Ga nooit wonen....
+10
luenca
Kabouter
mzcharlotte
Gizmo
Shisha
Possom
Lady4
Cheesegirl
Pussycat
Jezzie
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Ga nooit wonen....
Ik moet er ook echt niet meer aan denken!
Toen we gingen verhuizen moesten we nog wat verbouwen en zijn we tijdelijk bij zijn ouders gebleven voor 1.5 maand. Dat vond ik al erg lang duren, de drukte van de verhuizing, werk en ook nog bij mijn ouders het huishouden etc. want ze gingen in die periode ook nog met vakantie. En mijn schoonzusje en zwager zijn niks gewend in het huishouden dus alles kwam op mij
Toen we gingen verhuizen moesten we nog wat verbouwen en zijn we tijdelijk bij zijn ouders gebleven voor 1.5 maand. Dat vond ik al erg lang duren, de drukte van de verhuizing, werk en ook nog bij mijn ouders het huishouden etc. want ze gingen in die periode ook nog met vakantie. En mijn schoonzusje en zwager zijn niks gewend in het huishouden dus alles kwam op mij
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10
Carola589 schreef:Mijn schoonouders hebben er echt geen problemen mee, het ligt meer aan mij. Ik weet zeker, en dat geven ze ook aan, dat ze gewoon zichzelf zijn en er echt geen moeite mee hebben dat ik daar ben. Gelukkig zitten we allemaal anders in elkaarshygirl87 schreef:Carola589 schreef:Soms kies je er ook niet perse voor, maar is het wel het beste/makkelijkste. Ik ben inmiddels 7 jaar met mijn vriend samen en heb het liefst morgen een huisje, maar helaas loopt dat niet zo makkelijk.Storm schreef:Ik vind het eigenlijk ook wel behoorlijk ondoordacht, bij je schoonouders intrekken. Voor een paar maanden/halfjaar oke, maar voor langer dan een jaar...
makkelijk voor je schoonouders ook of alleen voor jou? lekker goedkoop ja...en veel minder privacy voor de ouders, die krijgen er alleen maar meer kinderen bij ipv minder. nou dan zou ik op kamers gaan , gaan kraken of particulier. desnoods woon je dan even niet samen, je kan dat nog heel je leven doen.
Wat ligt aan jou dan? Want in je beginpost laat je het overkomen alsof je niks begrijpt van de irritaties van je schoonouders...
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Waarom ga je dan niet ergens antikraak zitten? Dat kost bijna niks. Misschien moet je niet te hoge eisen stellen aan een eigen woning als je je zo ergert.
Gast- Gast
Doordat ik de laatste periode slecht in mijn vel zit door de scheiding van mijn ouders ben ik sneller geirriteerd om dingen waar ik mij vroeger nooit aan irriteerde. Dus de situatie is nu voornamelijk zo omdat ik mij niet lekker voel. Daarvoor waren er ook wel irritaties maar wel minder en anders.Gizmo schreef:Wat ligt aan jou dan? Want in je beginpost laat je het overkomen alsof je niks begrijpt van de irritaties van je schoonouders...
@ Odilia: De vraag is gericht aan mij neem ik aan. Het is in mijn woonplaats best moeilijk om aan een huisje te komen, zelfs antikraak is een wachtlijst van ongeveer een jaar voor. Ik stel ook niet echt hoge eisen aan een huisje hoor, als je er maar met z'n 2en kunt wonen.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Carola589 schreef:Doordat ik de laatste periode slecht in mijn vel zit door de scheiding van mijn ouders ben ik sneller geirriteerd om dingen waar ik mij vroeger nooit aan irriteerde. Dus de situatie is nu voornamelijk zo omdat ik mij niet lekker voel. Daarvoor waren er ook wel irritaties maar wel minder en anders.Gizmo schreef:Wat ligt aan jou dan? Want in je beginpost laat je het overkomen alsof je niks begrijpt van de irritaties van je schoonouders...
@ Odilia: De vraag is gericht aan mij neem ik aan. Het is in mijn woonplaats best moeilijk om aan een huisje te komen, zelfs antikraak is een wachtlijst van ongeveer een jaar voor. Ik stel ook niet echt hoge eisen aan een huisje hoor, als je er maar met z'n 2en kunt wonen.
Huh... Ik geloof dat ik niet goed oplet. Jij bent de TO niet, haha! Ik dacht dat ik op TO reageerde...
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Haha, ik heb hem ook niet helemaal goed opgevat denk ik!Gizmo schreef:Carola589 schreef:Doordat ik de laatste periode slecht in mijn vel zit door de scheiding van mijn ouders ben ik sneller geirriteerd om dingen waar ik mij vroeger nooit aan irriteerde. Dus de situatie is nu voornamelijk zo omdat ik mij niet lekker voel. Daarvoor waren er ook wel irritaties maar wel minder en anders.Gizmo schreef:Wat ligt aan jou dan? Want in je beginpost laat je het overkomen alsof je niks begrijpt van de irritaties van je schoonouders...
Huh... Ik geloof dat ik niet goed oplet. Jij bent de TO niet, haha! Ik dacht dat ik op TO reageerde...
Cheesegirl- Ratel
Mijn vraag was eigenlijk ook aan TO gericht.
Maar een andere vraag aan jou. Hoeveel m2 wil je minimaal hebben?
Gast- Gast
Sorry dan heb ik het een beetje verkeerd opgevat.Odilia schreef:Mijn vraag was eigenlijk ook aan TO gericht.
Uh ja, in m2 vind het wel moeilijk uit te drukken. Maar ik neem opzich genoegen met 1 slaapkamer en de woonkamer hoeft ook niet mega ruim te zijn. Maar er moet natuurlijk wel met ze 2e geleefd kunnen worden.
Cheesegirl- Ratel
Dan is t toch een duidelijke eigen keuze dat je daar nog woont. Ik zou liever in een mini studio wonen dan bij mn schoonouders. Als je perse een aparte slaapkamer wilt en genoeg leefruimte voor 2 dan is dat een luxe probleem. Wat natuurlijk prima is, maar dan snap ik nooit zo goed waarom er gezeurd wordt over hoe rot t is bij schoonouders te wonen. Ga dan in een mini studio wonen als je t echt zo erg vindt of op kamers.
Gast- Gast
Tja, ik denk dat ik daar toch een andere mening over heb. Opzich is het een keuze dat ik daar woon, maar ook al neem ik een mini studio er is gewoon een lange wachtlijst van zo'n 6 á 7 jaar. Ook zou ik het zonde vinden om nu een mini studio aan te nemen waarin ik ga klussen (en dus geld aan uitgeef) om vervolgens een jaar later weer weg te gaan en weer geld uit te geven aan klussen. Zeker als je beide nog studeert is dat best duur. Je mag toch af en toe best even klagen over je schoonouders!Odilia schreef:Dan is t toch een duidelijke eigen keuze dat je daar nog woont. Ik zou liever in een mini studio wonen dan bij mn schoonouders. Als je perse een aparte slaapkamer wilt en genoeg leefruimte voor 2 dan is dat een luxe probleem. Wat natuurlijk prima is, maar dan snap ik nooit zo goed waarom er gezeurd wordt over hoe rot t is bij schoonouders te wonen. Ga dan in een mini studio wonen als je t echt zo erg vindt of op kamers.
Cheesegirl- Ratel
Tuurlijk mag je af en toe klagen over je schoonouders! Ik doelde meer op de discussie "geen keuze hebben om bij je schoonouders te wonen". Maar je moet uiteraard doen waar jij je het best bij voelt!
Waar woon je trouwens dat er een jarenlange wachtlijst is voor antikraak? Zelfs in Amsterdam is er geen wachtlijst voor antikraak.
Waar woon je trouwens dat er een jarenlange wachtlijst is voor antikraak? Zelfs in Amsterdam is er geen wachtlijst voor antikraak.
Gast- Gast
Mijn schoonouders hebben het zelf aangeboden en ik heb er natuurlijk zelf ook voor gekozen. Vond het ook helemaal niet erg, we hebben de have bovenverdieping verbouwd om wat meer ruimte en privacy te hebben. Maar vriend is waarschijnlijk in januari klaar met zijn opleiding...dus als alles een beetje mee zit, kunnen we met een half jaar hier weg. Tot die tijd moeten we het maar een beetje volhouden. Heb ook erg veel zin in de zomervakantie! Lekker samen 2 weken weg! En mijn ouders staan hier vlak bij met de caravan, en als die er niet zijn mogen we daar ook altijd in!
Maar het is daarna altijd wel weer even omschakelen als we dan weer hier thuis komen.
Maar het is daarna altijd wel weer even omschakelen als we dan weer hier thuis komen.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik snap wel dat je doelt op het feit 'geen keuze', je hebt geen keuze meer als je op straat staat maar dat is gelukkig niet zo. Ik PM je wel even waar ik woon.Odilia schreef:Tuurlijk mag je af en toe klagen over je schoonouders! Ik doelde meer op de discussie "geen keuze hebben om bij je schoonouders te wonen". Maar je moet uiteraard doen waar jij je het best bij voelt!
Cheesegirl- Ratel
Daar begin ik ook niet aan, mijn vriend is niet voor niets op zijn 18e het huis uitgegaan omdat het teveel botste met zijn moeder. Ik vind het prima om langs te gaan, maar er wonen, nee dan wordt ik op een gegeven moment echt gillend gek!
Gast- Gast
Ik geloof dat bij mijn schoonouders in wel de laatste plek op aarde is waar ik zou gaan wonen. En dan is het in mijn mans cultuur juist erg normaal dat ik daarbij intrek, en het zijn hele lieve mensen.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Soms lopen dingen gewoon anders dan verwacht. En als je samen woont met je vriend bij andere mensen, dan krijg je uiteindelijk toch wel de behoefte aan je hele eigen plekje. Ook al hebben jullie een eigen plekje, helemaal eigen is het natuurlijk niet. Er zijn ook bijna altijd wel andere mensen. Of het nou je schoonouders zijn, of andere mensen.
Ik hoop dat je het een beetje vol houdt! Ik heb ook bij mijn schoonouders gewoont. Zo'n 2 jaar. We hadden verder geen mogelijkheid om ergens anders te wonen. We gingen naar school, en thuis kon ik ook niet meer wonen. Ook kon ik het verder best vinden met mijn schoonouders op dat moment. Maar man, wat een hel. Nooit meer! het heeft ook zeker wel een jaar geduurt voordat de irritaties en ruzie's zijn weg gezakt.
Ik hoop dat je het een beetje vol houdt! Ik heb ook bij mijn schoonouders gewoont. Zo'n 2 jaar. We hadden verder geen mogelijkheid om ergens anders te wonen. We gingen naar school, en thuis kon ik ook niet meer wonen. Ook kon ik het verder best vinden met mijn schoonouders op dat moment. Maar man, wat een hel. Nooit meer! het heeft ook zeker wel een jaar geduurt voordat de irritaties en ruzie's zijn weg gezakt.
Gast- Gast
Dolcis_ schreef:Soms lopen dingen gewoon anders dan verwacht. En als je samen woont met je vriend bij andere mensen, dan krijg je uiteindelijk toch wel de behoefte aan je hele eigen plekje. Ook al hebben jullie een eigen plekje, helemaal eigen is het natuurlijk niet. Er zijn ook bijna altijd wel andere mensen. Of het nou je schoonouders zijn, of andere mensen.
Ben het helemaal met je eens...ik ben hier gaan wonen, omdat ik een nieuwe opleiding ging beginnen en mijn vriend 1,5 uur bij mij vandaar woonde. Dus toen was dit de meest logische oplossing. Maar zal blij zijn als ik straks werk heb en daardoor een huisje kan gaan huren.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb ook bij mijn schoonouders gewoond (2,5 jaar) en gelukkig is het nooit mis gegaan!
samantjuh89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 86
Punten : 141
Registratiedatum : 02-01-11
samantjuh89 schreef:Ik heb ook bij mijn schoonouders gewoond (2,5 jaar) en gelukkig is het nooit mis gegaan!
+1, ik heb iets meer dan 3 jaar bij mn schoonouders gewoond, maar wat een geweldige mensen zijn dat!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Zooo wil ik wonen!!
» Alleen wonen
» nav het rooktopic bij wonen
» Wonen in Roosendaal
» Hij wil liever bij oma wonen
» Alleen wonen