Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is wijsheid? (gewoon even mijn hart luchten)

+3
Pussycat
klavertje
Susan
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat is wijsheid? (gewoon even mijn hart luchten) - Pagina 2 Empty Re: Wat is wijsheid? (gewoon even mijn hart luchten)

Bericht  Pien ma 27 jun 2011 - 10:08

Pippa schreef:
Pien schreef:Hopelijk kun jij het ook snel voor jezelf een plekje geven, kun jij zelf niet door gestuurd worden naar een revalidatie arts die je begeleid in alles?

Dat zal ik dinsdag bespreken, wat er aan mogelijkheden zijn, ik zie door de bomen het bos niet meer, dus weet niet wat wel en niet mogelijk is en wat wel en niet goed voor me is, dus ik ga het bespreken. Misschien ook begeleid gaan sporten/trainen, naar een training om er beter mee om te gaan, etc.

Fijn om te lezen dat je man er baat bij heeft gehad en het nu met 25 uur werken red!

en wat jij benoemt is dus precies hoe hij er ook in stond, niet wetende wat mogelijk is, wat wel en niet goed is, begeleid gaan sporten, etc....
* De revalidatie arts schakelde de juiste mensen in.
* De ergotherapeut keek naar de juiste houding tijdens het werk maar adviseerde ook wat hij aan kon. Hij heeft diverse keren een lijst moeten bij houden met zijn dagelijkse bezigheden en daar een vermoeidheidcijfer aan moeten verbinden. Zo kon zij precies kijken en zien dat zijn blokken van arbeid te lang waren, dit betekende dus dat als hij minder wou werken, dat niet in dagen (dus van 5 naar 4) maar kortere dagen.
* de fysiotherapeut, heeft een bewegingsplan voor hem opgezet, ondanks dat alles voor hem sneller teveel is moet hij wel trainen. een goede conditie zorgt namelijk voor minder snel vermoeid zijn.
* de maatschappelijk werkster, nou ja, spreekt voor zich. zij hielp hem vooral met het stukje Falen, alles op een rijtje te zetten en hem te helpen met gesprekken die hij later moest voeren met bijv een arbo arts of collega.

Ik kan je echt aanraden om daarvoor een doorverwijzing te vragen, want ik weet zeker dat dat voor jou ook mogelijk is!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? (gewoon even mijn hart luchten) - Pagina 2 Empty Re: Wat is wijsheid? (gewoon even mijn hart luchten)

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 10:12

Dat is wat mijn vriend ook opperde inderdaad, of die mogelijkheden er voor mij zijn - en hoe we dat het beste kunnen realiseren omdat daar natuurlijk ook tijd/energie in gaat zitten. Bedankt voor de uitleg; ik bewaar het, en dan kan ik de punten niet vergeten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? (gewoon even mijn hart luchten) - Pagina 2 Empty Re: Wat is wijsheid? (gewoon even mijn hart luchten)

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 7:53

Op zo'n dag als vandaag met de warmte en vocht merk ik helemaal dat het zwaar is, en ik me moet verbijten. Maar wederom een drukke en hectische dag; leuk, de horeca.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? (gewoon even mijn hart luchten) - Pagina 2 Empty Re: Wat is wijsheid? (gewoon even mijn hart luchten)

Bericht  Queen di 28 jun 2011 - 20:54

Ik heb niet alles gelezen maar ik heb zelf ervaring met Wajong, dus ik wil je het volgende wel even meegeven:

Houd er rekening mee dat het hele Wajong traject ontzettend lang duurt. Bij mij duurde het ongeveer driekwart jaar voordat ik de definitieve 'ja, je hebt recht op wajong' te horen kreeg. Ze werken bij het U.WV ontzettend langs elkaar heen, het duurt allemaal eeuwen.

Mijn tip is om overal achteraan te bellen. Als je niks van je laat horen, vergeten ze je gewoon. De een zegt het een, de ander zegt weer iets anders. Dus vraag altijd om namen en of ze hun uitspraken op papier zetten.

Bij mij is het nu wel rond, en op dit moment loopt het wel soepel smile

Succes! En gezondheid staat voorop, dat is het belangrijkste wat je hebt.
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? (gewoon even mijn hart luchten) - Pagina 2 Empty Re: Wat is wijsheid? (gewoon even mijn hart luchten)

Bericht  Dennenappel di 28 jun 2011 - 22:13

Ik kan je frustratie en onmacht gevoelens om weer een stap terug te zetten heel goed voorstellen.

Toch is het helaas wel nodig, dit red je nu en over twee weken ook nog wel, maar over een paar maanden is het op. Tevens heb je zo totaal geen tijd meer voor een sociaal leven, je vriend, jezelf, ontspanning e.d. Dit zou je op den duur wel tegen staan, volgens mij ben je juist een sociaal persoon!
Ik vind het dapper van je dat je eerlijk naar jezelf kijkt (met de steun van je vriend), om het vast te stellen en te kijken naar hoe het wel mogelijk is om een baan te hebben die je uitdaagt en waar je het naar je zin hebt en daarnaast ook nog tijd over hebt om te leven. Ik hoop dat je hierin goede ondersteuning zal vinden, want het zal wederom een moeilijke weg van accepteren worden, maar daarnaast zal je op den duur waarschijnlijk meer kwaliteit uit je leven halen en dat is ook veel waard!

Succes ermee!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? (gewoon even mijn hart luchten) - Pagina 2 Empty Re: Wat is wijsheid? (gewoon even mijn hart luchten)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum