Solliciteren of niet??
+6
Marin
Slakje
Nyx
mzcharlotte
Pommes
josje009
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Solliciteren of niet??
Hallo allemaal,
Ik zag een vacature voor een functie bij een bank met doorgroeimogelijkheden. Dit lijkt me een erg leuke functie, maar nu kan de werktijd soms tot 22.00 uur zijn en is het een uur reizen met het OV.
Ik twijfel dus erg of ik nu wel/niet moet solliciteren. Ik ben echt opzoek naar een functie waar ik voor langere tijd kan blijven en me kan ontwikkelen en in deze crisistijd is het erg lastig om iets helemaal passend te vinden, maar midden in de nacht thuiskomen lijkt me ook niet leuk...
Reiskosten worden gedeeltelijk vergoed.
Wat zou jij doen, solliciteren of niet??
Ik zag een vacature voor een functie bij een bank met doorgroeimogelijkheden. Dit lijkt me een erg leuke functie, maar nu kan de werktijd soms tot 22.00 uur zijn en is het een uur reizen met het OV.
Ik twijfel dus erg of ik nu wel/niet moet solliciteren. Ik ben echt opzoek naar een functie waar ik voor langere tijd kan blijven en me kan ontwikkelen en in deze crisistijd is het erg lastig om iets helemaal passend te vinden, maar midden in de nacht thuiskomen lijkt me ook niet leuk...
Reiskosten worden gedeeltelijk vergoed.
Wat zou jij doen, solliciteren of niet??
josje009- Fluisteraar
- Aantal berichten : 52
Punten : 82
Registratiedatum : 02-09-12
Re: Solliciteren of niet??
Solliciteren, niet geschoten is altijd mis. Bovendien wil het niet zeggen dat je elke week diverse avonden tot 22u door moet werken.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Ok, dank voor je advies! Het is een klantenservicefunctie en je kan kiezen full of parttime. Ik zou kiezen voor die laatste optie....Pommes schreef:Solliciteren, niet geschoten is altijd mis. Bovendien wil het niet zeggen dat je elke week diverse avonden tot 22u door moet werken.
josje009- Fluisteraar
Ik zou het proberen. Mocht je aangenomen worden, kun je altijd nog over de nadelen nadenken.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Het is niet altijd gezegd dat je verplicht bent om een aantal dagen per week tot 22.00u te werken, net als dat het niet altijd gezegd is dat als er staat dat er in het weekend is, dat het elk weekend is of om het weekend.
In de tijd dat ik werkzaam was bij een bedrijf moesten we één keer per week tot 20.00u werken. Iedereen had er een hekel aan en wilde het liefst om 18.00u max thuis zijn en dan samen met hun partner en kinderen eten. Heel normaal, lijkt mij. Ik was degene die de diensten tot 20.00u meestal op mij nam. Ik heb geen kind of kuiken, hou enorm van uitslapen en kreeg gratis te eten. De vacature ging er dan wel uit dat het tot 20.00u kon zijn, maar dit kwam niet zo vaak voor.
Dus solliciteren kan geen kwaad. Het kan voorkomen dat het tot 22.00u is, maar ik zou er niet op voorhand vanuit gaan dat je hier alle dagen van werken aan vast zit.
In de tijd dat ik werkzaam was bij een bedrijf moesten we één keer per week tot 20.00u werken. Iedereen had er een hekel aan en wilde het liefst om 18.00u max thuis zijn en dan samen met hun partner en kinderen eten. Heel normaal, lijkt mij. Ik was degene die de diensten tot 20.00u meestal op mij nam. Ik heb geen kind of kuiken, hou enorm van uitslapen en kreeg gratis te eten. De vacature ging er dan wel uit dat het tot 20.00u kon zijn, maar dit kwam niet zo vaak voor.
Dus solliciteren kan geen kwaad. Het kan voorkomen dat het tot 22.00u is, maar ik zou er niet op voorhand vanuit gaan dat je hier alle dagen van werken aan vast zit.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Wie niet waagt, wie niet wint. Je kan bij je sollicitatie wel vragen hoe zij dat zien; tot 22u werken. Als het je uiteindelijk toch niet aanstaat kan je nog altijd weg.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Als je makkelijk en relatief veilig nog met het OV kunt reizen rond die tijd (in steden is dat makkelijker dan dorpen), dan zou ik dat wel doen. Dus gewoon proberen!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik zou gewoon solliciteren, je bent er namelijk nog niet en tijdens een eventueel gesprek kun je nog veel aangeven.
(Ik zeg dit al snel omdat ik na 200 brieven nog steeds geen baan heb en niet meer al mijn hoop vestig op 1 vacature.)
(Ik zeg dit al snel omdat ik na 200 brieven nog steeds geen baan heb en niet meer al mijn hoop vestig op 1 vacature.)
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
nijntje4 schreef:Ik zou gewoon solliciteren, je bent er namelijk nog niet en tijdens een eventueel gesprek kun je nog veel aangeven.
+1...
Weet niet of je echt een baan nodig hebt, maar ik ben pas 3 weken werkloos en hoewel ik WW krijg en 't met m'n vakantiegeld en vakantie-uurtjes wel tijdje uitzing, ben ik nu al bereid elke baan aan te pakken en zou ik me daar niet door laten tegenhouden. En houd er rekening mee, op elke vacature, heb je 100 geïnteresseerden tegenwoordig..
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Bazinga schreef:nijntje4 schreef:Ik zou gewoon solliciteren, je bent er namelijk nog niet en tijdens een eventueel gesprek kun je nog veel aangeven.
+1...
Weet niet of je echt een baan nodig hebt, maar ik ben pas 3 weken werkloos en hoewel ik WW krijg en 't met m'n vakantiegeld en vakantie-uurtjes wel tijdje uitzing, ben ik nu al bereid elke baan aan te pakken en zou ik me daar niet door laten tegenhouden. En houd er rekening mee, op elke vacature, heb je 100 geïnteresseerden tegenwoordig..
Dat weet ik helaas maar al te goed. Er zijn vaak tussen de 100 en 400 reacties. Ik ben ook bereid alles aan te pakken maar dat is niet zo makkelijk als het klinkt. Ook voor winkel/administratieve/callcenterbaantjes wordt inmiddels streng geselecteerd op ervaring ed.
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
doen, afhaken kan altijd nog
als je nu ergens een vaste aanstelling hebt, zou ik blijven zitten waar je zit.
als je nu ergens een vaste aanstelling hebt, zou ik blijven zitten waar je zit.
Pseudoniem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13
Heeej, bedankt voor het meedenken!
Hetgeen waar ik een beetje mee zit is dat ik vanwege mijn ziekte MS sneller vermoeid ben e.d. Dat houdt me een beetje tegen en ik studeer er nog (deeltijd universiteit) naast. Het moet dus allemaal wel te doen zijn, maar ik zit nu 1.5 maand thuis (bij mijn vorige werkgever ontslagen toen ze erachter kwam dat ik MS heb) en ben ook bereid om (bijna) alles aan te pakken omdat ik gewoon niet thuis kan zitten, maar moet wel mn hoofd er een beetje bijhouden natuurlijk dan....
Maar indd het is echt lastig om tegenwoordig weer een baan te krijgen als je werkloos wordt...
Hetgeen waar ik een beetje mee zit is dat ik vanwege mijn ziekte MS sneller vermoeid ben e.d. Dat houdt me een beetje tegen en ik studeer er nog (deeltijd universiteit) naast. Het moet dus allemaal wel te doen zijn, maar ik zit nu 1.5 maand thuis (bij mijn vorige werkgever ontslagen toen ze erachter kwam dat ik MS heb) en ben ook bereid om (bijna) alles aan te pakken omdat ik gewoon niet thuis kan zitten, maar moet wel mn hoofd er een beetje bijhouden natuurlijk dan....
Maar indd het is echt lastig om tegenwoordig weer een baan te krijgen als je werkloos wordt...
josje009- Fluisteraar
Zat je nog in je proeftijd bij je vorige baan? Lijkt me namelijk geen legale reden voor ontslag.
Ik herken je dilemma wat vermoeidheid betreft. Ik zou toch solliciteren en tijdens de procedure bepalen of het iets is wat bij je past of dat je beter verder kan zoeken naar iets wat makkelijker te combineren is, mocht het tegenvallen.
Ik herken je dilemma wat vermoeidheid betreft. Ik zou toch solliciteren en tijdens de procedure bepalen of het iets is wat bij je past of dat je beter verder kan zoeken naar iets wat makkelijker te combineren is, mocht het tegenvallen.
Willem- Prater
- Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12
Willem schreef:Zat je nog in je proeftijd bij je vorige baan? Lijkt me namelijk geen legale reden voor ontslag.
Ik werkte daar via een uitzendbureau en die miepen daar vonden dat ik bij aanvang van mijn sollicitatie al had moeten zeggen dat ik MS heb. Ik heb het ook niet gezegd omdat ik al jaren geen klachten meer gehad had dat daarop leek. Ik kreeg weer een beetje een dove voet na een fikse verkoudheid door de airco daar. Gelukkig na die verkoudheid wel weer helemaal hersteld
josje009- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Mag ik solliciteren?
» Zou jij solliciteren?
» Solliciteren
» 1x of 2x solliciteren?
» solliciteren en faalangst
» Zou jij solliciteren?
» Solliciteren