Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+24
joyce0606
smooch
Supertalentje
Annie24
pitbullgup
Star007
Floor
Slakje
mickey
strawberry
Aimee
Ayla
hellowkitty
iloverose
_Lana_
studiebol
blondje1313
Twellie
Parel
Puggle
pindaatje
*Lookie*
Arwyn
Mute_
28 plaatsers

Pagina 30 van 32 Vorige  1 ... 16 ... 29, 30, 31, 32  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Twellie ma 24 jun 2013 - 1:37

Ik ben 32 zwanger, nog 7 te gaan maximaal (omdat een keizersnede altijd eerder dan 40 weken ingepland wordt). Dit is mijn laatste werkweek en dan heb ik verlof met een week vakantie ervoor geplakt.

Het is inderdaad heel fijn dat het niet zo'n driftkikker is als haar zus. Dan had ik echt handen tekort gehad. Als haar zus weer eens loopt te stampen om iets kleins, kan mijn jongste haar ook echt aankijken met een blik van: Question. Ze snapt dan gewoon niet waar ze nou zo moeilijk om doet haha.

Met mijn oudste heb ik ook een tijd gehad dat ik winkels en veel mensen gewoon ging vermijden. Dat was nadat ze in de Kruidvat op de grond lag te gillen dat ik een rotmoeder was. Toen kreeg ik wel wat priemende blikken van medewinkelaars, erg vervelend inderdaad.

Floor: leuk dat hij al naar de peuterspeelzaal gaat! Voor hem en misschien ook wel voor jou, dat je iets meer tijd voor jezelf hebt? Je leven klinkt altijd erg druk. Fijn dat het slapen beter gaat, hier ook stukken beter in vergelijking met eerder.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Twellie ma 24 jun 2013 - 1:41

Mijn oudste dochter heeft vandaag trouwens een kruisje in haar agenda gezet (niet dat ze iets snapt van een agenda, maar de buitenkant was zo fleurig en daarom wilde ze hem graag hebben) op 1 Augustus. Ze zei dat de baby dan ging komen. Ben heel benieuwd of ze gelijk heeft, dat zou wel heel grappig zijn.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Floor ma 24 jun 2013 - 2:50

Dan heeft ze vast gelijk Twellie! ik ben benieuwd wanneer de baby komt.
Onze zoon gaat nog niet naar de psz, dat mag pas vanaf 2 jaar, dus eind november gaat hij er heen, je moet alleen een half jaar van te voren al inschrijven omdat er anders geen plek is.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Parel ma 24 jun 2013 - 4:54

Hai hai! Ben ik ook weer eens! 
Wat fijn dat het bij iedereen zo goed gaat. 
Twellie, je schiet al op zeg! Lijkt me zo leuk, zo'n groot meidengezin! 
Floor, wat supersupersuperfijn dat hij het slapen door heeft! 
Studie, jouw meiden zijn echt voorbeeldprematuurtjes zeg! Zo lang ook!!
Star, al gewend aan je koningskoppel? Hoe wordt de babykamer? 
Aimee, spannend hoor, bezig voor een tweede! 

Hier gaat alles hartstikke goed eigenlijk! L. ontwikkeld zich erg goed, alles wat ze doet past bij haar. Ze kletst lekker, slaapt goed, is onwijs sterk, rent erop los.. We mogen niet klagen! Wel heb ik besloten te stoppen met mijn opleiding, het valt voor mij niet te combineren, alles moet ik leren, en naast het vele werken heb ik bijna geen tijd en puf meer om iets te ondernemen met L. Dit werd ons te gek, dus vanaf november moet ik ander werk hebben. Dat is niet anders, maar ik vind het wel een vreselijke enge beslissing.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  studiebol ma 24 jun 2013 - 6:17

Parel, ik vind het best een dappere keuze van je. Je ging helemaal voor je opleiding en nieuwe werkplek. Jammer dat het niet is wat je had gehoopt en het moeilijk te combineren is. Kan je leuke vacatures vinden bij jullie in de buurt? Fijn dat het met L ook zo lekker gaat. Ging terug lezen op het forum en las dat je avondje uit bent geweest met je vent! Goed bezig, hebben jullie een oppasmeisje gevonden?
Ja zo af en toe heb ik echt een vlaag van trots als ik mijn meiden zo zie. Zeker als op vakantie mensen met kindjes in dezelfde leeftijd, verbaasd zijn hoe goed ze het doen voor hun leeftijd.

Twellie, lekker dat dit je laatste werkweek is. Het is dus zeker dat het een keizersnede wordt? 1 aug is toch een hele mooi datum ik snap je dochter wel!

Floor echt fijn dat het goed gaat bij jullie. Leuk dat je hem hebt opgegeven voor de speelzaal ben benieuwd wat hij daar van vind. Het was 2 uur vliegen, ik zag er ook wel tegen op hoor, was gewoon van 2 uur janken uitgegaan maar dat is gewoon super mee gevallen. Maar als je zoon huilt valt hij niet op hoor, het vliegtuig zit helemaal vol met kids en die huilen bijna allemaal wel een keer of de hele tijd smile

Stiekem vind ik het heel leuk dat hier weer geschreven wordt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Parel ma 24 jun 2013 - 7:15

Ja, ons nichtje heeft welgeteld 1 avond opgepast haha
Helaas begon het feestje pas rond half 1 leuk te worden en heb ik mijn vriend nauwelijks gezien (serieus, hij is 3 rondjes wezen halen voor iedereen ; 10 bier, een rosé, een witte wijn en razz bijv. en tot 3x toe is ie mij vergeten! Dan ben je echt al gewend te stappen zonder je vrouw haha). Ook heb ik gewoon niet meer zoveel te socializen sinds ik de mensen niet meer zo vaak zie.

Ik heb vooral behoefte aan minder uren, en minder druk op mijn schouders enstiekemwiliknogeenkindje. Ook wil ik haar gewoon zelf opvoeden en van haar genieten en niet andersom.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  studiebol ma 24 jun 2013 - 7:21

Parel, wat een biecht, is het echt zo? Leuk! Maar begrijp dat jullie er nog even mee moeten/willen wachten? Of hoop je dat het toch eerder kan dan jullie eerder altijd in gedachte hadden?
Wat leuk dat je nichtje heeft opgepast, is het voor herhaling vatbaar? Haha lekkere vent heb je zeg vergeet die zijn eigen meisje gewoon Wink
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Parel ma 24 jun 2013 - 7:28

Haha het is geen biecht hoor! De ene dag willen we meer dan de andere dag. Het stomme is dat ik weer net zo romantiseer als bij de eerste keer! Ik krijg geen kriebelende eierstokken van baby's, maar wel van kindjes van Lo d'r leeftijd of als Lo wat doet haha. Ik ben ook gewoon echt heel nieuwsgierig wat wij er nog een keer van kunnen brouwen. Sowieso wordt het pas volgend jaar hoor, als ik dan al een baan heb ja of nee.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  studiebol ma 24 jun 2013 - 8:04

haha voor mij is het wel een biecht, omdat je altijd zei het waarschijnlijk wel te willen maar dat het echt pas was als L naar school gaat. Nou ik vind het leuk  nieuws.

Ik blijf er zelf bij dat ik echt niet nog een kindje wil maar ik vind het ook wel is jammer dat ik dan die voorbereiding niet meer heb van leuke dingen shoppen, geboortekaartje fixen, naam bedenken. Dat soort dingen smile
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Aimee ma 24 jun 2013 - 8:38

Twellie: Wauw, jouw zwangerschap gaat echt zoooo snel! Maar je hebt het ons ook pas laat verteld natuurlijk Wink Wat grappig dat je jongste nog nooit een driftbui heeft gehad. Maar volgens mij heb je van je oudste dubbel plezier, haha.

Floor: Fijn dat het goed gaat met het slapen van jullie zoon! En dat je straks weer een beetje tijd voor jezelf krijgt. Vooral nu in die driftbuientijd kan ik me voorstellen dat het soms echt heftig voor je is.

Studie: Klinkt als een heerlijke vakantie! En wat knap van L. dat ze al zoveel praat joh. Drie woord zinnetjes kan ik me hier echt niet voorstellen nog... Blijft je vriend voorlopig een beetje in de buurt? Pff 6.5week in m'n eentje moet ik echt niet aan denken!

Parel: Fijn dat L het zo goed doet! Ik vind het echt een dappere keuze van je om te stoppen met je opleiding.Als het je echt zo ongelukkig maakt, is dit denk ik het beste voor jullie alle drie. Hopelijk vind je snel wat anders!

Hier zijn de nachten nog steeds drama. Meneer heeft het weekend één nachtje bij mijn ouders geslapen omdat vriend en ik allebei heel vroeg moesten werken. Slaapt hij daar gewoon de nacht door! Ongelovelijk. We hoopten dat hij dat hier ook op zou pakken, maar helaas... alweer 2 nachten anderhalf uur wakker midden in de nacht. Gelukkig ben ik morgen vrij, hopelijk een beetje bij tanken.
Verder is hij ook heel roekeloos op het moment. Z'n hele gezicht zit onder de blauwe plekken, ik schaam me dood! We kunnen er niets aan doen, hij ziet gewoon echt nog geen gevaar!

Wij gaan idd voor een tweede kindje. Ik zei altijd pas te willen beginnen als Luuk minimaal 2 zou zijn, maar dat loopt toch een beetje anders smile Ik herken wel wat jij schrijft Parel, dat je het romantiseert. Dat doe ik nu ook weer. Ik erger me dood aan de gebroken nachten nu met Luuk, terwijl dat straks weer de orde van de dag is met een nieuwe baby... Maargoed daar wil ik dus nog even niet aan denken!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Parel ma 24 jun 2013 - 8:52

Ik zie vooral ook vreselijk op tegen zwanger zijn, ik vond het vreselijk om nog dikker te worden en de controle te verliezen over mijn lijf. En na alle verhalen die ik hier lees ben ik als de dood dat ik ook ineens een hele zware zwangerschap ga krijgen.

Ik wil op zich wel dat L het wat bewuster meekrijgt dan nu, en zoals het er nu uitziet is ze minimaal 2 jaar als we gaan beginnen. Eerst maar eens de opleiding voor het eerste jaar afronden en ander werk vinden, tjop tjop!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  studiebol ma 24 jun 2013 - 18:02

Parel vrienden van mij hebben laatste een kindje gekregen en hun dochter is 2 jaar en 8 maanden ofzo en die krijgt het nu heel bewust mee had ik het idee. Beschermt haar broertje ook al een beetje, erg leuk! Maar goed spannende tijden dus voor jullie, eerst je school afronden, veel succes! Heb je speciefieke tak waar je in gaat zoeken naar werk of zoek je heel breed?

Aimee, balen van je drama nachten, hopen dat je mannetje het snel door heeft dat hij bij jullie thuis ook wel gewoon kan doorslapen! Leuk hoor dat jullie voor een tweede gaan, hoop dat het snel raak is voor je! Hoe is het op je werk, heb je het daar al wat beter naar je zin?

Zo mijn eerste werkdag heeft er goed ingehakt, heb als een blok geslapen..
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Floor ma 24 jun 2013 - 18:31

Parel, ja he, echt super fijn dat slapen van hem.
Jammer dat je moet stoppen met je opleiding. Wat wil je nu gaan doen voor werk? Want je was toch speciaal veranderd om de opleiding te volgen.
 
Studie, waar was je naar toe gevlogen en welk hotel zat je? (zit alvast te verzinnen wat ik volgend jaar allemaal wil doen hahaha)
Werk ze weer!
 
Aimee, jammer dat hij het thuis niet door heeft het doorslapen. Onze zoon sliep/slaapt bij mijn ouders ook altijd door.
Blauwe plekken ziet er meteen zo sneu uit he, onze zoon heeft zijn benen helemaal onder zitten, maar hij let gewoon niet op, hij rent hard en kijkt gewoon de andere kant op dan waar hij naar toe rent.

Leuk dat jullie al gaan voor een tweede.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  blondje1313 ma 24 jun 2013 - 23:57

Aimee, die gebroken nachten, die trek je gewoon wel weer hoor (en ik denk dat ze bij een baby niet meer gebroken zijn dan dat jullie nu helaas hebben). (Al klaagt A er wel flink over en valt het hem allemaal wat tegen, maar ja, hij moet ook gewoon elke dag vroeg eruit om te gaan werken en ik kan op Lotte-loze dagen nog wel wat bijkomen).
Ik vind een tweede zoveel makkelijker dan een eerste kindje (tenminste, als er niks bijzonders aan de hand is), ik weet nu veel beter hoe alles werkt, ben zelf minder onzeker en durf meer te ondernemen met Niels erbij. Ik ga met hem twee keer in de week winkelen (als ik Lotte naar het kdv gebracht heb), heb hem al wel gevoed met anderen erbij. Hij is mee geweest naar een bruiloft, bbq van mijn werk en een vrijgezellenfeest en ik voel me (meestal) super dat dat allemaal kan.

Parel, knappe beslissing om te stoppen met je opleiding, succes straks met het vinden van een baan en als je eierstokken dan nog net zo hard rammelen succes met de babyplannen.
Lotte heeft mijn zwangerschap niet bewust mee gekregen, maar ze begrijpt het nu wel allemaal heel goed en ze is super lief naar Niels toe.

Studiebol, ik vind het zo geweldig dat jullie gewoon op verre vakantie gaan met de meiden, sowieso knap hoe jij het allemaal vaak alleen doet. Ze gaan ook zo snel in hun ontwikkeling. Het lijkt me ook wel erg genieten, ik vind het met Lotte al helemaal super, laat staan als je twee van die hummels rond hebt lopen. Vind je deze periode makkelijker of moeilijker dan toen ze heel klein waren?

Met Lotte gaat alles goed, ze begint ook flink te kletsen, helaas begrijpen we haar ook vaak niet, ze mist nogal wat letters (f-k-l-v en de r is ook nog lastig). Hagelslag en vrachtwagen klinkt hetzelfde, hondje en olifant ook. Maar ze maakt ook al we 3 woordzinnen. De nachten gaan nog steeds goed, helaas is het wel vaak een drama 's avonds voordat ze in slaap valt, ze kan dan wel een uur huilen. Ook vindt ze het maar niks als ik haar 's morgens naar het kdv breng, maar volgens de leidsters is dat als ik weg ben meteen weer over en speelt ze dan wel leuk. Alleen is het voor mijn moederhart niet fijn om steeds een huilende dochter achter te laten (en thuis begint het huilen al omdat ze weet wat er gaat gebeuren).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  studiebol di 25 jun 2013 - 7:11

Blondje wat leuk dat je reageert! Hoe gaat het nu met je kleine mannetje? Moet je erg wennen aan twee kids en verschillende ritme's of valt dat mee? Wanneer moet je weer werken? Fijn dat L het ook zo goed doet! Is ze nog steeds zo'n fijn en wat klein? Blondje lief dat je het zegt, maar zo ver was het niet hoor het was 2 uur vliegen. Ik vind het nu zwaarder dan eerst, toen sliepen ze gewoon heel veel nu maar een keer en ze kunnen zich prima vermaken maar ondertussen vragen ze toch ook veel aandacht, of moet ik ze corrigeren doordat ze ruzie maken, dus ik ben wel meer bezig met ze en daardoor drukker en daardoor vermoeider na een dag smile Maar het is ook heel leuk, hoe ze ontwikkelen, dingen leren, mij na praten, hoe eigenwijs ze zijn en hoe ze zich soms ontzetten kunnen aanstellen, haha!

Floor misschien te persoonlijk hoor dus dan moet je geen antwoord geven. Maar liggen jij en je man al op een lijn over hoeveel kinderen jullie graag zouden willen?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Floor di 25 jun 2013 - 7:16

*


Laatst aangepast door Floor op za 17 aug 2013 - 7:20; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  blondje1313 di 25 jun 2013 - 7:25

Studiebol, het wennen aan twee ritmes valt tot nog toe wel mee. Het scheelt dat op maandag mijn man ook thuis is en Lotte op dinsdag en donderdag naar het kdv gaat, dus ik ben maar 2 dagen alleen met allebei.
Ik hoef ook pas 28 oktober weer te gaan werken, dus dat duurt nog heel lang.
L is nog steeds fijn, dat zal haar bouw gewoon wel zijn.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  studiebol za 17 aug 2013 - 0:12

 Hoe is het met iedereen?

Ik ben er misschien vroeg bij maar ik ben aan het nadenken over de verjaardagen. Mijn vriend is nu thuis en als hij weer aan het werk gaat is het nog een week of 6 dat ze jarig zijn en de kans dat hij in die 6 weken thuis is is volgens mij klein aangezien hij de laatste weken alleen maar grote klussen heeft. Dus we zijn een beetje aan het brainstormen smile En dan hoef ik ook niet alles alleen te regelen, haha.

Wat gaan jullie je kids geven voor hun 2e verjaardag? Al ideeen? Er is hier al een keukentje dus die valt af. Ik heb nog steeds een trampoline in mijn hoofd maar misschien vind ik ze daar ook wel te klein voor. Ik vind het erg lastig...

Verder gaat het hier goed met de meiden, ze worden ouder dat merk ik echt, kunnen steeds meer snappen steeds meer, L praat echt volledige zinnen. V praat nog steeds erg weinig. Eerder was ze echt om half 6 al moe en was het eten en gauw naar bed, ze houden het steeds langer vol, gisteren met ze uiteten geweest en het was niet echt een heel kind vriendelijk restaurant maar dan doen ze het best goed en houden ze het goed vol. Erg leuk om te merken!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  iloverose za 17 aug 2013 - 0:27

Haiiii

Hier alles goed.Ik denk dat wij A een keukentje geven op verjaardag , vindt het nu wel moeilijk om wat uit te zoeken.Vorige week hebben wij een trampoline gehaald met net.A vindt het geweldig .Bij haar neefje en nichtjes sprong ze der ook al steeds op dat we toch maar trampo hebben op gehaald. Valt mij niks af hoe snel ze in de gaten hebben met het springen en vallen

Op dit moment is het na bed gaan een dramaaaaa ..Ze wil niet meer in haar eigen bedje , dus ze ligt nu op 1 pers matras op de grond (mijn oud bed van vroegen is van eiken hout en die moet nog ff wit geschilderd worden) Anders ging ze keurig slapen nu moet ik der bij liggen tot ze slaapt.soms is dat binnen 10 min maar ook wel us pas na een uur ondanks dat ze wel erg moe is.Hoop dat deze fase gouw over is.

Met praten gaat het hier goed.ook al hele zinnen  bijv.mama baby in de buik, baby nog groeie (hihi en dan in het fries)maar ze heeft soms ook wel zinnen daar snap ik niks van

Met mij zelf is ook alles goed.woensdag al weer 14 weken zwanger.Ben soms erg moe maar voor de rest nog geen kwaaltjes
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  blondje1313 za 17 aug 2013 - 1:10

Fijn dat het met de zwangerschap goed gaat iloverose!

Wij gaan ook voor het keukentje met Lottes verjaardag, ze heeft er nu alleen eentje van de AH en die is wel aan vervanging toe.

Ik was er vanuit gegaan dat jullie geen tuin hadden studiebol, maar een trampoline lijkt me best leuk. Al moet Lotte er niks van hebben als we bij een speeltuin zijn waar er eentje staat.
Volgend jaar geven we Niels met zijn verjaardag een houten speelhuisje met schommel en glijbaan voor in de tuin.

Met praten gaat het best redelijk, ze maakt hele zinnen, alleen met bepaalde letters heeft ze heel veel moeite. Van de k maakt ze een t, en de f en v laat ze gewoon weg. Sokken noemt ze bijv. jotten, want ze kan behalve sssst geen worden maken die beginnen met de s.
Papa en mama begrijpen haar wel, maar de rest heeft er meer moeite mee.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Floor za 17 aug 2013 - 2:21

Blondje, ik kan haar ook aardig verstaan hoor, ze praat best duidelijk (alleen heeft ze zo'n zacht lief stemmetje, tja met die oren van mij is dat niet zo handig:silent:  )

Studiebol, wij geven hem een lamp voor op zijn slaapkamer zo'n philips lamp met maan en zonnetje erop (wanneer het dag/nacht is)

iloverose, lastig dat het naar bed gaan zo'n drama is. hier is het ook echt elke nacht feest Mad
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Aimee za 17 aug 2013 - 7:19

Even via mijn telefoon, dus niet zo heel uitgebreid; 
Wat knap dat jullie kindjes al zo goed praten! Luuk zegt alleen nog maar losse woordjes,  maar wel steeds meer. Erg gezellig dat geklets de hele dag smile

Studie; mijn schoonouders hebben een trampoline en luuk vind het echt helemaal geweldig. Is er niet af te slaan als we daar zijn. Dus met 2 zijn ze denk ik niet te klein.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Parel za 17 aug 2013 - 8:32

Studie, wat leuk dat je het upt (wederom).

Ik zou ze gewoon lekker een trampoline geven, volgens mij zijn ze daar echt niet te klein voor en hebben ze er jaren plezier van. Ik denk dat je L. er ook geen groter plezier mee kan doen, maar bij ons is de ruimte niet aanwezig om er een te plaatsen.

Qua cadeaus zou ik het anders niet weten, L. is echt een buitenspeelkind, die is verzot op haar zandbak en haar fietsjes. Wij willen dus kijken of we een echte fiets voor haar kunnen scoren.

Hier gaat het verder eigenlijk heel erg goed met L. Ze groeit goed, ze eet goed, ze slaapt goed, en ze verteld hele verhalen. Ze zegt zinnen van een woord of 3/4 max, niet altijd even verstaanbaar maar toch komt ze een heel eind. En verstaan mensen haar niet, dan regelt ze het zelf wel laughcry 

Ze is wel echt nog steeds heel erg pittig en heel ondeugend (op de muren kleuren, op de picknicktafel staan), maar we genieten er wel echt van. Kan gebeuren, een kind is een kind. Verder is ze ook heel lief, wel echt een papa's kindje, maar mama is soms ook wel handig. Het is bovenal een ontzettend feestnummer, ze doet niks anders dan springen, zingen en dansen, het liefste op de salontafel of haar zandbak. Van alles, van kinderen voor kinderen tot afrojack.

Ze draagt qua kleding 92/98 voor shirts, 86 qua broeken en 86/92 voor jurkjes. Langzaamaan gaan we wat meer over naar boxers en hemdjes, staat zo scheetig! Ze slaapt nog wel in haar ledikant maar alleen onder een dekbed, niet meer in haar slaapzak.

Voor de rest mogen we niet klagen geloof ik!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Floor ma 19 aug 2013 - 22:25

Leuk om te lezen parel hoe vrolijk en ondeugend ze is.

vraagje, wanneer mogen kindjes onder een dekbed? het deken is nogal klein wat hij heeft (en de dekbedhoes is veel groter)
http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/baby-en-kinderkamer/bedtextiel/dekbed-peuter-(5514200)
wanneer zou dit dekbed kunnen?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Silke ma 19 aug 2013 - 23:21

Floor, wij willen ons zoontje (net zo oud als jouw zoontje) vanaf deze herfst/winter onder een dekbed laten slapen. Mijn oudste sliep al vanaf 1,5 jaar onder een dekbed en dit ging ook altijd goed, als je het bed maar wat lager op maakt, zodat hij er niet onder kan gaan liggen met zijn hoofd.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 30 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 30 van 32 Vorige  1 ... 16 ... 29, 30, 31, 32  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum