Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

BMR prik (14mndn) uitstellen?

+2
sheila123
Jazzlyn
6 plaatsers

Ga naar beneden

BMR prik (14mndn) uitstellen? Empty BMR prik (14mndn) uitstellen?

Bericht  Jazzlyn zo 26 jun 2011 - 20:54

Zelf neig ik er erg naar om deze prik voor minimaal 2 extra maanden uit te stellen.

Zou dat een probleem zijn?

Mijn zoontje is erg veel ziek (de laatste 8 maanden), 2 weken geleden geoperereerd aan zijn oortjes en neusamandelen. Maar nog is hij ziek. Astma, verkouden, oorontstekingen, ga zo maar door.

Na de AB kuur die vandaag eindigt, moeten we een speciale onderhoudskuur gaan volgen voor 2 maanden, maar waarschijnlijk nog een half jaar langer. Dit omdat het zo niet door kan gaan. (van de 7 dagen, 5 a 6 ziek). Je merkt dat zijn ontwikkeling remt (voornamelijk de grove motoriek, ook al loopt hij nog wel op schema:) ) en zijn gewicht wordt steeds lager in combinatie met zijn lengte.

Nu zijn er weer 8 tanden en kiezen aan het doorkomen, je kent het wel smile

Dus ik wilde het graag verplaatsen naar september. Zodat we even een maandje of 3 rust hebben, mijn zoontje kan opkrabbelen (lees: reserves opbouwen). Voordat we weer een ziek kind hebben van de vaccinaties.

Hoe staan jullie hier tegenover? Raar of begrijpelijk?
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

BMR prik (14mndn) uitstellen? Empty Re: BMR prik (14mndn) uitstellen?

Bericht  sheila123 zo 26 jun 2011 - 21:00

Allereerst; vervelend dat je kleine ventje zo veel ziek is..lijkt me erg vermoeiend...Ik vind het overigens heel begrijpelijk hoor,alleen wie zegt dat ie in sept. Weer niet wat heeft. Ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen en als jij vind dat je die prik later wil geven moet je dat zeker doen. Dat zullen ze op het CB ook wel begrijpen. Volgens mij raden ze het ook af als ze al ziek en koortsachtig zijn. Beterschap verder met je mannetje!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BMR prik (14mndn) uitstellen? Empty Re: BMR prik (14mndn) uitstellen?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 21:07

Ik zou het uitstellen. In de BMR prik zit sowieso voor de mazelen een levend vaccin, waar ze dus meestal ook ziek van worden (incubatietijd is 2 weken). Als ze dan al een verzwakt afweersysteem hebben zullen ze daar alleen maar zieker van worden.

Overigens is het geen probleem om het vaccin langere tijd uit te stellen, als je zou willen kun je 'm ook een jaar uitstellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

BMR prik (14mndn) uitstellen? Empty Re: BMR prik (14mndn) uitstellen?

Bericht  Jazzlyn zo 26 jun 2011 - 21:35

sheila123 schreef:Ik vind het overigens heel begrijpelijk hoor,alleen wie zegt dat ie in sept. Weer niet wat heeft.

Even dit stukje, we starten nu met een kuur voor waarschijnlijk de komende maanden voor de weerstand hoog te houden. Ze hopen dat hij met ondersteuning van deze kuur dus niet meer ziek wordt. Of in ieder geval een normaal ziektebeeld.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

BMR prik (14mndn) uitstellen? Empty Re: BMR prik (14mndn) uitstellen?

Bericht  Jazzlyn zo 26 jun 2011 - 21:37

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik zat hier al zo lang over te twijfelen, wel niet wel niet.

Daarbij zijn wij ook moe van het ziek zijn van onze zoon. Dus voor ons is rust ook wel eens fijn. Nog fijner voor de kleine man natuurlijk, dat is het belangrijkste!

Wil gewoon ook niet dat de vakantie zo verpest wordt door zon prik.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

BMR prik (14mndn) uitstellen? Empty Re: BMR prik (14mndn) uitstellen?

Bericht  PapillonRose zo 26 jun 2011 - 21:38

Ik denk dat ik 'm persoonlijk uit zou stellen. Het is mogelijk, dus ik zou denk ik het zekere voor het onzekere nemen. Je zoontje is al veel ziek geweest zo te lezen, misschien fijner om eerst even te kijken wat de onderhoudskuur gaat doen? Beterschap voor hem in elk geval, hopelijk is hij gauw van zijn klachten af!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

BMR prik (14mndn) uitstellen? Empty Re: BMR prik (14mndn) uitstellen?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 21:57

Wij hebben exact hetzelfde gehad met onze oudste zoon. Hij was ook de eerste 2 jaar van zijn leven ziek. Altijd oorontstekingen en verkouden noem het maar op. Ook hij heeft babyastma gehad en zijn inmiddels alle amandelen eruit gehaald. Ook heeft hij 3 x buisjes gehad. Wij hebben nooit een prik uitgesteld. Bij ons is er ook nog nooit iemand ziek geweest van een spuit. Alleen maar wat verhoging. Ik zou zelf zoiets hebben, nu is hij toch al niet fit. Dadelijk is hij dat in september wel en dan ga je hem dan die spuit geven waar hij ziekig van kan worden. Ik denk dat het dus voor hem zelf niets uit zal maken. Maar het is je eigen gevoel als moeder.

Overigens is hij nu zo gezond als een vis en is hij nooit meer ziek of verkouden. Dus misschien een lichtpuntje voor jullie, ze groeien er overheen. Sterkte en beteraschap met je kindje, het is inderdaad zwaar vermoeiend en vooral frustrerend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

BMR prik (14mndn) uitstellen? Empty Re: BMR prik (14mndn) uitstellen?

Bericht  shadow zo 26 jun 2011 - 22:55

onze dochter was rond die tijd ook veel ziek. ze had het rs virus gehad en elke verkoudheid leek dubbel hard aan te komen. Met de consultatiearts toch besloten om de prik te geven ondanks dat ze net pas beter was en nog steeds beetje last van snot had, Want wie weet hoe ze reageerd als ze een ziekte uit de prik zo zou krijgen. Gelukkig heeft ze totaal geen last ervan gehad. Echt helemaal niet ziek geweest en geen koorts.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BMR prik (14mndn) uitstellen? Empty Re: BMR prik (14mndn) uitstellen?

Bericht  Susan zo 26 jun 2011 - 23:02

Ik zou het even overleggen met het consultatiebureau en de risico's afwegen. Sowieso, als hij op het moment zelf koorts heeft mag hij de prik helemaal niet hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BMR prik (14mndn) uitstellen? Empty Re: BMR prik (14mndn) uitstellen?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 23:13

Lieskuh schreef:Wij hebben exact hetzelfde gehad met onze oudste zoon. Hij was ook de eerste 2 jaar van zijn leven ziek. Altijd oorontstekingen en verkouden noem het maar op. Ook hij heeft babyastma gehad en zijn inmiddels alle amandelen eruit gehaald. Ook heeft hij 3 x buisjes gehad. Wij hebben nooit een prik uitgesteld. Bij ons is er ook nog nooit iemand ziek geweest van een spuit. Alleen maar wat verhoging. Ik zou zelf zoiets hebben, nu is hij toch al niet fit. Dadelijk is hij dat in september wel en dan ga je hem dan die spuit geven waar hij ziekig van kan worden. Ik denk dat het dus voor hem zelf niets uit zal maken. Maar het is je eigen gevoel als moeder.

Overigens is hij nu zo gezond als een vis en is hij nooit meer ziek of verkouden. Dus misschien een lichtpuntje voor jullie, ze groeien er overheen. Sterkte en beteraschap met je kindje, het is inderdaad zwaar vermoeiend en vooral frustrerend.

+1

Maar ook eens met Susan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

BMR prik (14mndn) uitstellen? Empty Re: BMR prik (14mndn) uitstellen?

Bericht  Susan zo 26 jun 2011 - 23:35

Sowieso, als hij zo vaak ziek is, zou hij dan ook niet meer risico lopen om de ziektes op te lopen waarvoor hij wordt ingeënt?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BMR prik (14mndn) uitstellen? Empty Re: BMR prik (14mndn) uitstellen?

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 0:11

Ik heb ook eens een prik uitgesteld, dat kon gewoon omdat er nog 'dekking' was van de vorige. De prik erna wordt namelijk bijtijds gegeven, zodat een kindje zo weinig mogelijk risico loopt B, M of R te krijgen. Ik weet niet meer precies hoe lang het uitgesteld mocht worden zonder extra risico, daarvoor zou ik even het consultatiebureau bellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

BMR prik (14mndn) uitstellen? Empty Re: BMR prik (14mndn) uitstellen?

Bericht  Printje ma 27 jun 2011 - 8:21

Ik zou hem misschien toch gewoon geven, lang niet alle kinderen worden er ziek van en juist omdat je zegt dat hij zovaak ziek is zou ik het misschien juist wel gewoon geven.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BMR prik (14mndn) uitstellen? Empty Re: BMR prik (14mndn) uitstellen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum