gast
Gast

Caribbeanlover schreef:Zou kunnen. Ik wist niet hoe je het moest schrijven, maar vind mijn manier ook wel kunnen eigenlijk.

Wat leuk dat je zo creatief omgaat met de officiële nederlande spelling!

Gast
Gast

Ik ben het tegenovergestelde van jou.

Waarom heb je geen verdoving gehad Leaf?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 22:01

Caribbeanlover schreef:Ik ben het tegenovergestelde van jou.
Huh??

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 22:01

Caribbeanlover schreef:Ik ben het tegenovergestelde van jou.

Waarom heb je geen verdoving gehad Leaf?

Vond ik niet nodig...

Gast
Gast

Bericht  Steep do 30 jun 2011 - 22:01

Je tandarts zegt niet voor niets al heel lang dat ze eruit moeten. Misschien kun je bespreken dat je het eng vind, wie weet kunnen ze je wel gerust stellen. Nu ben je je druk aan het maken, terwijl dat misschien niet eens nodig is.. En ik weet waar ik het over heb, bij mij zijn er 2 getrokken en moeten er nog 2 (maar dat is even uitgesteld ivm zwangerschap en dat ik er geen last van had en zij vond dat het nog wel even kon wachten). Maar met 1 heb ik ook te lang doorgelopen, man o man wat had ik er een pijn aan! Was blij dat die er uit kon. En ik kon dus ook niet gelijk geholpen worden, kreeg eerst pijnstillers mee..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 22:02

Storm schreef:

Klopt, door de adrenaline voel je geen pijn meer.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 22:02

Storm schreef:

Goh was meer grappig bedoeld hoor, niet zo serieus zeg!

Dacht dat adrenaline juist overheerst t.o.v verdoving zodat je dus toch wat kan voelen, want daar gaat het nu even om.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 22:05

Steep schreef:Je tandarts zegt niet voor niets al heel lang dat ze eruit moeten. Misschien kun je bespreken dat je het eng vind, wie weet kunnen ze je wel gerust stellen. Nu ben je je druk aan het maken, terwijl dat misschien niet eens nodig is.. En ik weet waar ik het over heb, bij mij zijn er 2 getrokken en moeten er nog 2 (maar dat is even uitgesteld ivm zwangerschap en dat ik er geen last van had en zij vond dat het nog wel even kon wachten). Maar met 1 heb ik ook te lang doorgelopen, man o man wat had ik er een pijn aan! Was blij dat die er uit kon. En ik kon dus ook niet gelijk geholpen worden, kreeg eerst pijnstillers mee..

Ik weet het, ik ben eigenwijs. Heb al tig keer gezegd dat ik het eng vind, maar ze blijft er maar over doorgaan, kijk nu al uit naar dinsdag ahum.
Heb jaren geleden geinformeerd om het te laten doen onder gehele narcose zodat ze er alle 4 in 1x uit kunnen. Zit er vreselijk tegenop om 2x erheen te moeten zeker als de 1e x misschien erg tegenvalt dat ik dus nog 1x moet.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 22:06

Geloof me, door adrenaline voel je juist niets meer. Vriendin van me heeft een auto-ongeluk gehad waarbij ze een gedeelte van haar voet verloor en door de adrenaline heeft ze helemaal niks gevoeld.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 22:07

_Leaf_ schreef:Geloof me, door adrenaline voel je juist niets meer. Vriendin van me heeft een auto-ongeluk gehad waarbij ze een gedeelte van haar voet verloor en door de adrenaline heeft ze helemaal niks gevoeld.
Hetzelfde als mijn bevalling.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 1:06

Storm schreef:
_Leaf_ schreef:Geloof me, door adrenaline voel je juist niets meer. Vriendin van me heeft een auto-ongeluk gehad waarbij ze een gedeelte van haar voet verloor en door de adrenaline heeft ze helemaal niks gevoeld.

Je verloor een deel van je voet? smile

Gast
Gast

Bericht  Steep vr 1 jul 2011 - 1:08

Bazinga schreef:
Storm schreef:

lol!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 1:14

Haha, dat vind ik wel een goede, gewoon vasthouden aan je eigen spelling Cool . Adrenaline schijnt inderdaad te verdoven, al had ik daar graag wat meer van gemerkt tijdens mijn bevalling waarbij ik gelukkig geen lichaamsdelen ben verloren.

Het zal best wel eventjes zeer doen, maar misschien kun je je ondertijds gewoon voorhouden dat het allemaal weer overgaat. Als ik pijn heb herhaal ik steeds tegen mezelf: het gaat wel weer over, over een uur is het alweer heel anders etcetera.

Sterkte ermee!

Laatst aangepast door Twellie op vr 1 jul 2011 - 1:18; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 1:15

Bazinga schreef:
Storm schreef:

I'd wish Very Happy het was nog veel erger dan dat lol!

Gast
Gast

Bericht  marjoleinnn vr 1 jul 2011 - 1:23

Ik heb er laatst ook 2 verstandskiezen uit moeten laten halen. (ging eigenlijk voor 1 maar de kaakchirurg vond de andere ook nodig). Vantevoren was ik ook echt bang, verdovingen werken bij mij altijd vrij snel uit.
Maar het is me echt 100% meegevallen, de verdovingen werkten juist echt super goed en ik heb er echt helemaal niks van gevoeld!

Ook had ik een keer mijn enkel op 3 plaatsen gebroken, ik heb hierbij juist ook gemerkt dat door de adrenaline de pijn op dat moment wel meeviel.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SuperGrover vr 1 jul 2011 - 3:10

Adrenaline is inderdaad een natuurlijke pijnstiller. Je voelt dus niet pijn doordat je lichaam adrenaline aanmaakt. Dat zou nogal wat zijn laughcry

Weet je, ik snap dat je het eng vind, want pijn is niet tof. Maar pijn van verstandskiezen trekken is tijdelijk, vrij kort zelfs, als ze gewoon getrokken kunnen worden valt het best mee. Je hebt even pijn, maar daarna ben je er van af.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 3:21

Storm schreef:

Ik weet dat het niet mag, maar ik ga het toch zeggen. In dat geval vind ik 'Mariëlle' ook wel kunnen eigenlijk.

Verder denk ik dat je veel meer pijn gaat krijgen wanneer je die verstandskiezen laat zitten. Als ze echt gaan ontsteken ben je pas echt ver van huis. Een beetje adrenaline gaat je pijn dan niet stillen. Vraag wat extra informatie op en leg uit dat je het heel eng vindt. De verdovingen zijn vaak heel goed en als je nog steeds iets voelt, dan kun je dat ook altijd melden, waarna ze je opnieuw/beter verdoven!

Edit: ik ga er met mijn antwoord van uit dat jij door dit topic inmiddels wel inziet dat adrenaline alleen maar verdooft en het niet erger maakt: echt niet! Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Gast
Gast

Bericht  Lejow vr 1 jul 2011 - 3:23

Ik was ook als de dood toen mijn verstandskiezen er uit moesten. Het leek wel of de kaakchirurg het rook, want binnen 10 minuten stond ik buiten met een verklaring om het onder algehele narcose te laten doen! Heb een flink roesje gekregen en toen zijn ze er alle 4 tegelijk uitgehaald. Is de eerste dagen echt niet funny met eten, en tja het doet daarna wel pijn. Maar ik was er wel in 1 keer vanaf en heb van de ingreep zelf niets meegemaakt!

Dus gewoon vragen naar de mogelijkheden en er voor gaan, want ze moeten er niet voor niets uit!

En als iedereen zelf gaat bepalen 'hoe je het ook wel kan schrijven' komen er nog bijzondere gesprekken hier Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happydobby vr 1 jul 2011 - 4:32

Mag ik je dan vertellen dat in de verdoving die ze gebruiken adrenaline inzit.

En de reden is dat adrenaline je kleine bloedvaatjes laten sluiten waardoor de plaatselijke verdoving plaatselijk is. oftewel de verdovingsvloeistof word minder snel afgevoerd waardoor de werking langer is.

Overigens is het verwijderen van je verstandskies echt niet erg.
Ik heb er 1 laten verwijderen omdat ik er verder geen heb maar ik zou het zo weer doen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Linnie1985 vr 1 jul 2011 - 6:27

Steep schreef:Je tandarts zegt niet voor niets al heel lang dat ze eruit moeten. Misschien kun je bespreken dat je het eng vind, wie weet kunnen ze je wel gerust stellen. Nu ben je je druk aan het maken, terwijl dat misschien niet eens nodig is.. En ik weet waar ik het over heb, bij mij zijn er 2 getrokken en moeten er nog 2 (maar dat is even uitgesteld ivm zwangerschap en dat ik er geen last van had en zij vond dat het nog wel even kon wachten). Maar met 1 heb ik ook te lang doorgelopen, man o man wat had ik er een pijn aan! Was blij dat die er uit kon. En ik kon dus ook niet gelijk geholpen worden, kreeg eerst pijnstillers mee..

ik heb ze alle 4 niet meer, 2 zijn er door de kaakchirurg eruit gesneden. En nee ik was helemaal verdoofd en heb helemaal niks gevoeld smile
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: