Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

+89
Laced
slaatje
Laurientje
Razz
Eppie
Stitch
Kalishi
Nijntje
Muppetje
liesje
Jade
mosio
Katrien
Lousanne
Burn
Lies
Coco
Moonlight
_Poppy_
dolfijntje24
Zora
Lindsya
PapillonRose
Takkie
Weegschaal
Earane
Shy
Aagje!
Steep
Burgemeester Esmee
Exogenesis
Luce
JustMeDaan
Joli86
Susan
Aimee
_Sneeuwwitje_
Parel
Rituals_
Ooh La La!
mouette
kajaka88
Le Chat Noir
Paper Crown
CCC
bloemenkrans
Biechtje
Taeda
Stokstaartje
Lejow
Printje
Linnepinnie
nillis
Penélope
Amber-
chocolate
koNijntje
Papillio
Puggle
Clapperdie
mzcharlotte
Vlinderjoy
Marin
iloverose
vlinder-2011
love
Happydobby
Sanne
Twellie
Flower_L
chipa
Caroow
Tsjip
Dora
Filoria
Knillis
Dolphinne
ShallY
Fortissimo
Aardbei
Muurvlindertje
Snoes
yes1984
Suus
Annemie
Wandtegeltje
kwebbeltje
Caresses
Jasmine
93 plaatsers

Pagina 22 van 43 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 32 ... 43  Volgende

Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Luce zo 16 jun 2013 - 2:33

Je mag niet met het biechtje account in een ander topic posten. Je kunt beter even gewoon een ander account aanmaken Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  mouette zo 16 jun 2013 - 2:47

Goedemiddag!

Ik meld me hier ook in dit topic en zou graag mee willen schrijven. 

Ik heb afgelopen vrijdag positief getest en ben nu dus heel pril (4+1 wk) zwanger van ons eerste kindje. 

Omdat ik niet zo'n bekende forummer ben zal ik me ook even voorstellen: ik ben mouette, 26 jaar, woonachtig in de randstad en sinds 2 maanden getrouwd met mijn lieve man (33).
1,5 jaar geleden is de pil de deur uit gegaan en hebben we geprobeerd zwanger te raken, wat niet lukte. Na doorverwijzing naar de fertiliteitspoli bleek ik PCOS te hebben en heb ik afgelopen maand voor het eerst clomid gebruikt, met dus meteen resultaat!

Ik vind het momenteel nog heel erg onwerkelijk dat ik zwanger ben en heb ook eigenlijk nauwelijks klachten, behalve wat pijnlijke borsten en wat vaker plassen. Meer mensen die dit herkennen uit het prille begin van hun zwangerschap? 

12 juli heb ik de eerste echo, dus nog 4 weekjes geduld.


@ Clapperdie: wat balen van het bloedverlies, wat een boel onzekerheid. Ik hoop heel erg dat het toch goed zit en jullie een kloppend hartje te zien krijgen op de echo!
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  bloemenkrans zo 16 jun 2013 - 4:38

Sorry wist niet dat dat niet mocht
Heb nu nieuwe acount gemaakt
bloemenkrans
bloemenkrans
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 5
Registratiedatum : 16-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Ooh La La! zo 16 jun 2013 - 5:29

Ik mag me ook melden hier! smile

Afgelopen dinsdag de eerste test gedaan, 4 dagen voor m'n NOD. Daarbij kreeg ik een lichte streep. Zaterdag nogmaals een test gedaan en toen was het echt! 
Het is dus bij mij ook erg pril nog. 

Half december ben ik gestopt met de pil en dit was de 5e maand. Best snel, gezien verhalen van vriendinnen en hier op het forum. 

Morgen ga ik bellen voor een eerste echo afspraak. Spannend!

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Papillio zo 16 jun 2013 - 7:10

Ook ik mag me hier melden.
Heb afgelopen dinsdag, op onze trouwdag, positief getest!
Het was gelijk in de 1e maand raak! Daar stonden we wel even raar van te kijken, aangezien het bij onze zoon 15 maanden heeft geduurd.

Ik heb geen kwaaltjes eigenlijk. Soms wat last van gevoelige borsten.
Dat maakt wel wel wat onzeker eigenlijk.. Bij zoon had ik steeds steken onderin mijn buik, maar nu vrijwel niet. Dat, én het feit dat ik vrijdag nog een testje heb gedaan, maakt me onzeker. De teststreep was namelijk niet donkerder geworden Sad
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  mzcharlotte zo 16 jun 2013 - 7:23

Nogmaals gefeliciteerd Mouette en Oh La La! Ook felicitaties aan bloemenkrans en Papillio (zij het voorzichtig). Wat vervelend dat je in dikke onzekerheid zit Papillio. Alle zwangerschappen zijn anders, ook als je zelf al eens zwanger bent geweest. Vingers gekruisd dat het goed zit.

Ik ben om en rond de 10w zwanger. Ik heb naast vooral vermoeidheid nu wat last van buikpijn. Soms een beetje zeurend, soms steken. Ik ga ervan uit dat het gaat om bandenpijn ('groei'pijn), maar ik zal blij zijn als ik weer een echo mag (donderdag 27 juni). Love, stokstaartje, hebben jullie daar ook last van?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  kajaka88 zo 16 jun 2013 - 19:23

Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd! Het wordt straks druk in het winter 2013/2014 topic. Gezellig!

Inmiddels ben ik nu 9 weken en vanavond hebben wij de tweede echo. Ik heb er weer onwijs veel zin in. De bevestiging dat alles goed is, is toch wel enorm fijn. 
Ik heb veel last van m'n borsten, veel puistjes, heb overdag een constant hongergevoel, en ben s'avonds misselijk. Dus de kwaaltjes zijn volop aanwezig. 
Inmiddels weten onze ouders dat ze opa en oma gaan worden. Mijn moeder was echt enorm verrast. Ze had het totaal niet verwacht nu. Maar het is haar grootste wens(mijn ouders worden alleen maar opa en oma van mijn kinderen, aangezien m'n broer geen kinderen gaat krijgen) dus ze is enorm blij!
Mijn schoonouders hadden we het vrijdag verteld. Hun zijn al opa en oma. Maar ook hun waren natuurlijk blij, m'n schoonmoeder kwam zaterdag direct met een pakje aanzetten. Zo lief!! 

En mzcharlotte de buikpijn herken ik. Beetje zeurend, constant licht aanwezig gevoel. Met af en toe een wat fellere steek ertussen door.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Stokstaartje ma 17 jun 2013 - 5:41

ik heb vrijwel geen buikpijn. Alleen vandaag had ik een spijkerbroek aan en die zat toch echt te strak. Dan krijg ik wel wat steken. Dus toen ik thuis was snel wat anders aangedaan. Kortom ik moet maar eens achter positiekleding aan. Juist dat ik niks voel maakt me eigenlijk heel erg onzeker. Wou dat ik wat voelde. Vandaag verteld op mijn werk dat ik zwanger ben. Wat was dat spannend! Gelukkig namen ze het redelijk goed op. Tenminste ze deden niet lelijk tegen me en leken begripvol over te komen.
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  mzcharlotte ma 17 jun 2013 - 6:15

Waarom zouden ze er lelijk over doen? Meid, je hebt net een goede echo gehad, geniet ervan! De ene vrouw komt bijna kwaaltjesloos de zwangerschap door, de ander is hondsberoerd. Ik geloof dat je tot nu toe juist van geluk mag spreken! smile Zie het positief!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Clapperdie ma 17 jun 2013 - 6:55

Gefeliciteerd voor de nieuw zwangeren! 

Ik heb vandaag een echo gehad en ik heb een volledige miskraam gehad. Alles is schoon en het bloeden moet nu minder worden.

Helaas is het deze keer mis gegaan maar er komt vast snel een nieuwe kans.

Veel succes voor de meiden hier!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  mzcharlotte ma 17 jun 2013 - 7:22

He verdorie! Sterkte Clapperdie. hug
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Steep ma 17 jun 2013 - 7:41

Alle nieuwe zwangere van harte!

Clapperdie, kak! Sterkte meis!

Hier nog steeds misselijk en spugen. Verder krijg ik nu ook rugklachten na inspanning. We zien wel weer waar dit gaat eindigen.

Ik nag verhuizen! Jeej! Ik ga naar het winter '13/'14 topic!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Papillio ma 17 jun 2013 - 7:54

Sterkte, Clapperdie!
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Amber- ma 17 jun 2013 - 7:58

Clapperdie sterkte
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Lejow ma 17 jun 2013 - 8:04

Wat jammer Clapperdie Sad

Sterkte!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Ooh La La! ma 17 jun 2013 - 8:07

Veel sterkte Clapperdie!

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  kajaka88 ma 17 jun 2013 - 8:13

Aah ballen Clapperdie. Sterkte!

Hier goed nieuws. Baby goed gegroeid. Meting kwam nu zelfs uit op 9 weken + 4 dagen. Wat is het toch bijzonder zo'n echo. 9 juli de 12-weken echo.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Stokstaartje ma 17 jun 2013 - 9:09

ze willen bij mij niet nog een 12 weken echo doen. Volgens haar was de termijn duidelijk. Vind ik persoonlijk een beetje raar aangezien ze normaal geen termijnbepalingen meer doen bij 9 weken, omdat dat te onnauwkeurig zou zijn. 

@Charlotte: ik weet dat ik van geluk mag spreken, maar het maakt me aan de andere kant soms gewoon onzeker en dan denk ik weer aan mijn moeder en die had ook zeer weinig klachten. Dat geeft dan wel weer iets geruststelling. De reden waarom ik bang was dat ze raar zouden doen was, omdat ik een werken en leren baan heb en begonnen ben ik Maart 2013. Dus nog maar net. Dus heb een leugentje om best wil gedaan dat het ongepland was🤓. Dus het moet gewoon goed gaan want kan over korte tijd natuurlijk niet nog een keer aan komen met een ongeplande zwangerschap Embarassed

@Clapperdie: NEEE wat erg! Heel veel sterkte!
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  CCC ma 17 jun 2013 - 10:29

Jeetje Clapperdie, veel sterkte!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Puggle ma 17 jun 2013 - 10:53

Heel veel sterkte voor jou clapperdie!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  _Sneeuwwitje_ ma 17 jun 2013 - 21:08

Clapperdie; Das vervelend nieuws! Sterkte!
_Sneeuwwitje_
_Sneeuwwitje_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 117
Punten : 125
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Happydobby ma 17 jun 2013 - 23:54

Clapperdie, jammer meis hug
Hopelijk mag je snel weer positief testen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  _Sneeuwwitje_ wo 19 jun 2013 - 1:18

Vandaag ook mijn echo gehad, was dan wel de 2e maar toch het verschil tussen de eerste echo en de tweede echo was al goed te zien. Nu echt al een spartelend kindje te zien, was wel heel bijzonder. Voorderest besloten geen nekplooimeting/vruchtwaterpunctie te doen, zijn er meiden die dit wel gaan doen? Wel wil ik met de 20weken echo zien of ik een jongen of een meisje ga krijgen... Ben benieuwd, maar dat duurt nog even!
_Sneeuwwitje_
_Sneeuwwitje_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 117
Punten : 125
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Stokstaartje wo 19 jun 2013 - 4:44

ik doe wel de combinatietest en doe mee aan een onderzoek om te kijken of 20 weken echo vervroegd kan worden naar 13 weken (dus 13 weken echo en die word gedaan tussen de 12 en 13+4 weken). En krijg dan ook nog gewoon de 20 weken echo. Combinatietest en 13 weken echo zal dus tegelijkertijd plaatsvinden. Behoorlijk spannende echo....
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  mzcharlotte wo 19 jun 2013 - 4:47

Wat fijn Sneeuwwitje. Wat duurt het dan lang he, tot de volgende echo!

Wij hebben het er gisterenavond nog over gehad en hebben besloten om het niet te doen (combinatietest). Ik weet niet of ik het over mijn hart zou kunnen krijgen (in de worst case scenario) om een beslissing over het leven van het kindje te nemen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 22 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 22 van 43 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 32 ... 43  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum