Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaccinaties een tijdje uitstellen

+12
Marin
Liadan
meisjesmama
Printje
Supertalentje
mouette
tweeling
Parisienne
RiLiJu
Isolt
Vixen
Linda
16 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 3 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast zo 23 jun 2013 - 8:38

Printje schreef:Ik geloof je wel Vixen maar hier mag het dus toch niet, misschien staan ze wettelijk niet in hun recht dus maar ik vind het aan de ene kant ook wel een veilig idee.

Controleren ze dat dan ook?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 3 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  meisjesmama zo 23 jun 2013 - 8:39

Printje schreef:Ik geloof je wel Vixen maar hier mag het dus toch niet, misschien staan ze wettelijk niet in hun recht dus maar ik vind het aan de ene kant ook wel een veilig idee.
+1
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 3 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  meisjesmama zo 23 jun 2013 - 8:40

Zus schreef:
Printje schreef:Ik geloof je wel Vixen maar hier mag het dus toch niet, misschien staan ze wettelijk niet in hun recht dus maar ik vind het aan de ene kant ook wel een veilig idee.

Controleren ze dat dan ook?
of ze ingeent zijn?? Ja ik moest het bewijs van het cb inleveren.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 3 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Printje zo 23 jun 2013 - 8:44

Zus schreef:
Printje schreef:Ik geloof je wel Vixen maar hier mag het dus toch niet, misschien staan ze wettelijk niet in hun recht dus maar ik vind het aan de ene kant ook wel een veilig idee.

Controleren ze dat dan ook?

Hier moet je dus ja/nee invullen maar heb niets hoeven in te leveren.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 3 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Vixen zo 23 jun 2013 - 8:44

En wat nu als ze als baby van 8 weken komen, dan zijn ze misschien nog niet eens voor het eerst ingeënt. Mogen ze dan wel komen? En kinderen onder de 14 mnd die niet met de BMR vaccinatie zijn ingeënt mogen wel komen, maar als ze 16 maanden zijn en niet ingeënt zijn niet meer?

Wet gaat boven eigen regels, dus als ouder kun je dit gewoon weigeren. Als je dit zou aanvechten zou je de zaak winnen.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 3 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Printje zo 23 jun 2013 - 8:46

Vixen, geen idee allemaal. Ik heb de kinderen zelf wel gewoon ingeënt dus heb er verder geen idee over wat ze anders zouden doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 3 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  meisjesmama zo 23 jun 2013 - 8:47

Printje schreef:Vixen, geen idee allemaal. Ik heb de kinderen zelf wel gewoon ingeënt dus heb er verder geen idee over wat ze anders zouden doen.

weer +1 vind het ook wel een fijn idee dat alle kindje daar zijn ingeent.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 3 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Marin ma 24 jun 2013 - 3:35

Toevallig hoorde ik dit net op het nieuws:

http://nos.nl/artikel/521888-10000-oproepen-extra-mazelenprik.html

Best relevant, moest direct denken aan dit topic, hoewel ik niet weet of het hier om de mazelenvaccinatie ging.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 3 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  SarahKey ma 24 jun 2013 - 4:00

Vixen schreef:En wat nu als ze als baby van 8 weken komen, dan zijn ze misschien nog niet eens voor het eerst ingeënt. Mogen ze dan wel komen? En kinderen onder de 14 mnd die niet met de BMR vaccinatie zijn ingeënt mogen wel komen, maar als ze 16 maanden zijn en niet ingeënt zijn niet meer?

Wet gaat boven eigen regels, dus als ouder kun je dit gewoon weigeren. Als je dit zou aanvechten zou je de zaak winnen.
een baby van 8 weken mag dan gewoon komen want anders komt die inenting er wel snel aan want het eerste prikje krijg je met 8 weken. Nu gebeurt het niet zo vaak dat een baby zo jong is als ze al worden gebracht.
En ik zou echt nooit een zaak aanspannend, ze hebben dat nu eenmaal als regel en ik snap het wel.
Je zou echt de goede verstandshouding ermee verknoeien.
En als ik als andere ouder zou horen dat iemand zo hun kind op het kdv heeft gekregen en zonder inentingen had ik meteen een ander kdv gezocht. En ik gok zo meerdere ouders met mij. En dat allemaal omdat er dan ouders zijn die bepaalde regels niet aanvaarden.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 3 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Liadan ma 24 jun 2013 - 4:59

Zou je een ander kdv gaan zoeken als een andere ouder een rechtzaak aan heeft gespannen om haar niet ingeënte kind op het kdv te krijgen? Wow, dat vind ik best ver gaan. Ik denk eigenlijk dat er op elk kdv wel een kindje zit dat niet is ingeënt of niet alle inentingen gehad heeft. 
Verder zou ik ook mijn kind nooit naar een kdv brengen waar ik een rechtzaak voor nodig zou hebben om hem/haar daar heen te kunnen brengen, dan zou ik geen vertrouwen hebben. Maar ik kan me wel voorstellen dat je het voor de rechter laat komen en je kind er dan niet naartoe brengt. Gewoon om een punt te maken (zou ik zelf nooit doen trouwens, maar ik kan me wel voorstellen dat iemand het wel zou doen als ie het heel belangrijk vindt).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 3 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Susan ma 24 jun 2013 - 5:30

Even los van de hele discussie, maar ik neem aan dat andere ouders sowieso niks van die rechtszaak weten in verband met privacy.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 3 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Linda vr 28 jun 2013 - 18:54

We zijn gister bij het cb geweest. En we hebben het er over gehad dat we de vaccinaties een tijdje uit willen stellen.
De wvp was heel begripvol, het was geen enkel probleem. We konden eventueel ook naar het inloopspreekuur komen als we hem wel willen laten zetten.
Het was een prettig gesprek, wat me gesterkt heeft om het inderdaad op deze manier te doen. Nu nog even bedenken wanneer we wel willen beginnen (want ik wil hem uiteindelijk wel gevaccineerd hebben).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 3 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  mzcharlotte vr 30 aug 2013 - 21:23

Ik ben nog niet op de nvkp en vaccin vrij begonnen met lezen (ik ben ook wel bang dat ik niet helemaal door de materie heen kom), maar ik ben wel nieuwsgierig naar het schema dat men hanteert als je wél wilt vaccineren, maar later dan het rijksvaccinatieprogramma voorschrijft. Ik denk er wel over na maar weet echt niet wat nu wijsheid is.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 3 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Choco* vr 30 aug 2013 - 21:56

mzcharlotte schreef:Ik ben nog niet op de nvkp en vaccin vrij begonnen met lezen (ik ben ook wel bang dat ik niet helemaal door de materie heen kom), maar ik ben wel nieuwsgierig naar het schema dat men hanteert als je wél wilt vaccineren, maar later dan het rijksvaccinatieprogramma voorschrijft. Ik denk er wel over na maar weet echt niet wat nu wijsheid is.
In dat geval zou ik starten na de eerste of tweede verjaardag, omdat een hoop prikken dan sowieso vervallen:
http://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Professioneel_Praktisch/Richtlijnen/Infectieziekten/Rijksvaccinatieprogramma/Uitvoeringsregels_RVP_2013/Inhoud/Bijlage_Basisschema_s_Rijksvaccinatieprogramma_s_2013
Choco*
Choco*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 41
Punten : 47
Registratiedatum : 10-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 3 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum