Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kindjes vergelijken...

+6
Thunder
Susan
Tania
nisavi
mauwmauw
Pien
10 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 8:57

In welke regio woon je stuiterbal, ik heb anders nog wel leuke boeken die je mag lenen (waaronder praten doe je met z'n tweëen en een bas-boek).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 8:59

Dromertje schreef:In welke regio woon je stuiterbal, ik heb anders nog wel leuke boeken die je mag lenen (waaronder praten doe je met z'n tweëen en een bas-boek).

Ik woon in Limburg....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Printje ma 27 jun 2011 - 9:01

Oke sorry dat wist ik niet, ging idd over dreumessen. Alhoewel mijn zoontje echt wel weet wie papa is, lijkt hij in de stad dit echt te vergeten hahahaha. Zelfs laatst een hele donkere neger PAPAAAAAAAA
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 9:01

oi, da's een beetje ver, ik woon in overijssel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 9:04

Dromertje schreef:oi, da's een beetje ver, ik woon in overijssel
zooooo niet in de buurt hahahaha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 9:04

Printje schreef:Oke sorry dat wist ik niet, ging idd over dreumessen. Alhoewel mijn zoontje echt wel weet wie papa is, lijkt hij in de stad dit echt te vergeten hahahaha. Zelfs laatst een hele donkere neger PAPAAAAAAAA

Haha, ja dat deed Fenne in die tijd ook eens inderdaad. Maar het geeft gewoon aan dat hij het verschil man-vrouw aan het doorkrijgen is. Maar de man en vrouw die hij het beste kent heten voor hem papa en mama. Voor hem is het dus man=papa en vrouw= mama.

Zo was het hier dus: aardige mevrouw=oma Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 9:21

Persoonlijk vind ik het nogal wat om je een slechte moeder te voelen, dit omdat andere kinderen voor lopen op hun ontwikkeling. Dan denk ik dat je zelf veel te onzeker in het moederschap staat. Als ik mij een slechte moeder zou moeten voelen omdat andere kinderen voor zouden lopen, dan zou ik mezelf héle dagen rot moeten voelen.

Nee, ik hou absoluut niet van vergelijken, ook niet bij de oudste. Ieder kind ontwikkeld zich op zijn eigen manier en op zijn eigen niveau.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 9:30

Stuiterbal ik herken je gevoel zo erg betreft S. M. wordt over 2,5 maand twee jaar en hij zegt ook alleen nog maar papa en mama, voor de rest helemaal niets. Hij blijft ook dezelfde klanken maken, wat we ook doen. Ik kan me daar ook best druk om maken als ik kijk naar wat andere kindjes op die leeftijd al zeggen. Ik ben soms ook bang dat er iets 'mis' is. Vooral als andere mensen expres tegen hem gaan zeggen: 'dat is babytaal, praat eens goed' of 'ik versta je niet, zeg het dan?' dat vind ik erg vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Pien ma 27 jun 2011 - 9:30

Mama_van2 schreef:Persoonlijk vind ik het nogal wat om je een slechte moeder te voelen, dit omdat andere kinderen voor lopen op hun ontwikkeling. Dan denk ik dat je zelf veel te onzeker in het moederschap staat.
dat is ook mede de reden dat mijn zus al heel lang bij een maatschappelijk werkster loopt, ze heeft een horrorbevalling gehad, de eerste 2 weken toen mijn neefje geboren was mocht ze niet bij hem omdat ze een bacterie had ( de e-collie), toen mijn neefje 2 dagen oud was werd hij nogeens met spoed per ambu naar het wkz gebracht en heeft hij 4 dagen daarna een vrij zware operatie ondergaan en van dat alles heeft zij zichzelf heel lang de schuld gegeven...

ik wil haar nu heel graag helpen door keer op keer te benoemen dat ze niet moet vergelijken, heb het er pas ook met mijn ouders over gehad en die zien het probleem niet zo... volgens hun is vergelijken logisch en ga ik dat straks ook zeker doen!
ik wil alleen zo graag zorgen dat mn zus was zelfverzekerder word! ze is namelijk echt een lieve zorgzame moeder....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Printje ma 27 jun 2011 - 9:32

Storm vervelend dat je je zo voelt maar is je zoontje misschien juist motorisch heel sterk? Dat kan natuurlijk ook.. ieder kind heeft andere interesses. Ik weet niet of je het wel/niet doet maar als hij alleen maar wijst en dat zegt niet meteen zelf met het juiste woordje komen en het dan meteen geven, je maakt het hem dan misschien te makkelijk zeg maar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Susan ma 27 jun 2011 - 9:35

Storm schreef:Vooral als andere mensen expres tegen hem gaan zeggen: 'dat is babytaal, praat eens goed' of 'ik versta je niet, zeg het dan?' dat vind ik erg vervelend.

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel raar van die mensen dat ze dat zeggen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 9:36

Ja maar wat moet ik dan doen? Ik wijs dingen aan en ik benoem ze, hetzelfde als stuiterbal ook doet. Ik zing liedjes met hem en articukeer heel duidelijk. Als hij iets aanwijst dan pak ik het inderdaad voor hem, aangezien hij echt niet verder komt dan mama en papa. Om het dan maar niet te geven, dat vind ik gewoon sneu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 9:37

Wat naar om te horen dat deze erge ervaring nog een invloed heeft om haar dagelijks functioneren m.b.t haar zoontje. Het is natuurlijk ook ontzettend heftig wat ze heeft meegemaakt, en hartverscheurend dat je niet bij je pasgeboren kindje mag komen, dat lijkt mij echt ontzettend zwaar, en daarna nog die operatie. Heftig allemaal hoor. Goed dat ze hulp heeft gezocht bij een maatschappelijk werkster, hopelijk veranderd haar gevoel t.z.t en verdwijnd het wat naar de achtergrond. Het is echt zooo ontzettend zonde dat ze zichzelf zo druk maakt om de ontwikkeling van haar zoontje, alles komt op zijn tijd. ( Of heeft het zoontje van je zus 'iets' waardoor ze zichzelf wel terrecht zorgen maakt, zo ja, dan neem ik mijn laatste zin terug).

Goed van je dat je steeds benadrukt dat ze haar zoontje niet met andere kinderen kan vergelijken, met geen 1 kind en ieder kind ontwikkkeld zich weer op zijn/haar eigen niveau. Jammer dat je ouders dit niet zien, en aangeven dat jij dat straks ook gaat doen, ik denk juist dat jij dat helemaal niet gaat doen, dat je er nuchter in zal staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 9:38

Susan schreef:
Storm schreef:Vooral als andere mensen expres tegen hem gaan zeggen: 'dat is babytaal, praat eens goed' of 'ik versta je niet, zeg het dan?' dat vind ik erg vervelend.

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel raar van die mensen dat ze dat zeggen.

Helemaal mee eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Printje ma 27 jun 2011 - 9:38

Storm schreef:Ja maar wat moet ik dan doen? Ik wijs dingen aan en ik benoem ze, hetzelfde als stuiterbal ook doet. Ik zing liedjes met hem en articukeer heel duidelijk. Als hij iets aanwijst dan pak ik het inderdaad voor hem, aangezien hij echt niet verder komt dan mama en papa. Om het dan maar niet te geven, dat vind ik gewoon sneu.

Ik bedoel ook niet dat je het dan niet moet geven maar je moet het hem misschien niet al te makkelijk maken snap je wat ik bedoel. Bij tweede kinderen zie je ookv aak dat ze later echt praten omdat als ze maar een kikje geven ze krijgen wat ze willen. Zeg niet dat het hier zo is natuurlijk maar vandaar mijn tip.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 9:41

Bedankt voor je tip maar zo gaat dat hier niet. Ik maak me steeds vaker druk om zijn taalontwikkeliing. Misschien toch maar het cb bellen voor een afspraak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Printje ma 27 jun 2011 - 9:44

Storm schreef:Bedankt voor je tip maar zo gaat dat hier niet. Ik maak me steeds vaker druk om zijn taalontwikkeliing. Misschien toch maar het cb bellen voor een afspraak.

Persoonlijk zou ik niet zo snel naar het cb stappen... vind dat echt waardeloos daar maar das een ander verhaal. Misschien naar je huisarts en dan eens naar een logopediste?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Pien ma 27 jun 2011 - 9:49

Mijn neefje heeft niks wat het kan beïnvloeden o.i.d.
Hij is nu 16 maanden en doet het (naar mijn weten) gewoon heel erg goed, is altijd aan de kleine en lichte kant (net iets onder de curve van het C.B.) geweest en ineens heeft hij een behoorlijke groei spurt gehad waardoor hij nu gewoon gemiddeld scoort op de curve.

Hij loopt al vanaf zn eerste verjaardag, begint nu te rennen en zegt echt gericht papa en mama tegen ze, verder dan dat praat hij nog niet. zegt wel tegen iedereen haaaaai.

Ik ben zelf gewoon hartstikke trots op dat mannetje, hij heeft toch een hele erge achterstand gehad doordat hij zo ziek geweest is en daardoor ben ik juist altijd heel positief en complimenterend naar hem toe! ALs mijn zus bijv weer eens vergelijkt waar ik bij ben, kap ik dat gelijk af en benoem wat hij juist wel kan, ze gaat helemaal stralen als ik dat dan zeg! Maar toch, ze blijft vergelijken!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 9:50

Elk cb is anders Wink ik ben wel tevreden over die van ons. Ze zei dat ik altijd mag bellen als ik me zorgen maak over M, aangezien we zijn taalontwikkeling de vorige keer al besproken hadden. Als ik het fijn vond dan wilde ze een aantal onderzoeken doen, al is het alleen maar om ons gerust te stellen. Toen vond ik het niet nodig en heb ik het weggewuifd, maar nu vraag ik me toch af of ik niet een keer moet bellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 9:50

Je kan het cb toch gewoon bellen voor advies? Daar is het cb tenslotte (oa) voor.

Volgens mij vergelijkt elke ouder, het is maar net hoe je ermee omgaat. Ik kan ook wel eens onzeker worden als ik mijn dochter met andere kindjes vergelijk, maar ik vergeet vaak dat de kinderen waar zij mee omgaat verschillen in leeftijd. Op het kdv is zij een half jaar tot een jaar jonger dan de andere kinderen, maar aan haar gedrag en haar taalontwikkeling is dat echt niet te merken. Ik hoor regelmatig dat ze heel wijs is voor haar leeftijd en mensen schatten haar ook ouder daardoor. Daardoor ben ik natuurlijk best wel trots, maar ik loop er niet over op te scheppen ofzo. Een vriendin van mij heeft een zoontje, 8 dagen jonger dan A., en als ik iets over A. vertel komt zij er gelijk overheen met wat haar zoontje allemaal kan. Alles moet beter en groter en ik vraag me af waarom. Elk kind is anders en ontwikkelt zich anders, het is toch geen wedstrijdje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Pien ma 27 jun 2011 - 9:51

@Storm, als jij er geen geod gevoel bij hebt, zou ik idd gewoon eens aan de bel trekken. Het CB zou ik zelf ook niet zo snel heen stappen, ben een aantal keer met mn zus mee geweest en had altijd een rot gevoel als ik daar weg ging...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Printje ma 27 jun 2011 - 9:51

Als jij er wel tevreden over bent zou ik gwoon bellen Storm, taalontwikkeling is indd erg belangrijk. Maar dan zou ik daar toch eens vragen over eventuele logopedie..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Susan ma 27 jun 2011 - 9:53

Printje schreef:

Persoonlijk zou ik niet zo snel naar het cb stappen... vind dat echt waardeloos daar maar das een ander verhaal. Misschien naar je huisarts en dan eens naar een logopediste?

Jij hebt misschien geen fijne ervaring met jouw consultatiebureau, maar dat wil niet zeggen dat dat overal geldt. Ik heb toen Ezra jonger was echt heel veel steun gehad aan het consultatiebureau, ik vind zowel de wijkverpleegkundige als de arts waar wij altijd komen echt heel prettig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Printje ma 27 jun 2011 - 9:55

Susan schreef:
Printje schreef:

Persoonlijk zou ik niet zo snel naar het cb stappen... vind dat echt waardeloos daar maar das een ander verhaal. Misschien naar je huisarts en dan eens naar een logopediste?

Jij hebt misschien geen fijne ervaring met jouw consultatiebureau, maar dat wil niet zeggen dat dat overal geldt. Ik heb toen Ezra jonger was echt heel veel steun gehad aan het consultatiebureau, ik vind zowel de wijkverpleegkundige als de arts waar wij altijd komen echt heel prettig.

Dat komt omdat ik veel vriendinnen heb met kinderen van dezelfde leeftijd en op vrijwel ieder cb hebben ze andere adviezen.....ik vind dat gewoon echt vaag, het ene cb zegt nee het moet dus... het andere cb zegt nee het moet zo.
Ik ga alleen voor de vaccinaties en verder heb ik er totaal niets aan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Susan ma 27 jun 2011 - 9:57

Tja, ik denk dat de ene huisarts ook wel eens iets anders zegt dan de andere, alleen wordt dat onderling niet zoveel vergeleken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes vergelijken... - Pagina 2 Empty Re: kindjes vergelijken...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum