Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cambridge dieet

+51
Laced
xxjojootjexx
*Troela*
Pandora
Tiana
Shopelle
Penny Blossom
Sayuri
blauwwitrood
SDL
Jeanette
schuddebuikje
eigenwijs
MissD
holaagirl
Parel
Sanne_86
Atelier Madame
M_as
_Lana_
Didi
bolus26
me1987
Gigi_
Rush
Rovine
Liz
ProudMom
Esperanza
Suus
Antibes
nina
Roxy
smurfie
Minnie
Inge
Sarah1985
SuperGrover
Niekske
Mari
BJA
girli
Blond
Ellis
CCC
Cow
Minx
juffie001
Beachgirl
Pannetoet
RedRose
55 plaatsers

Pagina 2 van 29 Vorige  1, 2, 3 ... 15 ... 29  Volgende

Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 6:43

SuperGrover schreef:Er is een reden waarom er zoveel negatieve verhalen zijn over dit dieet, TO. Je basisstofwisseling, dus wat je in rust sowieso op een dag verbrand doordat je hart moet kloppen, al je organen moeten werken, er spierweefsel kan worden opgebouwd, je lichaamstemperatuur constant houdt, dat is zo'n 1300 kcal. Als jij 500 kcal per dag binnen krijgt, raakt je lichaam compleet van slag. Je lichaam gaat besparen op allerlei minder belangrijke taken die energie kosten. Spieropbouw, versterken/maken van spierweefsel, tanden, haren, nagels, botten, het op peil houden van je lichaamstemperatuur, daar wordt drastisch op 'bezuinigd'. Je valt wel af ja, want je vetweefsel en spierweefsel wordt afgebroken, zodat je niet dood neer valt, maar je stofwisseling blijft op de spaarstand. Zodra je dus weer normaal wil gaan eten, zul je echt heel snel aankomen, omdat je lichaam zo gewend is aan de tekorten. Je lichaam gaat dan niet direct over op het goed gebruiken van alle calorieën en voedingsstoffen, maar gaat juist extra vetweefsel aanmaken, voor het overleven in magere tijden.

Dit is geen dieet die je je leven lang kan volhouden. Je levensstijl moet veranderen om af te vallen. Een crashdieet is snel afvallen, en snel weer aankomen. Zoek hulp bij een goede dietist, die kunnen je verantwoord begeleiden bij het afvallen, waarbij een eetpatroon wordt gezocht die je wél je leven lang vol kan houden.

Supergroover hoe weet jij die dingen allemaal? Ja het is logisch nadenken, maar je verwoord het zo goed. Heb je ervoor geleerd/gestudeerd, of in ieder geval als onderdeel van je studie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  SuperGrover vr 1 apr 2011 - 4:56

Jen, ik vind het best een compliment dat je dat zo zegt. Nee, ik heb er niet voor gestudeerd, ik zit nog op het VWO. Maar ik heb wel biologie, waar ik echt gigantisch veel geleerd heb over de werking van het stofwisselingssysteem en vertering van voedingsstoffen. Maar het meeste heb ik geleerd doordat ik ervaringsdeskundige ben op dit gebied Wink Ik heb een eetstoornis gehad, waardoor eten/verteren/stofwisseling behoorlijk mijn interesse had, om het maar zo te zeggen. laughcry Dus het is wel een onderwerp waar ik me erg in verdiept heb.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 5:17

SuperGrover schreef:Jen, ik vind het best een compliment dat je dat zo zegt. .

Ah op die manier! Je weet er heel van, en je legt het goed en helder uit. Wil zelf graag dietiste worden, vandaar dat het me bij jou opviel. Helaas is de reden waardoor je er zoveel van weet niet zo fijn. Goed dat je het overwonnen hebt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  SuperGrover vr 1 apr 2011 - 5:24

Diëtiste lijkt me een best interessant beroep! Sowieso interesseert de werking van het menselijk lichaam me erg. Fascinerend hoe alles met elkaar samenwerkt, hoe heel ingewikkelde processen allemaal samen precies tot iets heel vanzelfsprekends leidt...
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 9:56

Jen_ schreef:
Marin schreef:Ik blijf het schaamtevol vinden dat dit het Cambridge dieet heet en dat mensen van de universiteit dit hebben bedacht. Het is zo slecht! Ik ben in een week 2 a 3 kilo afgevallen (moet laatste weegmoment nog hebben), en dat is al vrij veel, en ik ben gewoon gestopt met snoepen!

Hey, wauw wat goed van jou!!! Dat is ook echt fijne motivatie he, dat je ziet dat wat je doet ook zin heeft!

Dank je, ja ik ben er ook blij mee! Alleen vanavond helaas gezwicht door de gezelligheid met de meiden in de kroeg. En hadden we patatjes gegeten. Maar ik merk gewoon nu al dat ik hier door een vreetkick krijg omdat het al zo snel verteerd en het slechte koolhydraten zijn. Door die gezonde producten ben ik zelfs nu al beter gewend gewoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Sarah1985 ma 14 nov 2011 - 5:13

ben erg benieuwt hoe het nu met redrose gaat, Hoeveel ben je er mee afgevallen en hoe bevalt het je

Ik ben vandaag ermee begonnen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  RedRose ma 14 nov 2011 - 5:15

Hoi Sarah,
Nou ik ben 55kg afgevallen!!! Very Happy
Ik ben nu aan het afbouwen en vanaf zaterdag heb ik geen shakes meer. Heel spannend!!

Hoe bevalt het je tot nu toe? Het begin is zwaar, maar het wordt steeds makkelijker en het went. Ik heb het 7 maanden volgehouden.
groetjes
RedRose
RedRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 53
Punten : 69
Registratiedatum : 06-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Inge ma 14 nov 2011 - 5:55

Wow echt super goed RedRose. :-D

Hoewel ik voorheen ook sceptisch was ben ik er zelf ook mee begonnen vorige maand en het bevalt erg goed.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 6:02

RedRose schreef:Hoi Sarah,
Nou ik ben 55kg afgevallen!!! Very Happy
Ik ben nu aan het afbouwen en vanaf zaterdag heb ik geen shakes meer. Heel spannend!!

Hoe bevalt het je tot nu toe? Het begin is zwaar, maar het wordt steeds makkelijker en het went. Ik heb het 7 maanden volgehouden.
groetjes
FOTO!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Inge ma 14 nov 2011 - 6:06

Ik heb de foto al gezien van Redrose en echt geweldig. Je herkent haar bijna niet meer zo'n onwijs groot verschil :-D
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 6:09

Inge schreef:Ik heb de foto al gezien van Redrose en echt geweldig. Je herkent haar bijna niet meer zo'n onwijs groot verschil :-D
En dan over een half jaar weer een foto.
Heb je, als je zo snel zoveel afvalt en te slap bent om te sporten, niet heel veel last van overtollig vel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  RedRose ma 14 nov 2011 - 6:20

Nee ik heb geen last van overtollig vel, maar ik sport ook 4x per week en ben nog jong, scheelt wel hoor smile
Het is misschien niet zo strak als een ander van mijn leeftijd met hetzelfde gewicht, maar het is ook niet zo erg als je bij Obese ziet pffff gelukkig!!!!

Hier mijn foto's -55kg verschil smile

Cambridge dieet - Pagina 2 Foto-OCMFNI4M Cambridge dieet - Pagina 2 Foto-BVWBZNFG
RedRose
RedRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 53
Punten : 69
Registratiedatum : 06-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 6:22

Wauwwww :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 6:25

Zooo, wat een verschil zeg, echt heel knap dat je het zo lang hebt volgehouden. Had je niet ontzettend de neiging om gewoon iets van voer te kauwen ipv die eeuwige shakes?? En nu eraf houden Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 6:32

Op foto twee heb je een veel openere blik. Je zit daar duidelijk beter in je vel.
Knap dat het je gelukt is, en heel fijn ook lijkt me. Als je eenmaal zo ver geweest bent en nu een tweede kans hebt gekregen om het zo maar te zeggen, dan geloof ik ook wel dat je gemotiveerd bent om te blijven eten en te sporten, maar toch vind ik het een ongezond dieet. Het kan gewoon niet goed voor je zijn en ben sceptisch over het op gewicht blijven. Heb ook weer mensen helemaal terug naar af en verder zien gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Inge ma 14 nov 2011 - 6:42

Er zullen altijd mensen zijn die terugvallen, je moet niet weer in oude patronen terug vallen natuurlijk.

Reva schreef:Zooo, wat een verschil zeg, echt heel knap dat je het zo lang hebt volgehouden. Had je niet ontzettend de neiging om gewoon iets van voer te kauwen ipv die eeuwige shakes?? En nu eraf houden Very Happy
Na 3 weken maar in ieder geval na 6 weken heb je een eetweek, dan mag je een gezonde avond maaltijd eten (wit vis, wit vlees of vleesvervangers met groente). Ook mag je na 2 weken een reep eten ipv een shake.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 6:45

Inge schreef:Er zullen altijd mensen zijn die terugvallen, je moet niet weer in oude patronen terug vallen natuurlijk.

Reva schreef:Zooo, wat een verschil zeg, echt heel knap dat je het zo lang hebt volgehouden. Had je niet ontzettend de neiging om gewoon iets van voer te kauwen ipv die eeuwige shakes?? En nu eraf houden Very Happy
Na 3 weken maar in ieder geval na 6 weken heb je een eetweek, dan mag je een gezonde avond maaltijd eten (wit vis, wit vlees of vleesvervangers met groente). Ook mag je na 2 weken een reep eten ipv een shake.

Ah okee. Dat klinkt al anders dan maanden alleen maar hoeven slikken nerd Ik vind het een beetje eng idee, zo snel afvallen (al zou ik het wel willen), maar knap dat jullie het volhouden!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Inge ma 14 nov 2011 - 6:53

Kan ik mij voorstellen hoor, was ik ook voor ik hier aan begon.
Maar heb het met mijn internist besproken en met mijn huisarts en beide stonden er achter.

Ga morgen mijn 7e week in. 1e 2 weken alleen shakes en soepen, na de 2e week 1 shake, 1 reep, 1 soep.
Afgelopen week eetweek gehad met een gezonde avondmaaltijd in de avond.

Ik weet wel hoe ik mijn eetpatroon aan moet passen en gezond moet eten, weet precies wat ik wel en niet moet eten. Dat heb ik immers weken gedaan, alleen viel ik op een gegeven moment niet meer af. Wilde nog een flinke hap uit mijn gewicht hebben voor ik ga trouwen dus even naar het extreme gegrepen
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 6:55

Haha, ja als ik iemand geloof die zegt gezond (en lekker) te kunnen koken ben jij het wel, haha Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Minnie ma 14 nov 2011 - 6:58

Wauw, wat een verschil!
Ik ben vorige week ook weer begonnen, en dit is echt weer even een boost!
@ Sarah: Heel veel succes, het wordt steeds makkelijker smile

Minnie
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 8
Registratiedatum : 14-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 7:00

Wow, wat een verschil. Heel mooi!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 7:01

wauw wat mooi!!!! en echt heel knap gedaan.

Jij bent toch dat meisje wat laatst bij mij langs is geweest? ja zo te zien wel maar wist de forum naam niet meer :P (bevalt de camera?)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Sarah1985 ma 14 nov 2011 - 7:02

wauw redrose wat ben je mooi geworden, en dat in 7 maanden wooow goed zeg

Mijn eerste dag is zwaar heb erg honger. De eerste shake was lekkere (vanille) de chocolade shake vond ik vies, kwam misschien ook niet goed geshaked. Zaten klonten in bah. En net de walnoot shake gehad die was wel redelijk.
Moet zeggen heb totaal geen energie momenteel is dat herkenbaar?
Maar we gaan door morgen dag 2

@ inge knap dat je toch ook begonnen bent. Je bent al veel afgevallen komt dat ook door cambridge?
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Minx ma 14 nov 2011 - 7:08

Wouw ziet er heel mooi uit, Inge wist helemaal niet dat jij nu ook cambridge doet? heb je consulent in mijn of jou woonplaats?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  smurfie ma 14 nov 2011 - 7:09

Sarah1985 schreef:wauw redrose wat ben je mooi geworden, en dat in 7 maanden wooow goed zeg

Mijn eerste dag is zwaar heb erg honger. De eerste shake was lekkere (vanille) de chocolade shake vond ik vies, kwam misschien ook niet goed geshaked. Zaten klonten in bah. En net de walnoot shake gehad die was wel redelijk.
Moet zeggen heb totaal geen energie momenteel is dat herkenbaar?
Maar we gaan door morgen dag 2

@ inge knap dat je toch ook begonnen bent. Je bent al veel afgevallen komt dat ook door cambridge?

Ik ben zelf nu 2 1/2 week bezig en al ruim 7 kg kwijt.
De eerste dagen voelde ik me ook heel beroerd, had veel honger en nergens meer zin in. Na een dag of 3 ging dit beter en nu moet ik soms erom denken een shake/reep te nemen .
Ik ben begonnen in mijn vrije week zodat ik rustig kon wennen.
Succes en zet hem op, je kunt het.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 2 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 29 Vorige  1, 2, 3 ... 15 ... 29  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum