Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

+14
Atelier Madame
Mariposa
Rush
Lady Starstruck
minoessepoes
Roxi3
Blond
Lenthe
Jente10
Melis_je
Arwyn
Phileine
Floor
Antibes
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 21:57

Nope, eens met Francaise. Erg links wordt hem sowieso niet, dan nog liever wat rechtser. Alles rondom het midden vind ik wel okee :P

Maar GL, CU ed komen er echt niet in!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:10

Bazinga schreef:Mwah ik hou niet van zo uitersten maar als de discussies beperkt blijven tot de keukentafel en niet worden meegenomen naar bed, vind ik 't best.
Linksdraaiende of rechtsdraaiende sex wordt 'em dus niet? ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Rush ma 20 jun 2011 - 22:11

Wanneer bespreken jullie zoiets dan? Op welk punt in de relatie bedoel ik.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:12

Francaise_ schreef:
Bazinga schreef:Mwah ik hou niet van zo uitersten maar als de discussies beperkt blijven tot de keukentafel en niet worden meegenomen naar bed, vind ik 't best.
Linksdraaiende of rechtsdraaiende sex wordt 'em dus niet? ;-)

Nu zie ik visioenen voor me van een langharige vent met geitenwollen sokken aan die Bazinga aan het .... is Laughing Ergens in een boomhut, want hij is natuurlijk professioneel boomknuffelaar...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Mariposa ma 20 jun 2011 - 22:17

Hangt er een beetje vanaf welke partij, ik denk niet dat ik een vriend zou kunnen hebben die PVV of SGP stemt. Het liefst heb ik iemand die net als ik links is, dan zit je toch meer op 1 lijn.
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:29

Rush schreef:Wanneer bespreken jullie zoiets dan? Op welk punt in de relatie bedoel ik.
Volgens mij kom je daar door de uitspraken van de ander al vrij snel achter. Ik kan het wel redelijk snel uit een gesprek halen als het iemand is die best links of rechts is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:30

Extremen daar gelaten maakt het mij niet heel veel uit.

Ik kreeg met mijn vriend toen wij 14/15 waren.. Tja toen wist ik echt nog niet tot welke politieke partij ik mij aangetrokken voelde.

Mijn vriend voelde eerst wel wat voor de PVV, ik vond dit eerlijk gezegt heel vervelend maar ik ga mijn relatie van bijna 8 jaar daar niet voor eindigen :P . Uiteindelijk heeft hij VVD gestemd en ik D66.. Helemaal prima Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:41

Mijn vriend stemde vroeger vrij links en vindt sociale zaken erg belangrijk, maar hij doet nu een master Finance en ziet steeds meer in dat onze economie er wel voor moet zorgen dat mensen hun uitkering kunnen behouden. Daardoor is hij wel wat rechtser geworden en ziet hij steeds meer in de VVD.

Zelf ben ik vrij links, maar ik vind wel dat je realistisch moet blijven en goed na moeten denken over welk aandeel de economie daarin heeft. GroenLinks vind ik daarin bijvoorbeeld een heel stuk realistischer dan de SP.

We staan in die zin dus niet echt tegenover elkaar, maar ik neig wat meer naar de sociale kant, terwijl hij nu voornamelijk de economische kant belangrijk vindt. Het gaat mij om dus iemands motivaties om op een andere partij te stemmen dan ik. Mijn vriend begrijp ik erg goed en op heel veel vlakken in de politiek zijn we het ook eens en begrijpen we elkaar ook, dat vind ik wel fijn en belangrijk.

Mijn ex wilde Wilders gaan stemmen, dat is iets waar ik me heel moeilijk in kan vinden. Ik vind het discriminerend, naar en ik krijg er ook echt een rotgevoel van in mijn buik. Mijn ex was gewoon niet echt met politiek bezig en dacht dat dit wel een goede optie was. Uiteindelijk heb ik een lang gesprek met hem gehad en gezegd dat ik het heel bijzonder vond gezien zijn denkwijzen dat hij Wilders wilde gaan stemmen en toen is hij nog eens rond gaan kijken en heeft wat anders gestemd. Nog steeds niet mijn eerste keuze, maar goed.

Daarnaast vind ik het ook lastig als iemand 'maar wat stemt'. Ik vind politiek interessant en leuk om te volgen. Als iemand het 'geneuzel' of 'saai gepraat' vindt, dan vind ik dat ook een lastig onderdeel in de relatie. Ik vind het erg belangrijk om daarvan op de hoogte te zijn.

Ik vind iets anders stemmen dus niet per se een probleem, maar dan wel graag goed onderbouwd en ik wil het ook wel kunnen begrijpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Atelier Madame ma 20 jun 2011 - 22:44

Ik stem zelf vrij rechts, mijn vriend ook. We hebben allebei VVD gestemd de laatste verkiezingen. Voor de rest ben ik het eens met de alinea van June:

Daarnaast vind ik het ook lastig als iemand 'maar wat stemt'. Ik vind politiek interessant en leuk om te volgen. Als iemand het 'geneuzel' of 'saai gepraat' vindt, dan vind ik dat ook een lastig onderdeel in de relatie. Ik vind het erg belangrijk om daarvan op de hoogte te zijn.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Rush ma 20 jun 2011 - 22:47

Francaise_ schreef:
Rush schreef:Wanneer bespreken jullie zoiets dan? Op welk punt in de relatie bedoel ik.
Volgens mij kom je daar door de uitspraken van de ander al vrij snel achter. Ik kan het wel redelijk snel uit een gesprek halen als het iemand is die best links of rechts is.
Ik hou me geloof ik niet zoveel met politiek bezig Embarassed
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:52

Politiek interesseert me niet dus zou bij mij niet snel ter sprake komen.
En als blijkt dat hij tegen de tijd dat ik al helemaal hotel de botel van hem ben een andere voorkeur heeft, ja... dan doe je er niks meer aan. Zou echt niet staan juichen als hij een actieve PVV aanhanger was, maar ik denk dat ik dat ook wel had gemerkt als ik hem zou daten. Verdere voorkeuren interesseren me niet.

Ik zeg het eerlijk, ik ben een van die mensen die wel klaagt als de regering er een zooitje van maakt maar zich niet verdiept in de partijen en geen duidelijk politiek standpunt heeft. Wat mijn toekomstige partner vindt moet ie zelf weten, als ie mij er maar niet dagelijks mee verveelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:56

Atelier Madame schreef:Ik stem zelf vrij rechts, mijn vriend ook. We hebben allebei VVD gestemd de laatste verkiezingen. Voor de rest ben ik het eens met de alinea van June:

Daarnaast vind ik het ook lastig als iemand 'maar wat stemt'. Ik vind politiek interessant en leuk om te volgen. Als iemand het 'geneuzel' of 'saai gepraat' vindt, dan vind ik dat ook een lastig onderdeel in de relatie. Ik vind het erg belangrijk om daarvan op de hoogte te zijn.


Ik ben zelf niet zo zeer in de politiek geinteresseerd, dus zal niet snel een echte discussie óver de politiek voeren, maar er wordt wel een heel aantal dingen in de politiek besproken die mij wel aanspreekt. Daar wil ik dan wel meer over weten, en ten tijde van de verkiezingen wil ik precies weten hoe elke partij over die voor mij belangrijke punten denkt. Dus ik denk dat je inderdaad gauw genoeg kunt merken of iemand extreem links of rechts is, en beide extremen lijken me erg moeilijk, maar met name de extreem rechtse kant om mee om te gaan in een relatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:11

Atelier Madame schreef:Ik stem zelf vrij rechts, mijn vriend ook. We hebben allebei VVD gestemd de laatste verkiezingen. Voor de rest ben ik het eens met de alinea van June:

Daarnaast vind ik het ook lastig als iemand 'maar wat stemt'. Ik vind politiek interessant en leuk om te volgen. Als iemand het 'geneuzel' of 'saai gepraat' vindt, dan vind ik dat ook een lastig onderdeel in de relatie. Ik vind het erg belangrijk om daarvan op de hoogte te zijn.

Ik vind zomaar stemmen ook heel vervelend. Ik vind het wel belangrijk dat mensen zich erin verdiepen voordat ze gaan roepen. Opzich had mijn vriend zich in de PVV verdiept en kwam ook met goede argumenten.

Hij is gewoon ontzettend principieel en vind dat er geen uitzonderingen moeten zijn voor bepaalde groepen mensen. Maar uiteindelijk vond hij al die media aandacht en de manier waarop Geert Wilders zijn aandacht trok wel vervelend worden. En de standpunten van de VVD een stuk sterker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Tunrida di 21 jun 2011 - 0:15

Ik zou het zeker wel een probleem vinden als iemand heel extreem is in zijn politieke voorkeur. Een SGP of PVV stemmer zou niet mijn vriend kunnen zijn, maar dat heeft ook meer te maken met een denkwijze waar ik niet op zou vallen. Mijn vriend is van huis uit iets rechtser georiënteerd, mijn ouders zijn juist meer van PVDA/GL. Wij stemmen vaak D66. Beetje er tussenin eigenlijk. Ik volg de politiek wel meer dan hij, echt geïnteresseerd is ie niet. Ik dring er altijd wel op aan dat hij gaat stemmen, omdat we blij moeten zijn dat we dat recht hebben. Dus doet ie altijd braaf de stemwijzer, haha. :P
Tunrida
Tunrida
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 92
Punten : 105
Registratiedatum : 31-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 12:01

Ik neig naar links, vriend naar rechts (PVV). Ik kan me trouwens in sommige zaken die Geert Wilders aankaart ook heel goed vinden (zoals belachelijke overheidsuitgaven), maar ik ben heel tolerant, dus dan zit ik toch verkeerd daar.

Politieke voorkeur is voor mij trouwens niet zo'n issue binnen een relatie, behalve als die heel extreem zou zijn, ik zou me niet zo graag samenleven met een communist of extreem-rechts typje bijvoorbeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 19:08

Tunrida schreef: Ik dring er altijd wel op aan dat hij gaat stemmen, omdat we blij moeten zijn dat we dat recht hebben. Dus doet ie altijd braaf de stemwijzer, haha. :P

Hier hetzelfde. En dan moet ik nog voor hem gaan stemmen ook laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  TNMN do 23 jun 2011 - 22:55

Melis_je schreef:Extremen vind ik niet aantrekkelijk. Maar belangrijker vind ik de reden dat iemand bepaalde ideeën heeft, een partij zegt niet zoveel voor mij.

+1
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  luisa vr 24 jun 2011 - 1:43

Hier geen probleem, man mag toch niet stemmen smile.
Maar goed, als je beide geheel andere denkbeelden hebt wordt het lastig lijkt me. Je hoeft natuurlijk niet met alles op 1 lijn te zitten en ik vind het ook wel lekker om een discussie te kunnen voeren maar iemand wiens standpunt op voor mij belangrijke punten lijnrecht op dat van mij staat is over het algemeen geen vriend van mij, laat staan partner.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 3:00

Het zou mij vrij weinig uitmaken eigenlijk.. ik houd me niet zo met politiek bezig, al hebben mijn vriend en ik wel het zelfde idee over politiek enzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Buddha88 vr 24 jun 2011 - 6:27

Mijn vriend vond het rechtvaardig dat Wilders was vrijgesproken. Ik kan die man niet uitstaan. Maargoed.. we gaan idd vaak in discussie.
Buddha88
Buddha88
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 96
Registratiedatum : 08-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging - Pagina 2 Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum