Namens Alex: Mijn kind bijt andere kinderen.
+2
mickey
Teddyaapje
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Namens Alex: Mijn kind bijt andere kinderen.
Alex kan geen topic openen op een of andere manier, vandaar dat ik het even voor haar doe.
Gisteren en vandaag haalde ik mijn dochter op van het kdv en daar
hoorde ik dat zij andere kinderen heeft gebeten. Gisteren bij een meisje in
haar vinger en vandaag bij een jongetje boven z'n borst. Ze heeft daar
straf voor gehad en dat begrijp ik. Ik weet niet of er iets aan vooraf
is gegaan wat aanleiding gaf tot het
bijten, maar twee keer in twee dagen vind ik toch wel veel. Ik vraag me
af waarom ze dit doet. Ik weet dat ze zichzelf bijt als ze haar zin
niet krijgt of als ze in een dwarse bui is of haar frustratie niet
kwijt kan. Nu ze ook anderen bijt vind ik het toch wel vervelend.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gisteren en vandaag haalde ik mijn dochter op van het kdv en daar
hoorde ik dat zij andere kinderen heeft gebeten. Gisteren bij een meisje in
haar vinger en vandaag bij een jongetje boven z'n borst. Ze heeft daar
straf voor gehad en dat begrijp ik. Ik weet niet of er iets aan vooraf
is gegaan wat aanleiding gaf tot het
bijten, maar twee keer in twee dagen vind ik toch wel veel. Ik vraag me
af waarom ze dit doet. Ik weet dat ze zichzelf bijt als ze haar zin
niet krijgt of als ze in een dwarse bui is of haar frustratie niet
kwijt kan. Nu ze ook anderen bijt vind ik het toch wel vervelend.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gast- Gast
Re: Namens Alex: Mijn kind bijt andere kinderen.
Mijn broertje beet zichzelf altijd in zn hand als hij zijn zin niet kreeg. Ik geloof niet dat hij andere ooit gebeten heeft. Misschien kun je met haar praten en uitleggen dat het niet netjes is en dat het pijn doet. En misschien kun je haar 'adviseren' iets anders te doen als ze boos is?...al kan even niks bedenken...
bij koffietijd een hele tijd geleden was de vertaalster van het boek how2talk2kids en ze vertelde dat je tegen een kindje moet zeggen dat je (in jouw geval) begrijpt dat ze haar woede kwijt moet maar dat het niet netjes is om te bijten omdat het pijn doet. Dan moet je ze een andere optie geven wat ze in de plaats van het verkeerde gedrag kunnen doen...
bij koffietijd een hele tijd geleden was de vertaalster van het boek how2talk2kids en ze vertelde dat je tegen een kindje moet zeggen dat je (in jouw geval) begrijpt dat ze haar woede kwijt moet maar dat het niet netjes is om te bijten omdat het pijn doet. Dan moet je ze een andere optie geven wat ze in de plaats van het verkeerde gedrag kunnen doen...
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb er ervaring mee, in de zin van: kindjes op mijn werk die dat doen of deden. En het enige wat ik zeggen: het is een fase! Sommige kindjes maken die fase door, andere niet. Enige dat je kunt doen is consequent blijven zeggen dat het niet mag en dat het pijn doet. En vooral haar niet bijten! Ik heb wel eens gehoord van ouders die dat doen om te laten voelen hoe het is, maar zo geef je een verkeerd signaal af. Je wilt dat je kind niet bijt, maar zelf doe je het wel.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Hmmm, vervelend en ik ben bang dat de dame hier ook in zo'n fase zit, nu al....Gelukkig bijt ze alleen ons, maar leuk is het niet. Ik vertel haar dat het niet mag, omdat het pijn doet, maar verder weet ik ook niet zo goed wat ik ermee moet. Ze is nog zo jong en snapt het niet altijd helemaal, hoe maak ik haar in vredesnaam duidelijk dat ze maar beter iets anders kan doen??? Het is volgens mij inderdaad frustratie, maar afgelopen weekend beet ze mijn man vanuit het niks voluit in zijn nek....Kleine vampier!
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10
Check, mijn dochter deed dat ook. Bijten, slaan, knijpen. Uit frustratie, boosheid, onmacht of voor haar eigen plezier .
Tegenwoordig doet ze dat eigenlijk nooit meer. Oftwel; tis un fasuhh
Ik weet dat je je dan als ouder erg beroerd voelt en je schaamt tov andere ouders. Maar echt, het ligt niet aan jou/jullie dat ze dit doet.
Tegenwoordig doet ze dat eigenlijk nooit meer. Oftwel; tis un fasuhh
Ik weet dat je je dan als ouder erg beroerd voelt en je schaamt tov andere ouders. Maar echt, het ligt niet aan jou/jullie dat ze dit doet.
Gast- Gast
Nee inderdaad, ze moeten er doorheen. Heb de opvang al gewaarschuwd
L!ND@- Kletskop
Weer zo'n fase ... wel een hele vervelende, ik vond het echt erg toen ik het vandaag voor de tweede keer hoorde! En dan vraag ik aan A. waarom ze heeft gebeten en dan staat ze me met haar grote mooie ogen aan te kijken en dan moet ik op m'n lip bijten om niet keihard te gaan janken. En ze weet het wel, ze noemde de naam van het kindje dat ze gebeten had en had het over 'plagen', dus misschien heeft dat jongetje inderdaad iets vooraf gedaan waardoor ze beet, maar dat weet ik dus verder niet. Hopelijk duurt de fase niet lang, ik voel me er echt rot door.
Gast- Gast
Ik kom je eigenlijk alleen even een geven want ik heb niets te zeggen dat niet al gezegd is...
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Alex schreef:Weer zo'n fase ... wel een hele vervelende, ik vond het echt erg toen ik het vandaag voor de tweede keer hoorde! En dan vraag ik aan A. waarom ze heeft gebeten en dan staat ze me met haar grote mooie ogen aan te kijken en dan moet ik op m'n lip bijten om niet keihard te gaan janken. En ze weet het wel, ze noemde de naam van het kindje dat ze gebeten had en had het over 'plagen', dus misschien heeft dat jongetje inderdaad iets vooraf gedaan waardoor ze beet, maar dat weet ik dus verder niet. Hopelijk duurt de fase niet lang, ik voel me er echt rot door.
Oh, ik begrijp je gevoel volkomen! Ik kan wel zo met je mee-janken!
L!ND@- Kletskop
Veel kindjes maken wel een 'gewelddadige' fase door, bij jouw dochter is het dan toevallig bijten. D. deed even terug ook veel aan slaan en haren trekken, met als hoogtepunt een echte bitchfight met haar nichtje, waarbij ze tegelijkertijd aan elkaars haar aan het trekken waren en niet meer los wilden laten .
Het gaat echt weer over en verder zou ik me er niet te druk om maken, want zoveel kindjes worden een tijdje agressief zolang ze nog geen andere manieren hebben om zich te uiten. Ik zou gewoon aan blijven geven dat bijten niet leuk is en dan houdt ze er vanzelf een keer mee op.
Het gaat echt weer over en verder zou ik me er niet te druk om maken, want zoveel kindjes worden een tijdje agressief zolang ze nog geen andere manieren hebben om zich te uiten. Ik zou gewoon aan blijven geven dat bijten niet leuk is en dan houdt ze er vanzelf een keer mee op.
Gast- Gast
Inderdaad wat veel mama's hier al zeggen... het is een fase. ze probeert iets duidelijk te maken en het lukt haar nog niet op de goede manier, dus gaat ze bijten. Een beetje pijnlijke manier om je duidelijk te maken, helaas.
(maar wat soms het 'grappige' is. Jij voelt je nu schuldig omdat jouw dochter een ander kindje heeft gebeten, maar ik maak vaak mee dat die kindjes ook door die fase gaan en dus ook gaan bijten, en misschien is jouw dochter dan wel de dupe.)
Ik zou alleen wel heel goed blijven benoemen dat het niet goed is dat ze het mogen vertellen of naar de juf gaan voor hulp. (natuurlijk met hulp van de juf, wantz e is nog te klein om echt zelf naar de juf te gaan)
(maar wat soms het 'grappige' is. Jij voelt je nu schuldig omdat jouw dochter een ander kindje heeft gebeten, maar ik maak vaak mee dat die kindjes ook door die fase gaan en dus ook gaan bijten, en misschien is jouw dochter dan wel de dupe.)
Ik zou alleen wel heel goed blijven benoemen dat het niet goed is dat ze het mogen vertellen of naar de juf gaan voor hulp. (natuurlijk met hulp van de juf, wantz e is nog te klein om echt zelf naar de juf te gaan)
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Hmm hier herken ik het bijten niet, alleen speels. Meppen wel, naar ons en naar andere kindjes, als hij z'n zin niet krijgt.
Lijkt me inderdaad best moeilijk, maar ik denk ook dat het een fase is.
Lijkt me inderdaad best moeilijk, maar ik denk ook dat het een fase is.
Gast- Gast
Dochtertje van een vriendin heeft ook heel veel gebeten, en niks hielp, ze beet iedereen waar ze maar kon zodra ze haar zin niet kreeg, ook haar ouders. Moeder heeft een keer terug gebeten, maar dat had geen effect, nu waarschuwen ze haar zodra ze zien dat ze gaat bijten en dat werkt wel, het is sowieso al een stuk minder. Sterkte ermee!
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind terugbijten ook niet echt een manier om het af te leren, zo geef ik zelf een verkeerd signaal af. Zij mag niet bijten, maar ik bijt haar vervolgens wel. Dat is raar en in mijn ogen geen goede manier om het haar duidelijk te maken. Ik heb vanmorgen toen ik haar naar het kdv bracht tegen haar gezegd dat ze lief moet zijn voor de andere kindjes en als er iets is dat ze naar de juf moet gaan. Ze knikte heel lief, haha, ik hoop dat ze het niet blijft doen. Bedankt voor jullie reacties!
Gast- Gast
mijn dochter bijt al een hele poos uit frustratie, is begonnen toen ze een maand of 5/6 was. Ik merk aan haar dat ze op die manier haar boosheid of frustratie echt kwijt raakt. Als ik nu in de gaten krijg dat ze gaat bijten, stop ik gauw wat anders in haar mond, zodat ze niet meer in mij bijt. Ze mag van mij best bijten als dat haar manier is van frustratie uiten, ze mag alleen geen mensen bijten en dat wil ik haar ook leren straks. Nu is ze daar nog te jong voor, ze beseft nog niet dat ze mij daar pijn mee doet.
Gast- Gast
dit bedoel ik eigenlijk ook, maar ik wist het zo snel niet onder woorden te brengen hahaha!Dromertje schreef:mijn dochter bijt al een hele poos uit frustratie, is begonnen toen ze een maand of 5/6 was. Ik merk aan haar dat ze op die manier haar boosheid of frustratie echt kwijt raakt. Als ik nu in de gaten krijg dat ze gaat bijten, stop ik gauw wat anders in haar mond, zodat ze niet meer in mij bijt. Ze mag van mij best bijten als dat haar manier is van frustratie uiten, ze mag alleen geen mensen bijten en dat wil ik haar ook leren straks. Nu is ze daar nog te jong voor, ze beseft nog niet dat ze mij daar pijn mee doet.
L!ND@- Kletskop
+1Alex schreef:Ik vind terugbijten ook niet echt een manier om het af te leren, zo geef ik zelf een verkeerd signaal af. Zij mag niet bijten, maar ik bijt haar vervolgens wel. Dat is raar en in mijn ogen geen goede manier om het haar duidelijk te maken. Ik heb vanmorgen toen ik haar naar het kdv bracht tegen haar gezegd dat ze lief moet zijn voor de andere kindjes en als er iets is dat ze naar de juf moet gaan. Ze knikte heel lief, haha, ik hoop dat ze het niet blijft doen. Bedankt voor jullie reacties!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Jouw kind met andere kinderen
» Cadeau namens je kinderen
» Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?
» Andere mensen en jouw kinderen...
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Cadeau namens je kinderen
» Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?
» Andere mensen en jouw kinderen...
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: