Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

cambridge dieet

+5
Minx
Zininzon
Sarah1985
blauwwitrood
smurfie
9 plaatsers

Ga naar beneden

cambridge dieet Empty cambridge dieet

Bericht  smurfie zo 9 okt 2011 - 6:17

Mijn zusje is momenteel bezig met het Cambridge dieet en het gaat haar goed af. Nu heb ik vandaag een shake geproefd en wil het zelf ook gaan doen.

IK moet flink wat kilo's kwijt dus ga er wel een tijdje mee bezig zijn.

Nu is mijn vraag; zijn er meiden die bekend zijn met dit dieet? En zouden jullie je ervaringen willen delen?
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

cambridge dieet Empty Re: cambridge dieet

Bericht  blauwwitrood di 11 okt 2011 - 6:26

Even uppen, want ik ben ook wel benieuwd naar de reacties. Een vriendin van me heeft het ook gedaan en het lijkt mij ook wel wat. Ben alleen bang dat als je eenmaal stopt en weer 'normaal' gaat eten, dat de kilo's er dan zo weer aanvliegen.. En daarbij vind ik het ook best wel duur.
blauwwitrood
blauwwitrood
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 235
Punten : 321
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

cambridge dieet Empty Re: cambridge dieet

Bericht  Sarah1985 di 11 okt 2011 - 6:42

een cliënt waar ik werk doet het en zij is er veel mee afgevallen. Zelf heb ik 25 okt een gesprek met iemand daarover en denk dat ik het ook maar ga doen. Lijkt me wel ideaal
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

cambridge dieet Empty Re: cambridge dieet

Bericht  Zininzon di 11 okt 2011 - 6:45

Hoewel je er goede resultaten mee kunt halen, vind ik het een slecht dieet. Het is een echt crashdieet met zeer lage calorie-inname.
Een collega van mij heeft het dieet gedaan en is er 12 kilo mee afgevallen. Zij heeft in deze periode (circa 3 maanden) niet geleerd om anders te eten en/of meer te bewegen, want het dieet bracht haar voldoende resultaat.
Toen ze met het dieet stopte, is ze weer 10 kilo aangekomen, want er had geen gedragsverandering plaatsgevonden en ze viel terug in haar oude valkuilen.

Daarbij: ze had het erg koud in de zomer (haar hele stoelgang lag plat) en begon er bleek uit te zien.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

cambridge dieet Empty Re: cambridge dieet

Bericht  Minx di 11 okt 2011 - 6:45

Een van mijn patienten heeft het ook gedaan. Een week of twee daarna is ze gestopt omdat het te zwaar is. Ik zou er zelf nooit aan beginnen. Je krijgt zo'n 600 kcal per dag binnen terwijl 1200 het minimum is om goed te kunnen functioneren.
Dit is zo'n crash dieet dat het niet meer gezond is. Je kan beter je levensstijl aanpassen dan dit dieet gaan doen. Daarbij zijn het consulenten die de intake e.d. doen en geen dietisten. Waardoor ze veel minder informatie nodig hebben dan een dietist zou hebben. Ik heb me behoorlijk in dit dieet verdiept en kan het iedereen afraden.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

cambridge dieet Empty Re: cambridge dieet

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 6:49

Twee van mijn collega's doen het Cambridgedieet. Mijn ene collega was net weer begonnen met afbouwen van de shakes, was bijna klaar, en groeide weer, waardoor ze nu aan haar tweede shakesessie zit. De andere collega valt af, komt weer aan en gaat dan ooit weer eens aan de Cambridge.

Wat mij opvalt aan het dieet dat het echt goed vol te houden is, omdat qua eten de hele dag is uitgestempeld en je niet bijster veel trek krijgt in lekkers, omdat je aan de shakes zit. Maar dat wanneer het stopt, of althans wanneer de shakes worden afgebouwd, dan is het eten weer te verleidelijk en komen ze weer aan.

Ik heb er ook aan gedacht om aan het dieet te beginnen. Maar als ik er maar kort plezier van heb, dan probeer ik het liever op eigen kracht. Want het is wel een prijzige bezigheid Cambridge.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

cambridge dieet Empty Re: cambridge dieet

Bericht  Summerlovin di 11 okt 2011 - 6:59

Mijn vader had van alles geprobeerd om af te vallen, niets hielp. Tot hij cambridge ondekte. Hij kon het prima volhouden en is veel afgevallen. En nu is hij klaar en let hij goed op wat hij eet. En blijft hij dus prima op gewicht!

Je kunt trouwens naast shakes nog andere dingen kopen. Zo heb je poeder om een mousse te maken van je shakes, (chocolademousse van een chocoladeshake bijv.) je hebt een poeder om je water een smaakje te geven, en na een tijd kun je ook je shake vervangen door een reep.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

cambridge dieet Empty Re: cambridge dieet

Bericht  Didi di 11 okt 2011 - 8:01

Ik heb het ook gedaan, ben in 3 maanden tijd 20 kilo afgevallen.
En op een gegeven moment moest ik stoppen omdat ik zwanger was.
Ik heb me keurig aan het afbouwprogramma gehouden en aan het begin kwam ik ook niet aan.
Je moet natuurlijk wel normaal gaan eten, maar dat is ook logisch.
Inmiddels ben ik wel 12 kilo gegroeid maar ja, dat komt omdat ik 36 weken zwanger ben : )
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

cambridge dieet Empty Re: cambridge dieet

Bericht  Inge di 11 okt 2011 - 10:29

Je hebt echt zo goed als geen trek op een dag hoor.

Zininzon schreef:Hoewel je er goede resultaten mee kunt halen, vind ik het een slecht dieet. Het is een echt crashdieet met zeer lage calorie-inname.
Een collega van mij heeft het dieet gedaan en is er 12 kilo mee afgevallen. Zij heeft in deze periode (circa 3 maanden) niet geleerd om anders te eten en/of meer te bewegen, want het dieet bracht haar voldoende resultaat.
Toen ze met het dieet stopte, is ze weer 10 kilo aangekomen, want er had geen gedragsverandering plaatsgevonden en ze viel terug in haar oude valkuilen.

Daarbij: ze had het erg koud in de zomer (haar hele stoelgang lag plat) en begon er bleek uit te zien.

Dan heeft diegene niet goed afgebouwd waarschijnlijk.
Na het shaken moet je heel langzaam afbouwen en normaal eten weer opbouwen.
Als je weer gewoon gaat eten zoals je deed (waar je ook van aankwam) zal je inderdaad weer aankomen.
En tja over leren anders eten en bewegen, we weten allemaal toch wat we wel / niet kunnen eten en dat meer bewegen goed is. Dat weet ik en iedereen zo ook wel.
Daarbij heb ik zelf bij een dietiste gelopen -> 2x per week sporten en gezond eetpatroon en ook ik ben afgelopen tijd terug gevallen in een oud patroon en valkuilen. Dus dat heeft weinig met een dieet zelf te maken maar meer met je eigen instelling / doorzettingsvermogen etc

Ken 2 mensen die het 2 en 3 jaar geleden hebben gedaan en die nog op hetzelfde gewicht zitten, de 1 is alsnog verder afgevallen dmv gezond eetpatroon.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

cambridge dieet Empty Re: cambridge dieet

Bericht  Gizmo di 11 okt 2011 - 10:39

Ik vraag me altijd af; hoe leer je een goed eetpatroon als al je maaltijden worden vervangen door shakes met zoete smaken. Chocola enzo... Wat ik bij mezelf merk, is dat ik bij het omzetten van mijn eetpatroon, echt moest afleren om naar de slechte dingen te grijpen. Bij een dergelijk dieet zitten er dan misschien wel minder calorien in, maar afkicken van de suiker/slechte dingen verslaving zit er dan toch echt niet in.
Mensen zijn gewoon te ongeduldig als het op afvallen aankomt, en grijpen daardoor naar zulk soort dieeten. Terwijl je alleen maar je stofwisseling ermee om zeep helpt als je na het dieet het niet goed aanpakt.
Ik zou het dus niet doen...
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

cambridge dieet Empty Re: cambridge dieet

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum