Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaccinaties een tijdje uitstellen

+12
Marin
Liadan
meisjesmama
Printje
Supertalentje
mouette
tweeling
Parisienne
RiLiJu
Isolt
Vixen
Linda
16 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 23:30

Ja precies, dat is het gevaar van ouders die elkaar opstoken en dit gebeurt dus veelvuldig op internet... Nog even wat meer informatie:

Volgens EUVAC zijn de problemen te wijten aan een slecht vaccinatiebeleid. Landen waar de ziekte mazelen veel voorkomt, slagen er maar niet in om het aangerade percentage van 95% te halen. In Engeland bijvoorbeeld, ligt de vaccinatiegraad tussen 1999 en 2006 onder de 90% en in de periode tussen 2002 en 2005 zelfs onder de 85%. In Duitsland zijn de getallen nog schrikbarender, daar ligt het vaccinatiepercentage al jarenlang rond de 70%. Epidemiologen Jacques Kremer en Claude Muller van de Wereldgezondheidsorganisatie hebben voor de Engelse cijfers wel een verklaring. In dat land maakten veel mensen zich lange tijd zorgen over een mogelijk verband tussen vaccinatie en autisme.

Verantwoordelijkheid
Nederland behoort niet tot de landen waar mazelen vaak voorkomt, maar ook ons vaccinatiebeleid is niet optimaal. In landen waar de ziekte niet voorkomt, zoals Finland, ligt de vaccinatiegraad al sinds 1995 boven de 95%. Kremer en Muller merken op dat Nederland te maken heeft met een relatief grote groep mensen die uit religieuze overwegingen geen inentingen nemen. Hierdoor komen er steeds meer mensen die vatbaar zijn voor het mazelenvirus, waardoor de kans op een nieuwe epidemie ook toeneemt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 23:35

Ik vraag me dan af he, of het aantal kinderen met autisme dan ook groter is in de landen waar boven de 95% gevaccineerd wordt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  RiLiJu za 22 jun 2013 - 23:39

De dalende lijn van sterfte als gevolg van de mazelen(en vele andere ziekten waarvoor gevaccineerd wordt) had zich allang ingezet, voor werd begonnen met vaccineren. Dit is vooral gekomen door de verbetering van onze leefomstandigheden. Dát vertellen ze er voor het gemak maar even niet bij. De meeste ziekten zijn voor een gezond kind, prima door te maken. 

Ik ben zelf volledig gevaccineerd en toch kwam ik er tijdens mijn zwangerschap achter dat ik totaal geen antistoffen heb tegen Rode hond. Ja, dan wordt het gevaarlijk, want dan is het te laat om te gaan vaccineren en ben ik dus in die zwangerschap niet beschermt. Mijn dochter weet, dat zij geen antistoffen zal hebben, of misschien wel als ze de ziekte door zal maken, zij kan dan voordat zij zwanger wil worden, zelf de keuze maken of ze dat risico wil lopen, of niet. Ik had die keuze bijvoorbeeld dus niet. En ik ken meerdere mensen, die die antistoffen niet hadden, met volledige vaccinatie in de kindertijd.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Parisienne za 22 jun 2013 - 23:47

Autisme is toch een vorm van een gedragsstoornis? Ik zie de link niet snel met wel/niet vaccineren.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 23:53

RiLiJu schreef:De dalende lijn van sterfte als gevolg van de mazelen(en vele andere ziekten waarvoor gevaccineerd wordt) had zich allang ingezet, voor werd begonnen met vaccineren. Dit is vooral gekomen door de verbetering van onze leefomstandigheden. Dát vertellen ze er voor het gemak maar even niet bij. De meeste ziekten zijn voor een gezond kind, prima door te maken. 

Ik ben zelf volledig gevaccineerd en toch kwam ik er tijdens mijn zwangerschap achter dat ik totaal geen antistoffen heb tegen Rode hond. Ja, dan wordt het gevaarlijk, want dan is het te laat om te gaan vaccineren en ben ik dus in die zwangerschap niet beschermt. Mijn dochter weet, dat zij geen antistoffen zal hebben, of misschien wel als ze de ziekte door zal maken, zij kan dan voordat zij zwanger wil worden, zelf de keuze maken of ze dat risico wil lopen, of niet. Ik had die keuze bijvoorbeeld dus niet. En ik ken meerdere mensen, die die antistoffen niet hadden, met volledige vaccinatie in de kindertijd.

En die antistoffen heb je dan standaard wel als je je niet laat vaccineren?

Ik overweeg om me binnenkort eens te laten informeren over een vaccinatie tegen de waterpokken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  RiLiJu zo 23 jun 2013 - 0:04

Zus schreef:
RiLiJu schreef:De dalende lijn van sterfte als gevolg van de mazelen(en vele andere ziekten waarvoor gevaccineerd wordt) had zich allang ingezet, voor werd begonnen met vaccineren. Dit is vooral gekomen door de verbetering van onze leefomstandigheden. Dát vertellen ze er voor het gemak maar even niet bij. De meeste ziekten zijn voor een gezond kind, prima door te maken. 

Ik ben zelf volledig gevaccineerd en toch kwam ik er tijdens mijn zwangerschap achter dat ik totaal geen antistoffen heb tegen Rode hond. Ja, dan wordt het gevaarlijk, want dan is het te laat om te gaan vaccineren en ben ik dus in die zwangerschap niet beschermt. Mijn dochter weet, dat zij geen antistoffen zal hebben, of misschien wel als ze de ziekte door zal maken, zij kan dan voordat zij zwanger wil worden, zelf de keuze maken of ze dat risico wil lopen, of niet. Ik had die keuze bijvoorbeeld dus niet. En ik ken meerdere mensen, die die antistoffen niet hadden, met volledige vaccinatie in de kindertijd.

En die antistoffen heb je dan standaard wel als je je niet laat vaccineren?

Ik overweeg om me binnenkort eens te laten informeren over een vaccinatie tegen de waterpokken.

Nee, die heb je dan ook niet, als je je niet laat vaccineren en je de ziekte niet hebt doorgemaakt. Maar je hebt dan nog wel de keuze, voordat je zwanger wordt, om je toch te laten vaccineren, die keuze heb je niet, als je denkt dat je 'veilig' bent, aangezien je volledig gevaccineerd bent.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast zo 23 jun 2013 - 0:05

Nou ja, als je je daarin verdiept dan kun je je erop laten testen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast zo 23 jun 2013 - 0:06

Ik ben toch blij dat mijn ouders me gewoon hebben laten vaccineren... Ik vind het echt eng dat steeds meer mensen tegenwoordig denken de waarheid in pacht te hebben en daarmee voorbij gaan aan alle adviezen vanuit de medische wereld. Door verhalen te lezen op internet, denken mensen zelf wel te kunnen oordelen, maar ze beseffen niet dat deze verhalen vaak niet objectief zijn en niet gebaseerd zijn op degelijk onderzoek. Echt hoor, volg alsjeblieft gewoon de adviezen op van de artsen. Nederland is prima land wat dat betreft en ik denk dat veel mensen zich niet realiseren hoe gelukkig je eigenlijk mag zijn dat je in een land woont, waar je de artsen nog altijd kan vertrouwen en waar je ten alle tijden geholpen wordt (ook als ziekten ontstaan door eigenwijze keuzes van de ouders).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  RiLiJu zo 23 jun 2013 - 0:11

KimRosenberg85 schreef:Ik ben toch blij dat mijn ouders me gewoon hebben laten vaccineren... Ik vind het echt eng dat steeds meer mensen tegenwoordig denken de waarheid in pacht te hebben en daarmee voorbij gaan aan alle adviezen vanuit de medische wereld. Door verhalen te lezen op internet, denken mensen zelf wel te kunnen oordelen, maar ze beseffen niet dat deze verhalen vaak niet objectief zijn en niet gebaseerd zijn op degelijk onderzoek. Echt hoor, volg alsjeblieft gewoon de adviezen op van de artsen. Nederland is prima land wat dat betreft en ik denk dat veel mensen zich niet realiseren hoe gelukkig je eigenlijk mag zijn dat je in een land woont, waar je de artsen nog altijd kan vertrouwen en waar je ten alle tijden geholpen wordt (ook als ziekten ontstaan door eigenwijze keuzes van de ouders).

Ik ben blij dat ik niet zo denk en wel verder kijk dan waar ik voor geleerd heb, als ik dat niet had gedaan was mijn dochter waarschijnlijk al niet meer hier geweest.

Er is niets mis met je eigen verstand gebruiken en je gevoel volgen.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Vixen zo 23 jun 2013 - 0:16

KimRosenberg85 schreef:Ik ben toch blij dat mijn ouders me gewoon hebben laten vaccineren... Ik vind het echt eng dat steeds meer mensen tegenwoordig denken de waarheid in pacht te hebben en daarmee voorbij gaan aan alle adviezen vanuit de medische wereld. Door verhalen te lezen op internet, denken mensen zelf wel te kunnen oordelen, maar ze beseffen niet dat deze verhalen vaak niet objectief zijn en niet gebaseerd zijn op degelijk onderzoek. Echt hoor, volg alsjeblieft gewoon de adviezen op van de artsen. Nederland is prima land wat dat betreft en ik denk dat veel mensen zich niet realiseren hoe gelukkig je eigenlijk mag zijn dat je in een land woont, waar je de artsen nog altijd kan vertrouwen en waar je ten alle tijden geholpen wordt (ook als ziekten ontstaan door eigenwijze keuzes van de ouders).

weet je wel dat het effect van vaccinaties op kinderen niet eens voldoende wetenschappelijk is onderzocht? Dat mag ethisch gezien namelijk niet.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  RiLiJu zo 23 jun 2013 - 0:25

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Measles_Death_Rate
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Vixen zo 23 jun 2013 - 1:21

Edit: post klopt niet.


Laatst aangepast door Vixen op zo 23 jun 2013 - 1:58; in totaal 2 keer bewerkt
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  tweeling zo 23 jun 2013 - 1:22

Vixen schreef:Ja, als je eerder gaan vaccineren moet je meer vaccinaties geven voor de volledige bescherming, inderdaad omdat het immunsysteem dan nog volop in ontwikkeling is.

Er heerst nu een mazelenepedimie in de bible belt, maar als kinderen goed gezond zijn, kunnen ze de mazelen doormaken en zijn ze levenslang immuun. Vergeet niet dat vaccinatie geen 100% dekkingsgraad heeft. De epidemie is voor mij geen reden om te gaan vaccineren.

Precies dit dus, wij zijn na een half jaar begonnen en de bmr geven we helemaal niet.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Linda zo 23 jun 2013 - 1:29

Wat een discussie. Ik zal vanavond alles eens gaan lezen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  tweeling zo 23 jun 2013 - 1:33

Linda schreef:Wat een discussie. Ik zal vanavond alles eens gaan lezen.

Er is ook een site waar veel op staat over dit onderwerp, moet je even googelen. Volgens mij is het kritisch prikken ofzoiets, ik vond het een hele duidelijke site. Het blijft een lastige keuze, ik heb echt het idee om te moeten kiezen tussen twee kwaden, aan de ene kant sta ik niet achter het vaccineren maar helemaal niet vaccineren sta ik ook weer niet achter, vandaar toch uitstellen en dan de BMR niet. De bof, mazelen en rode hond zijn echt nare kinderziektes maar ze zijn wel door te maken en daarna is je kind 100% beschermd. Een vriendin van mij heeft haar kinderen wel in laten enten tegen bof, mazelen en rode hond en haar zoontje had toch behoorlijk de Bof. Je kan er dus niet zoveel van zeggen...
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  mouette zo 23 jun 2013 - 1:45

Vixen schreef:En raad eens welk tabelletje het RIVM gebruikt:

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Mazelen_in_Nederland

Hebben ze voor het gemak gewoon een paar decennia met de grootste daling van het mazelen virus weg gelaten... Hoezo betrouwbare info?

Dit is trouwens een tabel met waar het vaccin in NL is geïntroduceerd.

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Mazelen
Vixen, maar nu vergelijk je appels met peren. De eerste tabel betreft morbiditeit (= het aantal ziektegevallen van mazelen). De tweede tabel gaat over mortaliteit (= het aantal overlijdens ten gevolge van mazelen).
Je ziet wel degelijk een sterke daling in het aantal ziektegevallen in de jaren na introductie van het vaccin. Aangezien onze hygienische omstandigheden na de jaren '30 niet veel verder zijn toegenomen is dit waarschijnlijk wel op het conto te schrijven van het vaccin.

Een andere discussie is m.i. of het doormaken van de mazelen schadelijk/onwenselijk is in een land als Nederland met goede medische voorzieningen. Dat punt snap ik en in die zin snap ik ook het kritisch zijn op vaccineren. Ik heb alleen wel een probleem met een site als vaccinvrij als ze dit soort tabellen op een hoop gaan gooien en als 'bewijs' van hun vooringenomen stelling gebruiken.
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Vixen zo 23 jun 2013 - 1:54

Oh, ik zie het. heb daar wel naar gekeken, maar in de vlugheid verkeerd gelezen. Goed dat je dit opvalt, zo klopt t idd niet. Ik ben nu alleen niet meer thuis, maar ik zal vanavond even kijken naar andere tabellen. Deze komen trouwens niet van vaccin vrij.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Supertalentje zo 23 jun 2013 - 6:54

Omdat mijn zoon in de eerste 10 dgn van zijn leven 3 antibiotica kuren heeft gehad zat ik niet zo te springen om een cocktail een paar weken later in dat kleine lijfje. Ik heb alles 4 weken later gedaan dan regulier. 
Bij nieuwe baby laat ik alleen kinkhoest zetten en dan met 6 weken, ik ben als de dood voor kinkhoest bij zo'n kleintje. De rest zie ik wel.

Cb vond het niet leuk, kwam met argumenten die ze al jaren opdreunen maar niet konden onderbouwen. Op verschillende sites wordt ook veel geroepen, maar er bestaat geen onafhankelijk onderzoek naar risico's tussen wel en niet ingeente kinderen en dan met name op latere leeftijd. Dus beiden vind ik niet zaligmakend, maar dan is het toch de angst die overheerst. Alleen wederom geen gif in mijn kleine baby met 8 weken, gewoon later.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Printje zo 23 jun 2013 - 8:03

Ik heb eerst ook getwijfeld om later te beginnen maar uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik geen risico wil lopen met mijn kind. Ik heb wel die sites gezien en gelezen maar ja ieder preekt toch voor zijn eigen parochie natuurlijk. 

Bij ons op de opvang mag je niet eens komen als je je kinderen niet vaccineert..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Vixen zo 23 jun 2013 - 8:09

Printje schreef:Ik heb eerst ook getwijfeld om later te beginnen maar uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik geen risico wil lopen met mijn kind. Ik heb wel die sites gezien en gelezen maar ja ieder preekt toch voor zijn eigen parochie natuurlijk. 

Bij ons op de opvang mag je niet eens komen als je je kinderen niet vaccineert..

dat laatste mag wettelijk gezien helemaal niet.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Printje zo 23 jun 2013 - 8:10

Vixen schreef:
Printje schreef:Ik heb eerst ook getwijfeld om later te beginnen maar uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik geen risico wil lopen met mijn kind. Ik heb wel die sites gezien en gelezen maar ja ieder preekt toch voor zijn eigen parochie natuurlijk. 

Bij ons op de opvang mag je niet eens komen als je je kinderen niet vaccineert..

dat laatste mag wettelijk gezien helemaal niet.

Het is echt waar, het stond in de papieren die we meegekregen hebben. Een heel verhaal over gezondheidsrisico's tegenover andere kinderen etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  meisjesmama zo 23 jun 2013 - 8:14

Printje schreef:
Vixen schreef:
Printje schreef:Ik heb eerst ook getwijfeld om later te beginnen maar uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik geen risico wil lopen met mijn kind. Ik heb wel die sites gezien en gelezen maar ja ieder preekt toch voor zijn eigen parochie natuurlijk. 

Bij ons op de opvang mag je niet eens komen als je je kinderen niet vaccineert..

dat laatste mag wettelijk gezien helemaal niet.

Het is echt waar, het stond in de papieren die we meegekregen hebben. Een heel verhaal over gezondheidsrisico's tegenover andere kinderen etc.

toevallig vroeg ik me dat ook af hoe mensen die later enten dat doen met opvang als je werkt. Hier mag je op de kdv alleen kinderen op die vaccinatie hebben gehad.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Vixen zo 23 jun 2013 - 8:19

Ik heb het nog even nagezocht, De Inspectie van Volksgezondheid heeft aangegeven, dat houders van kindercentra niet-ingeënte kinderen de toegang niet mogen weigeren. De houders van kindercentra mogen de ouders van niet-ingeënte kinderen attenderen op het inentingsschema, maar mogen de kinderen niet weigeren.

Bron: http://nvkp.nl/faq/mag-een-kinderdagverblijf-peuterspeelzaal-of-zwembad-niet-gevaccineerde-kinderen-weigeren/
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Liadan zo 23 jun 2013 - 8:23

Een kinderopvang mag kinderen niet weigeren omdat ze niet ingeënt zijn. Ik vind dat eigenlijk ook wel raar om kinderen te weigeren. Kinderen onder de 14 maanden zijn ook nog niet ingeënt tegen bof, mazelen en rode hond, dan zouden zij ook niet mogen komen.
En hoe doen ze dat bij de prikken zoals die tegen de mexicaanse griep? Ik zou mijn kinderen daar sowieso niet meer tegen laten inenten, zouden ze tijdens zo'n uitbraak dan ook niet mogen komen naar het kdv omdat ze niet ingeent zijn?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Printje zo 23 jun 2013 - 8:24

Ik geloof je wel Vixen maar hier mag het dus toch niet, misschien staan ze wettelijk niet in hun recht dus maar ik vind het aan de ene kant ook wel een veilig idee.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen - Pagina 2 Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum