Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

+14
Atelier Madame
Mariposa
Rush
Lady Starstruck
minoessepoes
Roxi3
Blond
Lenthe
Jente10
Melis_je
Arwyn
Phileine
Floor
Antibes
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 6:32

Zouden jullie dit prettig vinden? Denk aan VVD vs. SP/PvdA/GL ofzo?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Floor ma 20 jun 2011 - 6:35

Ik zou het denk ik niet prettig vinden. Maar een echt antwoord kan ik er niet op geven. Mijn man en ik zijn al ruim 11 jaar bij elkaar (nog voor de tijd dat we mochten stemmen zelfs) en onze politieke overtuiging zit wel in dezelfde richting.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Phileine ma 20 jun 2011 - 6:35

Nee, ik denk dat ik daar veel moeite mee zou hebben. Als je wat betreft politieke voorkeur lijnrecht tegenover elkaar staat, dan sta je dat vaak ook op andere vlakken.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 6:36

Als hij heel links of heel rechts is gaat het hem niet worden. Ik wil geen beverredder of hoofddoekhater in mijn bed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 6:37

Helemaal geen problemen mee. smile
Edit: ik denk alleen dat ik niet zit te wachten op iemand die extreem recht of extreem links is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 6:39

Francaise_ schreef:Ik wil geen beverredder of hoofddoekhater in mijn bed.
Hahaha, zoiets dus! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 6:39

Francaise_ schreef:Als hij heel links of heel rechts is gaat het hem niet worden. Ik wil geen beverredder of hoofddoekhater in mijn bed.

Eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Arwyn ma 20 jun 2011 - 6:42

Hier geen probleem.
Mijn vriend stemt meestal rechts (laatste keer VVD volgens mij), terwijl ik links stem (afgelopen keren GroenLinks of D66).
Bij ons zorgt dit totaal niet voor problemen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 6:51

Maar D66 en VVD zitten ook al redelijk dicht bij elkaar natuurlijk!

Ik zou het zelf ook lastig vinden denk ik. Ik zit nu bij een studentenvereniging waar politiek een veelbesproken onderwerp is en meneer Cohen in ons comité van aanbeveling zit (vul zelf maar in hoeveel VVDers je er zult vinden). En ondanks dat we gewoon respectvolle discussies kunnen voeren, vind ik het toch lastig als mensen met dermate grote idealen niet met jou op één lijn zitten. Ik vind het in een vriendschap al lastig, laat staan in een relatie..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 6:55

Sproet schreef:
Francaise_ schreef:Als hij heel links of heel rechts is gaat het hem niet worden. Ik wil geen beverredder of hoofddoekhater in mijn bed.

Eens.

Ook eens. Ik ben niet overtuigend links of rechts (maar neig wel veel meer naar links). Ik hoef niet perse dezelfde politieke overtuiging te hebben als m'n partner, maar iemand die bijvoorbeeld PVV stemt, vind ik waarschijnlijk te bekrompen om een prettige relatie mee te hebben. Daar zouden m'n handen veel te erg van gaan jeuken, en dat zou ik geen prettige sfeer vinden binnen een relatie. Een discussie is prima (en leuk!), maar echt een totaal andere kijk op de wereld lijkt me niet prettig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 6:56

Ik vind het juist wel leuk om daarover in discussie te kunnen gaan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 6:56

Mijn ex stemde op Pim maar daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Arwyn ma 20 jun 2011 - 6:59

Antibes schreef:Maar D66 en VVD zitten ook al redelijk dicht bij elkaar natuurlijk!

Ik zou het zelf ook lastig vinden denk ik. Ik zit nu bij een studentenvereniging waar politiek een veelbesproken onderwerp is en meneer Cohen in ons comité van aanbeveling zit (vul zelf maar in hoeveel VVDers je er zult vinden). En ondanks dat we gewoon respectvolle discussies kunnen voeren, vind ik het toch lastig als mensen met dermate grote idealen niet met jou op één lijn zitten. Ik vind het in een vriendschap al lastig, laat staan in een relatie..

Ja, D66 is dan niet het beste voorbeeld, haha.

Ach, wij gaan er allebei niet echt prat op of zo, hebben geen grootse politieke idealen. Natuurlijk zijn er dingen waarin we het niet met elkaar eens zijn, maar in het dagelijks leven valt het eigenlijk helemaal niet op. Pas als het stembriefje ingevuld moet worden zie je opeens de verschillen, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Melis_je ma 20 jun 2011 - 6:59

Extremen vind ik niet aantrekkelijk. Maar belangrijker vind ik de reden dat iemand bepaalde ideeën heeft, een partij zegt niet zoveel voor mij.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 7:01

Als mijn partner zo ontzettend anders zou denken qua politieke overtuiging, was het mijn partner niet, dan zou ik er waarschijnlijk niet op vallen. We hoeven ook echt niet strak op één lijn te zitten, verschillende denkwijze's zijn prima en laten ruimte voor discussie wat juist wel prettig is.

Maar in een politiek extreem tegenovergestelde mening zie ik niks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 7:05

Nee, dat zou bij ons niet werken. Mijn vriend werkt in de politiek en ik doe in mijn vrije tijd ook veel voor de politiek. Dus zijn politieke voorkeur spreekt hij heel duidelijk uit en ik ook. Als ik helemaal het tegenovergestelde denk gaat dat echt niet werken. Sta je daar tijdens de verkiezingen beide bij een andere kraam je ideeën te verkondigen. Gelukkig zaten wij, voor we elkaar kenden, al bij de zelfde partij, maar daar wisten wij niks van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 7:11

Kleine verschillen in visie kunnen best, maar als iemand er echt een heel andere ideologie op nahoudt dan ik, denk ik dat dat wel botst. Ik zou bv. (om maar 's wat extremen te noemen) geen relatie kunnen hebben met iemand die homoseksualiteit veroordeelt en iedereen met een kleurtje minderwaardig vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Jente10 ma 20 jun 2011 - 7:43

Extreem links of rechts zou ik niet mee kunnen leven denk ik. Maar verder maakt het mij niks uit, heb het met mijn vriend eigenlijk nooit over politiek en zou zo ook niet weten waar hij op zou stemmen. Weet alleen dat hij ook niet van extreem links/rechts houdt en dat is voor mij genoeg.
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Lenthe ma 20 jun 2011 - 8:17

freakielief schreef:Kleine verschillen in visie kunnen best, maar als iemand er echt een heel andere ideologie op nahoudt dan ik, denk ik dat dat wel botst. Ik zou bv. (om maar 's wat extremen te noemen) geen relatie kunnen hebben met iemand die homoseksualiteit veroordeelt en iedereen met een kleurtje minderwaardig vindt.
+1
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Blond ma 20 jun 2011 - 20:32

Zolang het verschil maar niet te extreem is. Ik ben zelf midden tot rechts geörientieerd (denk aan D66/VVD), maar het zou ook kunnen dat ik over 4 jaar stem op de PvdA. Ik zou een extreme rechts of extreem links iemand wel lastig vinden.

Maar goed, ook hier geldt weer dat ik vrijwel altijd val op jongens die op de VVD stemmen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 20:35

Toevallig zijn mijn vriend en ik nu het zelfde georienteerd qua politiek, dat was wel anders toen we elkaar net leerden kennen. Ik was een PVDA stemmer en mijn vriend VVD. Dit heeft nooit tot problemen geleid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Roxi3 ma 20 jun 2011 - 20:55

Ik stem zelf altijd links en mijn vriend gelukkig ook. Ik zou geen relatie kunnen hebben met iemand die pvv stemt. Mijn politieke voorkeur speelt een grote rol in mijn dagelijks leven en ik zou niet met iemand samen kunnen zijn die lijnrecht tegenover mij staat in dat opzicht.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 20:56

Mwah ik hou niet van zo uitersten maar als de discussies beperkt blijven tot de keukentafel en niet worden meegenomen naar bed, vind ik 't best.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  minoessepoes ma 20 jun 2011 - 21:26

Wij zitten niet geheel op 1 lijn, stemmen vaak op een andere partij maar het is niet zo dat we volledig anders over dingen denken. En zo vind ik het geen enkele belemmering voor onze relatie, soms leverd het wel discussies op, maar dat vind ik alleen maar leuk en goed voor onze relatie eigenlijk.
Maar als mijn vriend bijvoorbeeld PVV zou stemmen zou ik daar wel moeite mee hebben, er staan standpunten in hun partij programma die voor mij vrij zwaar wegen en ik kan me niet zo goed vinden in die gedachte gang. Ik zou er dus ook moeite mee hebben als mij vriend zo zou denken.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Lady Starstruck ma 20 jun 2011 - 21:33

Nee dat zou bij mij niet werken. Zeker als je echt lijnrecht tegenover elkaar staat. Dat zou allicht nog eens kunnen zorgen voor ruzies.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging Empty Re: Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum