Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vaccinaties

+5
Monte
Liadan
Tania
Mamsie
Susan
9 plaatsers

Ga naar beneden

vaccinaties Empty vaccinaties

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 8:04

hebben jullie daar eigenlijk goed over nagedacht en de pro's en contra's tegen elkaar afgewogen of hebben jullie daar zonder echt over na te denken toestemming voor gegeven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Susan ma 6 jun 2011 - 8:05

Ik heb er wel over nagedacht, maar ik vond het nooit echt een optie om het niet te doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 8:06

Ik heb er goed over nagedacht. S.enna heeft alle vaccinaties gekregen. M.ara heeft er nu 2 gekregen, tegen de derde zie ik enorm op vandaar dat ze hem nog niet heeft gekregen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Mamsie ma 6 jun 2011 - 8:06

Susan schreef:Ik heb er wel over nagedacht, maar ik vond het nooit echt een optie om het niet te doen.

+1

behalve die mex griep spuit. Die heb ik de middelste 1 gegeven ipv 2
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Tania ma 6 jun 2011 - 8:07

Ik heb er veel over gelezen en besloten om hem te laten vaccineren. Met de eerste prikjes heb ik nog wel getwijfeld om later te beginnen omdat hij te vroeg geboren is. Maar na overleg met het cb en uitleg van de dokter daar heeft hij met een maandtwee maanden gewoon de eerste prikjes gehad.


Laatst aangepast door Tania op ma 6 jun 2011 - 8:18; in totaal 1 keer bewerkt

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Liadan ma 6 jun 2011 - 8:15

Ja, daar hebben we wel goed over nagedacht. Yara heeft wel alles volgens schema gehad. De mex. griepprik hebben we heel erg over getwijfeld, maar uiteindelijk heeft ze de eerste toch gehad. Helaas kwam die te laat want een dag later kreeg ze de mex. griep. De 2e prik heeft ze toen dus niet meer gehad.

Nu twijfelen we weer over de prikken, niet of hij ze krijgt want we zijn het er wel over eens dat hij ze krijgt. Maar ik vind het met 2 maanden nog zo vroeg...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 8:16

ik ben nu net in het boek: vaccinaties doorgeprikt begonnen en ik heb direct vraagtekens bij het vaccinatieschema. Zo blijkt bijvoorbeeld dat veel kinderen prima in staat zijn om kinderziektes als bijv. de mazelen door te maken en het beter is om natuurlijke antistoffen te vormen, dan kunstmatige antistoffen. Ook is kinkhoest gevaarlijk tot een half jaar, omdat kinderen voor die leeftijd het slijm niet goed op kunnen hoesten en kunnen stikken. het vaccin is pas werkzaam vanaf ongeveer een maand of 5, als je direct begint met vaccineren, dat betekent dat er maar één maand optimaal beschermd is in de tijd dat het kindje kan overlijden aan kinkhoest. Daarnaast is de werking van het kinkhoestvaccin nooit precies bewezen en wordt er nog steeds flink gesleuteld aan de samenstelling van het vaccin. Ook is er nu een onderzoek bezig naar het hib-vaccin, nu krijgen kinderen er daar 4 van, maar waarschijnlijk zijn kinderen met 3 vaccins ook goed beschermd. Het baarmoederhalsvaccin voor tienermeisjes is nog niet helemaal wetenschappelijk bewezen en de langetermijneffecten zijn nog niet bekend.
Verder zorgen de vaccins ervoor dat er juist varianten van de ziektes opduiken die soms nog gevaarlijker of pittiger zijn om door te maken dan de variant waarvoor gevaccineerd wordt zelf.
Het WHO heeft toegegeven dat (ik geloof) het bof-vaccin werd gegeven om te voorkomen dat ouders teveel zorgverlof op zouden nemen, dan zet ik mijn vraagtekens wel bij de nood van het vaccin.

Dit soort dingen wist ik allemaal niet en ik moet zeggen dat het echt een openbaring is om het boek te lezen. Dit wil niet zeggen dat ik deze kijk op de vaccins zomaar klakkeloos overneem, maar het heeft me wel aan het denken gezet of het hele vaccinatieprogramma volgen eigenlijk wel zo vanzelfsprekend is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Liadan ma 6 jun 2011 - 8:19

Dromertje schreef: Ook is er nu een onderzoek bezig naar het hib-vaccin, nu krijgen kinderen er daar 4 van, maar waarschijnlijk zijn kinderen met 3 vaccins ook goed beschermd.
Dit heb ik op het CB besproken toen Yara voor de 4e Hib moest. De CB-arts zei dat ze zelf ook dacht dat 3 prikken hiertegen wel genoeg zouden zijn, maar dat ik dan beter niet die van 11 maanden over kon slaan, maar een eerdere prik over had kunnen slaan. Ze heeft de prik toen toch gehad, maar dit keer ga ik dit ook weer bespreken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Susan ma 6 jun 2011 - 8:20

Het bof-vaccin wordt voor zover ik weet vooral gegeven omdat de bof op latere leeftijd een ongunstig effect heeft op de vruchtbaarheid van mannen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Monte ma 6 jun 2011 - 8:26

Dromertje schreef:ik ben nu net in het boek: vaccinaties doorgeprikt begonnen en ik heb direct vraagtekens bij het vaccinatieschema. Zo blijkt bijvoorbeeld dat veel kinderen prima in staat zijn om kinderziektes als bijv. de mazelen door te maken en het beter is om natuurlijke antistoffen te vormen, dan kunstmatige antistoffen. Ook is kinkhoest gevaarlijk tot een half jaar, omdat kinderen voor die leeftijd het slijm niet goed op kunnen hoesten en kunnen stikken. het vaccin is pas werkzaam vanaf ongeveer een maand of 5, als je direct begint met vaccineren, dat betekent dat er maar één maand optimaal beschermd is in de tijd dat het kindje kan overlijden aan kinkhoest. Daarnaast is de werking van het kinkhoestvaccin nooit precies bewezen en wordt er nog steeds flink gesleuteld aan de samenstelling van het vaccin. Ook is er nu een onderzoek bezig naar het hib-vaccin, nu krijgen kinderen er daar 4 van, maar waarschijnlijk zijn kinderen met 3 vaccins ook goed beschermd. Het baarmoederhalsvaccin voor tienermeisjes is nog niet helemaal wetenschappelijk bewezen en de langetermijneffecten zijn nog niet bekend.
Verder zorgen de vaccins ervoor dat er juist varianten van de ziektes opduiken die soms nog gevaarlijker of pittiger zijn om door te maken dan de variant waarvoor gevaccineerd wordt zelf.
Het WHO heeft toegegeven dat (ik geloof) het bof-vaccin werd gegeven om te voorkomen dat ouders teveel zorgverlof op zouden nemen, dan zet ik mijn vraagtekens wel bij de nood van het vaccin.

Dit soort dingen wist ik allemaal niet en ik moet zeggen dat het echt een openbaring is om het boek te lezen. Dit wil niet zeggen dat ik deze kijk op de vaccins zomaar klakkeloos overneem, maar het heeft me wel aan het denken gezet of het hele vaccinatieprogramma volgen eigenlijk wel zo vanzelfsprekend is.
Dit is niet helemaal waar. Als baby kreeg ik een vaccin tegen kinkhoest maar daar raakte ik van in shock. De behandeling moest toen worden afgebroken van de kinderarts. Maar met 1,5 kreeg ik de kinkhoest en ben ik daar bijna aan overleden(omdat ik hoestaanvallen had met veel slijm en elke keer bijna stikte). Heb toen ook een tijdje in het ziekenhuis moeten liggen om de kinkhoest door te komen. Het kan dus wel degelijk gevaarlijk zijn voor kinderen boven 6 maanden.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 8:33

Er zijn natuurlijk overal uitzonderingen op te bedenken, maar in principe kan een gezond kindje van 1.5 jaar de kinkhoest aan. Niet gezegd dat het niet pittig is, maar het heeft over het algemeen de kracht om het slijm op te hoesten. Een kindje kan ook dood gaan aan een longontsteking, terwijl de meeste kindjes daar ook weer boven op komen.

@ susan: dat bof-vaccin voor vruchtbaarheidsproblemen bij mannen kan zorgen wist ik, maar voorr zover ik weet zijn er geen vruchtbaarheidsrisico's voor vrouwen aan verbonden.


En overal zijn pro's voor te bedenken, maar ik wil er vooral mee zeggen of deze pro's wel opwegen tegen de contra's van vaccinaties met de vraag of daar goed over na gedacht is of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Susan ma 6 jun 2011 - 8:36

Dromertje schreef:

@ susan: dat bof-vaccin voor vruchtbaarheidsproblemen bij mannen kan zorgen wist ik, maar voorr zover ik weet zijn er geen vruchtbaarheidsrisico's voor vrouwen aan verbonden.

Nee dat klopt, maar ik denk dat ervoor is gekozen om alle kinderen te vaccineren om op die manier een groepsimmuniteit te creëren voor de gevallen waarin iemand om bepaalde redenen niet gevaccineerd kan worden of waarin het vaccin niet voldoende beschermt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Parisienne ma 6 jun 2011 - 8:46

Ik heb me er eerlijk gezegd nog nooit zo in verdiept. Ik ga gewoon uit van het schema dat landelijk aangehouden wordt..
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 9:22

Parisienne schreef:Ik heb me er eerlijk gezegd nog nooit zo in verdiept. Ik ga gewoon uit van het schema dat landelijk aangehouden wordt..

+1! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Dolphinne ma 6 jun 2011 - 20:39

Maar doordat bijna iedereen tegenwoordig ingeent is tegen verschillende ziektes, komen die ziektes nauwelijks meer voor.

Dus bijv. met die kinkhoest is de kans dat een kind onder het half jaar het krijgt al erg klein dat hij het van een ander krijgt omdat (bijna) alle oudere kinderen ingeent zijn.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  PapillonRose ma 6 jun 2011 - 20:57

Susan schreef:Ik heb er wel over nagedacht, maar ik vond het nooit echt een optie om het niet te doen.
+1!

Ik vind het trouwens wel een lastige. Eigenlijk kies je tussen twee 'kwaden'.. Wat als je vaccineert en je kindje reageert daar heel slecht op, of wat als je het niet doet en het kindje krijgt iets wat erg slecht verloopt..
Ik heb echt even met dat dilemma gezeten, maar ben toch voor de vaccinaties gegaan. Plus dat het hier dacht ik niet eens een optie is om maar een deel van het programma te volgen, dus dan maar alles gedaan. Terwijl volgens mij ook niet alles even noodzakelijk is, zo zit er bescherming in tegen tetanus en dat is op zich erg handig. Maar daar kun je altijd nog tegen vaccineren wanneer het echt nodig is (is bij volwassenen ook). Plus dat ik een hele jonge baby het niet gauw zie oplopen.. Dat soort dingen vind ik dan wel weer minder dat je dat niet weg kunt laten tot het nodig is, maar het is niet anders helaas.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Happydobby ma 6 jun 2011 - 21:02

Ze zeiden bij het CB dat hier in onze woonplaats de opkomst voor vaccinaties is 98 %. Die overige 2 % die geen prikjes nemen zijn daardoor ook beschermd zei die mevrouw.

Ik heb zelf toen de mexicaanse griepinjecties gehad en eigenlijk had ik wel spijt want het hoogtepunt was al geweest. Vanwege mijn werk krijg je ieder jaar de optie om de griepprik te halen maar die wil ik ook niet meer.

Ik zal mijn kleintje wel laten vaccineren, ik heb ze zelf ook allemaal gehad.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 21:17

Susan schreef:Ik heb er wel over nagedacht, maar ik vond het nooit echt een optie om het niet te doen.
Hier 't zelfde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Liadan ma 6 jun 2011 - 21:58

Het is altijd een optie om maar een deel van het vaccinatieprogramma te doorlopen, maar dat wordt je niet verteld op het CB, daar moet je zelf achteraan. Het is alleen niet altijd makkelijk om het te doen, want het CB heeft alleen de standaard vaccinaties liggen en niet bijv. de dktp zonder de t.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  PapillonRose ma 6 jun 2011 - 22:16

Liadan schreef:Het is altijd een optie om maar een deel van het vaccinatieprogramma te doorlopen, maar dat wordt je niet verteld op het CB, daar moet je zelf achteraan. Het is alleen niet altijd makkelijk om het te doen, want het CB heeft alleen de standaard vaccinaties liggen en niet bijv. de dktp zonder de t.
Ja, daar deden ze echt enorm moeilijk over toen ik me afvroeg of echt alles moest. Kan me ook wel voorstellen dat ze het niet leuk vinden, want ze hebben standaardprikjes met alles erin inderdaad.. Nouja, uiteindelijk vind ik het ook niet zo erg dat ze alles krijgt. Het leek me alleen wel wat om het niet direct noodzakelijke weg te laten om de kans op slechte reacties te minimaliseren. Gelukkig heeft ze inmiddels al 3x prikjes gehad en is dat allemaal goed gegaan! Ben blij als ze er uiteindelijk helemaal vanaf zal zijn.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 22:17

PapillonRose schreef:
Liadan schreef:Het is altijd een optie om maar een deel van het vaccinatieprogramma te doorlopen, maar dat wordt je niet verteld op het CB, daar moet je zelf achteraan. Het is alleen niet altijd makkelijk om het te doen, want het CB heeft alleen de standaard vaccinaties liggen en niet bijv. de dktp zonder de t.
Ja, daar deden ze echt enorm moeilijk over toen ik me afvroeg of echt alles moest. Kan me ook wel voorstellen dat ze het niet leuk vinden, want ze hebben standaardprikjes met alles erin inderdaad.. Nouja, uiteindelijk vind ik het ook niet zo erg dat ze alles krijgt. Het leek me alleen wel wat om het niet direct noodzakelijke weg te laten om de kans op slechte reacties te minimaliseren. Gelukkig heeft ze inmiddels al 3x prikjes gehad en is dat allemaal goed gegaan! Ben blij als ze er uiteindelijk helemaal vanaf zal zijn.

Het rijksvaccinatieprogramma is volledig vrijwillig en je bent ook niet verplicht om een coctail te laten spuiten. Als jij bijv. de kinkhoestvaccinatie of de tetanusvaccinatie eruit wilt laten, dan kan dat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 22:18

Susan schreef:Ik heb er wel over nagedacht, maar ik vond het nooit echt een optie om het niet te doen.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 23:57

Ik heb het als vanzelfsprekend gedaan. Ook als er nog gesleuteld moet worden aan de samenstelling van vaccins of niet 100% waterdicht zijn, neem ik het zekere voor het onzekere. Bijna elk van de ziektes waarvoor inentingen staan kan ook een ernstiger verloop hebben dan normaal en daarin ga ik geen risico nemen met mijn dierbaarste 'bezit'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 0:01

Twellie schreef:Ik heb het als vanzelfsprekend gedaan. Ook als er nog gesleuteld moet worden aan de samenstelling van vaccins of niet 100% waterdicht zijn, neem ik het zekere voor het onzekere. Bijna elk van de ziektes waarvoor inentingen staan kan ook een ernstiger verloop hebben dan normaal en daarin ga ik geen risico nemen met mijn dierbaarste 'bezit'.

+1.
Ik heb overigens ook rekening gehouden met vakantie's en mensen die uit andere landen hierheen komen waar enten niet normaal is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vaccinaties Empty Re: vaccinaties

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum