Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kindjes vergelijken...

+6
Thunder
Susan
Tania
nisavi
mauwmauw
Pien
10 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 3 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Printje ma 27 jun 2011 - 10:00

Daar heb je ook gelijk in Susan..ik hoor altijd alleen maar negatieve verhalen over het cb en zelf heb ik er ook niet de beste ervaringen mee. De laatste keer met de vaccinatie van mijn zoontje hadden ze (= arts, verpleegkundige en receptioniste) een discussie over waar de vaccinatie wel/niet gezet mocht worden. Euh hallo ik zit hier met mijn kind erbij....... kreeg er echt vertrouwen in NOT dus.....
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Susan ma 27 jun 2011 - 10:05

Dat zou ik inderdaad ook wel vreemd vinden, maar goed, ik heb dus zelf wel de ervaring dat het ene consultatiebureau prettiger is dan het andere. Een vraag over taalontwikkeling kun je daar prima kwijt, zij zullen dan eerder als wegwijzer optreden en daarnaast een vinger aan de pols houden dan dat ze zelf gaan proberen het op te lossen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 19:36

Storm ik lees het nu pas. Ik zou ook aan de bel trekken als je het niet vertrouwd. Ik heb het gisteren meteen gedaan en zo meteen ga ik het consultatie bureau op bellen. Idd liever dubbel check en er is toch niks aan de hand, dan dat je er dadelijk achter komt dat er wel iets is en je hebt er spijt van niet eerder iets mee gedaan te hebben !

Ik heb zojuist op het kdv gevraagd wat ze ervan vonden en in eerste instantie vonden ze het niet zorgwekkend. Hij praat toch veel, Ja klopt in zijn eigen brabbel taal. Maar als je specifiek naar de woorden luistert haal ik er maar 5 uit.
De reactie toen was "ow ja idd nu je het zegt...."

Mmm ik ga zo meteen direct bellen naar het cb !

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 19:56

Succes Stuiter, ben benieuwd wat het cb zegt inderdaad!
Maakt S. ook telkens dezelfde klanken of zit er wel vooruitgang in?

Ik heb het er met mijn vriend over gehad en hij zegt dat M. wel meer woordjes kent dan alleen papa en mama. Waf waf bijvoorbeeld. Waarom hoor ik die dan niet? laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 20:01

Ja S maakt ook steeds dezelfde klanken. Hij gebruikt overal de L in. Lie lie b.v.
Zo heeft hij zijn eigen taaltje ontwikkeld !

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 20:18

M. zegt heel vaak 'ush' 'ash' 'ish' en hij slist ook behoorlijk.

Gast
Gast

Bericht  Thunder ma 27 jun 2011 - 20:27

Storm en Stuiter, mijn jongste is van de leeftijd van jullie jongens en praat eigenlijk ook nog niet behalve de paar woordjes die jullie ook aangeven. Ik ga vandaag voor de derde keer met hem naar een logopedist. S.ven heeft ook echt zijn eigen taaltje en het stomme is, je begrijpt hem ook volledig Laughing .

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 20:28

Ik heb zojuist gebeld met het CB en de eerst volgende afspraak zou pas NA september zijn aangezien ze het druk hebben. Ik heb aangegeven dat ik me zorgen maak om zijn taalontwikkeling en nu gaat ze contact opnemen met de verpleegkundige en zij zou me terug bellen voor eerder een afspraak in te plannen !

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 20:29

Rataplan schreef:Storm en Stuiter, mijn jongste is van de leeftijd van jullie jongens en praat eigenlijk ook nog niet behalve de paar woordjes die jullie ook aangeven. Ik ga vandaag voor de derde keer met hem naar een logopedist. S.ven heeft ook echt zijn eigen taaltje en het stomme is, je begrijpt hem ook volledig Laughing .
Dus jij bent wel naar een logopedist geweest? Jouw jongste en die van mij schelen maar een paar dagen. Maakte jij je zorgen?

Gast
Gast

Bericht  Thunder ma 27 jun 2011 - 20:36

Storm, zorgen maakte ik me niet echt. Ieder kind gaat uiteindelijk wel praten, denk ik, al is de één wat sneller. Ik ben bij een logopedist voor zijn eten (hij eet bijv. nog steeds geen brood en fruit), maar nu wordt de taalontwikkeling gelijk meegepakt. 2 vliegen in 1 klap. Ik ben doorverwezen door de kinderarts.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 22:27

CB gebeld. Hij zou pas na september een consult krijgen aangezien het erg druk was. Ik heb mijn zorgen uitgesproken en ze vonden het dan toch wel nodig om nog voor de zomer vakantie langs te komen.
Net terug gebeld geworden en over 3 weken heb ik een afspraak !

Laatst aangepast door Stuiterbal op ma 27 jun 2011 - 23:35; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 22:30

fijn dat je over 3 weken toch al terecht kunt! helemaal als je je zorgen om iets maakt duurt wachten altijd lang. Wie weet kun je je ex er wat beter van overtuigen als het cb ook vindt dat jullie er wat aan moeten doen.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 27 jun 2011 - 22:31

Je ex is het er niet mee eens? Ik zou me er niet te druk om maken, je mag dit soort dingen toch gewoon ter sprake brengen zonder zijn toestemming?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 22:41

.

Laatst aangepast door Stuiterbal op ma 27 jun 2011 - 23:36; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 22:43

Pff laat hem toch lekker Stuiterbal! Hij denkt werkelijk alles beter te weten. Ik zou me daar weinig van aantrekken, hij heeft niet alleen het recht om dingen te uiten ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 27 jun 2011 - 22:49

Het is op zich ook wel moeilijk om te aanvaarden dat je kind achterloopt, je ex is daar kennelijk nog niet zo ver in als jij. Als het goed is prikt het consultatiebureau daar wel doorheen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 23:15

Ciske heb ik wel altijd vergeleken met zijn nichtje die 3 weken jonger is en vaak bij ons is. Zij kon veel sneller zitten, staan, lopen, puzelen, praten. Eigenlijk was zij met alles een stuk sneller en daar heb ik me ook wel zorgen om gemaakt.
Ik deed het niet bewust maar als er vaak een kindje van dezelfde leeftijd over de vloer komt dat veel meer kan, ga je vanzelf denken; "Dat kan ... nog niet".
Ciske zijn prematuriteit speelde hier ook wel een rol in en al wist ik dat hij later "mocht" zijn met dingen, was ik dan toch weer bang dat het niet goed zou komen.

Inmiddels lopen ze behoorlijk gelijk op en nu ben ik alleen maar blij dat zij wat sneller was/s. Ze heeft namelijk klompvoetjes en de verwachticht was dat ze motorisch veel later zou zijn dus dat is alleen maar een opluchting.

Janneman vergelijk ik bijna niet, af en toe probeer ik terug te halen wanneer Ciske deed wat hij deed maar meer ook niet. Wat dat betreft ben ik met Janneman een stuk relaxter en laat ik hem lekker zijn eigen tempo bepalen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 23:21

Ik begrijp dat jullie je zorgen maken om de taalontwikkeling en het is daarom ook verstandig het één en ander na te laten kijken. Maar het kan ook heel goed zijn dat het over een paar maanden ofzo ineens goed op gang komt.

Ik praat altijd al veel met mijn zoon en lezen ook veel. Maar hij was ook laat. Daar kun je zelf gewoon niet altijd wat aan doen.
Het consultatie bureau wilde dat we naar een logopedist gingen. Dit hebben we ook gedaan omdat hun er natuurlijk meer verstand van hebben. Maar uiteindelijk vond ik het niet meer nodig omdat ik de vooruitgang goed zag. Ik wist gewoon dat het goed zou komen, en ieder kind heeft tenslotte zn eigen tempo.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 23:21

Printje schreef:Oke sorry dat wist ik niet, ging idd over dreumessen. Alhoewel mijn zoontje echt wel weet wie papa is, lijkt hij in de stad dit echt te vergeten hahahaha. Zelfs laatst een hele donkere neger PAPAAAAAAAA

Mijn zoon van 2 zegt tegen elke oudere man en vrouw die hij ziet opa en oma laughcry.

Ontopic: ik geloof niet dat ik echt aan het vergelijken ben. Niet bewust in ieder geval. Ik ga er vanuit dat mijn zoon zijn eigen tempo neemt.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: