Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaring gevraagd, heb ik niet. Toch solliciteren?

+5
Rovine
girli
Toet
M@niek
Monte
9 plaatsers

Ga naar beneden

Ervaring gevraagd, heb ik niet. Toch solliciteren? Empty Ervaring gevraagd, heb ik niet. Toch solliciteren?

Bericht  Monte do 30 jun 2011 - 0:46

*

Laatst aangepast door Monte op za 12 okt 2013 - 7:31; in totaal 1 keer bewerkt
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaring gevraagd, heb ik niet. Toch solliciteren? Empty Re: Ervaring gevraagd, heb ik niet. Toch solliciteren?

Bericht  M@niek do 30 jun 2011 - 0:48

Maar je hebt wel de papieren voor die functie die gevraagd wordt? zo ja dan zou ik er gewoon op reageren!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Ervaring gevraagd, heb ik niet. Toch solliciteren? Empty Re: Ervaring gevraagd, heb ik niet. Toch solliciteren?

Bericht  Monte do 30 jun 2011 - 0:55

*

Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Toet do 30 jun 2011 - 0:57

Ik zou gewoon solliciteren, niet geschoten is altijd mis denk ik maar.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  girli do 30 jun 2011 - 0:58

Niet geschoten is altijd mis Very Happy Je kan het altijd proberen. Als je het niet probeert, blijf je je misschien altijd afvragen of het wat had kunnen worden.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Monte do 30 jun 2011 - 1:05

*

Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Rovine do 30 jun 2011 - 1:09

Ik heb eens gesolliciteerd bij een bedrijf wat een senior zocht terwijl ik maar een jaar werkervaring had. Na wat telefoontjes bleek dat zij op zich ook genoegen zouden nemen met iemand die na een aantal jaar in die functie zou kunnen groeien. Het is trouwens niks geworden, de kloof was te groot, maar ze stonden er zeker niet afwijzend tegenover.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 1:29

Gewoon proberen, maar in je achterhoofd houden dat de kans klein is.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 6:32

Doen!!!!!
Ik heb dat een tijdje terug gedaan ook bij een bedrijf, ik wist van te voren al dat ik toch niet werd uitgenodigd, maar, nu kreeg ik een mail terug dat ik niet voor die functie uitgenodigd word maar voor een andere(en eigenlijk is die ook vele malen leuker) die overigens niet bij de vacatures stond

Gast
Gast

Bericht  Monte do 30 jun 2011 - 6:53

_

Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  rapa nui do 30 jun 2011 - 6:56

Monte schreef:Zouden jullie dan in de brief zetten dat ik geen ervaring heb, maar wel ambitie om die functie te vervullen. Of moeten ze dat maar lezen in mijn cv?

Ik zou het missen van die ervaring niet in de brief zetten. Dan heb je grote kans dat ze zo wie zo al geen gesprek met je aangaan. Laat ze dat maar opmaken uit je CV en evt. vragen ze er wel naar in een gesprek.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Zonnetje do 30 jun 2011 - 8:22

Ik zeg ook zeker: doen. Ik heb ook gereageerd op een vacature waar ze veel ervaring voor vroegen bij mijn huidige werk. Ik mocht op gesprek komen, omdat ze ook nog wat andere functies te vervullen hadden.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 10:14

toetje_ schreef:Ik zou gewoon solliciteren, niet geschoten is altijd mis denk ik maar.

Eens! Gewoon doen!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 19:39

Ik zou ook solliciteren!

Gast
Gast

Bericht  KOL do 30 jun 2011 - 20:02

Je kunt in je brief wel zetten, hoe je de ervaring die je inmiddels wel hebt opgedaan denkt in te kunnen zetten voor deze functie.
Sowieso al je enthousiasme voor de functie benadrukken en dan de ervaring die je wel hebt 'om te vormen naar wat ze vragen'.
Bijvoorbeeld: Hoewel ik geen ervaring heb met.... weet ik uit vorige functies (of studie of bijbanen) dat ik mij nieuwe werkzaamheden snel eigen maak....

of: Uit deze ervaringen weet ik dat ....................... een grote aantrekkingskracht op mij uitoefent en dat ik op dit gebied verder wil. De hierbij gewekte interesse en opgedane ervaring vormen een sterke motivatie voor deze sollicitatie. Naar mijn mening geeft dit samen met mijn opleiding een geschikte achtergrond voor de vacante functie.

Ik ben me ervan bewust dat ik als schoolverlater misschien niet over de gewenste ervaring beschik. Maar zoals blijkt uit mijn curriculum vitae maak ik mij nieuwe materie snel eigen en ben ik in staat onder druk te presteren. In combinatie met mijn ambitie vormt dit een goede basis voor een succesvolle carière bij .............

Zie ook deze sites voor tips:

http://www.intermediair.nl/artikel/coach-sollicitatie/151874/solliciteren-zonder-ervaring.html

http://www.leren.nl/cursus/solliciteren/sollicitatiebrief/functie-eisen.html

Ik hoop dat je hier iets aan hebt smile Laat je ook weten hoe het afloopt?
KOL
KOL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 21:10

Ik vind de tips van KOL goed. Inderdaad laten zien hoe je de ervaring die je mist, kunt compenseren.

Gast
Gast

Bericht  Joli86 wo 6 jul 2011 - 5:18

KOL schreef:Je kunt in je brief wel zetten, hoe je de ervaring die je inmiddels wel hebt opgedaan denkt in te kunnen zetten voor deze functie.
Sowieso al je enthousiasme voor de functie benadrukken en dan de ervaring die je wel hebt 'om te vormen naar wat ze vragen'.
Bijvoorbeeld: Hoewel ik geen ervaring heb met.... weet ik uit vorige functies (of studie of bijbanen) dat ik mij nieuwe werkzaamheden snel eigen maak....

of: Uit deze ervaringen weet ik dat ....................... een grote aantrekkingskracht op mij uitoefent en dat ik op dit gebied verder wil. De hierbij gewekte interesse en opgedane ervaring vormen een sterke motivatie voor deze sollicitatie. Naar mijn mening geeft dit samen met mijn opleiding een geschikte achtergrond voor de vacante functie.

Ik ben me ervan bewust dat ik als schoolverlater misschien niet over de gewenste ervaring beschik. Maar zoals blijkt uit mijn curriculum vitae maak ik mij nieuwe materie snel eigen en ben ik in staat onder druk te presteren. In combinatie met mijn ambitie vormt dit een goede basis voor een succesvolle carière bij .............

Zie ook deze sites voor tips:

http://www.intermediair.nl/artikel/coach-sollicitatie/151874/solliciteren-zonder-ervaring.html

http://www.leren.nl/cursus/solliciteren/sollicitatiebrief/functie-eisen.html

Ik hoop dat je hier iets aan hebt smile Laat je ook weten hoe het afloopt?

Wat kun jij goed brieven schrijven zeg...!! als ik daar aan begin ben ik volgend jaar nog niet klaar..
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  KOL wo 6 jul 2011 - 5:51

Met wat Googlen kom je ook ver...
Beetje van Google en een beetje van jezelf en dan heb je snel al een goede brief. Ik kan als jurist / juridisch medewerker natuurlijk niet aankomen met een eenvoudig briefje Wink
KOL
KOL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: