Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom heb ik dat nou nooit..

4 plaatsers

Ga naar beneden

Waarom heb ik dat nou nooit.. Empty Waarom heb ik dat nou nooit..

Bericht  Antibes wo 29 jun 2011 - 3:26

Bah, ik ben jaloers! Echt heel flauw van mezelf. Een meisje van mijn opleiding heeft een leuke meevaller gehad, er is een verkeerd (te hoog) cijfer ingevuld voor haar op studieweb. Het is haar van harte gegund hoor, het is een schat van een meid.. Maar stiekem ben ik jaloers! Gewoon een extra punt, bij een 12puntsvak!

Waarom overkomen dat soort dingen mij nou nooit? Ik heb die hele jaar heel hard gewerkt, niets onder de 8.5 gehaald om mijn gemiddelde op te krikken. Ben ik paar tienden gestegen, ontdek ik weer dat mijn honoursvakken niet meetellen: dag twee tienden! Hallo frustratie.. Cry Waar doe ik het voor?

Of een ander akkefietje, in het eerste jaar: meerkeuze tentamen en ik moest een nieuw antwoordenblad invullen ivm verbeteringen. Heb ik uiteindelijk een 7,5 ipv een 9 waar ik op rekende: was fout gegaan met inleveren (niet mijn fout) en het foute blad is tussen de stapel beland en die was beoordeeld. Echt ZO zuur, want dat ook weer net bij een 10 punts vak natuurlijk..

Waarom heb ik nou altijd pech met dit soort dingen en ook nog altijd bij vakken van veel punten.. Sad Pech is al flut, maar als je dan een ander geluk ziet hebben is het dubbel zuur!

Don't get me wrong, ik gun het haar ECHT van harte hoor.. Maar ik baal gewoon dat ik wéér een tegenvaller heb. =(
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom heb ik dat nou nooit.. Empty Re: Waarom heb ik dat nou nooit..

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 3:29

Begrijp je helemaal, maar hoge cijfers moet je halen door hoge prestaties en anders vind ik die cijfers niets waard. En jij bent heel wat waard. Super dat je zulke hoge cijfers haalt en meedoet aan het honoursprogramma, daar mag je heel erg trots op zijn.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 29 jun 2011 - 3:33

Maar stel dat ze daar achterkomen, mag ze dat cijfer dan gewoon houden? Ik kan me dat echt niet voorstellen, als ze per ongeluk een te laag cijfer invullen dan laten ze het ook niet gewoon staan, lijkt mij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan wo 29 jun 2011 - 3:34

Trouwens ook wel heel bizar dat die 7,5 van jou gewoon blijft staan in plaats van de 9 die je blijkbaar hebt gehaald. Door een fout van een ander zei je? Ik zou daar echt werk van maken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Antibes wo 29 jun 2011 - 3:37

Naja, het stond weken geleden gewoon in zo'n documentje met cijfers en daar is het verkeerd berekend. Toen hadden we het erover en zei ze ook nog van moet ik het zeggen? En toen heb ik haar gezegd dat ik vind dat ze het niet moet doen.

Stel dat ze het niet door had gehad, dan was het ook prima geweest en ik denk dat de gemiddelde student ook niet komt klagen om een te hoog cijfer. Dus ik vond dat ze er maar gewoon blij mee moest zijn. Het is haar ook écht gegund..

Ik denk dus niet dat ze het nu nog ontdekken, aangezien het in dat oorspronkelijke document fout berekend is..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes wo 29 jun 2011 - 3:39

Susan schreef:Trouwens ook wel heel bizar dat die 7,5 van jou gewoon blijft staan in plaats van de 9 die je blijkbaar hebt gehaald. Door een fout van een ander zei je? Ik zou daar echt werk van maken.

Ik heb er toen werk van gemaakt, maar ik kon niets bewijzen. Ik had zeg maar twee antwoordenformulieren toen op mijn tafel toen ik het in moest leveren. De goede en de foute.. En toen ik het in ging leveren deed die examinator heel lomp met alle blaadjes, waardoor er dingen door elkaar zijn geraakt. Ik kreeg ook de vragen van iemand anders mee ipv van mijn eigen vragen.

Toen ik achteraf die 7.5 had ben ik protest gaan maken en toen hebben ze mijn blad nog voor me ingescand en toegestuurd: dat was dus het verkeerde formulier (kon ik zien aan doorgekraste antwoorden die ik in de andere verbeterd had). Het andere formulier is nergens meer te bekennen.. Sad

Gewoon PECH dus, maar waarom heb ik altijd pech en nooit geluk?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Melis_je wo 29 jun 2011 - 4:02

Antibes schreef:Gewoon PECH dus, maar waarom heb ik altijd pech en nooit geluk?

Pech had je gehad als je bij dat foute antwoordformulier maar tot de helft was gekomen en ze een 4 voor je hadden berekend. Of als je niet intelligent genoeg was geweest voor de studie van je keuze. Of als je een hersenschudding had gekregen voor je tentamenweek en nooit in het honoursprogramma terecht was gekomen. Dit is gewoon niet nog meer mazzel hebben. Maar één student heeft dit mazzeltje en xx niet. Ik hoop dat je dit topic sarcastisch bedoelt, want anders heb je een realitycheck nodig.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Antibes wo 29 jun 2011 - 4:09

Uh een 7.5 ipv een 9 door andermans fout, valt bij mij wel onder pech hoor, of dat nu een 4 of een 7,5 is maakt niet uit. Ik snap niet wat daar voor reality check bij hoort..

En jij doet nu net alsof het geluk is om nooit pech te hebben, maar dat lijkt me onzin. Je hebt de normale gang van zaken en dan heb je meevallertjes en/of pech.

Ik bedoel het topic precies zoals ik het plaats.. Dat ik het haar gun, dat ik baal dat ik nu al paar keer pech gehad heb en dat pech dubbel zuur voelt als een ander geluk heeft. That's all.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 29 jun 2011 - 4:15

Dat van die 7,5 in plaats van een 9 is inderdaad heel vervelend en zuur, maar ik denk dat het jouw eer te na was geweest om door een foutje een hoog cijfer te halen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Melis_je wo 29 jun 2011 - 4:18

Ik bedoel te zeggen: het is zuur, maar nog steeds een heel goed cijfer. Dat zij heeeeel veeeeel mazzel heeft, maakt niet dat jij pech hebt. Jij bent neutraal. Mijn punt: er valt heel veel regen naast je. Het is al heel uitzonderlijk dat je dit hebt kunnen bereiken. Je hebt er hard voor gewerkt en met veel dingen juist geen pech gehad, zoals je IQ, je discipline enzovoorts.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Antibes wo 29 jun 2011 - 4:20

Susan schreef:Dat van die 7,5 in plaats van een 9 is inderdaad heel vervelend en zuur, maar ik denk dat het jouw eer te na was geweest om door een foutje een hoog cijfer te halen.

Hmm, misschien ook wel ja..

Maar ik was stiekem ook wel blij geweest met de stijging van mijn gemiddelde denk ik, net als zij... angel

Met selectiemasters en buitenlandse masters kijken ze daar namelijk wel naar..

Maja, het maakt ook niet uit.. Ik ben alleen een beetje teleurgesteld, vooral omdat ik zo blij was dat ik een paar tienden gestegen was en nu dus blijkt dat dat voor niets is door stomme regeling. En nee, dat is GEEN pech, dat weet ik, dat is de normale gang van zaken. Maar het is wel jammer dat die regel is ingesteld zodat het niet moeilijker is een hoog gemiddelde te handhaven als je extra vakken volgt en het mij nu in de vingers snijdt.

En als ik eerlijk ben, is het niet eens dit dat me dwars zit. Maar de gang van zaken bij een ander vak. Maar goed, dat is morgen afgesloten en dan hoop ik docent plus betreffende student nooit meer te zien.

Ach, ik heb gewoon een beetje de balen van mijn studie en cijfers en eisen en verwachtingen op het moment..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes wo 29 jun 2011 - 4:24

Melis_je schreef:Ik bedoel te zeggen: het is zuur, maar nog steeds een heel goed cijfer. Dat zij heeeeel veeeeel mazzel heeft, maakt niet dat jij pech hebt. Jij bent neutraal. Mijn punt: er valt heel veel regen naast je. Het is al heel uitzonderlijk dat je dit hebt kunnen bereiken. Je hebt er hard voor gewerkt en met veel dingen juist geen pech gehad, zoals je IQ, je discipline enzovoorts.

Uiteraard, dat snap ik ook wel. Maar zij had nu heel veel mazzel en ik toen heel veel pech.. En een 7.5 is voor een ander wellicht een goed cijfer, maar voor mij en mijn gemiddelde niet. Als ik een negen heb en het valt anderhalve punt lager uit, is dat natuurlijk niet neutraal.. Wink

En ik weet dat ik geluk heb gehad, met mijn hersens, met de stimulatie van huis uit, met de financiele mogelijkheden van mijn ouders. En daar ben ik me ook wel van bewust, maar je hoeft daar toch niet altijd op te focussen? Ik heb ook een hoop pech, mijn depressie, mijn lichamelijke conditie na mijn depressie, juist geen discipline.. Wink

Ik bedoel, iedereen hier heeft het beter dan de kindjes in Afrika, betekent toch niet dat we niet over iets anders mogen balen?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Melis_je wo 29 jun 2011 - 4:30

Absoluut niet. Je kunt jezelf niet constant vergelijken met kindjes in Afrika en ik weet dat jij je portie ook wel hebt gehad. En als dit je baaluur is, negeer me dan maar, maar als je eraan toe bent om je er beter over te voelen, kan je misschien een minuutje nemen om om je heen te kijken op studiegebied. Jezelf te vergelijken met andere Nederlanders die willen/wilden studeren. Ik begrijp dat je recht had op die 9 en ik vind het zuur voor je, maar als ik denk aan mensen die echt vreselijk veel pech hadden met hun studie, dan sta jij niet in de top-500.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Antibes wo 29 jun 2011 - 4:31

Haha, daar moest ik even om lachen en daar heb je inderdaad een goed punt.. Wink

Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 5:16

Ja, dat is jammer. Maar geen pech voor jou, zij heeft gewoon even heel veel geluk Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame wo 29 jun 2011 - 20:10

Vooral je GPA is voor een buitenlandse master van belang, het gemiddelde wat je hebt in Nederlandse cijfers maakt niet uit.

Overigens telden bij mij (UU) mijn honoursvakken wel gewoon mee voor mijn gemiddelde, en ze berekenden het ook echt nog eens per jaar waardoor ik uiteindelijk gemiddeld op precies een 7 uitkwam :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Antibes wo 29 jun 2011 - 20:28

Bij ons mag je niet eens een 7 staan als je honours doet, minimaal een 7,5 en alles boven de 7. Anders word je eruit gemikt.. Wel raar dat ze het per jaar deden, ieder jaar apart een gewogen grmiddeld en dan weer het gemiddelde van die drie cijfers ofzo?

Maar voor toelating aan buitenlandse masters willen ze idd je GPA weten. Een 2.1 heb ik waarschijnlijk wel, maar ik wilde het zo graag optrekken naar een first. Voor zover ik weet bepalen ze dat wel op je afstudeergemiddelde.. Waar anders op?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Atelier Madame wo 29 jun 2011 - 20:36

[quote="Antibes"]Bij ons mag je niet eens een 7 staan als je honours doet, minimaal een 7,5 en alles boven de 7. Anders word je eruit gemikt.. Wel raar dat ze het per jaar deden, ieder jaar apart een gewogen grmiddeld en dan weer het gemiddelde van die drie cijfers ofzo?
[quote]

Bij ons was het minimaal een 7, voor de rest maakte het niet uit. Op mijn studie is het sowieso al lastig om hoge cijfers te halen, heel veel groepswerk en de vakken zijn gewoon pittig. De doelstelling van het HP was om ongeveer de 10% beste studenten de mogelijkheid te bieden tot het volgens van het programma, uit een berekening bleek dat de hoogste 10% gemiddeld een 7 scoorde. Dus das de achterliggende gedachte.

En inderdaad voor mijn gemiddelde hebben ze gekeken naar de gpa's per jaar. Ik had wat uitloop en scoorde het 4e bachelorjaar allemaal hoge cijfers voor mn scriptie + honours vakken, dat haalde mn gemiddelde ineens flink op! Het eerste studiejaar telde ook niet mee voor de berekening van je GPA.

Snap overigens heel goed dat je het belangrijk vind om een hoog gpa te hebben als je naar het buitenland gaat.Ze willen vaak alleen de beste studenten uitwisselen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes wo 29 jun 2011 - 20:50

Waar ben jij geweest in het buitenland? Wat studeerde je?

Groepswerk is inderdaad lastiger qua cijfers, heb nu een vak waarbij 50% van je cijfer weekopdrachten met een groep zijn. Ik kan prima samenwerken, maar wel met max 4 ofzo en dan wil ik ze zelf kiezen.. :P

Bij ons heb je interdisciplinaire honours, dat is ook een 7 gemiddeld geloof ik en verder geen eisen. En research honours, dat zijn jaarlijks 2/3 mensen en die eisen zijn wel streng. Ik mag nooit iets onder de zeven halen, nooit herkansen (dus ziek/6.5 is jammer dan), geen uitloop en min. een 7,5 gemiddeld.

Maar voor mij ook juist wel een goede stok achter de deur.. Op de HU deed ik meestal bij de herkansingen pas een eerste poging.. laughcry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 21:23

Is studieweb het overzicht van alle cijfers die je gehaald hebt? Bij ons is het namelijk zo dat deze cijfers pas vaststaan als je een gewaarmerkte print hebt!

Gast
Gast

Bericht  Antibes wo 29 jun 2011 - 21:26

SunnyScience schreef:Is studieweb het overzicht van alle cijfers die je gehaald hebt? Bij ons is het namelijk zo dat deze cijfers pas vaststaan als je een gewaarmerkte print hebt!

Yup, daar worden ze digitaal ingevuld en dan moet je binnen 6 weken bezwaar aantekenen ofzo...
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Atelier Madame wo 29 jun 2011 - 22:28

Antibes schreef:Waar ben jij geweest in het buitenland? Wat studeerde je?

Groepswerk is inderdaad lastiger qua cijfers, heb nu een vak waarbij 50% van je cijfer weekopdrachten met een groep zijn. Ik kan prima samenwerken, maar wel met max 4 ofzo en dan wil ik ze zelf kiezen.. :P

Bij ons heb je interdisciplinaire honours, dat is ook een 7 gemiddeld geloof ik en verder geen eisen. En research honours, dat zijn jaarlijks 2/3 mensen en die eisen zijn wel streng. Ik mag nooit iets onder de zeven halen, nooit herkansen (dus ziek/6.5 is jammer dan), geen uitloop en min. een 7,5 gemiddeld.

Maar voor mij ook juist wel een goede stok achter de deur.. Op de HU deed ik meestal bij de herkansingen pas een eerste poging.. laughcry

Ik heb neit in het buitenland gestudeerd hoor, ben nu gewoon aan de UU bezig met een masteropleiding (gamma opleiding). Ik heb het interdisciplinaire honours traject gedaan, was binnen onze faculteit, niet de universiteitsbrede (die is wel iets strenger).

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: