Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

+5
Krullebol
Ibbeltje
Rush
Burn
Rose
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Rose wo 29 aug 2012 - 19:28

Ik ben echt een held in alles zo lang mogelijk uit te stellen en wat dan tot gevolg heeft dat ik alles last minute moet gaan doen...
Iedere keer baal ik er weer van maar het lukt mij maar niet om het anders te doen.

Iemand tips?

p.s. Nu zou ik ook hard bezig moeten zijn Embarassed
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Burn wo 29 aug 2012 - 19:29

Ik lees mee!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Rush wo 29 aug 2012 - 19:33

Een (strakke) planning maken en d.m.v. afvinken jezelf er goed aan houden. Eventueel na bijv. 5 klussen jezelf belonen?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Ibbeltje wo 29 aug 2012 - 19:35

Oh ik herken het.

Ik zou idd een planning maken van dan en dan dat af. En je er ook echt aanhouden. Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? 3079029344
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Krullebol wo 29 aug 2012 - 19:35

Waarom stel je zo lang uit dan? Weet je dat?
Want het kan zijn dat je uitstelt omdat je geen overzicht hebt over wat er moet gebeuren, bang bent om te beginnen, niet wil beginnen of gewoon geen zin hebt?

Wat mij helpt is om bijv 1 groot ding op te breken in kleine stukken, planning te maken en lijstjes maken. Zo kun je elke dag een 'to-do list' maken maar in plaats van 'verslag afmaken' zet je neer ' hoofdstuk 1 af' of inleiding af', boodschappen halen, was ophangen'. Zo kun je heel concreet aan de slag en het leukste is, je kan afstrepen smile
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Rose wo 29 aug 2012 - 19:37

Ja een planning maken doe ik 9 van de 10 keer ook maar dan denk ik na 2/3 dingen, oh even pauze houden.
Om vervolgens weer hele andere dingen te gaan doen Embarassed of juist dat ik dan de dingen ga doen waar ik anders geen zin in heb.. Oftewel ik begin goed maar eindig weer hopeloos Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? 878948377
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Ibbeltje wo 29 aug 2012 - 19:39

En anders een wekkertje zetten zodat je een half uur of kwartier pauze neemt?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Rose wo 29 aug 2012 - 19:44

Krullebol schreef:Waarom stel je zo lang uit dan? Weet je dat?
Want het kan zijn dat je uitstelt omdat je geen overzicht hebt over wat er moet gebeuren, bang bent om te beginnen, niet wil beginnen of gewoon geen zin hebt?

Tsja waarom stel ik uit.. Meestal is het een combinatie van meerdere dingen.
Op het moment heb ik wel het overzicht wat ik moet doen (dus dat is al een punt waarop ik niet meer kan uitstellen)
Bij 1 ding heb ik er echt totaal geen zin in maar dat heeft ook te maken met mijn ´faalangst´ daarop word ik echt persoonlijk beoordeeld en ben ik dus bang voor Embarassed

Ik kan eigenlijks geen goed antwoord geven op de vraag waarom ik het uitstel, ik doe het (bijna) met alle dingen die ik moet/wil doen. En mijn vriend word er soms ook boos op mij, maar zelfs dat helpt maar voor eventjes Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? 1270000679
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Rose wo 29 aug 2012 - 19:46

Ibbeltje schreef:En anders een wekkertje zetten zodat je een half uur of kwartier pauze neemt?

Heb ik ook wel geprobeerd. Gaat ik het begin goed maar na een tijdje (paar uur) hou ik daar ook weer mee op.
Als ik eenmaal begin gaat het een paar uurtjes goed om daarna weer uit te gaan stellen...
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Ibbeltje wo 29 aug 2012 - 19:48

Rose schreef:
Ibbeltje schreef:En anders een wekkertje zetten zodat je een half uur of kwartier pauze neemt?

Heb ik ook wel geprobeerd. Gaat ik het begin goed maar na een tijdje (paar uur) hou ik daar ook weer mee op.
Als ik eenmaal begin gaat het een paar uurtjes goed om daarna weer uit te gaan stellen...


Oh oke hmm ff denken...anders vroeg beginnen op een dag, zodat je daarna nog wat leuks kan gaan doen?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Filoria wo 29 aug 2012 - 19:53

Wat zijn de voordelen van niet-uitstellen, dus dingen direct doen en ook afmaken?

Misschien helpt het om die voordelen voor jezelf op een rijtje te zetten. Hoe meer je erover nadenkt, hoe minder dingen echt blijken te 'moeten'. Wat is het voordeel voor jou als je het doet?


En je vriend die boos wordt, tuurlijk helpt dat niet. Het is net als bij kinderen: positieve aandacht werkt beter. Spreek met je vriend af dat jullie samen wat leuks gaan doen als jij een bepaalde klus hebt gedaan. En vraag hem je te complimenteren als je je aan je planning houdt.

De tip van Krullebol over dingen opdelen werkt bij mij ook heel goed! ''Engels leren'' is veel enger en groter dan ''paragraaf 6 van hoofdstuk 2 samenvatten''.

Wees ook niet te streng voor jezelf. Als je 20% van het werk hebt gedaan is dat 20% meer dan als je in het zonnetje was gaan zitten. Je mag ook best trots op jezelf zijn als je je gedeeltelijk aan je planning houdt!


Laat het maar weten als je vragen hebt. Ik ben hiervoor in therapie geweest. Eerst individueel, en toen met een groepje ivm mijn ADHD.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Filoria wo 29 aug 2012 - 19:55

Rose schreef:Als ik eenmaal begin gaat het een paar uurtjes goed om daarna weer uit te gaan stellen...
Maar je doet dus wel iets! Dat is supergoed toch? Ik heb periodes gehad dat ik hele dagen besteedde aan niks aan mijn studie doen. Dus echt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat voor me uit staren en denken 'ik zou nu eigenlijk moeten studeren'

Hoe komt het denk je dat het de eerste uurtjes goed gaat? En wat gebeurt er precies in je hoofd op het moment dat je afhaakt?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Rose wo 29 aug 2012 - 19:56

Wat ik wel heb gemerkt dat als ik bijvoorbeeld met het topic top of the hour mee doe dat ik wel productiever ben, omdat anderen dan ook mee doen maar ja dat verwatert dan weer.

Eigenlijks moet ik gewoon iemand hebben die mij iedere keer een beetje controleert en als ik goed bezig ben dat ook zegt zodat ik het ´leuk´ blijf vinden en geen andere uitwegen zoek om er mee te kunnen stoppen.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Filoria wo 29 aug 2012 - 20:01

Het lijkt me een goed idee om hulp te zoeken. Is er iets van een decaan of begeleider bij wie je terechtkunt?
Maar op zich is je vriend ook al een fijne optie, omdat hij waarschijnlijk veel bij je is en weet waar je blij van wordt. Vraag hem echt om je meer positief te stimuleren. Als jullie daar samen een fijne manier voor hebben gevonden scheelt dat heel veel.

Aan de andere kant heb je heus geen motivatie van buitenaf nodig hoor! Als je maar goed genoeg voor jezelf op een rijtje zet waarom je dit zo graag wil, kun je jezelf motiveren.

Maak het leuk voor jezelf. Bijvoorbeeld met een muziekje erbij en een beloning voor als het af is. En voorkom dat je afdwaalt. Bijvoorbeeld door je bureau leeg te maken, dit forum af te sluiten, je telefoon op stil te zetten etc. etc.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Susan wo 29 aug 2012 - 20:04

Ik heb dat ook altijd gedaan toen ik studeerde, alles tot op het laatst uitstellen. Heb zelfs wel eens een dag voor het tentamen voor het eerst het boek opengeslagen. Of krap een week van tevoren begonnen terwijl ik nog zes boeken moest doorwerken. Maar goed, bij mij werkte het eigenlijk wel prima zoals ik het deed.

Nu heb ik vaak last van uitstellen als ik bijvoorbeeld een verhaal wil gaan schrijven (en van uitstel komt soms ook afstel) omdat ik zo bang ben dat het eenmaal uitgewerkt op papier veel minder goed blijkt te zijn dan het in mijn hoofd is, een soort koudwatervrees dus.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Rose wo 29 aug 2012 - 20:07

Filoria schreef:Wat zijn de voordelen van niet-uitstellen, dus dingen direct doen en ook afmaken?
Dan voel ik mij uiteindelijk een stuk beter omdat als ik het uitstel er iedere keer weer aan blijf denken. En als het af is heb ik die ´stress´ niet meer.

Misschien helpt het om die voordelen voor jezelf op een rijtje te zetten. Hoe meer je erover nadenkt, hoe minder dingen echt blijken te 'moeten'. Wat is het voordeel voor jou als je het doet?
Dat is misschien nog wel een goede tip, dat ik per ding een planning maken, in gedeeltes, en dan ook ga kijken naar de voordelen en nadelen!

En je vriend die boos wordt, tuurlijk helpt dat niet. Het is net als bij kinderen: positieve aandacht werkt beter. Spreek met je vriend af dat jullie samen wat leuks gaan doen als jij een bepaalde klus hebt gedaan. En vraag hem je te complimenteren als je je aan je planning houdt.
Nee natuurlijk helpt dat niet maar af en toe heb ik die schop onder mijn kont wel weer eventjes nodig om toch aan de gang te gaan. Vandaag heb ik de wekker eerder gezet zodat ik nog eventjes bezig kan en mijn vriend uitslaapt en vanmiddag gaan we dan winkelen.

De tip van Krullebol over dingen opdelen werkt bij mij ook heel goed! ''Engels leren'' is veel enger en groter dan ''paragraaf 6 van hoofdstuk 2 samenvatten''.
Bij sommige dingen doe ik dat al wel maar lang niet altijd, misschien moet ik dat voortaan bij iedere wat grotere ding doen.

Wees ook niet te streng voor jezelf. Als je 20% van het werk hebt gedaan is dat 20% meer dan als je in het zonnetje was gaan zitten. Je mag ook best trots op jezelf zijn als je je gedeeltelijk aan je planning houdt!
Als ik niet mijn gehele planning af krijg voelt het meer als falen dan dat ik toch trots kan zijn dat ik een gedeelte gedaan heb. Dus dan blijf ik vaak negatief Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? 1270000679


Laat het maar weten als je vragen hebt. Ik ben hiervoor in therapie geweest. Eerst individueel, en toen met een groepje ivm mijn ADHD.
Hoe heb jij het kunnen oplossen dat je niet meer uitstelt?
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Filoria wo 29 aug 2012 - 20:20

Leuk dat je zo uitgebreid reageert!
Rose schreef:Als ik niet mijn gehele planning af krijg voelt het meer als falen dan dat ik toch trots kan zijn dat ik een gedeelte gedaan heb. Dus dan blijf ik vaak negatief Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? 1270000679
Dat had ik ook heel erg. En ik doe het allemaal nog steeds hoor: uistellen en negatief denken. Maar het gaat veel beter. Vooral het opdelen in onderdelen en trots op mezelf zijn heeft goed geholpen.

Ik heb elke dag een lijstje op tafel liggen met dingen die ik wil doen. De tandarts bellen, de was doen etc. Sinds ik die therapie heb gehad lukt het me om supertrots op mezelf te zijn als ik één van de dingen van mijn lijstje heb gedaan. Het geeft me dan zo'n boost om dat 'tandarts bellen' te kunnen afvinken!

Trots zijn op mezelf werkt verslavend waardoor ik het tweede dingetje van mijn lijstje dan ook ga doen etc.
Haha het klinkt een beetje vreemd misschien, maar het werkt dus wel Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? 3079029344

En als er iets niet lukt zet ik dat 's avonds op het lijstje voor morgen. Zonder boos op mezelf te zijn. Morgen weer een nieuwe dag!

Bedenk aan het einde van elke dag even: 'wat heb ik vandaag gedaan waardoor ik dichterbij mijn doel ben'? Je zult altijd wel iets kunnen opnoemen. En gun jezelf dan dat je daar even blij over bent Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? 561177


Blegh klef he?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Rose wo 29 aug 2012 - 20:30

@Filoria: Ik vind het fijn dat iedereen reageert dus dan vind ik het wel zo netjes om het ook zoveel mogelijk te beantwoorden en zeker de punten waar ik iets mee zou kunnen.

Ik snap dat als je iets af streept je gemotiveerder bent om het volgende ook te gaan doen.
En misschien moet ik toch leren om wat trotser te zijn op de dingen die ik wel gedaan heb en niet negatief blijven denken over de dingen die ik niet gedaan heb.
Meestal begin ik met de makkelijke dingen om af te gaan haken bij de moeilijkere dingen.
Dus wat ik ook nog zou kunnen doen is de moeilijkste dingen bovenaan op mijn lijstje te zetten en dan echt mijn lijstje van boven na beneden af te werken zodat ik daar trots op kan wezen dat ik het moeilijkste af heb.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Filoria wo 29 aug 2012 - 20:39

Rose schreef:En misschien moet ik toch leren om wat trotser te zijn op de dingen die ik wel gedaan heb en niet negatief blijven denken over de dingen die ik niet gedaan heb.
Meestal begin ik met de makkelijke dingen om af te gaan haken bij de moeilijkere dingen.
Dus wat ik ook nog zou kunnen doen is de moeilijkste dingen bovenaan op mijn lijstje te zetten en dan echt mijn lijstje van boven na beneden af te werken zodat ik daar trots op kan wezen dat ik het moeilijkste af heb.
Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? 3711883763

Ben benieuwd of het helpt! Houd je ons op de hoogte?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Rose wo 29 aug 2012 - 20:46

Op het moment heb ik 2 van de 3 opdrachten af!
Eerlijk is eerlijk, dat waren wel de 2 makkelijkste...
Van de 3e opdracht heb ik nu bijna 1/4 af. Om 10u wil ik die 1/4 sowieso af hebben en het liefst ook al een beginnetje met 2/4 maken.
Aan het eind van deze ochtend wil ik de 3e opdracht ook helemaal af hebben en de opdrachten verstuurd hebben.

*het begin was weer goed, nu nog eventjes vol houden Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? 281626781*
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Filoria wo 29 aug 2012 - 20:48

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? 281626781
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Toet wo 29 aug 2012 - 21:00

Ik heb heel lang een zogenaamde ADHD-planner gebruikt, die kreeg ik ooit van MW, heeft echt goed gewerkt voor mij. Al moet ik zeggen dat wanneer ik hem niet gebruik, ik net zo goed weer uitstel. Het klinkt allemaal wat kinderachtig misschien maar ik heb er heel veel aan gehad. Als je interesse hebt wil ik wel uitleggen hoe het werkt.

Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Rose wo 29 aug 2012 - 21:10

Toet schreef:Ik heb heel lang een zogenaamde ADHD-planner gebruikt, die kreeg ik ooit van MW, heeft echt goed gewerkt voor mij. Al moet ik zeggen dat wanneer ik hem niet gebruik, ik net zo goed weer uitstel. Het klinkt allemaal wat kinderachtig misschien maar ik heb er heel veel aan gehad. Als je interesse hebt wil ik wel uitleggen hoe het werkt.


Als je dat zou willen doen heel graag!
Ik wil nu echt eens van mijn uitstel gedrag af mede omdat ik aankomend (school)jaar het vrij druk ga krijgen en het dan van belang is dat ik alles zo snel/goed mogelijk plan en afkrijg. Zodat ik voor mijzelf ook wat meer rust heb.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Krullebol wo 29 aug 2012 - 21:14

Zo te lezen ben je al goed bezig! smile
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Rose wo 29 aug 2012 - 21:23

Krullebol schreef:Zo te lezen ben je al goed bezig! Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? 561177

Ja het gaat voor vandaag al de goede kant op Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? 3079029344
( Heb al 2/4 van de laatste opdracht af Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? 281626781)
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum