Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+20
Creabea_28
_Lana_
pitbullgup
truestar
Floor
Aimee
Poisongirl
Steep
joyce0606
MissD
Supertalentje
blondje1313
pindaatje
Annie24
studiebol
Lejow
Star007
mickey
LindaK
Ayla
24 plaatsers

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 7:48


Omdat het okt/nov/dec/jan topic maar tot januari gaat en er in februari alweer baby's zijn geboren, en er vast nog genoeg gedurende het jaar geboren gaan worden, dit topic!
Wees welkom!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Ayla vr 3 feb 2012 - 8:04

Jeuj gezellig.

Vriend was uiteindelijk kwart over 5 thuis (ofja, ik kwart over 5 op het werk) E.lena heeft net een papfles op en ik ga kijken tot hoelaat ze slaapt (weer) ze heeft vandaag al met al denk ik max. 2,5 uur geslapen dus het was lekker drama vanmiddag en vanavond.

Ojee BeeGee ik schrik ervan! Wel fijn dat ze er op tijd bij zijn.

Ehhhhm en toen was ik het kwijt... Ik heb geen/weinig moeite om E. los te laten, maar vind het nog geen fijn idee dat ze ergens logeert (zelfs niet bij mama) of naar mensen gaat om op te passen waar ze niet al eerder geweest is. Morgen naar mama als het verantwoord rijden is tenminste.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 8:09

Ik vind het al moeilijk dat ze straks naar het kdv gaat haha, maar gelukkig is dat 'vreemde' kinderdagverblijf maar voor 2 maanden, en gaat ze vanaf 1 mei met mama mee naar dr werk. Wel naar een andere groep, maar wel bij mijn collega's. Dat vind ik toch wel makkelijker. Ik vind het vooral eng omdat ze een beetje mijn zorgenkindje is, vooral vanwege dat spugen. Ik schaam me (en daar schaam ik me dan weer voor, omdat het niet om te schamen is) voor het feit dat ze ontzettend veel spuugt, maar ja, ik geef maar genoeg kleertjes mee.

Mijn vriend heeft er ook een uur over gedaan, over een stukje waar hij normaal een halfuur over doet, dus dat valt nog mee. Mijn vriendinnetje mocht daarstraks naar huis met nieuwbakken baby, dus dat vond ik wel even eng! Ze heeft dus te horen gekregen dat haar zoontje tóch hemofilie heeft (lees topic truestar), en daarom wil ik er morgen toch even naartoe, puur om er even voor dr te zijn.

Morgen krijgen we als het goed is ook nog kraambezoek, maar als het dit weer blijft kijken ze het nog even aan (van mij mogen ze thuisblijven, vind ze helemaal niet zo leuk, maar is een collega van mijn vriend).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 8:11

prima een nieuw topic! ik schrijf wel.. :-)

Net bij men kleine vent geweest, ze hebben al een sonde ingebracht (just in case) en zijn voedingen zijn terug geschroefd van 5 keer 150 naar 6 keer 110.... ik mocht blijven slapen, maar dat rade ze niet aan... geloof ook echt niet dat ik dat moet doen, kun je me maandag compleet opvegen denk ik.
J.ace had zijn voeding prima op, en daarna was hij lekker alert rond aan het kijken.. eenmaal in zijn bedje lag ie mooi te vrede rond te kijken...
toch weer een stom deja vu naar 12 weken geleden... pffff. Maar goed hij is daar in goede handen....

@ ayla, oei das weinig geslapen... hoop dat ze nu een mooie nacht gaat maken!!

@ lejow, welkom meid!! ik snap je gevoel helemaal rondom het thuis komen met lege handen... en het zo overvallen worden. (al was ik toch enigzins voorbereid op de vroeg geboorte) vooral goed blijven praten met je partner maar ook je omgeving!! en verder veel buidelen met je kleine meid voor de binding!!! ps, je hoeft je roze bril niet altijd op te hebben he!! ook jij bent een mens met veel gevoelens en de komende tijd zullen er veel pieken en dalen komen en dan kun je nu eenmaal niet altijd miss positievo zijn... soms mag je ook best je klote voelen en balen.... als je daarna weer met goede moed verder kan is dat prima
*knuf voor je!!*

@ joyce, een ritme... tsja ik heb natuurlijk een ritme vanwege de meiden en dat maakt het een stuk ''makkelijker''. Denk dat het voornamelijk belangrijk is om de dag telkens op dezelfde tijd te beginnen. Dus altijd om 7 de fles ofzo... zo krijgt de kleine een ritme maar jij ook... en ook het niet meer terug naar bed gaan na die fles/bv dat is ook heel belangrijk.
ik maakte altijd lijstjes wat ik perse gedaan wilde hebben.... en dat waren de stomste dingen hoor van brief posten tot gordijnen openen... en als ik dat gedaan had was mijn dag
productief geweest... :-)
ik persoonlijk moet er niet aan denken om volledig thuis te zitten, geloof dat ik dan in een isolement zou raken...

@ parel, en L nog veel geslapen??

@ missD, hoe bevalt het zo met je kleine meisje in het gezin?

Nou ga zo men avondeten eten.. :-) en daarna men bedje in... heb intussen flinke hoofdpijn helaas.

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  LindaK vr 3 feb 2012 - 8:17

Ohh, als ik nou ook nog eens ga bevallen...dan kan ik ook meekletsen smile
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 8:20

BeeGee ; alle props voor jou, wat doe jij dat allemaal toch weer goed en moedhaftig!
Die lieve J.ace! Ik snap je deja-vu gevoel helemaal. Zal voor M & I ook wel weer raar zijn denk ik, ze waren zo goed gewend! Ze heeft weer de hele dag geslapen smile en nu ligt ze lekker weer na een badje & dr fles!

Ayla ; dat is trouwens wel écht heel weinig geslapen! Was ze op de opvang geweest, of gewoon thuis? Ik vind dat echt heel erg weinig!

L. heeft trouwens wel iets nieuws Laughing als ik haar rechtop vast heb, bijv. om te boeren, dan gooit ze dr lijf naar achteren en moet ik dr achterover leggen, dan schatert ze het uit zonder geluid Laughing De buurvrouw was erbij, en het was echt héél erg schattig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Ayla vr 3 feb 2012 - 8:54

Ja ze is vanmorgen op de opvang geweest, van 9 tot 1. Ze heeft vanmorgen van 8 tot kwart voor 9 ongeveer geslapen, op de opvang van kwart over 10 tot 11, daarna thuis van half 2 tot half 3 denk ik, en toen nog van kwart over 5/half 6 tot 6. Een uurtje of 3 dus, niet veel meer... Het was ook nogal een rare dag zo hoor, met die sneeuw. Vind het ook veel te weinig, maar doe er niks aan!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 9:07

Ayla : Nee natuurlijk kan je daar niks aan doen, en ik snap het ook nog wel van E. Zoveel prikkels krijgt ze op het kdv. Ben ook wel heel benieuwd hoe het straks met L gaat. Ergens vind ik het dan denk ik ook wel weer lekker om weer in een ritme te zitten.

Ohja Joyce ; ons dagritme is er ook niet altijd hoor! Wel probeer ik sowieso doordeweeks (al is dit deze week vanwege het weer een beetje misgegaan Laughing) om 7 uur op te staan, na haar fles. Ook krijgt ze altijd na het avondeten, zo rond half 7 een lekker flesje in het donker op haar slaapkamer als ze gewassen/gebadderd is. Daarbij vallen vaak haar ogen al dicht, is dit niet zo, dan leg ik haar gewoon wakker in bed, doe ik Janneke Maan (een projector met klassieke muziek die in haar ledikant hangt op ooghoogte) aan, krijgt ze dr speen en een dikke kus op haar voorhoofd en dan valt ze zo in slaap. Om 11 uur maak ik haar wakker voor een schone luier en een flesje en dan vallen haar oogjes weer dicht smile dan slaapt ze zo weer door.

Ja, LindaK! Wat is dát nou, schiet es op joh!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  mickey vr 3 feb 2012 - 9:32

Hey meiden

Wat leuk, een nieuw topic! Al vrees ik dat ik het dan helemaal niet meer bij kan houden.... En dan heb ik nog verlof ook nu, hahahaha.

Hier gelukkig weer een prima nacht achter de rug. Rond 23.30 F in bed gelegd, hij wilde het lampje nog even aan, nou prima. Ik naar de slaapkamer toe, pyjama aan gedaan en toen moest ik nog naar de wc. Dus weer sloffen aan, naar beneden naar de wc en weer terug. Bovenaan de trap is meteen links de kamer van F, toen ik door een kier spiekte, zag ik dat hij al sliep. Gewoon binnen 5 minuten zonder tegen sputteren! Lampje dus maar uitgedaan en zelf ook mijn bed in gedoken. Rond 6.00 werd ik wakker, heb toch een biologische wekker gekregen merk ik... Wel weer in slaap gevallen en toen werd ik om 7.15 wakker van F. Heb hem mee naar beneden genomen voor de voeding, daarna weer 110 gekolfd (F had wederom genoeg aan één borst, krijg zowaar de vriezer nog vol zo Wink ).
Rond 9.00 met hem naar boven gegaan, hij leek moe te worden, maar heeft maar een half uurtje ofzo geslapen... Uiteindelijk rond 10.30 maar een voeding gegeven, en daar heeft hij uiteindelijk op geslapen tot 15.00! :shock: Nou speelt het wel mee, dat ik rond 12.00 met hem weg ben gegaan. Eerst mijn zus opgehaald. Ze moest nog de klossen halen voor onder het bed (ze is vandaag al 37 weken zwanger, gaat snellll!), daarna boodschappen gedaan en daarna neefje opgehaald op de opvang. Toen we daarmee klaar waren heb ik ze naar huis gebracht en hebben we samen even wat gegeten (heeeeeerlijk: boterhammen met frikandellen Very Happy). Rond 14.45 werd F onrustig, dus ben ik naar huis gegaan met hem. Ik heb eerst de boodschappen opgeruimd, F sliep nog even verder in de box, maar uiteindelijk heb ik hem toch maar wakker gemaakt om 15.00, vond het wel mooi geweest Wink Hij ligt inmiddels lekker in bed. Heeft om 18.30 gedronken, maar was wel heel moe. Heeft wel dik een half uur geduurd voordat hij in slaap viel. Ben benieuwd of hij uit zichzelf wakker gaat worden, maar anders wek ik hem uiterlijk 23.00. Heb geen zin om vannacht eruit te moeten... Embarassed

@Beegee: wat balen zeg dat J opgenomen is! Hoop dat hij het virus niet te heftig gaat doormaken. Kan me wel voorstellen dat het voelt als een flashback. Das wel echt een rot weekend, je laatste vrije weekend. Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic 699888

En de rest weet ik alweer niet meer.... Sorry!!!

Heb trouwens nog een leuke foto van F:

*foto weg, ga zo pc afsluiten*


Laatst aangepast door mickey op vr 3 feb 2012 - 10:31; in totaal 1 keer bewerkt
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Star007 vr 3 feb 2012 - 10:20

Goede avond Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic 561177

Ik kom ook meeschrijven bij dit topic.. goed idee Parel !

@BeeGee: Och wat rot zeg van je mannetje! Hoop echt dat hij snel beter is en weer lekker bij jullie thuis is. En het is nu echt balen dat dit net je laatste verlofweekend is Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic 699888

@Parel: Leuke cadeautjes van je buurvrouw Very Happy Snap ik goed dat je straks minder zorgen hebt als ze bij je collega's is.. je weet natuurlijk precies hoe goed zij met alle kindjes omgaan. Wel lekker hoor dat je dan straks in je pauze's lekker bij je meisje kunt spieken Laughing of zijn daar 'regels' over?

@Joyce: Ik denk ook dat het inderdaad belangrijk is om toch een paar uur te blijven werken, gewoon alleen al voor de sociale contacten. Maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel het beste of je daar behoefte aan hebt. Misschien kun je ergens een baan vinden van oktober voor een paar uurtjes.

@MissD: Oh zijn jullie ook al de eerste papa en mama in jullie vriendengroep.. wij ook. Hoe ervaar jij het nu? Heb je het gevoel dat ze jullie nieuwe prioriteiten wel goed snappen enzo? Ik had in het begin het gevoel dat sommige vriendinnen nog wel eens vergaten dat ik niet meer zomaar mee kan stappen en dit ook een tijdje van te voren moet weten i.p.v. de avond van te voren of op de dag zelf i.v.m. overleggen met mijn vriend of het uit komt. Ook had ik in het begin geen behoefte om mijn meisje alleen te laten ( al is het ook wel lekker om gewoon een avond 'ik' te zijn en geen mama zorgen te hebben Wink ). Nu heb ik het gevoel dat ze er allemaal veel meer rekening mee houden gelukkig en ook vragen ze vaak of ik met D. op visite kom.
Verder nog wat leuks gekocht bij de P.renatal? of alleen de kolf?

@Ayla: Gelukkig dat je vriend nog redelijk op tijd was om E. op te halen. Werk jij als verpleegkundige in de thuiszorg?

@Mickey: Dat mondje I love you .. super schattig !

@ All: Vandaag dus bezichtiging gehad . Was een leuk huisje , maar qua woonkamer en keuken gingen we er niets op vooruit. Ook een ini mini tuin ( nog altijd beter als ons balkon nu maja ..) , dus geen uitbouwmogelijkheden. Ook was het een achterstandswijk 6 jaar geleden en is toen helemaal opnieuw opgebouwd. Toch staat dat me niet aan met onze kleine meid er bij nu. Dus het gaat hem niet worden helaas. Nu komende week even de taxatie van ons appartement afwachten en dan op ons gemak weer verder rondkijken Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic 561177 .

Vanmiddag ook voor de sneeuw nog even met D. in de draagzak naar de apotheek gewandeld voor Motillium drankje ( voor de reflux). Wilde ze me gewoon weer laten betalen. Ik heb even duidelijk gemaakt dat het chronisch is, omdat ze reflux heeft volgens de K.A en hier over heen moet groeien en ik er dus mooi niet weer voor ga betalen. Apotheker zei toen opeens dat het prima was en gaf het me mee haha.
D. is echt verkouden aan het worden, zo zielig als ik haar neusje uit moet zuigen, dan huilt ze ook echt hard Neutral.
Wat trouwens ook super lief is, is dat ze sinds paar dagen echt met veel geluid begint te lachen haha I love you
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Lejow vr 3 feb 2012 - 10:27

Haha, wat een leuke foto, Mickey!

Beegee, dank je!
J.ace was 32 weken toch uiteindelijk? En wat woog hij nou? En hoelang duurde het voor hij mee naar huis mocht?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Star007 vr 3 feb 2012 - 10:29

Oh en welkom Lejow Laughing
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  mickey vr 3 feb 2012 - 10:31

Star007 schreef:Oh en welkom Lejow Laughing

+1!!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Lejow vr 3 feb 2012 - 10:32

Hehe, dank jullie wel
Even weer inkomen hoor, in zo'n klets topic Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  mickey vr 3 feb 2012 - 10:37

Ik moet er iedere keer weer inkomen, als ik een paar dagen niet gereageerd heb... Het gaat hier soms zoooooo snel.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 10:40

Star, jij hebt dus wél dat drankje!
Dat is tegen het spugen toch, niet tegen het maagzuur?
Daar heb jij Zantac voor, toch?
Nog meer mensen die dat hier krijgen?
Hier geven ze het niet omdat nog niet bewezen is dat het niks doet met de hersentjes die nog in ontwikkeling zijn, en in principe snap ik dat heel erg goed, zou ook niet willen dat het iets met de hersentjes doet maar het spugen begint me echt te irriteren, ook al kan ze er natuurlijk niks aan doen. Als ze weinig heeft gepoept spuugt ze ook veel meer, omdat dat buikje zo klein is de darmpjes zo vol zitten.

Ik had er trouwens nog helemaal niet over nagedacht, maar idd, ik kan lekker bij mijn meisje spieken in de pauze Laughing Al heb ik alleen pauze op dinsdag, als ik een hele dag werk van 8 tot half 6. Dan ga ik wel even kroelen, als ze niet slaapt. Op maandag werk ik vanaf 1 uur, en brengt mijn collega L. naar mijn vestiging als zij eerder 'leeg' is. En op woensdagochtend ben ik om 1 uur klaar, dus dan heb ik ook geen pauze Very Happy En dan is het weekend haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 10:42

Dat komt straks ook wel weer goed Mickey & Lejow, als iedereen zijn verlof over is Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Star007 vr 3 feb 2012 - 10:48

@ Mickey: Ja het gaat hier soms echt vlug, en net de dagen dat ik wat meer op het forum zit is het vaak wat rustiger.

@Parel: D. krijgt Zantac voor het afnemen van de aanmaak van maagzuur en Motillium zodat het maagklepje eerder sluit na de voeding. Zo heeft de K.A het mij uitgelegd. Ik vroeg nog of er bepaalde bijzondere bijwerkingen over bekend waren. Hij zei dat dit niet het geval was. Hij heeft dus ook niets gezegd over een eventuele invloed op de hersentjes. Ik heb het idee dat die Zantac veel 'agressiever' is , maar dat baseer ik alleen op de geur en smaak. Motillium gaat er in als melk haha, die vind ze echt lekker. Met Zantac heb ik echt moeite het bij haar binnen te krijgen. Ik moet zeggen hoe langer ik deze medicatie nu aan haar geef, hoe minder ze spuugt. Echt het is wat betreft spugen echt een ander kind nuMama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic 561177 Ze spuugt nu nog maar gemiddeld 2 x per dag wat melk na de fles.

Misschien een idee om het nogmaals aan te kaarten om Motillium te mogen gebruiken? Maargoed als jij je er niet fijn bij voelt omdat er verteld is over de hersentjes , moet je het natuurlijk niet doen! Maar het helpt serieus echt goed tegen het spugen!!
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 10:57

Over 3 weken moet ik weer naar de KA, dan ga ik het idd even aankaarten. Het is zo vaak en zolang door iedereen gebruikt, dat het denk ik niet zo'n vaart zal lopen, maar ja toch zit de angst er nu wel een beetje in! L. spuugt echt meerdere keren álles onder, nu vind ik het nog niet zo erg, maar straks op het kdv spuugt ze dus waarschijnlijk de wipper, het bedje, dr kleren alles meerdere keren per dag onder, en ik kan nu al huilen bij het idee dat ze haar daarom 'irritant' vinden. Want ik werk zelf in de kinderopvang en ik vind echt wel sommige kindjes leuker en liever dan andere kindjes. Embarassed Gelukkig hoeft ze daar maar 2 maanden heen, bij mijn collega's weet ik dat ze dr waarderen om wie ze is.

Wel fijn dat je nu ook niet hoefde te betalen! Probeer die andere factuur nog te declareren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Star007 vr 3 feb 2012 - 11:03

Ik snap echt wat je bedoelt hoor dat je bang bent dat andere het irritant gaan vinden. Maar ik weet zeker dat ze haar ondanks haar gespuug nog even lief vinden ! Ik lees op internet ook bijna alleen maar positieve reacties over Motillium! Ik hoop echt voor je dat de K.A niet moeilijk doet en het voorschrijft. En anders een second opinion?

Ik heb de factuur helaas niet meer, heb ik toen weg gegooit denk ik.. stomstomstom!
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Star007 vr 3 feb 2012 - 11:10

Oh nog een vraagje hier: waar hebben jullie labels besteld voor het KDV?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  studiebol vr 3 feb 2012 - 11:46

Leuk nieuw topic ben benieuwd hoeveel mensen er mee gaan schrijven. Als iedereen die bevalt dit jaar mee gaat schrijven word het druk :-)

Beegee wat vervelend! Bah ik leef helemaal met je mee dar nare gevoel weer dat hij daar weer moet blijven. Sterkte!

Lejow welkom hier! Hoe gaat het met jullie meisje.

Ayla fijn dat je toch nog op je werk kon zijn!

Star ik heb ze bestelt bij goedgemerkt.

sorry reageer niet uitgebreid op iedereen eigenlijk wil ik slapen maar ik wilde ff weten hoe en met Beegee was.
Ben lekker uit eten geweest en de meiden hebben het goed gedaan bij mijn ouders!

Trusten!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Annie24 vr 3 feb 2012 - 19:36

Parel schreef:[i]Star, jij hebt dus wél dat drankje!
Dat is tegen het spugen toch, niet tegen het maagzuur?
Daar heb jij Zantac voor, toch?
Nog meer mensen die dat hier krijgen?

Bedoel je de Motillium of de Zantac?

Y. heeft Zantac gehad vanaf dat hij 3 weken was tm 9 maanden en hier hielp het als een tierelier. Y. deed aan projectiel spugen, dus als hij in bed lag en moest spugen, lag alles een halve meter verderop naast zijn bedje. Of als hij op de commode lag, zat ik helemaal onder of alles kwam tegen de muur en liep achter de commode zo naar beneden. Lag er aan hoe hij zijn hoofdje draaide Wink

Ik geloof dat we de eerste paar dagen weinig verbetering merkten toen we begonnen, maar daarna overduidelijk. In overleg met de kinderarts hebben we hem over de Zantac heen laten groeien. Ik weet niet precies de hoeveelheden meer, maar stel dat hij begon met 2ml omdat hij toen pas 3 kilo was. Hoe zwaarder hij dan wordt, hoe meer er nodig zou zijn om de Zantac te laten werken. Wij hebben 1x verhoogd na overleg met de kinderarts. Daarna is de hoeveelheid Zantac die hij kreeg hetzelfde gebleven, maar Y. werd natuurlijk steeds zwaarder. Daardoor groeide hij als het ware over de Zantac heen. Toen hij 8,5 maand was, had de toediening van Zantac vrij weinig nut meer omdat het niet meer werkzaam was t.o.v. zijn gewicht toen. Toen zijn we gaan afbouwen en met 9 maanden was hij eraf en nu gaat het goed.

Star; wij deden de Zantac bij Y. door zijn fles heen. In het begin maakten we 2 flesjes: 1 van 30cc met 1 schepjes voeding en de Zantac en 1 flesje van de overige voeding. Dan wisten we zeker dat hij de 30cc met de Zantac op zou drinken. Later, toen hij gewoon standaard zijn flessen opdronk, deden we de Zantac gewoon bij zijn grote fles, bv: 150cc+ 5 scheppen+de Zantac. Volgens onze kinderarts was het geen probleem, misschien dat je eens kan vragen of je het zo mag doen? Toen we het nog via het spuitje gaven werd Y. zo misselijk van de Zantac dat hij al moest spugen/overgeven zodra de Zantac er in zat. Niet echt handig dus, want dan werkt het niet laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Ayla vr 3 feb 2012 - 19:48

En ik geef de Zantac juist met een lepeltje, en ná de fles, zodat ze in ieder geval de fles goed drinkt. Want met Zantac dronk ze hem niet leeg, als ik de Zantac vantevoren geef ook niet, en als ik het naderhand geef wel. Als ik jou zo hoor Annie, zou E.lena ook over de Zantac heen groeien... Nu gaat het bij haar goed met 2 mililiter, dus meer hoeft ook niet, maar ze weegt ondertussen denk ik al ruim 6 kg.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 20:31

Lejow schreef:Haha, wat een leuke foto, Mickey!

Beegee, dank je!
J.ace was 32 weken toch uiteindelijk? En wat woog hij nou? En hoelang duurde het voor hij mee naar huis mocht?

ik heb ook in je andere topic gereageerd maar doe het hier ook nog even.
J.ace is van 32.2 en het grappige is dat jou dame groter is dan J.ace! haha... hij woog 1790 gram en was ''maar'' 40 cm... :-)
J.ace mocht met 36,3 mee naar huis, bereid je voor als ze dadelijk van de Nicu af zijn je er nog niet bent.. het leren drinken vond ik persoonlijk enorm lang duren. Als ik nu terug lees op de site van de kids valt het wel mee maar als je in het proces zit dat duurt het lang. De meiden van studie mochten met sonde naar huis, hier doen ze dat bijv niet..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum