Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pijn van een ander voelen.

+5
Stuiterbal
Engelse Drop
Pineco
MissBlunt
Charles
9 plaatsers

Ga naar beneden

Pijn van een ander voelen. Empty Pijn van een ander voelen.

Bericht  Charles do 15 aug 2013 - 22:42

Ik ben nou niet bepaald mrs. Zweefteef maar ik heb sterk het gevoel dat ik de pijn voel van iemand met wie ik erg close ben. Heb deze persoon een tijd niet gezien, toen was de pijn ook weg. Nu na maanden elkaar weer ontmoet en: tadaa. De pijn is er weer. We zijn toevallig beide in behandeling geweest voor hetzelfde in de periode dat we veel met elkaar omgingen, dus het is een feit dat we een soortgelijke pijn hebben. Alleen begin ik nu ineens te denken dat dit helemaal niet echt mijn pijn is.

Wat een raar verhaal, maar ik kan het zelf ook niet helemaal verklaren. Iemand die dit herkent of er meer over weet? Ben er wel nieuwsgierig naar. Het betreft trouwens lichamelijke pijn, geen emotionele.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn van een ander voelen. Empty Re: Pijn van een ander voelen.

Bericht  MissBlunt do 15 aug 2013 - 22:57

Kan het niet zo zijn dat je door het contact dat je nu weer hebt onbewust weer focust op dat deel van je lichaam? Dat zou mijn rationele benadering zijn.
MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Charles do 15 aug 2013 - 23:00

MissBlunt schreef:Kan het niet zo zijn dat je door het contact dat je nu weer hebt onbewust weer focust op dat deel van je lichaam? Dat zou mijn rationele benadering zijn.
Ja, dat kan inderdaad ook wel kloppen.

Maar het was toch wel  opvallend dat de pijn compleet weg was, ik was de pijn ook vergeten, hebben het er niet eens over gehad.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Pineco vr 16 aug 2013 - 4:04

Ik herken het wel van mijn nichtjes, dat is een tweeling. Zij voelen heel vaak pijntjes van elkaar en maken ook vaak los van elkaar vergelijkbare dingen mee. Zo hebben ze vorig jaar in minder dan twee weken tijd allebei iemand moeten reanimeren, ik bedoel, what are the odds? Maar zij zijn dus niet alleen erg close, maar hebben ook een bloedband, dat zal toch weer anders zijn.

Ook een typerend voorbeeld trouwens, mijn ene nichtje is pas zwanger en mijn andere nichtje had dat al door voordat ze überhaupt getest had. En zij wist niet eens dat de ander al plannen in die richting had!

Als jullie echt close met elkaar zijn, lijkt het mij niet onvoorstelbaar.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Engelse Drop vr 16 aug 2013 - 4:34

Ik heb dat eens gehad met mijn beste vriendin en half-zus, we zijn samen opgegroeid en zij is een keer hard van de fiets gevallen op haar knie. Op exact hetzelfde moment zat ik in de klas en heb naar mijn knie gegrepen, het deed echt flink zeer, zomaar uit het niets. Mijn klasgenoot die naast me zat vroeg wat er aan de hand was en ik vertelde haar over de plotselinge pijn in mijn knie. Later hoorde ik van de val van mijn half-zus en we kwamen erachter dat ik precies op dat moment de pijn had gevoeld.

Best bijzonder vonden we dat! Wij waren ook in staat elkaars gedachten te lezen in die tijd Very Happy 
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  Stuiterbal vr 16 aug 2013 - 5:28

Ja ik herken het. Ik ben er dan ook best vaak mee bezig en ik weet ook hoe je het weer los kan laten.
Je mag me evt een pb sturen. 

Ik zelf ervaar ook emotionele pijn van mensen. Mensen die ik ken en die ik niet ken maar toevallig over lees of wat dan ook. Niet altijd even fijn.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Sorella vr 16 aug 2013 - 8:01

Ik heb dat ook gehad met mijn (half)zus. Eigenlijk hetzelfde verhaal als ED. Zij stootte haar hoofd tegen de autodeur en ik kreeg thuis inene zo'n pijn in mijn hoofd dat ik haar gebeld heb om te vragen wat ze in godsnaam gedaan had omdat mijn hoofd zo'n pijn deed.
En we hoeven elkaar ook maar aan te kijken of we weten wat de ander bedoeld. Of als ze me belt weet ik al waarvoor, dat soort dingen.

Stuiterbal, dat klinkt heel vervelend. Gelukkig dat je je ervoor kan afsluiten anders wordt het wel heel overweldigend.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Stuiterbal vr 16 aug 2013 - 8:21

Ja het is ook best heftig. Ik heb nu mijn reiki graad 1 en 2 en hierdoor weet ik hoe ik me kan afsluiten. 
Met reiki kan ik dus lichamelijke pijn voelen van anderen.
Maar zo in het dagelijks leven pik ik heel veel op. Ik hoef maar te appen met iemand die emotioneel niet lekker zit, en ik kan zelf beginnen met huilen zeg maar. 

Ik leer er steeds beter mee om gaan maar soms overvalt het me heel erg.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Schaapke vr 16 aug 2013 - 8:55

Stuiterbal schreef:Ik zelf ervaar ook emotionele pijn van mensen. Mensen die ik ken en die ik niet ken maar toevallig over lees of wat dan ook. Niet altijd even fijn.
Dit heb ik ook, ja! Soms best wel vermoeiend...

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Bisq vr 16 aug 2013 - 19:38

Een vriendin van mij vroeg of ik pijn had in mijn nek want sinds ze bij me was had zij daar pijn en dat had ze de vorige keer ook toen ze bij me was. Klopte helemaal, ik had door de medicatie die ik kreeg het gevoel alsof mijn nek gebroken was en zij kon precies beschrijven welke pijn ik had. Als ze dan weer naar huis ging was het bij haar over.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Bericht  Lot vr 16 aug 2013 - 22:02

Wat bijzonder, maar ook erg vervelend lijkt me. Ik ben heel gevoelig en toen ik je topictitel las dacht ik 'dat heb ik ook!!'. Maar ik heb het meer als ik iemand op straat zie dat ik daar heeeeeel veel medelijden mee krijg, of als iemand valt dat ik dat inderdaad ook voel. Maar volgens mij praat ik mezelf dat gewoon aan.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: