Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cambridge dieet

+51
Laced
xxjojootjexx
*Troela*
Pandora
Tiana
Shopelle
Penny Blossom
Sayuri
blauwwitrood
SDL
Jeanette
schuddebuikje
eigenwijs
MissD
holaagirl
Parel
Sanne_86
Atelier Madame
M_as
_Lana_
Didi
bolus26
me1987
Gigi_
Rush
Rovine
Liz
ProudMom
Esperanza
Suus
Antibes
nina
Roxy
smurfie
Minnie
Inge
Sarah1985
SuperGrover
Niekske
Mari
BJA
girli
Blond
Ellis
CCC
Cow
Minx
juffie001
Beachgirl
Pannetoet
RedRose
55 plaatsers

Pagina 1 van 29 1, 2, 3 ... 15 ... 29  Volgende

Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Cambridge dieet

Bericht  RedRose do 3 maa 2011 - 8:09

Ik weet dat er een heleboel meiden dit een vreselijk (ongezond) dieet vinden. Maar daar gaat het nu even niet om.
Ik heb al jarenlang geprobeerd gewoon gezond te eten, veel te sporten enz enz. Het gaat goed, maar dan weer een hele tijd niet.
Anyway.. ik heb besloten om het drastisch aan te pakken en het Cambridge dieet te volgen.
Ik ben benieuwd of hier meiden zijn die er bekend mee zijn, of bekende hebben die het volgen/gevold hebben.

Ik hoef dus geen negatieve reacties.

Ik ga 12 maart beginnen, zie er best wel tegenop, maar heb er ook veel zin in omdat er zoveel succesverhalen zijn smile
ben benieuwd naar verhalen!
RedRose
RedRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 53
Punten : 69
Registratiedatum : 06-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Pannetoet do 3 maa 2011 - 9:07

RedRose schreef:
Ik heb al jarenlang geprobeerd gewoon gezond te eten, veel te sporten enz enz. Het gaat goed, maar dan weer een hele tijd niet.

En hoe komt het dat het dan weer een hele tijd niet goed gaat? Daar moet je eerst kritisch naar kijken en daar kun je aan gaan werken.. Streng dieeten werkt niet! Té snel afvallen is niet goed voor je lichaam want hoe harder het eraf gaat hoe sneller het er weer bij zit smile Dit is geen negatieve reactie hoor! Maar het beste werkt nog altijd normaal én gezond eten, bewegen ernaast en je moet zelfdiscipline hebben.. (en dát ontbreekt bij heel mensen! Bij mij helaas ook)
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Beachgirl do 3 maa 2011 - 9:12

Ik_zelf_87 schreef:
RedRose schreef:
Ik heb al jarenlang geprobeerd gewoon gezond te eten, veel te sporten enz enz. Het gaat goed, maar dan weer een hele tijd niet.

En hoe komt het dat het dan weer een hele tijd niet goed gaat? Daar moet je eerst kritisch naar kijken en daar kun je aan gaan werken.. Streng dieeten werkt niet! Té snel afvallen is niet goed voor je lichaam want hoe harder het eraf gaat hoe sneller het er weer bij zit Cambridge dieet 561177 Dit is geen negatieve reactie hoor! Maar het beste werkt nog altijd normaal én gezond eten, bewegen ernaast en je moet zelfdiscipline hebben.. (en dát ontbreekt bij heel mensen! Bij mij helaas ook)

Niks gezegd Wink


Laatst aangepast door Beachgirl_24 op vr 27 jan 2012 - 4:27; in totaal 1 keer bewerkt
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  RedRose do 3 maa 2011 - 9:28

Mimpie schreef:
Ik_zelf_87 schreef:
RedRose schreef:
Ik heb al jarenlang geprobeerd gewoon gezond te eten, veel te sporten enz enz. Het gaat goed, maar dan weer een hele tijd niet.

En hoe komt het dat het dan weer een hele tijd niet goed gaat? Daar moet je eerst kritisch naar kijken en daar kun je aan gaan werken.. Streng dieeten werkt niet! Té snel afvallen is niet goed voor je lichaam want hoe harder het eraf gaat hoe sneller het er weer bij zit smile Dit is geen negatieve reactie hoor! Maar het beste werkt nog altijd normaal én gezond eten, bewegen ernaast en je moet zelfdiscipline hebben.. (en dát ontbreekt bij heel mensen! Bij mij helaas ook)

Mee eens! En ik denk dat het met ontbrekende/slechte zelfdicipline al helemaal moeilijk is om een streng dieet te volgen zoals bijv. het Cambridge dieet...

Dames, ik weet dat jullie het aardig bedoelen. Maar ik ben hier al jaaaaaaaren mee bezig. Veel gesprekken gehad met een dieetist, huisarts enz.
ik denk juist wel dat dit dieet bij mij zal werken, omdat het juist zo streng is. Maar dat het heftig zal worden weet ik. Daarom zoek ik dus verhalen
RedRose
RedRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 53
Punten : 69
Registratiedatum : 06-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  juffie001 do 3 maa 2011 - 9:34

dan wil ik alleen even zeggen dat een kennis van me is opgenomen in het ziekenhuis omdat haar hele stofwisseling plat lag door dit dieet en een vriendin van me 35 kilo is afgevallen, en ondanks ze echt heel goed/gezond eet er toch al weer 15 aanzit na 4 maanden
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  RedRose do 3 maa 2011 - 9:35

juffie001 schreef: dan wil ik alleen even zeggen dat een kennis van me is opgenomen in het ziekenhuis omdat haar hele stofwisseling plat lag door dit dieet en een vriendin van me 35 kilo is afgevallen, en ondanks ze echt heel goed/gezond eet er toch al weer 15 aanzit na 4 maanden

oke... bedankt. Ik hoefde ook niet alleen maar succesverhalen te horen inderdaad.
Heftig zeg!
Als je stopt met het dieet blijf je wel onder begeleiding van je consulent, hoewel dit dan wel vrijwillig is. Dit zal ik dan ook zeker blijven doen.
RedRose
RedRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 53
Punten : 69
Registratiedatum : 06-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Minx do 3 maa 2011 - 11:13

Ik heb de intake gedaan en had er totaal geen goed gevoel over. Daarbij stond het me best tegen dat je alleen maar shakes mag. Ook helemaal geen fruit oid erbij.
Ik heb een paar jaar terug ook een behoorlijk crashdieet gedaan. Na die tijd kreeg ik af en toe verschrikkelijke krampen in mijn buik/boven in die na een tijdje ophielden. Afgelopen april is mijn galblaas verwijderd. Inmiddels is er steeds meer bekend dat crashdieeten galblaasproblemen kunnen veroorzaken.

Heb voor jou nog wat vragen:
Waarom denk je dat je cambridge wel volhoud en een dieeet waarbij je "gewoon" mag eten maar wel streng is niet?
Hoe is je motivatie om af te vallen.
Hoeveel wil je afvallen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Cow do 3 maa 2011 - 20:31

Ik ken er een aantal die dit eens in de 2 jaar ofzo doen.......lijkt me heel moeilijk om een tijd lang niets te eten, afvallen en dan weer te gaan eten. Ik ben er heilig van overtuigd dat je dmv eten juist beter af kan vallen en dan ook beter op je gewicht kan blijven. Je ontziet je nl hetgeen waar van je aankomt, je valt af door te shaken en gaat dan weer eten en vervalt daardoor snel in je oude patroon. Ik vergelijk het altijd een beetje met een afgekickte alcholist die je daarna een maand lang 24-7 in de kroeg zet, die breekt ook ergens.

Het is een snelle en 'makkelijke' manier van afvallen, denk alleen dat het maar tijdelijk is. Ten eerste omdat je stofwisseling veranderd door dat je shaked en ten tweede omdat je het probleem er niet mee oplost. Je zal daarna nog héél hard moeten blijven werken om het resultaat te behouden en juist omdat het een 'makkelijke' manier is is dat lastig.

Ik ben er zeer gezegend mee dat ik alles kan eten dus heb geen idee waar ik over praat maar heb genoeg voorbeelden om mij heen.......
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 20:52

Ik zeg het weer: koop alsjeblieft eerst het boek 'Eet jezelf gezond, slank en gelukkig" van Amber Albarda. Hier leer je gezond te eten, en écht op een gezonde manier af te vallen. Je leert er zoveel meer over eten, waarom je aankomt, wat je verkeerd eet, of je een suikerverslaving hebt en hoe je er vanaf komt, gezonde tussendoortjes (en dan géén eierkoek of ontbijtkoek).

Ik raad je aan eerst dit boek te lezen voor je wilt beginnen met je dieet. Je wordt er zoveel wijzer van!
www.amberalbarda.nl

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  CCC do 3 maa 2011 - 22:20

Half januari dacht ik er precies hetzelfde over... Niks hielp meer.. Dus ben ik naar een Camebridge consulent geweest... Ben begonnen aan het dieet en de eerste dag ben ik begonnen met de chocoshake en de vanilleshake, ik zag er die ochtend ook heel erg tegenop maar wilde zo graag de kilo's kwijt dus was ook behoorlijk gemotiveerd... De eerste shake ging nog wel, alleen bij de laatste 3 slokken ging ik bijna kokhalsen (al doe ik dat vrij snel dus dacht even doorzetten) bij de tweede shake ging ik letterlijk over mijn nek en heb toen meteen de knoop doorgehakt dit kan niet... Ik was samen met een vriendin begonnen en die zei tegen me dat ik door moest zetten als ik echt wilde afvallen, maar op dat moment dacht ik nee.. overgeven kan ik ook wel zonder zoveel geld uit te geven... Mijn vriend had zijn bedenkingen bij het dieet en is meegegaan naar de intake... heeft daar behoorlijk wat vragen gesteld en kwamen best 'vage' antwoorden uit de consulent... Maar goed... Als je het kunt vind ik het heel knap, maar ik ben blij dat ik nu bezig ben met mijn voedingspatroon te veranderen...

Een andere vriendin van mij is er nu bijna 25 kilo mee afgevallen, echt superknap van haar.. Gaat haar gemakkelijk af... Toevallig sprak ik vorige week iemand op een verjaardag en is nu bezig en is al 9 kilo kwijt... Echt supergoed van hun en het klinkt zo verleidelijk... alleen werkt dit persoonlijk niet voor mij... Ik was een beetje kilo gek aan het worden omdat ze je beloven hoe snel het gaat...

Succes met het dieet! Hoop dat het je gaat lukken, maar denk wel na over wat hierna gaat komen.

Hoeveel wil je eigenlijk kwijt?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  RedRose vr 4 maa 2011 - 1:02

Dag dames,
Bedankt voor alle tips en verhalen.
Ik zit nu op een punt in m'n leven dat ik het echt even niet meer weet. Heb al zoveel boeken gelezen, zoveel gesprekken gehad. Sport vrij regelmatig (2/3x per week)
Wil ik op een gezond BMI komen moet ik echt 45 kilo afvallen...
Natuurlijk weet ik dat dit dieet niet het normale leven/etensstijl kan nabootsen, maar ik hoop zo op de goede weg te komen en daarna blijft het een gevecht!!

Ik hoop dat ik die shakes, soepen ect lekker vind. Want inderdaad als je al gaat kokhalzen dan houd je het nooit vol!
Mijn nichtje is er al 30 kilo mee kwijt en een vriendin van me ook al 20.
Nou, ik zal wel zien. Ik wil het in ieder geval een kans geven.
RedRose
RedRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 53
Punten : 69
Registratiedatum : 06-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 6:29

RedRose schreef:Dag dames,
Bedankt voor alle tips en verhalen.
Ik zit nu op een punt in m'n leven dat ik het echt even niet meer weet. Heb al zoveel boeken gelezen, zoveel gesprekken gehad. Sport vrij regelmatig (2/3x per week)
Wil ik op een gezond BMI komen moet ik echt 45 kilo afvallen...
Natuurlijk weet ik dat dit dieet niet het normale leven/etensstijl kan nabootsen, maar ik hoop zo op de goede weg te komen en daarna blijft het een gevecht!!

Ik hoop dat ik die shakes, soepen ect lekker vind. Want inderdaad als je al gaat kokhalzen dan houd je het nooit vol!
Mijn nichtje is er al 30 kilo mee kwijt en een vriendin van me ook al 20.
Nou, ik zal wel zien. Ik wil het in ieder geval een kans geven.

Lekker vinden is echt het grootste obstakel..

Als je wilt afvallen zul je ook dingen moeten eten die je niet zo super vind of eigenlijk nooit eerder hebt gegeten omdat er lekkerdere oplossingen voor waren (vol zoetstoffen, suikers etc).

Het duurt bij een mens gemiddeld 15x voordat ze een volledig oordeel kunnen geven over een voedingsmiddel. Dus 1/2/3x proeven is niet genoeg. Gewoon blijven doorzetten of het product op een andere manier bewerken en je smaakpapillen zullen er aan wennen en je lichaam zal je dankbaar zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Ellis do 31 maa 2011 - 0:24

He meiden,

Ik ben net begonnen met Cambridge. Ik heb meerdere gesprekken gehad met mijn Consulent alvorens ik de eerste officiele intake had (en die eerdere gesprekken heb ik niet voor hoeven betalen). Ik heb mijn huisarts mijn bloed laten nakijken en zij ging akkoord dat ik dit dieet ging doen. Ik heb al weken van te voren met een kennis gesproken die het ook doet. En toen na het intake-gesprek was ik om.
Simpelweg: ik kan nog weeeeeeeeken allerlei mooie boekjes lezen over het aanpassen van een levensstijl, andere dieet-vormen proberen en noem het maar op. Ik ben er klaar mee, ik heb daar geen zin meer in. Het is niet uit gemakzucht dat ik voor Cambridge kies (doe het maar es na!) of omdat ik persé snel wil afvallen. Het is een optie die het beste in mijn dagritme past en allerlei uitwegen/verleidingen en valkuilen voorkomt, zoveel mogelijk dan. Na Cambridge 500 moet ik mijn levensstijl sowieso aanpassen maar dan wel met behulp van een coach bij wie ik altijd terecht kan en die ik altijd mag bellen. En bij wie ik altijd kan wegen&meten, ook als het dieet erop zit. Een huisarts die akkoord gaat, geeft een nog fijner gevoel natuurlijk Very Happy

Discipline én duidelijkheid, daar komt Cambridge voor mij nu op neer, ik heb de 1e week er bijna zo goed als op zitten en vind beide puntjes wel erg fijn. Weet precies waar ik aan toe ben. De shakes lust ik allemaal, op eentje na en er zijn allerlei handige foefjes om ze lekkerder te maken. De soepen vind ik ietsje minder en da's gewoon een kwestie van snel eten. Na elke shake/soep ben ik echt trots op mezelf dat ik het weer heb gedaan en niet toegeef aan andere verleidingen of toch iets anders ga nemen. Tis best heftig, so far, ik voel dat mijn lichaam moet wennen maarre...wil het min. 1 maand volhouden.

Voor iedereen zal wat anders werken en elk dieet heeft nadelen en elk dieet heeft indianenverhalen die erbij horen. Is niet zo gek natuurlijk, tis gewoon een omstreden onderwerp.
Dieet volgen enzo is knap lastig, zeker als je niet zomaar 1 of 2 kilo'tjes wilt verliezen. Mensen die maandenlang Sonja Bakkeren, minstens net zo knap vind ik hoor. En haal je je ideale dieet uit een boekje (of je levenswijze): ook heel goed, als je dat kan.
@Red Rose: succes!!!

Ellis
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 2
Punten : 2
Registratiedatum : 09-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 0:36

Het is inderdaad heel erg verleidelijk.. Een vriendin van me doet het ook, die is al 9 kilo kwijt.. Ik hoef alleen maar die 9 kilo.. Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Blond do 31 maa 2011 - 0:41

Een collega van mij heeft het drie weken gedaan, en is 5 kg kwijt geraakt. Maar ze viel wel bijna dagelijks bijna flauw. Je krijgt echt weinig binnen hoor, ik zou er wel mee oppassen als je ook nog sport. Met een cardio/krachttraining verbrand je zo'n 300/400 kal., en je krijgt er maar 500 per dag binnen.
Dit is geen kritiek, ik vind alleen dat je echt op moet passen, en op je lichaam moet passen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  girli do 31 maa 2011 - 2:02

Ik begrijp dat je dus een periode alleen maar shakes 'eet' en dan zoveel kilo afvalt en daarna weer gaat echt eten?

Hoe stel je dat dan voor? Kom je dan niet heel snel weer aan?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  BJA do 31 maa 2011 - 3:21

Een kennis van mij doet dit dieet.
Was binnen een week bijna 5 kilo afgevallen! :shock: Gaat veel te snel natuurlijk.
Je eet/drinkt inderdaad alleen hun shakes en zo en krijgt maar 500 caloriëen per dag binnen.
Als je weer normaal gaat eten moet je dan samen met hun je eetgewoonte aanpassen. Je komt ook weer iets aan als je dit gaat doen. (als het goed is)
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Mari do 31 maa 2011 - 3:38

girli schreef:Ik begrijp dat je dus een periode alleen maar shakes 'eet' en dan zoveel kilo afvalt en daarna weer gaat echt eten?

Hoe stel je dat dan voor? Kom je dan niet heel snel weer aan?

Collega van mijn heeft dit gedaan. Eerst shakes, toen met eten en nu weer eten. Hij is inderdaad 20 kilo kwijt, maar opeens voor het eerst in zijn leven mankeert hij vanalles, flauw vallen, leverwaarde die niet goedzijn, ontstoken galblaas. Het werkt dus wel, maar of het goed is voor je lichaam... Ik bedoel het niet negatief, maar let op er zijn succesverhalen maar ook genoeg verhalen met een andere afloop. Ik wil ook afvallen maar niet ten koste van een gezond lichaam.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 3:39

ervaring met cambridge dieet heb ik niet, ik doe wel regelmatig een week een dieet met maaltijdvervangers.

Die moet ik normaal voor alle maaltijden vervangen maar ik doe alleen het ontbijt en de lunch vervangen , s'avonds eet ik normaal mijn avondeten en tussendoor eet ik fruit, anders houd ik het niet vol.

Ik ben er nu 5 kilo mee afgevallen die er ook af is gebleven tot nu toe, ik heb nog een lange weg te gaan, maar zo gaat het voor mij goed.

Ik heb ook altijd gedacht ik wil snel alles eraf hebben, maar daar werd ik juist altijd zwaarder van.

( let op , ik ben wel al vanaf januari er mee bezig )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Niekske do 31 maa 2011 - 3:44

girli schreef:Ik begrijp dat je dus een periode alleen maar shakes 'eet' en dan zoveel kilo afvalt en daarna weer gaat echt eten?

Nja, daarna dus volgens een gezonder eetpatroon gaan eten... kun je dat niet meteen doen zonder de shakes? Dan val je tenminste op een gezonde manier af. Het gaat wel wat trager, maar als je eerst veel kilo's kwijt raakt met Cambridge, dan weer bijkomt van normaal eten en dan weer moet doorzetten tot je op je gewenste gewicht bent, ben je langer bezig. Zo je eetpatroon omgooien is inderdaad lastig, maar je moet het uiteindelijk toch doen, dus waarom eerst die shakes??
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  SuperGrover do 31 maa 2011 - 4:21

Er is een reden waarom er zoveel negatieve verhalen zijn over dit dieet, TO. Je basisstofwisseling, dus wat je in rust sowieso op een dag verbrand doordat je hart moet kloppen, al je organen moeten werken, er spierweefsel kan worden opgebouwd, je lichaamstemperatuur constant houdt, dat is zo'n 1300 kcal. Als jij 500 kcal per dag binnen krijgt, raakt je lichaam compleet van slag. Je lichaam gaat besparen op allerlei minder belangrijke taken die energie kosten. Spieropbouw, versterken/maken van spierweefsel, tanden, haren, nagels, botten, het op peil houden van je lichaamstemperatuur, daar wordt drastisch op 'bezuinigd'. Je valt wel af ja, want je vetweefsel en spierweefsel wordt afgebroken, zodat je niet dood neer valt, maar je stofwisseling blijft op de spaarstand. Zodra je dus weer normaal wil gaan eten, zul je echt heel snel aankomen, omdat je lichaam zo gewend is aan de tekorten. Je lichaam gaat dan niet direct over op het goed gebruiken van alle calorieën en voedingsstoffen, maar gaat juist extra vetweefsel aanmaken, voor het overleven in magere tijden.

Dit is geen dieet die je je leven lang kan volhouden. Je levensstijl moet veranderen om af te vallen. Een crashdieet is snel afvallen, en snel weer aankomen. Zoek hulp bij een goede dietist, die kunnen je verantwoord begeleiden bij het afvallen, waarbij een eetpatroon wordt gezocht die je wél je leven lang vol kan houden.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  RedRose do 31 maa 2011 - 4:35

zo.. wat een reacties ineens weer!
Nou ik zal eerst een een update van mezelf geven. Ik ben nu bijna 3 weken bezig. Vorige week, toen ik 2 weken bezig was, was ik al 7,6kg kwijt. Morgen m'n 3e weegmoment, ik hoop op de 10kg.
Het gaat me goed af, de eerste week was zwaar!! De tweede week was geweldig, ik heb nog nooit zoveel energie gehad. Deze week is het wat minder, omdat ik repen ben gaan eten. Mijn darmen reageren hier niet goed op en heb veel last van een rommelige buik. Die repen zal ik dus niet meer zo vaak nemen, helaas, want ze zijn wel lekker.

Zal een proberen te reageren op iedereen.
@Ellis: Wat leuk dat je ook begonnen bent!! Zet door, de eerste week is zwaar, dat vindt iedereen! Ik PM je zo ff terug!

@Chance: vervelend dat je collega zo vaak flauw viel, dat is niet goed nee. Ik ben nu langzaam aan begonnen met sporten, de eerste week mag je dat sowieso niet. Ik heb geen last met sporten, je haalt energie uit je reserves en die heb ik genoeg smile

@girli: Je eet inderdaad alleen maar shakes/soepen/repen en/of pap. 3x per dag, verder niks!! Na 3 tot 6 weken heb je een eetweek. Dan eet je naast die 3 producten een maaltijd van ongeveer 300 calorieen, alleen groente en mager vlees/vis.
Als je je streefgewicht heb behaald, ga je héél langzaam weer je eten opbouwen. Eerst 2 weken die 300calorieen bij je producten, dan 1 product weglaten en heel misschien een cracker. In totaal ben je wel zo'n 4 á 5 weken bezig met afbouwen/opbouwen. Zo voorkom je ineens weer veel kg aan te komen. Als je heel veel bent afgevallen, zo'n 30kg of meer, wordt zelfs aangeraden minimaal 9 weken af te bouwen. Dan ben ik dus ook wel van plan.

@BJA, je komt inderdaad weer iets aan als je klaar bent met afbouwen, daarom wordt aangeraden 2 tot 3 kg onder je streefgewicht te eindigen.

@Mari, ik heb ook meerdere slechte verhalen gelezen. Ik zit op het cambridge forum en ook daar zitten vrouwen die er mee moeten stoppen vanwege hun gezondheid. Logisch, je gezondheid gaat boven alles. Zolang ik nergens last van heb ga ik door. Zodra ik merk dat er iets niet goed is, stop ik natuurlijk gelijk.

@Niekske: natuurlijk zou je gelijk kunnen beginnen met een gezond eetpatroon, maar de meeste mensen zijn niet voor niks zo zwaar geworden. Die vinden dat heel lastig! Ik spreek even voor mezelf, maar ik had dus echt drastische maatregelen nodig om die knop om te zetten. Bij dit dieet mag je absoluut niks extra's, dat is duidelijk en werkt dus voor mij. Ik neem dus ook niks extra's. Zo leer ik het snaaien af en het eten als ik me verveel. Hierdoor leer ik een hele foute gewoonte af, echt cold turkey afkicken.

@Super groover, natuurlijk houd je dit dieet niet je hele leven vol. Dat is ook helemaal niet de bedoeling!! Ik ga dit tot de zomervakantie doen en dan ga ik afbouwen. Als je mijn eerdere berichten hebt gelezen weet je dat ik al vaker bij een dietist ben geweest maar dat het niet hielp! niet streng genoeg voor mij. Nu is bij mij de knop om. Ik blijf nog een jaar onder controle bij mijn consulent om dat gezonde leefpatroon in de gaten te houden. Dit dieet is alleen een grote opstap!
RedRose
RedRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 53
Punten : 69
Registratiedatum : 06-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 5:15

Ik blijf het schaamtevol vinden dat dit het Cambridge dieet heet en dat mensen van de universiteit dit hebben bedacht. Het is zo slecht! Ik ben in een week 2 a 3 kilo afgevallen (moet laatste weegmoment nog hebben), en dat is al vrij veel, en ik ben gewoon gestopt met snoepen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Minx do 31 maa 2011 - 5:33

Ik vind het al beschamend dat het überhaupt bedacht is door mensen met een universitaire achtergrond. Daarbij worden vaak de bezwaren weerlegd. Ik zit nu met de gevolgen van een crashdieet. Mijn verteringsstelsel is zo van slag dat ik al maanden stil sta met een dieet waarbij ik gewoon af zou moeten vallen. Olé, ohw ja ik heb er waarschijnlijk ook mijn galblaas mee verknalt. Niet met cambridge maar iets waar ik wel iets van vetten binnen kreeg.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 6:42

Marin schreef:Ik blijf het schaamtevol vinden dat dit het Cambridge dieet heet en dat mensen van de universiteit dit hebben bedacht. Het is zo slecht! Ik ben in een week 2 a 3 kilo afgevallen (moet laatste weegmoment nog hebben), en dat is al vrij veel, en ik ben gewoon gestopt met snoepen!

Hey, wauw wat goed van jou!!! Dat is ook echt fijne motivatie he, dat je ziet dat wat je doet ook zin heeft!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cambridge dieet Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 29 1, 2, 3 ... 15 ... 29  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum