Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaccinaties een tijdje uitstellen

+12
Marin
Liadan
meisjesmama
Printje
Supertalentje
mouette
tweeling
Parisienne
RiLiJu
Isolt
Vixen
Linda
16 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Linda za 22 jun 2013 - 20:17

Ik moet nu toch echt gaan beslissen, maar ik vind het zo moeilijk.

Zoon heeft z'n eerste inenting nog niet gehad, die staat voor vrijdag gepland. Maar ik zit er aan te denken om hem nog langer uit te stellen.

Wie heeft de vaccinaties ook uitgesteld?
Hoe lang heb je ze uitgesteld?
Wat waren je overwegingen?
Hoeveel tijd zat er tussen de prikken?

Ik denk dat ik wel gewoon alle prikken wil laten zetten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 20:32

Waarom zou je het willen uitstellen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Vixen za 22 jun 2013 - 20:36

Wij stellen de dktp twee jaar uit, dan hoeft ze maar drie ipv vijf prikken voor de volledige bescherming. Bmr laten we helemaal vallen en geven in de pubertijd ws. Alleen de rubella als ze dat nog niet gehad hebben.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Linda za 22 jun 2013 - 20:45

Zus schreef:Waarom zou je het willen uitstellen?

Ik vind dat het reguliere vaccinatieprogramma erg vroeg gegeven wordt.

Ik wil zoon eerst z'n eigen immuumsysteem laten ontwikkelen voordat er allerlei prikken worden gezet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Linda za 22 jun 2013 - 20:46

Vixen schreef:Wij stellen de dktp twee jaar uit, dan hoeft ze maar drie ipv vijf prikken voor de volledige bescherming. Bmr laten we helemaal vallen en geven in de pubertijd ws. Alleen de rubella als ze dat nog niet gehad hebben.

En dat moet wel als je eerder dan 2 jaar gaat vaccineren?

Hoe reageerde jouw cb?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 20:50

Linda schreef:
Zus schreef:Waarom zou je het willen uitstellen?

Ik vind dat het reguliere vaccinatieprogramma erg vroeg gegeven wordt.

Ik wil zoon eerst z'n eigen immuumsysteem laten ontwikkelen voordat er allerlei prikken worden gezet.

Ok, hoe lang duurt die ontwikkeling van je immuumsysteem? Stopt dat op een bepaalde leeftijd? Ik weet het niet hoor, gewoon nieuwsgierigheid. Ik vond het zo frappant dat er in Amerika vaccinaties tegen waterpokken gegeven worden. Ze waren in shock toen ze hoorde dat hier kinderen bijna tegen elkaar aangewreven worden in de hoop dat ze het dan krijgen haha Very Happy. Op zich niks mis mee om dit soort standaard dingen eens kritisch te bekijken maar ik zou zelf denk ik wel bang zijn dat het dan fout gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Printje za 22 jun 2013 - 20:52

Hebben jullie het nieuws niet gezien en week of wat terug. Al die kinderen met mazelen omdat de meeste niet ge ent zijn en dat Kan dus zeker wel gevolgen hebben als die kinderen ziek worden. Nu gaan ze alsnog de vaccinaties halen.

Ik zou het dus gewoon wel doen die vaccinatie
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Linda za 22 jun 2013 - 20:56

Zus: Nee, dat stopt niet.
Een vaccinatie zet het eigen immuumsysteem onder druk. En daarom staat het me tegen om zo snel al te prikken. Het lijkt me prettig om hem eerst wat tijd te geven om hem zelf te laten ontwikkelen.

Dat van die waterpokkenvaccinatie snap ik inderdaad niet. Het is helemaal geen ernstige kinderziekte. Een vaccinatie geeft niet eens uitsluiting dat een kind het nooit meer krijgt. Het doormaken wel.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 20:57

Wij zijn met een jaar begonnen en alleen de dtp. Je kunt via de zoekmachine misschien nog wel oudere draadjes vinden, daarin staan veel voors en tegens in.

Printje, voor de mazelen ben ik niet bang.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Linda za 22 jun 2013 - 20:58

Printje schreef:Hebben jullie het nieuws niet gezien en week of wat terug. Al die kinderen met mazelen  omdat de meeste niet ge ent zijn en dat Kan dus zeker wel gevolgen hebben als die kinderen ziek worden.  Nu gaan ze alsnog de vaccinaties halen.

Ik zou het dus gewoon wel doen die vaccinatie

Ik heb dat wel gelezen ja.

Ik wil ook wel enten, alleen pas later. De BMR wordt sowieso pas met 14 maanden gegeven. Dus daar hoef ik me nu nog niet mee bezig te houden.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 20:58

Wanneer je met een jaar start zijn er trouwens ook nog maar drie dtp prikken nodig ipv vier

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Vixen za 22 jun 2013 - 21:01

Ja, als je eerder gaan vaccineren moet je meer vaccinaties geven voor de volledige bescherming, inderdaad omdat het immunsysteem dan nog volop in ontwikkeling is.

Er heerst nu een mazelenepedimie in de bible belt, maar als kinderen goed gezond zijn, kunnen ze de mazelen doormaken en zijn ze levenslang immuun. Vergeet niet dat vaccinatie geen 100% dekkingsgraad heeft. De epidemie is voor mij geen reden om te gaan vaccineren.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Vixen za 22 jun 2013 - 21:02

Tiramisu schreef:Wanneer je met een jaar start zijn er trouwens ook nog maar drie dtp prikken nodig ipv vier

Je hebt nog weer een booster met 3 jaar en negen maanden, dan kom je in totaal ook uit op vier. Als je na twee jaar start zijn het er in totaal drie, om dat de laatste uit de eerste reeks dan geldt als laatste booster.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 21:03

Vixen schreef:
Tiramisu schreef:Wanneer je met een jaar start zijn er trouwens ook nog maar drie dtp prikken nodig ipv vier

Je hebt nog weer een booster met 3 jaar en negen maanden, dan kom je in totaal ook uit op vier. Als je na twee jaar start zijn het er in totaal drie, om dat de laatste uit de eerste reeks dan geldt als laatste booster.
Ah, ok, ik wist niet dat die ook niet nodig is wanneer je start met twee jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Isolt za 22 jun 2013 - 21:07

Dit is een interessante link http://www.vaccinvrij.nl/

Mocht het bij ons aan de orde komen dan vaccineren wij pas vanaf 1 jaar.
Isolt
Isolt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 114
Registratiedatum : 14-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 21:17

De fb pagina van vaccin vrij vind ik ook heel fijn, daar wordt veel interessants gedeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 21:32

Ik vind het trouwens erg jammer hoe de media bericht over de mazelen. Ja, er is een uitbraak in NL (een epidemie is het echt nog niet te noemen), maar mazelen op zich is geen gevaarlijke ziekte. De complicaties kunnen gevaarlijk zijn, maar die treden vaak pas op bij verkeerde behandeling zoals koortsverlagende medicijnen. Over complicaties hoor ik overigens ook nog niets in de media, terwijl ik vrij zeker weet dat als die er wel zouden zijn dat groot uitgemeten zou worden in de media. Er gaan mensen dood aan mazelen, maar vrijwel niet in ontwikkelde landen, en wanneer dat wel het geval is is er eigenlijk altijd nog veel meer aan de hand, ook aan een griepje kan iemand dood gaan.

Daarnaast erger ik me eraan dat met steeds spreekt over de steng gelovigen. Ik woon in het 'getroffen' gebied, en het aantal gelovigen hier valt reuze mee. Wel zijn er veel antroposofen en veel kritische prikkers, waardoor de vaccinatiegraad hier wel laag is, maar dat heeft niets met geloof te maken.
Ook zie ik niet dat mensen nu alsnog een prik gaan halen. Wel zie ik media die erover berichten dat het eventueel aangeboden gaat worden, maar dat is iets heel anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 22:00

Ik vind het asociaal gedrag. Jij kiest er misschien voor de vaccinatie uit te stellen voor je eigen kind, maar daarmee verhoog je ook het risico dat andere kinderen ziek worden. En waarom? Omdat je gelooft (waar komt het vandaan?) dat je kind eerst zelf een immuunsysteem moet opbouwen, alsof dat niet gebeurt wanneer je de vaccinatie gewoon volgens de regels (gesteld door artsen, die er jaren voor hebben geleerd en zich baseren op jaren van onderzoeksgegevens) geeft. Je kind bouwt júist zijn immuunsysteem op door die vaccinaties, daar zijn ze voor bedoeld! Ik vind het echt schokkend dat door een paar eigenwijze ouders zoveel kinderen laatst weer ziek zijn geworden. Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 22:12

Heb je je verdiept in vaccinaties kim? Dat wat je zegt raakt kant noch wal.
Overigens is het voor gevaccineerde kinderen juist goed om af en toe met het 'wilde' mazelen virus in aanraking te komen. Op die manier krijgt het vaccin een booster, wat meer kans geeft op goede immuniteit.
Dat vaccins helpen het immuunsysteem op te bouwen klopt niet. Jammer dat je zo oordeelt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 22:32

Dit soort toestanden wíl je toch gewoon niet?

Britten laten zich op grote schaal inenten middels een vaccinatie-campagne die in allerijl is opgezet. Alleen al op zaterdag werden er meer dan 1100 mensen gevaccineerd tijdens speciaal ingelaste sessies.


In de jaren negentig weigerden veel Britse ouders hun kinderen in te laten enten met het zogeheten BMR-vaccin tegen bof, mazelen en rode hond. In die tijd werd in een wetenschappelijk tijdschrift het - naar later bleek - valse verhaal verspreid dat de vaccins verantwoordelijk zouden zijn voor het ontwikkelen van autisme bij kinderen. Ondanks dat de onjuistheid van het verhaal later werd aangetoond, bleven ouders weigeren hun kinderen in te enten. Inmiddels kampt het land met een epidemie die iedere dag nieuwe slachtoffers maakt.
Donderdag overleed in Wales een 28-jarige man die aan mazelen leed. Of zijn dood het gevolg is van de ziekte wordt nog onderzocht maar de Britten nemen massaal het zekere voor het onzekere. Mazelen is niet altijd dodelijk maar kan bijvoorbeeld ook leiden tot doofheid. De vrees bestaat dat de epidemie Londen bereikt.


In 2010 constateerde het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) dat in Nederland te weinig ouders hun kinderen het noodzakelijke tweede bmr-vaccin laten toedienen. Om een uitbraak te voorkomen moet 95 procent van de kinderen ingeënt zijn. Dat streven werd toen niet gehaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 22:36

De Wereldgezondheidsorganisatie WHO waarschuwt voor de verdere uitbreiding van het aantal gevallen van mazelen door zomerse massagebeurtenissen zoals muziekfestivals en sportmanifestaties. Het Europees hoofdkwartier van de WHO in Kopenhagen maakte vandaag bekend dat van januari tot mei uit 38 van de 53 Europese landen in totaal 12.000 ziektegevallen werden gemeld.[/b]
"De mensen onderschatten vaak de risico's bij mazelen", zei de Europese WHO-directrice Zsuzsanna Jakab. Ter preventie van een verdere uitbreiding en toekomstige uitbraken zijn uitgebreide inentingen van bedreigde bevolkingsgroepen nodig. Kleine kinderen van een tot vier jaar en jongvolwassenen van 15 tot 29 jaar zijn het meest kwetsbaar door de erg besmettelijke ziekte.
 
"Export voorkomen"

De WHO raadt aan zich te laten inenten tegen mazelen voor deelname aan massamanifestaties. Daardoor kan ook een "export of import in andere landen" voorkomen worden. De ziekte kan tot zware complicaties leiden, inbegrepen longontsteking en hersenvliesontsteking. In 2010 en in de eerste helft van 2011 zijn vijf sterfgevallen uit Europese landen door mazelen gemeld. Negenennegentig procent van de tweemaal ingeënten zijn volledig immuun tegen de ziekte, aldus de WHO-mededeling. (belga/ypu)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  RiLiJu za 22 jun 2013 - 23:15

Kim, in anderhalf jaar tijd 5 sterfgevallen in Europese landen!. Misschien moet je ook eens kijken hoeveel mensen er in Europese landen zijn overleden aan de gevolgen van griep. Vijf is echt heel erg weinig, op zo'n groot aantal mensen.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 23:20

Ja, hè hè, dat komt juist omdát het overgrote deel van de ouders hun kind gewoon laat vaccineren! Met een vaccinatie dekking van 95% is het gewoon allemaal heel goed te controleren, maar als je ouders hebt die het lekker zelf gaan uitzoeken, omdat ze denken het beter te weten dan de medici die ervoor hebben geleerd, dan zul je steeds meer uitbraken krijgen, zoals we ook laatst weer hebben gezien in de bijbelgordel. En zelfs als je kind niet doodgaat, dan krijgt het wel hoge koorts, verkoudheid, vlekken en rode ogen. Het is ook mogelijk dat het tot een hersenontsteking leidt. Ik vind het nogal wat dat jij als ouders beslist dat je je kindje wel aan deze gevaren wil blootstellen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 23:22

KimRosenberg85 schreef:Ja, hè hè, dat komt juist omdát het overgrote deel van de ouders hun kind gewoon laat vaccineren! Met een vaccinatie dekking van 95% is het gewoon allemaal heel goed te controleren, maar als je ouders hebt die het lekker zelf gaan uitzoeken, omdat ze denken het beter te weten dan de medici die ervoor hebben geleerd, dan zul je steeds meer uitbraken krijgen, zoals we ook laatst weer hebben gezien in de bijbelgordel. En zelfs als je kind niet doodgaat, dan krijgt het wel hoge koorts, verkoudheid, vlekken en rode ogen. Het is ook mogelijk dat het tot een hersenontsteking leidt. Ik vind het nogal wat dat jij als ouders beslist dat je je kindje wel aan deze gevaren wil blootstellen

Das wel een punt natuurlijk. Juist vanwege het feit dat het overgrote deel wel een inenting heeft gehad maakt het het wel veiliger je kind geen inenting te geven. Maar als al die moeders elkaar 'opjutten' en niemand die inenting meer gaat halen dan wordt het wel een ander verhaal...

Maar wanneer sla je door met inenten? Ik bedoel, net als in Amerika. Daar vallen ze van hun stoel als ze horen dat hier geen vaccinatie is voor waterpokken... Waar ligt die grens?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 23:26

Zus schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ja, hè hè, dat komt juist omdát het overgrote deel van de ouders hun kind gewoon laat vaccineren! Met een vaccinatie dekking van 95% is het gewoon allemaal heel goed te controleren, maar als je ouders hebt die het lekker zelf gaan uitzoeken, omdat ze denken het beter te weten dan de medici die ervoor hebben geleerd, dan zul je steeds meer uitbraken krijgen, zoals we ook laatst weer hebben gezien in de bijbelgordel. En zelfs als je kind niet doodgaat, dan krijgt het wel hoge koorts, verkoudheid, vlekken en rode ogen. Het is ook mogelijk dat het tot een hersenontsteking leidt. Ik vind het nogal wat dat jij als ouders beslist dat je je kindje wel aan deze gevaren wil blootstellen

Das wel een punt natuurlijk. Juist vanwege het feit dat het overgrote deel wel een inenting heeft gehad maakt het het wel veiliger je kind geen inenting te geven. Maar als al die moeders elkaar 'opjutten' en niemand die inenting meer gaat halen dan wordt het wel een ander verhaal...

Ik ben het er mee eens.
Ik vind het trouwens ook apart dat als de WHO zegt dat borstvoeding beter is, dat door borstvoedingsmoeders zo toegejuicht wordt (wat ik overigens ook logisch vind) maar als dit (zelfs door een organisatie als de WHO) wordt gezegd en geadviseerd zijn er toch nog ik weet niet hoeveel ouders die het toch niet doen en hun kind (en daarmee ook andere kinderen) onnodig risico door laten lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinaties een tijdje uitstellen Empty Re: Vaccinaties een tijdje uitstellen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum