Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat vinden jullie hiervan?

+4
Atelier Madame
Jeanette
ixis
PrimaBella
8 plaatsers

Ga naar beneden

wat vinden jullie hiervan? Empty wat vinden jullie hiervan?

Bericht  PrimaBella vr 16 dec 2011 - 1:50

Ik zit nu in het 3de leerjaar op het MBO en moet dit hele schooljaar stage lopen. Gemiddeld moeten we 21 uur in de week hebben. Ik loop stage bij een kleine instelling die activiteiten aanbiedt aan kinderen en jongeren met beperkingen.
Nu sta ik al 8 van de 10 keer niet boventallig. In het begin van het schooljaar heb ik dit vaak aangekaart dat ik (en mijn school) het hier niet mee eens zijn. Maar omdat de instelling zo klein is, hebben ze vaak geen andere mogelijkheid. Hier heb ik me dus maar bij neergelegd en ik vat het ook een beetje op als een compliment. Blijkbaar doe ik het wel goed!
Ondertussen heb ik nu ook al zo'n 50 á 60 uur teveel stage gelopen. Dit komt doordat mijn stage in de vakanties en weekenden gewoon doorgaat. Na de kerstvakantie heb ik al bijna 100 uur teveel opgebouwd. In ruil hiervoor willen ze me vanaf januari wat vaker in het weekend vrij geven, maar ik heb het rooster net binnen van januari en er is niet veel veranderd. Van de 4 weekenden heb ik 1 weekend vrij.
Kortom, ik heb gewoon echt het gevoel dat ze goed gebruik van me maken. Misbruik wil ik niet meteen zeggen..

Aankomend weekend moet ik zaterdag én zondag de hele dag stage lopen. Nu houdt mijn vriend onverwachts zaterdag avond zijn verjaardag en wil dan ook gaan stappen. Ik wil heel graag bij zijn verjaardag zijn, maar omdat ik zondag stage moet lopen kan dit eigenlijk niet. (lange afstand relatie)
Vinden jullie het heel slecht als ik me zondag ziek ga melden hiervoor Neutral Normaal houd ik echt niet van dit soort dingen. Maar ik weet gewoon dat ik hiervoor geen vrij zal krijgen. En dan te bedenken dat ik al zoveel uur te veel heb..

Beetje lang verhaal geworden maar ik wilde de situatie even duidelijk voorleggen!
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat vinden jullie hiervan? Empty Re: wat vinden jullie hiervan?

Bericht  ixis vr 16 dec 2011 - 2:28

Wat een lastige situatie. Waarschijnlijk krijg je gewoon een stage vergoeding i.p.v. salaris? Waardoor het bedrijf dus een goedkope volwaardige kracht heeft. Je geeft aan dat dit in het begin van het schooljaar al is aangegeven. Misschien kun je dit met je stagebegeleidster nog eens doen? Anders blijft het bedrijf goed gebruik van je maken, middels de niet-vrije weekenden. Je bent tenslotte een 'makkelijke' kracht voor ze denk ik.

Ik kan begrijpen dat je zondag graag vrij wilt hebben, en het is natuurlijk kortdag om nu nog vrij te regelen. Weet niet of ziek melden een goede oplossing is. Kun je niet vragen met één van je collega's om te ruilen als dat mogelijk is?
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat vinden jullie hiervan? Empty Re: wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Jeanette vr 16 dec 2011 - 2:32

Het is me eigenlijk onduidelijk of je nou BOL of BBL doet. Ik zou het nog eens aankaarten en zeker ook op school, dat zij er ook achter aan gaan zitten. Want zo te zien, maken ze wel degelijk misbruik van je status als student. Ik zou ook met je BPV begeleider om tafel gaan zitten om het hier over te hebben.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat vinden jullie hiervan? Empty Re: wat vinden jullie hiervan?

Bericht  PrimaBella vr 16 dec 2011 - 2:36

Ik doe gewoon een voltijd opleiding. En krijg stagevergoeding van ongeveer 150,- per maand.
Het is inderdaad wel een goed plan om nog een keer rondom de tafel te gaan zitten. Met mijn stagebegeleidster én mijn lerares erbij denk ik. Maar daar heb ik voor zondag niets meer aan. :P
Als ik inderdaad zou willen ruilen, moet ik daar dan ook een reden bij opgeven, waarom ik wil ruilen? 'Ik wil mijn dienst van zondag ruilen omdat mijn vriend zijn verjaardag viert' vind ik ook zo stom overkomen.. Of niet dan?!
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat vinden jullie hiervan? Empty Re: wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Jeanette vr 16 dec 2011 - 2:41

Als die voor a.s. zondag al is, zou ik mij ziek melden (hoe slecht het eigenlijk ook is). Maar ik vind dat ze niet teveel van je mogen vragen aangezien je een stagiaire bent en je er bent on te leren.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat vinden jullie hiervan? Empty Re: wat vinden jullie hiervan?

Bericht  PrimaBella vr 16 dec 2011 - 2:46

Jeanette schreef:Als die voor a.s. zondag al is, zou ik mij ziek melden (hoe slecht het eigenlijk ook is). Maar ik vind dat ze niet teveel van je mogen vragen aangezien je een stagiaire bent en je er bent on te leren.

Gelukkig, ben in ieder geval al blij dat iemand er hetzelfde over denkt.. Rolling Eyes
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat vinden jullie hiervan? Empty Re: wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Atelier Madame vr 16 dec 2011 - 2:47

Jeanette schreef:Als die voor a.s. zondag al is, zou ik mij ziek melden (hoe slecht het eigenlijk ook is). Maar ik vind dat ze niet teveel van je mogen vragen aangezien je een stagiaire bent en je er bent on te leren.

Hier ben ik het niet mee eens. Je zadelt er wel je collega's mee op als je je ziek meldt, want ik acht de kans dat ze op die korte termijn vervanging kunnen vinden, heel klein. Daarbij vind ik het sowieso belachelijk als je je ziekt meldt als je niet ziek bent.

Ja het is een nare situatie, vooral omdat je stage dus absoluut niet naar jou lijkt te luisteren. Denk dat het belangrijk is om met de verantwoordelijke leraar en je stagebegeleider om tafel te gaan zitten. Misschien kunnen jullie nog wat afspreken om je overuren in stagevergoeding te laten uitbetalen? Of afhankelijk van tot wanneer je stage loopt, één of twee weken eerder te stoppen?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat vinden jullie hiervan? Empty Re: wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Caramba vr 16 dec 2011 - 2:47

En voor een stagevergoeding van €150,- ben je ook nog eens een erg goedkope werknemer.
Ze mogen je zo niet eens als gelijkwaardig personeelslid laten werken. Dit is mij, toen ik nog een opleiding deed, heel duidelijk verteld, daarna was ik weer boventallig!
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat vinden jullie hiervan? Empty Re: wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Jeanette vr 16 dec 2011 - 2:55

AM; Ja, het is natuurlijk niet goed, maar ik vind gewoonweg dat ze wel erg veel van haar vragen en er niet bepaald rekening wordt gehouden dat ze al teveel uren stage loopt.

Ik begeleid zelf stagiaires bij mij op de werkvloer en mogen van mij absoluut niet alleen komen te staan. Desnoods laat ik iemand van een andere locatie dan komen in geval van nood. Je bent nu nog in de status dat je kunt leren van je stages.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat vinden jullie hiervan? Empty Re: wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 2:59

Al snap ik je redenatie mbt ziekmelden, (het zou misschien ook mijn 1e gedachte zijn) maar ik vind dat je dat niet kunt maken.
Wat er wel moet gebeuren is dat je voor het vervolg van je stage duidelijke afspraken maakt en dat daarbij rekening wordt gehouden met de extra uren die je nu al gemaakt hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat vinden jullie hiervan? Empty Re: wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 5:00

Maar of zij dan geen ander personeel hebben is toch hun probleem? TO is een stagiaire! Geen volwaardige kracht. Dus er moet altijd iemand anders zijn.

Dat je zovaak weekenddiensten moet draaien als stagiaire, is dat normaal? En hoe kan het dat jij niet al klaar bent met je stage als je al 100 uur teveel stage hebt gelopen? Waarom is daar nog niks aan gedaan?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat vinden jullie hiervan? Empty Re: wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Lejow vr 16 dec 2011 - 7:30

Jolicious schreef:Maar of zij dan geen ander personeel hebben is toch hun probleem? TO is een stagiaire! Geen volwaardige kracht. Dus er moet altijd iemand anders zijn.

Dat je zovaak weekenddiensten moet draaien als stagiaire, is dat normaal? En hoe kan het dat jij niet al klaar bent met je stage als je al 100 uur teveel stage hebt gelopen? Waarom is daar nog niks aan gedaan?


+1 , +1 eenneem... + 1 Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

wat vinden jullie hiervan? Empty Re: wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 7:52

Lejow schreef:
Jolicious schreef:Maar of zij dan geen ander personeel hebben is toch hun probleem? TO is een stagiaire! Geen volwaardige kracht. Dus er moet altijd iemand anders zijn.

Dat je zovaak weekenddiensten moet draaien als stagiaire, is dat normaal? En hoe kan het dat jij niet al klaar bent met je stage als je al 100 uur teveel stage hebt gelopen? Waarom is daar nog niks aan gedaan?


+1 , +1 eenneem... + 1 Very Happy

+1111! Als je aan je stageuren zit mag je gewoon stoppen bij je stageplek hoor. Ik doe ook MBO en we hebben een x aantal uur dat we stage moeten lopen, zitten we hierover heen mogen we stoppen en hebben we een afrondingsgesprek.
Ook ben je niet verplicht om in het weekend te werken, dus al helemaal niet elk weekend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat vinden jullie hiervan? Empty Re: wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Tinus vr 16 dec 2011 - 8:10

Vind het echt heel raar dat je nu al zoveel meer stage uren hebt. Ze maken inderdaad goed gebruik van je. Ik zou hier écht nog eens om de tafel gaan zitten, eventueel met je lerares van school erbij.

Wat betreft het ziek melden..Ik snap je redenatie, maar ik zou mezelf enorm schuldig voelen als ik zondag lekker thuis zou zitten terwijl ik eigenlijk niet ziek ben. En je bent inderdaad een stagiaire, maar dan nog vind ik liegen(wat het eigenlijk wel is) niet kunnen. Het beste wat je kunt doen is de situatie uitleggen, imo.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat vinden jullie hiervan? Empty Re: wat vinden jullie hiervan?

Bericht  PrimaBella vr 16 dec 2011 - 10:56

Zo, ben ik 'even' weg, zijn er meteen een heleboel reacties!
Ik begrijp heel erg goed dat het natuurlijk niet goed is als ik me ziek zou melden. Bij een ander persoon zou ik het daar ook niet mee eens zijn..
In de weekenden worden er altijd reservediensten ingepland, voor het geval er iemand ziek zou zijn. Maar eigenlijk zou het niet eens nodig hoeven zijn dat de reservedienst voor mij komt. Ik zou immers boventallig moeten staan. Dus ik ben eigenlijk ook wel heel erg nieuwsgierig wat ze zullen doen wanneer ik ziek ben. Wel of geen reserve optrommelen?

Wbt de weekenden werken, dit is wel iets wat er bij mijn opleiding bij hoort. Ik doe jeugdzorg en daar is in het begin van de opleiding al bij verteld dat weekenddiensten en avonddiensten er gewoon bij horen. Dat vind ik verder ook niet erg. Daarvoor in de plaats heb ik ook zo wie zo iedere donderdag vrij.
Die uren die ik te veel heb vind het ergste en dit ga ik zeker volgende week nog een keer goed duidelijk maken. Want voor mij is het niet zo gemakkelijk om eerder te stoppen met stage. We hebben opdrachten waar we aan moeten werken op de stageplek en daarin kun je niet vooruit lopen omdat je dan de colleges daarvan nog niet gehad hebben op school.
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat vinden jullie hiervan? Empty Re: wat vinden jullie hiervan?

Bericht  xxlisaxx za 17 dec 2011 - 0:38

Aardbei89 schreef:Zo, ben ik 'even' weg, zijn er meteen een heleboel reacties!
Ik begrijp heel erg goed dat het natuurlijk niet goed is als ik me ziek zou melden. Bij een ander persoon zou ik het daar ook niet mee eens zijn..
In de weekenden worden er altijd reservediensten ingepland, voor het geval er iemand ziek zou zijn. Maar eigenlijk zou het niet eens nodig hoeven zijn dat de reservedienst voor mij komt. Ik zou immers boventallig moeten staan. Dus ik ben eigenlijk ook wel heel erg nieuwsgierig wat ze zullen doen wanneer ik ziek ben. Wel of geen reserve optrommelen?

Wbt de weekenden werken, dit is wel iets wat er bij mijn opleiding bij hoort. Ik doe jeugdzorg en daar is in het begin van de opleiding al bij verteld dat weekenddiensten en avonddiensten er gewoon bij horen. Dat vind ik verder ook niet erg. Daarvoor in de plaats heb ik ook zo wie zo iedere donderdag vrij.
Die uren die ik te veel heb vind het ergste en dit ga ik zeker volgende week nog een keer goed duidelijk maken. Want voor mij is het niet zo gemakkelijk om eerder te stoppen met stage. We hebben opdrachten waar we aan moeten werken op de stageplek en daarin kun je niet vooruit lopen omdat je dan de colleges daarvan nog niet gehad hebben op school.

Als je je uren die vereist zijn voor je stage volledig hebt gedraaid zou ik of zeggen dat je er mee stopt of zeggen dat je gewoon salaris wil hebben. Je hoeft voor je studie niet meer te blijven toch. Is echt raar dat ze je voor 150euro per mnd lekker als volledig medewerker mee laten draaien terwijl je geen eens meer stage hoeft te lopen. Dus als je het leuk vindt en ze schijnbaar mensen nodig hebben, waarom dan niet voorstellen om een dienstverband aan te gaan?

Edit: ik lees niet goed. Je moet nog opdrachten maken waar je niet mee vooruit kan lopen. Lastig, ik zou dan toch proberen er een dienstverband van te maken. Evt voor minimumloon. Of een verhoogde stagevergoeding. 150 euro is heel weinig, misschien eerder het dubbele of 400/500euro (hangt er ook vanaf wat je leeftijd is want als je onder de 23 bent krijg je met jeugdminimuloon ook zoiets volgens mij). Ik zou ook overleggen met school ivm die opdrachten. Misschien dat er iets te regelen valt.

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat vinden jullie hiervan? Empty Re: wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 0:44

Je kunt dan toch een maximum aan uren aangeven in de week? Ik neem aan dat soort afspraken in het begin van je stage gewoon gemaakt moeten worden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat vinden jullie hiervan? Empty Re: wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum