Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

+10
Mandy11486
Vancity_girl
Palmyra
GeKKiE
Raindrop
Bimbam
Flower_L
Kalishi
Marin
*Bloempje*
14 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  *Bloempje* za 27 jul 2013 - 0:10

Maple; we hebben 2 jaar geleden rondgereisd en ter plekke hotels gezocht, ondanks dat t september was viel dat op sommige plekken nog best tegen... Willen nu kijken hoe dit bevalt...en idd, nu is het hoogseizoen. Vonden t nu al best lastig om rond de national parken iets betaalbaars te vinden
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  Maple za 27 jul 2013 - 0:18

Hebben jullie ook een paar lodges geboekt? Dat is in een national park leuker dan een hotel, zit je midden in de natuur smile Hou er rekening mee dat je sowieso voor de Canadese parken een park pass moet hebben. Je kunt ze bij de ingang van het eerste park kopen, volgens Google kost dat 137 euro en dan heb je entree voor een legio aan parken. Maar je kunt ook op Marktplaats kijken, hebben wij ook gedaan. De mevrouw van wie we het destijds gekocht hebben, heb ik trouwens nog steeds op Facebook, die heeft ons nog geweldige tips gegeven en had een heel reisverslag op internet staan smile

Wij hebben qua Canada trouwens heel veel aan dit reisverslag gehad: http://www.duppen.nl/fotografie/reisverhalen/canada/inleiding.html . Is ook erg leuk geschreven en leest heerlijk weg. Staan ook handige tips en supermooie foto's bij.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  *Bloempje* za 27 jul 2013 - 0:26

We hebben op 2 plekken een lodge, echt superleuk! Eentje bij Jasper NP en eentje bij Yellowstone NP :-)

Verder onderweg simpele hotels/motels en de wat grotere plaatsten/steden een wat beter hotel.

Die pas hadden we toen ook idd, doen we nu weer. Weet jij toevallig of je voor Canada en USA dezelfde pas kan gebruiken of hebben ze elk hun eigen soort pas voor de parken?

Oh, super die site! Thuis ff uitgebreid lezen, typ nu op mobiel!
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  Maple za 27 jul 2013 - 0:27

Oh, jullie gaan toch naar Jasper! Welke park hebben jullie daar? Wij hebben daar namelijk ook in een lodge gezeten Wink
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  *Bloempje* za 27 jul 2013 - 0:55

Haha ja, plannetje iets omgegooid :-) We zitten in Caruso's Accomodation, beetje halverwege dacht ik.
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  *Bloempje* za 27 jul 2013 - 1:44

Zo, ik ben thuis! Het word nu echt aftellen!! Nog maar een klein weekje en dan vertrekken we al :cheering: 

Hieronder ons reisrondje Very Happy 

Dag 1-2    : Vancouver
Dag 3       : Vancouver - Kelowna
Dag 4       : Kelowna - Jasper NP
Dag 5       : Jasper NP - Banff NP
Dag 6       : Banff NP
Dag 7       : Banff NP - Great Falls (grens over naar USA)
Dag 8       : Great Falls - Livingston
Dag 9       : Livingston - Yellowstone NP
Dag 10     : Yellowstone NP
Dag 11     : Yellowstone NP - Jackson
Dag 12     : Jackson - Boise
Dag 13     : Boise - The Dalles
Dag 14     : The Dalles - Lincoln City (doorsteek naar de kust)
Dag 15-16: Lincoln City
Dag 18     : Lincoln City - Seattle
Dag 18     : Seattle
Dag 19     : Seattle - Vancouver
Dag 20     : Vancouver
Dag 21-22 : Vancouver-Schiphol (vliegen de nacht door)

Best wel pittig als je alles zo op de kaart uittekent qua afstanden. Er zitten stukken tussen dat we zo'n 500-600 km rijden, daarna overnachten we ergens en rijden dan weer door. Als we daar ergens 's middags aankomen kunnen we nog ergens heen wat er te doen is in de buurt.

Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om Vancouver Island over te slaan. Niet omdat het ons niet leuk lijkt, maar omdat we heel graag ook even langs de kust willen verblijven en het werd nogal prijzig met oversteek + verblijf. Olympic NP staat ook nog op het lijstje...we moeten dus kiezen, misschien dat we opweg naar Seattle nog Olympic NP aandoen, maar dat hangt af van de tijd dat we ongeveer daar zijn. 

Daarnaast doen we alsnog Jasper NP aan, terwijl we dit in eerste instantie niet zouden doen. Toch maar wel dus Very Happy Ook omdat we anders in verhouding heel kort in Canada zijn en verder USA. Nu is de verhouding nog niet helemaal gelijk, maar zien we wel iets meer dan we eerst van plan waren. 

Qua overnachtingen hebben we zo goed als alles geboekt, op de laatste overnachtingen in Seattle en Vancouver na, dit willen we dit weekend afmaken. We hebben afwisselend hotels / motels / lodges en ook ergens nog een hostel met eigen kamer. 

Alles bij elkaar komen we vele malen goedkoper uit dan de offertes van complete reizen die we van tevoren hadden aangevraagd! Echt bizar af en toe! Toch wel fijn om alles zelf uit te zoeken, met hier en daar iets gepikt uit bestaande reizen smile 

Als iemand nog tips heeft om te doen/zien in genoemde plaatsen dan zijn die natuurlijk nog altijd welkom! Very Happy
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  Maple za 27 jul 2013 - 2:51

Heb je Facebook of iets waar je regelmatig verhalen/foto's wilt gaan posten? Of achteraf? Ik ben namelijk zoo benieuwd! Klinkt geweldig!
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  *Bloempje* za 27 jul 2013 - 3:31

Maple schreef:Heb je Facebook of iets waar je regelmatig verhalen/foto's wilt gaan posten? Of achteraf? Ik ben namelijk zoo benieuwd! Klinkt geweldig!

 Af en toe zet ik internet wel even aan denk ik om iets te posten. Sowieso wil ik na de reis hier wel verslag komen doen.

Je mag me wel toevoegen op Facebook, ik PM je wel even smile
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  *Bloempje* di 30 jul 2013 - 22:50

Zo! Even weer een kleine update voor onze reis smile 

Alles is inmiddels rond en geboekt. Net alle papieren uitgeprint en verzameld...klaar voor de laatste voorbereidingen!

Dit gaat het rondje worden:


[img]Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 2013-07-31113517_zps78a6b93d[/img]
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  Yare di 30 jul 2013 - 23:36

Gaaf hoor!! Ik ben 3 jaar geleden ook 3 weken in Canada geweest, mijn oom woont op Vancouver Island, dus dat was top! We zijn 1 week op Vancouver Island geweest en 2 weken een rondreis gemaakt van Vancouver naar de Rocky's, via Alberta weer terug. Erggggg mooi! Vooral de Rocky's vond ik fantastisch...ook veel beren gezien, echt een hele gave foto's gemaakt. Oooo ik krijg heimwee;-) heel veel plezier! Goed reis!
Yare
Yare
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 220
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  Poisongirl do 1 aug 2013 - 0:24

Wow wat gaaf! Mag ik je ook op fb? Vind het leuk je reis te volgen smile
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  *Bloempje* do 1 aug 2013 - 0:28

Poisongirl schreef:Wow wat gaaf! Mag ik je ook op fb? Vind het leuk je reis te volgen smile

 Jahoor, ik PM je wel even! Kan alleen nog niet beloven in hoeverre er veel geplaatst word...even kijken hoe het gaat met internet enzo, overdag zet ik die op mn telefoon uit. smile
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  Vancity_girl do 1 aug 2013 - 0:54

Zo dat is een flink rondje zeg! Alvast heel veel plezier gewenst!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  *Bloempje* do 1 aug 2013 - 0:56

Vancity_girl schreef:Zo dat is een flink rondje zeg! Alvast heel veel plezier gewenst!

 Haha ja idd, maar wel te doen denken we! 2x een groter stuk van ruim 500 km er tussen...de rest allemaal minder.

Dankjewel, gaat zeker wel lukken! Thnx voor je hulp en tips! Very Happy
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  Vancity_girl do 1 aug 2013 - 1:20

graag gedaan hoor. Ben erg benieuwd wat je van Vancouver vind.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  Flower_L do 1 aug 2013 - 1:34

heel veel plezier, zo te zien ga je genoeg mooie plekken bezoeken.

@poisongirl. zijn jullie eigenlijk nog met jjullie zoontje naar de Vs geweest? kan me een topic herinneren...of zit ik nu helemaal fout...

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  *Bloempje* ma 26 aug 2013 - 20:10

En daar ben ik weer! Very Happy

Terug van 3 heeerlijke weken rondreizen! Superveel gedaan en gezien, is echt omgevlogen! Was geweldig! :cheering: 

Zondagochtend thuisgekomen en nu nog een beetje aan het bijkomen van de reis, vlucht en tijdsverschil. Hebben er meer last van dan 2 jaar geleden, kan nog niet echt lekker m'n draai vinden thuis...

Hebben zo ontzettend veel foto's gemaakt, die moeten we nog op de computer zetten... Zodra dat gedaan is zal ik proberen hier een kleine selectie neer te zetten Very Happy
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  Flower_L ma 26 aug 2013 - 21:30

Leuk zeg, hoe vielen de afstanden? Was het te doen?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  *Bloempje* ma 26 aug 2013 - 21:48

Flower_L schreef:Leuk zeg, hoe vielen de afstanden? Was het te doen?
De afstanden vielen ons heel erg mee! Af en toe een groter stuk ertussen, maar dan vertrokken we op tijd en hadden we van tevoren uitgezocht om ongeveer halverwege onderweg nog iets te doen/ te bekijken. Dat breekt wel een beetje de lange rit en ben je er even uit. Het blijft tenslotte wel een vakantiedag en niet alleen een reisdag...

Vonden het goed te doen!
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  Marin ma 26 aug 2013 - 22:22

Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben gehad. Ik ben benieuwd naar wat foto's!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  *Bloempje* vr 30 aug 2013 - 3:52

Voor de liefhebbers, en zoals beloofd, een kleine selectie foto's van onze rondreis! Hoop dat ie het doet vanaf Photobucket smile 


https://s1351.photobucket.com/user/Bloempje3/library/Rondreis%20Canada%20en%20USA%202013
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  GeKKiE vr 30 aug 2013 - 5:29

Leuke foto's!
Prachtige natuur.
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Haarlem

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  Floor vr 30 aug 2013 - 6:31

Wat een mooie foto's!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  Vancity_girl vr 30 aug 2013 - 6:40

Leuk, grappig die foto in de safeway, daar deden wij meestal onze boodschappen. Heb menig zakje gevult bij zo'n rij. Nog wat gehad aanmijn tips?
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  *Bloempje* vr 30 aug 2013 - 6:51

Vancity_girl schreef:Leuk, grappig die foto in de safeway, daar deden wij meestal onze boodschappen. Heb menig zakje gevult bij zo'n rij. Nog wat gehad aanmijn tips?
Grappig is die van de safeway he! Echt bizar om dat zo allemaal op een rij te zien, en zo veel! Was vlakbij ons hotel, hebben er de eerste dagen drinken/fruit/koekjes voor onderweg gehaald enzo. Kwam jij ook bij die in North Vancouver of een andere locatie? Daar vlak tegenover zit het Cactus Club Cafe, met een terras buiten (schuin tegenover 'n mcdonalds) daar hebben we heerlijk gegeten. 

Verder zijn we dus in het Stanley Park geweest, helemaal omheen en tussendoor gewandeld. Aansluitend met een bootje naar Granville Island voor de Public Market. Echt gaaf!

De laatste 2 dagen zaten we vlakbij Chinatown, in Richmond vlakbij de luchthaven (bedoel je die??, dus zijn er even wezen kijken en bij de Boeddhatempel geweest. Volgens mij hebben we bij Cypress Mountain gestaan idd, weet t nu al niet meer haha...en was eind van de dag. Mooi uitzicht in elk geval. Die andere brug vonden we een beetje te prijzig.
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-) - Pagina 2 Empty Re: Yes! We gaan naar West Canada & USA! --> Foto's!! :-)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum