Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+17
Happydobby
Ezzer
mauwmauw
sheila123
Bruintje Beer
Liadan
Pien
Chelle
Smaragdje
Limburg85
Meeko
Pussycat
Annie24
Mamsie
Vancity_girl
Kat1980
Tazz
21 plaatsers

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Mama's met kids uit 2011

Bericht  Tazz wo 19 jan 2011 - 8:40

Ik denk dat ik de eerste ben van dit forum die in 2011 is bevallen en wil daarom ook graag dit topic openen.

Volgens mij zijn er ondertussen meer mama's bevallen dit jaar en gaan er nog een hoop komen. Lijkt me gezellig om hier over onze baby's te kletsen!

Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Kat1980 wo 19 jan 2011 - 9:02

Ondanks dat ik nog net in 2010 ben bevallen, zou ik toch graag hier mee willen kletsen. Het scheelde tenslotte maar 21 uur en 12 minuten of het was
2011 geweest Die kleine vent van me kon gewoon niet langer meer wachten!

Tazz: alles goed met Jou en je 2 kids? Gaan de nachten nog steeds zo goed? Ben echt jaloers, hier nog steeds 2 nachtvoedingen en de laatste paar dagen tussendoor ook vaak wakker.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Vancity_girl wo 19 jan 2011 - 11:10

Ik mag ook mee kletsen hier! smile
Zal me even kort voorstellen:
Onze dochter D.aphne is 14 jan geboren en dus inmiddels 6 dagen oud.
De bevalling was erg heftig. ( inleiding/ruggeprik/tangverlossing en veel bloed verloren) Ben daar nog van aan het bijkomen want dit was niet de bevalling die ik me had voorgesteld natuurlijk.
We ( mijn man en ik) wonen nu nog in Canada en gaan in augustus weer in Nederland wonen.
Zo dat was even kort ons verhaal.
Met D gaat het helemaal goed, ze drinkt,plast en poept goed Cool
We hebben hier geen kraamhulp dus mijn man heeft het erg druk. Gelukkig wel een hele lieve vriendin die heel vaak komt helpen. Ouders komen volgende week en schoonouders daarna dus tot eind feb hulp genoeg gelukkig.
Ben benieuwd hoeveel 2011 mama's er al zijn.

Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Kat1980 do 20 jan 2011 - 0:29

Ik zal me ook even voorstellen. Tazz kent me wel, maar jij nog niet VG.
Ik ben kat, ben 30 jaar en mijn vriend is bijna 32. In september gaan we trouwen. We hebben al een zoon jamie van 2 jaar en 4 maanden. Jamie is 9 weken te vroeg geboren, maar daar is al lang niks meer van te merken. Op 31 december ben ik bevallen van onze tweede zoon Timon. Het was een heel vlotte thuisbevalling, maar toch heb ik het als zeer prettig ervaren. Lekker in mijn eigen omgeving.
Timon doet het erg goed. Als hij maar eten krijgt, is hij erg tevreden...haha! Het is echt een vreetzak! Vannacht heeft hij zich weer goed gedragen en 3.5 uur tussen zijn voedingen gelaten. Maar zo gaat het helaas niet altijd. Maar goed, ik geniet met volle teugen van mijn 2 kleine mannen! Ondanks dat het wel even aanpoten is met 2 kids.

VG: wat een heftige bevalling zeg! Hoe komen jullie in canada terecht? Is het normaal dat je daar geen kraamhulp hebt? Ik had niet geweten wat ik de eerste week zonder haar had gemoeten! Wat een lief mens was het!

Tazz: hoe is je eerste dag alleen gegaan? Is het gelukt om A op tijd naar het kdv te brengen.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Vancity_girl do 20 jan 2011 - 9:40

Zo onze dame slaapt even dus kan ik even hier rondkijken.
Tot nu toe doet ze het echt super. Ze is erg rustig huilt weinig en als ze huilt is ze snel stil want meestal heeft ze dan gewoon honger. Vanmiddag komt de verloskundige haar weer wegen, ben benieuwd. Als het goed is zou ze nu een beetje aangekomen moeten zijn, of igg niet meer afgevallen. Ze heeft de afgelopen dagen erg veel gegeten dus moet goed komen.

Wij wonen in Canada vanwege het werk van mijn man. In augustus gaat hij weer in Nederland werken, daar kijken we wel erg naar uit. Het is een super ervaring hier te wonen en werken maar nu we eenmaal besloten hebben terug te gaan kunnen we niet wachten. Het is normaal dat je hier geen kraamhulp hebt. Dat wordt gewoon opgelost met familie en vrienden. Nu hebben wij hier geen familie dus dat is extra zwaar. Gelukkig komt de verloskundige om de dag ( de eerste week) en heb ik dus een hele lieve vriendin die ondanks dat ze midden in een verhuizing zit ook om de dag langskomt. Ze is zelf verloskundige dus heeft er ook nog eens echt verstand van :-)

@Katt1980: kan me voorstellen dat het wel aanpoten is zo met 2 kids. Dat geld voor Tazz natuurlijk ook. Ik vind het al heel overweldigend dat ik nu 1 kindje heb dat van mij afhankelijk is, laat staan dat je nog een peuter hebt rondlopen.

Zo dan ga ik nu even mijn ticker aanpassen.

Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Kat1980 zo 23 jan 2011 - 1:45

VG: en, was je meisje goed aangekomen? En hoe gaan de nachten bij jullie, moet je er vaak uit voor een voeding? Hier nog steeds 2 nachtvoedingen. Kijk er echt naar uit dat het er nog maar 1 of zelfs geen meer is. Het breekt me best op, omdat ik vanwege de oudste 's ochtends ook niet kan blijven liggen en 's middags een dutje er ook vaak bij inschiet.

Ik moet de 31 ste naar het cb. Ben benieuwd wat T dan weegt. Alleen gaan sinds gistermiddag de flessen niet meer leeg, terwijl het normaal zo'n vreetzak is. Misschien moet hij even wennen aan flesvoeding omdat il net ben gestopt met borstvoeding. Dat werkte helaas niet, hij kreeg gewoon te weinig binnen en moest ik constant bijvoeden met afgekoelde melk.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Vancity_girl zo 23 jan 2011 - 9:47

@kat1980: ze was goed aangekomen. 200gram in 2 dagen. Nu wordt ze morgen weer gewogen, ben benieuwd of ze dan weer zoveel is aangekomen.

Ik geef borstvoeding en er zit nog niet echt regelmaat in. Ze komt meestal wel 2 keer s'nachts. Soms zelfs 3 keer, dan komt ze twee keer kort na elkaar en dan na 4 uur weer. Gisteren liet ze er ineens 6u tussen zitten! Schrok ineens wakker. Ik vind het best zwaar, de borstvoeding is goed op gang maar doet nog wel pijn bij het aanleggen ( schijnt normaal te zijn?)

Gister zijn we voor het eerst echt de deur uit gegaan. Vrienden vroegen of we bij hen kwamen eten. Ze wonen hier maar 1 straat vandaan, dus dat was makkelijk. Voor mij is het een hele onderneming zover te lopen, was bekaf toen we er waren. Wel blij dat we het gedaan hebben, eindelijk even het huis uit.

Tazz: hoe gaat het met jullie? Zal wel erg druk zijn, aangezien je hier niet meer gereageerd hebt na het openen van het topic.

Nog geen andere 2011 mama's inmiddels?
Naja dan blijven wij maar tegen elkaar kletsen Kat1980 smile
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Mamsie zo 23 jan 2011 - 9:56

Vancity girl, is het alleen pijnlijk bij het aanleggen ( het aanzuigen zeg maar ) want dat is vaker in het begin. Dat neemt wel af.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Annie24 zo 23 jan 2011 - 10:03

Ik begin vast met meelezen zodat ik binnenkort (hoop ik Rolling Eyes ) meteen in kan vallen Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Vancity_girl zo 23 jan 2011 - 11:33

Mamsie schreef:Vancity girl, is het alleen pijnlijk bij het aanleggen ( het aanzuigen zeg maar ) want dat is vaker in het begin. Dat neemt wel af.

Ja het is echt het eerste aanzuigen tot de melk goed eruit loopt, dat doet pijn. Volgens de verloskundige kan het wel 6 weken duren voordat dat helemaal geen pijn meer doet? We wachten maar rustig af.

@Annie24: Spannend, nog even en dan ben je ook een 2011 mama! Very Happy
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Pussycat ma 24 jan 2011 - 3:46

Hallo allemaal,

Ik wil ook graag met jullie mee kletsen.
Zal me even voorstellen.
Ik ben 22 en mijn vriend 24 en op 10 januari is onze dochter geboren.
Bij ons was het ook een super snelle thuisbevalling, maar had het niet anders willen doen.
Ik geef borstvoeding wat tot nu toe volgens mij voorbeeldig gaat.
Morgen komt het consultatie bureau bij ons thuis om E.line te wegen. Ben heel benieuwd hoeveel ze nu weegt.
Want bij de geboorte was ze 3640 gram en toen de kraamhulp weg ging was ze 3520.
Maar volgens mij komt ze echt razendsnel aan, want mijn borsten geven melk als een tierelier :shock:
E.line verslikt zich zo vaak haha zo snel komt het eruit...

@ vancity girl Dat heb ik ook hoor dat het nog pijn doet bij het aanzuigen maar ja dat zijn de eerste zuigjes en dan is het weg smile

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Kat1980 ma 24 jan 2011 - 8:53

VG: 6 weken pijn bij het aanleggen? Dat lijkt me wel erg lang. Bij mij was het na ongeveer 5 dagen over dat het pijn deed, maar in het begin dacht ik ook wel eens dat er een piranja aan mijn lepels hing :P Maar ik Hoop voor je dat het snel minder wordt. Lekker dat je er even tussenuit bent geweest. Het is jammer dat het weer het hier niet toelaat anders zou ik iedere dag wel even gaan wandelen. Is ook meteen goed voor het kwijtraken van de kilo's! Moet nog steeds 8 kilo kwijt. In het begin ging het hard, maar nu... Let nu maar een beetje op mijn eten en zodra het mag maar weer gaan sporten.

Annie: spannend, kan dus ieder moment gaan gebeuren! Hoe voel je je verder?

Pussycat: welkom en gefeliciteerd met jullie dochter! Is je man/vriend ook nog thuis of al weer aan het werk? En al een beetje een ritme gevonden met de kleine meid?

Hier besloot de kleine man om na zijn voeding van 4 uur een wakker momentje in te lassen, dus ee hebben erg slecht geslapen. En vanmorgen liet hij 4,5 uur tussen zijn voedingen en lag dus heerlijk te pitten. Jammer dat dat niet andersom kan... Verder heb ik vrijdag een terugkom dag van mijn zwangerschaps cursus. Leuk om van iedereen de kindjes te zien! En maandag voor het eerst naar het cb. Ben benieuwd hoe T gegroeid is.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Vancity_girl ma 24 jan 2011 - 9:41

@kat1980: ze zei dat het pas na een week of 6 echt fijn is om borstvoeding te geven. Ze bedoelde misschien niet dat het zolang pijn doet. De pijn wordt nu ook al wel minder. Heb alleen een kloof in 1 tepel dus dat is wel wat gevoelig.
@Pussycat: welkom en gefeliciteerd. Fijn dat de borstvoeding zo goed gaat!

Vandaag ben ik voor het eerst alleen met D, mijn man is een paar uurtjes naar kantoor. Vond het wel erg spannend, maar tot nu toe gaat het goed. Wel moeilijker om alles gedaan te krijgen als je het alleen moet doen. Heb me nog maar net aangekleed en het is al na 12u hier! De verloskundige komt zo weer wegen, ben benieuwd. Vorige keer 200gr in 2 dagen dus wie weet wat ze nu is aangekomen. Wilde vanmiddag ook nog even wandelen, maar ook hier regen dus helaas.
Ik kan ook nog niet zo ver lopen, ben flink wat bloed verloren tijdens de bevalling en mijn ijzer is erg laag. Ben dus snel moe. Probeer elke dag wat verder te lopen om het zo weer op te bouwen.
Dan ga ik nu maar even snel mn lunch maken nu ze nog slaapt, fijne avond voor jullie!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Tazz wo 26 jan 2011 - 10:42

Even een klein bericht van mijn kant, mijn vriend zit op mijn laptop, dus typ even op mn telefoon.

Hier gaat t best goed, ik merk dat l. Steeds meer een vast ritme krijgt. Doorslapen doet hij nog steeds al is dat helaas wel van 2100 tot 3 of 4 uur s nachts en vervolgens weer tot 9uur. Ga dan ook proberen hem rond 11 uur nog een voeding te geven voor we gaan slapen vanaf vandaag.

Helaas ben ik meer wakker door onze dochter 's nachts omdat ze niet meer in slaap kan komen. Ook had ze gisteren weer in haar broek geplast, op het CB notabene terwijl ze al ongeveer 3maanden zindelijk is. En vandaag heeft ze zelfs weer in haar broek gepoept. Daar schaamde ze zich wel voor dus hoop dat het maar eenmalig was. Heb wel vaker gelezen dat kinderen dat weer kunnen gaan doen na de geboorte van een broertje of zusje, maar vind haar daar eigenlijk te slim voor. Ach voortaan maar weer een extra setje kleren in de luiertas. Weet eigenlijk niet of ik hier iets aan kan doen en wat dan.

Op het CB waren alle controles erg goed. Hij weegt alweer 4830gram en is dus 56,5cm lang. Toch net geen 58cm zoals de kraamverzorgster had gezegd maar nog steeds erg lang. Ver boven het gemiddelde, al is hij alles behalve mollig juist omdat hij zo lang is. Heb vandaag alle maatjes 50/56 uit de kast gehaald. Hij draagt nu dus al 62. Hij past 56 nog wel maar dat zit toch best strak.

Morgen kom ik nog wel meer vertellen. Ga nu lekker slapen, ben bekaf. A. slaapt niet meer overdag en ik daardoor ook niet meer.Sad

@kat. Ik hoopte al dat je hier mee kwam kletsen! Jammer dat de bv niet lukte, heb je er zelf wel vrede mee?
@VC Gefeliciteerd met jullie dochter. Was vergeten dat wij zo dicht op elkaar zaten met de uitgerekende datum. Die pijn bij bv is herkenbaar. Ik verging de eerste week van de pijn. Had grote tepelkloven en dat in combinatie met stuwing en het toeschietreflex. Echt een hel. Nu doet alleen het toeschietreflex nog zeer. Wat jij ook beschrijft. Maar dat gaat vanzelf over.
@pussycat. Welkom en gefeliciteerd!
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Tazz vr 28 jan 2011 - 12:06

Hoe gaat het met de nieuwe mama's en baby's?

Zijn er ondertussen nog meer meiden bevallen of zijn er rond deze tijd niet zoveel uitgerekend?
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Vancity_girl vr 28 jan 2011 - 12:51

Zo de kleine meid ligt te slapen, de was is gedaan dus mama heeft even tijd voor zichzelf smile
Hier gaat alles goed. De nachten zijn nog drama, maar heb vertrouwen dat dat goed komt. Ze wil niet graag in dr eigen wiegje slapen dus dat is nog lastig. Inmiddels zijn we zover dat ze ongeveer de helft van de nacht in dr wiegje slaapt, een uurtje of 3/4. De rest van de nacht is ze meestal wakker en wil ze lekker bij papa of mama zijn. Papa moet gewoon werken dus meestal is het mama die gaat troosten. Ze slaapt vaak wel aan het eind van de ochtend dus dan duik ik er zelf ook nog snel even in.
De borstvoeding loopt als een tierelier, vanmorgen was mn nachthemd helemaal nat haha. Het doet ook haast geen pijn meer, ook een goed teken.

@Tazz: Wat vervelend dat je dochter weer in haar broek gepoept heeft. Zal idd wel een reactie zijn op de geboorte van haar broertje. Toen mijn zusje geboren was is mijn broertje ook een week 'ziek' geweest. Wat een lang mannetje heb je zeg! Ik dacht dat onze D lang was met dr 53cm. Ze past nog niet eens in alles maatje 56.

Hoe is het met de rest van de mama's? Nog leuke plannen voor t weekend? Wij gaan een draagzak/doek kopen. In de winkel was ons aangeraden te wachten tot de baby er is zodat je gelijk in de winkel kan proberen. Verder staat een wandeling langs het strand op de planning, hopelijk blijft het droog.
Fijn weekend!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Kat1980 za 29 jan 2011 - 8:30

Vandaag even wat kleding gekocht voor tussendoor. Mijn zwangerschaps kleding zit veel te los en ben ik ook een beetje zat, maar mijn eigen kleding (met name broeken en rokjes) pas ik helaas nog niet. Ik baal wel van dat zwembandje om mijn buik, dus misschien toch maar wat corrigerend ondergoed aanschaffen tot dat wat minder is. Wil over een paar weken weer gaan hardlopen, dus hopelijk ben ik die 7.5 kilo die er nog af moet dan zo kwijt.
Verder vandaag kraamvisite gehad. De laatste 1.5 week is het echt druk met visite en de komende week komen er ook nog veel mensen langs. Maar wel gezellig!En wat is de kleine vent verwend met cadeaus.

VG: ja, is wennen he als je weer alles alleen moet doen. Ik zag er ook heel erg tegenop, maar je wordt er steeds handiger in. Vandaag was mijn vriend even een uurtje alleen met de 2 kids en hij had er gewoon hoofdpijn van, haha. Ja, ja moeder zijn is een zware baan!
Lastig zeg dat je meisje 's nachts niet in haar wiegje wil slapen. Slaapt ze er overdag wel goed in? Hoop dat het snel beter gaat, want het is wel vermoeiend als je de halve nacht met haar in de weer bent.

Tazz: wat slaapt L lang zeg. Doet hij dat overdag ook? Maar kan me voorstellen dat je liever de hele nacht doorslaapt. Wat raar ook dat A nu opeens 's nachts wakker wordt.Ik wist trouwens niet dat ze al 3 maanden zindelijk is, wat knap zeg op zo'n jonge leeftijd. J deed hier eerst wel af en toe een plasje op het potje, maar wil dat nu opeens ook niet meer. Terwijl hij het wel heel goed aanvoelt, want hij zegt altijd dat hij plas of poep heeft gedaan.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Kat1980 za 29 jan 2011 - 8:53

Ging net iets niet helemaal goed, was nog niet klaar met mijn reactie.

Tazz: Wat gaat het dan snel zeg als L al geen maat 56 meer past. Hij is zeker ook groot. Ben benieuwd wat T gegroeid is, moet maandag naar het cb.
Wat bv betreft, ik heb heel lang getwijfeld wat ik ging doen omdat het me bij J heel zwaar is gevallen. Dat was natuurlijk een heel andere situatie met veel kolen, oefenen aan de borst, voor en na een voeding wegen en het tekort weer aanvullen met afgekolfde melk in een fles. Ik had dus gehoopt dat het bij een op tijd geboren kindje wat makkelijker zou gaan. Maar ik heb er wel vrede mee, want ik wil gewoon liever dat T goed groeit en tevreden is en dan ben ik dat ook.

Hier trouwens ook aan het proberen de laatste voeding naar 23 uur te verplaatsen zodat ik er 's nachts nog maar 1 keer uit hoef, alleen wil het niet echt lukken. T heeft zijn laatste voeding tussen 21 en 21.30 uur en daardoor zit je dus steeds met 2 nachtvoedingen, omdat hij er 3.5 tot 4 uur tussen laat. Misschien hem maar gewoon wakker maken en desnoods een keer een extra voeding geven, zodat zijn ritme doorbroken wordt. Is het bij Jou gelukt trouwens Tazz, zodat L wel weer de hele nacht doorslaapt?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Pussycat ma 31 jan 2011 - 5:07

@ kat1980 Nee, mijn man had maar 2 dagen vrij van het werk helaas L Maar ach… hij is leraar dus voor je het weet heeft hij alweer vakantie haha.

Was de terugkom dag nog geslaagd van je zwangerschapscursus? En is T goed gegroeid? J

Wat irritant trouwens hé? Dat je kleren van de zwangerschap niet meer past én je oude kleren ook niet L pfff om moe van te worden ik moet ook nog 6 kilo kwijt van de zwangerschap en nog het liefste 8 gewoon omdat ik me daar lekkerder bij voel… dus ik heb ook nog een lange weg te gaan….

@ VG Heb je een fijne draagdoek/zak kunnen vinden? Zo ja wat voor één?
Hier zijn de nachten ook drama hoor als ik E.line in d’r eigen bedje leg. Daarom slaapt ze voornamelijk ook bij ons… niet ideaal maar wel voor onze nachtrust. Heb echt geen idee hoe ik haar in d’r eigen bedje kan laten slapen? Maar ja..

Wel grappig trouwens dat jullie kinderen niet wakker te krijgen zijn s'avonds voor een voeding om elf uur. Haha die van mij is juist wakker rond die tijd en ik wil dat ze dan juist slaapt Laughing ruilen?
Haha overdag slaapt ze namelijk heel erg goed. S'nachts verder ook hoor, maar als ze overdag wakker zou zijn zou gezelliger voor ons zijn Very Happy maar zij wordt juist wakker als wij willen slapen.... ach ja.

Volgens mij krijgen wij echt een buikslapertje, want als ze niet wil slapen dan legt papa haar op zijn buik nou dan is ze gelijk vertrokken hoor.
Wij moeten nu 8 februari voor het eerst naar het CB.
De laatste keer was ze trouwens 300 gram gegroeid binnen een week dus ze zit nu 200 gram boven haar geboortegewicht Very Happy

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Vancity_girl ma 31 jan 2011 - 6:37

@Kat1980: Overdag slaapt D meestal prima in dr wiegje, nu ligt ze er ook in. Soms gaat het s'nachts ook wel maar vannacht bijvoorbeeld weer niet. Ach ja, we blijven maar gewoon proberen en er komt een nacht dat ze de hele nacht in dr eigen wiegje heeft gelegen. :-) Hoe was het op t CB?
@Pussycat: We hebben de beco butterfly gekocht, daar kan ze nu al in. Hebben het gelijk in de winkel geprobeerd en ze sliep rustig verder. Die van ons slaapt ook graag op de buik van papa ( of van mij)

Hebben jullie een lekker weekend gehad? Wij hebben lekker veel gewandeld. Zaterdag regende het, maar zondag was het super mooi weer. We zijn echt 3 uur op pad geweest. Was wel vermoeiend voor mij, ik heb veel bloed verloren bij de bevalling en dus een erg laag ijzergehalte. Toch geeft het wel veel energie om er lekker op uit te gaan.
Vanavond komen ( eindelijk) mijn ouders, mijn man gaat ze na t werk van het vliegveld halen. Heb er echt heel veel zin in! Zal hier dus niet veel zijn komende week.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Kat1980 di 1 feb 2011 - 4:11

VG: Hoe lang duurt het dan voor je ijzergehalte weer op peil is? Maar het is inderdaad wel even lekker om er tussenuit te gaan. Veel plezier trouwens met je ouders! Wat leuk dat ze er zijn!

Pussycat: Ja, de terugkomdag was erg leuk! We gaan nu met een aantal de cursus babymassage volgen vanaf eind februari. Hier is Timon de laatste tijd ook erg wakker in de avond. Heeft hij last van de zogenaamde huiluurtjes. Slapen doet hij dan wel bij 1 van ons op de buik, maar ja wij komen dus niet aan slapen toe. Zou soms best graag op tijd mijn bed in willen duiken, maar helaas... Dus weet niet of je dan nog met me wilt ruilen Laughing

Op het cb was maandag alles goed. T is nu 4130 gram en 52 cm (Was bij de geboorte 3000 gram en afgevallen tot 2500, waarschijnlijk wel verkeerd gewogen (handdoek mee gewogen) de eerste dag dus was hij eigenlijk 2750 bij de geboorte. En de lengte was 50 cm.) Verder zag hij er ook goed uit en ontwikkeld hij zich prima. De laatste paar dagen is hij wel wat onrustiger en spuugt hij wat meer. Dus nu gaan we johannesbroodpitmeel gebruiken. Wat een gedoe alleen... Met de ene speen krijgt hij het amper uit zijn fles, met de andere speen gaat het weer te snel, met minder schepjes spuugt hij weer... Dus even uitzoeken hoe en wat!
Verder besloot hij afgelopen nacht om na zijn voeding van half 4 gezellig wakker te blijven (Hij had wel geslapen vanaf 23 uur, dus daar was ik al heel trots op... Eindelijk nog maar 1 nachtvoeding! Hoewel je daar nog niks aan hebt als je de rest van de nacht wakker ligt Evil or Very Mad ) Hij lag wel gewoon gezellig geluidjes te maken in bed, maar ja aangezien hij bij ons op de kamer slaapt, konden wij niet meer slapen. Gelukkig ging hij na de voeding van vanochtend na een uurtje wel weer slapen en sliep hij 3 uur. Mijn vriend had de oudste naar het kdv gebracht, dus ik ook maar weer 2 uurtjes mijn bed ingedoken.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Kat1980 do 10 feb 2011 - 2:57

Hoe is het met de 2011 mama's?

Hier redelijk. De oudste is goed ziek en houdt ons 's nachts dus lekker bezig. Maar goed dat is natuurlijk overmacht bij een ziek kind. Als T het maar niet ook krijgt, daar ben ik wel bang voor.
Verder gaat het met T erg goed. Hij begint nu een beetje een ritme te krijgen. Hij krijgt nu rond 18.30 uur de fles en dan is hij meestal nog wel even wakker tot ongeveer 20.30 uur. Daarna lekker naar bed en dan tegen 23.30 uur nog een laatste voeding voor de nacht. Ik duik dan meestal ook tussen 21 en 21.30 uur in bed om ook aan mijn rust te komen. Want dan komt hij 's nachts rond 3.30 uur nog een keer.

Oh, ga er vandoor, J wordt wakker van zijn middagdutje!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Tazz do 10 feb 2011 - 9:39

@kat. Hier is het wel gelukt om 23.00 wakker maken en dan krijgt hij een flesje afgekolfde melk en daarna wordt hij pas om 5 of 6 uur wakker. Hou er wel rekening mee dat hij al doorsliep maar op het verkeerde tijdstip namelijk van 21.00 tot 3. Wat heerlijk dat T. al wat ritme begint te krijgen en vooral dat J. nog een middagdutje doet. Ik kan dat ook nog wel gebruiken maar daar denkt A. anders over. Ze wil best een half uurtje in bed gaan liggen, dat is dan ook alles. Super leuk trouwens die foto met alle baby's!

@ VG, wat super leuk dat je ouders er zijn! Hadden ze niet de mogelijkheid om eerder te komen? Mijn ouders hadden diezelfde dag nog tickets geboekt en waren er dus twee dagen later. Dat vond ik ook wel erg prettig. Lijkt me echt heerlijk om zo dicht bij het strand te wonen!

@Pussycat, Hoe was het op het CB? Is ze nog veel gegroeid?

L.iyem is 's ochtend tussen 9 en 12 veel wakker en 's avonds tussen 5 en 7. 's avonds vind ik erg lastig want heb dus altijd twee kinderen die aandacht willen aangezien A. dan ook best moe is en trek heeft plus ik moet dan het avondeten klaar maken en zelf eten gaat ook redelijk lastig met een kind op schoot. Hij wil dan ook echt niet in het wipstoeltje of in de box maar echt bij mij zijn.
De ochtend valt wel mee want dan kan ik hem omkleden, in badje doen of we gaan lekker naar buiten waar hij vanzelf in slaap valt in de wagen of in de draagdoek. Gelukkig slapen ze tot nu toe allebei om 7 uur en dan kan ik na even opruimen om half 8 lekker op de bank ploffen! Moet wel zeggen dat hij serieus de hele middag slaapt van 12 tot 5 meestal dus dan kan ik nog lekker veel 1 op 1 aandacht aan A. geven en samen knutselen oid. En zo gaat het eigenlijk al een paar weken. Hij huilt ook echt niet als er niks aan de hand is.

Echt leuk om te lezen dat jullie ongeveer hetzelfde meemaken, ons mannetje vind het ook heerlijk om bij ons op de buik te slapen. En ook het 's nachts wakker zijn hebben we (nou ja, ik, vriendlief lag te slapen ;-)) ook meegemaakt. Ik merk ook dat het advies van het CB echt zijn vruchten af werpt, ook al vonden we het bij A. belachelijk klinken. 'de box is om in de spelen en bedje om in te slapen' Door het ritme van voeden, knuffelen even alleen spelen en daarna naar bed strak aan te houden gaat hij ook lekker slapen. Ik moet af en toe wel even terug om zijn speentje te geven. Maar zag dat hij vandaag ook zonder speentje lekker rustig lag rond te kijken voor hij in slaap viel. Ik hoop echt dat het zo blijft, bij A. hebben we echt vreselijke slaapproblemen gehad.


Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Vancity_girl do 10 feb 2011 - 14:10

Zo daar ben ik ook weer eens.
Mijn ouders zijn gister weggegaan Sad Nu zijn mijn schoonmoeder en schoonzussen hier dus heb nog steeds gezelschap.

@ Tazz: mijn moeder had dit ticket al geboekt voor D geboren was, omdat ze een mooie aanbieding zag. Ze vond het achteraf wel heel moeilijk dat ze dus 2 weken moest wachten voor ze hier heen kwam. Het is idd erg fijn zo dichtbij het strand te wonen, dat gaan we nog missen als we weer terug zijn.
Jij geeft dus al afgekolfde melk? Met hoeveel weken ben je daarmee begonnen? Mij is verteld dat het pas na 6 weken mag, maar zou er graag snel mee beginnen.

@kat1980: ik weet niet hoe lang het duurt voor mn ijzer weer op peil is. Denk dat het nu wel zo is hoor, moet binnenkort bloed laten prikken om te kijken hoe of wat. Balen dat je oudste ziek is, hopelijk steekt hij T niet aan en wordt hij snel beter

@pussycat: idd irritant dat je zo tussen kleding in zit, ik pas de meeste shirts wel weer, maar broeken/rokjes nog niet. heb wel laatst wat voedingshempjes en shirts gekocht.

Een ritme is hier nog niet echt aanwezig. Is ook erg lastig met al dat bezoek steeds. Mijn ouders waren hier eerst 2 weken en dan nu mn schoonmoeder nog twee weken. Heel gezellig en ook wel fijn die extra hulp, maar het is wel lastig een beetje regelmaat in de dag te brengen zo. Probeer het al wel een beetje. Als we straks weer met zn drietjes zijn lukt dat vast beter.
S'nachts slaapt D nu vaak wel van ongeveer 1 tot 6 Very Happy Niet altijd in haar eigen wiegje, maar er zit duidelijk vooruitgang in.
Ze wil helaas geen speentje, dat spuugt ze meteen uit. Mijn pink daarintegen zou ze het liefste de hele nacht in dr mond hebben. Iemand nog tips om haar aan het speentje te laten wennen?

Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Kat1980 vr 11 feb 2011 - 0:01

Gisteravond T om 19 uur een flesje gegeven en om 20.30 uur sliep hij. Zelf ook weer op tijd naar bed gegaan en hij werd pas rond 2 uur wakker voor een voeding :shock: Als hij dat nu 's nachts had gedaan had hij dus gewoon doorgeslapen!!! Hier dus nu eigenlijk hetzelfde probleem als bij jou Tazz, dat T het langste slaapt op het verkeerde tijdstip.
Ook J gelukkig weer heel de nacht doorgeslapen en zelfs voor zijn doen uitgeslapen (7.45 uur). Hij is weer aardig opgeknapt, alleen nog een beetje sloom. Maar dus gelukkig geen koorts meer of andere gekke dingen.
Morgen lekker naar de kapper! Even mezelf weer in de watten laten leggen Very Happy Binnenkort ook nog eens naar de schoonheidsspecialist, heb ik voor kerst een cadeaubon voor gekregen. Heb dat soort dingen altijd echt weer even nodig als ik net bevallen ben (net alsof ik dat al zoooooo vaak heb meegemaakt Wink )

Tazz: Hier dus nu hetzelfde probleem dat T op het verkeerde tijdstip lang slaapt. Ga van het weekend eens even kijken wat hij doet als ik hem rond 23 uur wakker maak.
L klinkt dus echt als een makkelijk mannetje! Heerlijk dat het zo anders is als bij A aangezien zij een slechte slaper was. Ik vind T ook een stuk makkelijker dan J vroeger was. Huilt eigenlijk ook alleen als hij honger heeft. Hoop ook voor je dat dat bij jullie zo blijft (en hier natuurlijk ook Wink ). Wel lekker dat je zo 's middags echt tijd voor A hebt. Ik moet hier mijn tijd toch een beetje verdelen. En op 1 of andere manier wil J altijd iets hebben op het moment dat ik T de fles aan het geven ben...

VG: Hoe vaak zie je je ouders eigenlijk normaal gesproken? Jammer dat ze nu weer naar huis zijn, maar gelukkig wel hulp van je schoonfamilie. En hopelijk lukt het toch om een beetje regelmaat in de dag aan te brengen.
Helaas geen tips voor het wennen aan speentjes. J had in het begin wel een speentje, maar na een paar maanden moest hij er niks meer van hebben. Heeft trouwens ook nooit geduimd. T vindt zijn speen nu nog heerlijk, maar ja kan ook zo weer over zijn. Misschien dat je dochter het ook opeens wel prettig vindt, want het is inderdaad lastig om de hele nacht je pink in haar mond te houden. Wel fijn dat de nachten al iets beter gaan. Hopelijk slaapt ze snel ook wat meer in haar eigen bedje.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum