Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weet je wat ik stom vind?

+32
SparklingEyes
Sterre
TukTuk
Stuiterbal
Lady1984
Ibbeltje
Snoes
Angela_1986
Carra
mzcharlotte
Twellie
SoGood
Melis_je
Antibes
Bazinga
RYW
Lenthe
Bolleke
Printje
Kowalski
Sanne
Blond
norah
sterremaan
Discordia
Starla
Lejow
Raindrop
Rumble
Dennenappel
Feline
Susan
36 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Kowalski vr 29 jun 2012 - 21:59

Sogood schreef:
Zelda schreef:Ik vind 'alles komt goed' en 'geniet ervan!' ook nooit zo fijn om te horen.

Ik heb weleens tegen iemand gezegd dat echt alles goed zou komen toen haar vader in het ziekenhuis terecht kwam met een gebroken been...

De andere dag was hij overleden. :O :O :O

Auw!

Maar dat is jou niet kwalijk te nemen toch? Ik bedoel, het is realistisch dat je verwacht dat, als iemand met een gebroken been in het ziekenhuis komt, het goed komt.
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Lejow vr 29 jun 2012 - 22:13

Stuiterbal schreef:
Ibbeltje schreef:Lejow wat kan je dan zeggen tegen jou? Ik zou iemand ook een fijne zwangerschap wensen. En genieten van de kleine. Ik vind dat moeilijk dan om iets anders te zeggen. Niet aanvallend dit naar jou, maar ben benieuwd wat je dan wel liever had gehoord?

Ja dat vraag ik me ook af. Wat moet een mens dan nog zeggen ?

Wat ik al zei, ik heb met alle andere dingen geen moeite, als iemand mij sterk vindt, vind ik dat alleen maar fijn want daar haal ik inderdaad kracht uit.
Maar geniet er van, ja vind dat een beetje een niet doordachte opmerking, want het is nou eenmaal niet altijd genieten.
Ik zou voor genieten een ander woord in de plaats zetten denk ik.
Ik zet nu op kaartjes naar andere meiden die bevallen zijn ook niet zo snel meer 'geniet ervan'.
Maar kan even niet de juiste omschrijving vinden wat ik er dan van zou maken...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  TukTuk vr 29 jun 2012 - 22:21

Heb niet alles gelezen dus misschien spuit 11.. Maar verbaas me echt er over hoe mensen zich kunnen storen aan goedbedoelde opmerkingen.. Het is nou eenmaal niet zo makkelijk om de juiste woorden altijd te vinden, maar nog liever dat dan dat mensen uit angst om iets verkeerds te zeggen, maar niks zeggen, en je maar uit de weg gaan / negeren of het onderwerp negeren..
Ik zou het waarderen dat iemand tenminste iets probeert, in plaats van uit angst maar niks meer te zeggen.. Mensen lijken soms wel te vergeten dat het eigenlijk gewoon goed bedoelt is.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  TukTuk vr 29 jun 2012 - 22:24

Lejow schreef:
Stuiterbal schreef:
Ibbeltje schreef:Lejow wat kan je dan zeggen tegen jou? Ik zou iemand ook een fijne zwangerschap wensen. En genieten van de kleine. Ik vind dat moeilijk dan om iets anders te zeggen. Niet aanvallend dit naar jou, maar ben benieuwd wat je dan wel liever had gehoord?

Ja dat vraag ik me ook af. Wat moet een mens dan nog zeggen ?

Wat ik al zei, ik heb met alle andere dingen geen moeite, als iemand mij sterk vindt, vind ik dat alleen maar fijn want daar haal ik inderdaad kracht uit.
Maar geniet er van, ja vind dat een beetje een niet doordachte opmerking, want het is nou eenmaal niet altijd genieten.
Ik zou voor genieten een ander woord in de plaats zetten denk ik.
Ik zet nu op kaartjes naar andere meiden die bevallen zijn ook niet zo snel meer 'geniet ervan'.
Maar kan even niet de juiste omschrijving vinden wat ik er dan van zou maken...

Moeten ze dan zeggen "Meid, word lekker depressief joh, wat verschrikkelijk voor je dat je zwanger bent!"
Misschien zien die mensen wel dat je zo'n gevecht hebt met het hele zwanger zijn en zijn ze bang dat je achteraf denkt "shit, had ik er maar wat meer van genoten.." Misschien zijn dat wel mensen die zelf ook die ervaring gehad hebben (niet genieten en achteraf spijt hebben) en proberen ze je er juist voor de behoeden..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Ibbeltje vr 29 jun 2012 - 22:25

Ik vind het raar om als het kind geboren is er STerkte op te zetten of zo? Dan wil je toch je gaat genieten van en met je kind/gezin? Ook al lukt dat misschien niet meteen?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 22:28

Maar hoe in hemelsnaam moeten mensen weten hoe ze moeten reageren? Want de een vindt het wel prettig om 'Geniet ervan' te horen, en de ander weer niet. Waar gaat dit over? Het is toch iets wat met een bepaalde intentie is gezegd (Denk aan het allerbeste voor diegene willen etc), en daar gaat het toch om?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Ibbeltje vr 29 jun 2012 - 22:29

Zara ja dat is ook moeilijk. Je wens men idd het beste.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Bazinga vr 29 jun 2012 - 22:30

Joh, gewoon een kaart met een baby nemen en je naam er in krabbelen.

Goede vriend? xxx
Matige vriend? groetjes
Buren? Doei.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Lejow vr 29 jun 2012 - 22:50

Tris schreef:Joh, gewoon een kaart met een baby nemen en je naam er in krabbelen.

Goede vriend? xxx
Matige vriend? groetjes
Buren? Doei.

Mazzzellll!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Sterre vr 29 jun 2012 - 23:05

Eens met Francaise en Zara. Mensen vinden het al moeilijk om te reageren op een heftige gebeurtenis. Dan vind ik het alleen maar fijn als ze iets zeggen dat uit hun hart komt. Ook al is het misschien niet altijd even doordacht en handig, het is goed bedoeld. Tenzij het echt iets heel kwetsends is natuurlijk, maar de meeste dingen die hier worden genoemd zijn dat in mijn ogen niet.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Bazinga vr 29 jun 2012 - 23:10

Maar Lejow, dat jij kaartjes ontving met 'Geniet ervan', dacht je op dat moment echt aan die tekst en wat je erbij voelde? Of was dat later pas? Lijkt me dat je altijd blij bent met kaartjes, op 't moment dat je er eentje opent, dat iemand aan je denkt, toch?

Ik ben één keer gewoon beledigd geweest, door een kaart, toen mijn oma net was overleden. Stond 'Succes met de verwerking.' Was van een klasgenoot, achteraf hoorde ik dat hij ook baalde van de woordkeuze en eigenlijk 'sterkte' wilde schrijven, maar op dat moment was ik zo verbouwereerd dat iemand me súcces wenste met de verwerking van de dood van m'n oma...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Stuiterbal vr 29 jun 2012 - 23:18

AngelNyn schreef:Heb niet alles gelezen dus misschien spuit 11.. Maar verbaas me echt er over hoe mensen zich kunnen storen aan goedbedoelde opmerkingen.. Het is nou eenmaal niet zo makkelijk om de juiste woorden altijd te vinden, maar nog liever dat dan dat mensen uit angst om iets verkeerds te zeggen, maar niks zeggen, en je maar uit de weg gaan / negeren of het onderwerp negeren..
Ik zou het waarderen dat iemand tenminste iets probeert, in plaats van uit angst maar niks meer te zeggen.. Mensen lijken soms wel te vergeten dat het eigenlijk gewoon goed bedoelt is.

+1 niet iedereen kan altijd goed verwoorden wat ze bedoelen maar hef feit dat ze hun medeleven tonen vind ik al meer dan genoeg.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 23:29

Stuiterbal schreef:
AngelNyn schreef:Heb niet alles gelezen dus misschien spuit 11.. Maar verbaas me echt er over hoe mensen zich kunnen storen aan goedbedoelde opmerkingen.. Het is nou eenmaal niet zo makkelijk om de juiste woorden altijd te vinden, maar nog liever dat dan dat mensen uit angst om iets verkeerds te zeggen, maar niks zeggen, en je maar uit de weg gaan / negeren of het onderwerp negeren..
Ik zou het waarderen dat iemand tenminste iets probeert, in plaats van uit angst maar niks meer te zeggen.. Mensen lijken soms wel te vergeten dat het eigenlijk gewoon goed bedoelt is.

+1 niet iedereen kan altijd goed verwoorden wat ze bedoelen maar hef feit dat ze hun medeleven tonen vind ik al meer dan genoeg.

Mee eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Lejow vr 29 jun 2012 - 23:31

Tris schreef:Maar Lejow, dat jij kaartjes ontving met 'Geniet ervan', dacht je op dat moment echt aan die tekst en wat je erbij voelde? Of was dat later pas? Lijkt me dat je altijd blij bent met kaartjes, op 't moment dat je er eentje opent, dat iemand aan je denkt, toch?

Ik ben één keer gewoon beledigd geweest, door een kaart, toen mijn oma net was overleden. Stond 'Succes met de verwerking.' Was van een klasgenoot, achteraf hoorde ik dat hij ook baalde van de woordkeuze en eigenlijk 'sterkte' wilde schrijven, maar op dat moment was ik zo verbouwereerd dat iemand me súcces wenste met de verwerking van de dood van m'n oma...

Ik denk dat het nu vooral is inderdaad..
En dat ik dan meer boos ben op de hele situatie dan wat mensen op de kaartjes hebben geschreven :nopompom:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  SparklingEyes za 30 jun 2012 - 0:22



Ik kan lejow wel begrijpen met het 'geniet ervan' .. Ik maak er meestal van heel veel geluk en mooie momenten toewensen..

Maar weet je wat het is, 1 opmerking kan bij een 5 mensen anders vallen... Hoe je iets opvat is vaak een persoonlijk gevoel en gebaseerd op eerdere ervaringen.. Daar kan de ander niets aan doen, die weet dat ook niet en zal 9 van de 10 keer het heel goed bedoelen!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Herfstblaadjes za 30 jun 2012 - 0:34

Ik vind het juist fijn als mensen zeggen dat ik sterk ben of dat het me gegund is. Kan me ook echt niet voorstellen dat ik door een wat ongelukkige woordkeuze op een kaartje beledigd zou zijn.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast za 30 jun 2012 - 0:40

Toen mijn zus vorig jaar zo ziek was, kreeg ze allemaal heel goed bedoelde kaartjes met 'sterkte' en 'je bent een vechter' teksten er op. Op dat moment noemde ze die kaartjes 'rouwkaarten' en kon ze ze niet zien. Ze heeft alles direct in een doos gestopt.

Nu, een jaar later verwondert ze zich over die lieve, bemoedigende woorden en ziet ze in dat enorm veel mensen met haar mee hebben geleefd.

Het is dus maar net op welk moment en met welke gelegenheid je iets te horen krijgt. Maar in 99% van de gevallen is het gewoon goed bedoeld. Daar ben ik van overtuigd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Bacio za 30 jun 2012 - 1:28

Ik durf na het lezen van dit topic niet zomaar meer een kaartje te sturen of een compliment te geven. Nooit bij stilgestaan dat mensen hier zo over denken.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast za 30 jun 2012 - 1:49

Bacio schreef:Ik durf na het lezen van dit topic niet zomaar meer een kaartje te sturen of een compliment te geven. Nooit bij stilgestaan dat mensen hier zo over denken.

Dat zou dan echt niet mijn probleem zijn. Jij stuurt het toch met een goede intentie? Dat ze zelf dat op dat moment niet in zien, zou ik niet mee zitten.
Waarschijnlijk zullen ze het later wel inzien dat je het goed bedoeld smile Net zoals met de zus van Youandi.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  mzcharlotte za 30 jun 2012 - 4:20

Youandi schreef:Het is dus maar net op welk moment en met welke gelegenheid je iets te horen krijgt.

Hier kan ik me echt in vinden. Maar uitspraken zoals "je weet nu tenminste dat je vruchtbaar bént" blijven hard aankomen. Dan hoor ik liever dat ze me het zo hadden gegund en dat ze het echt heel vervelend voor ons vinden.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast za 30 jun 2012 - 4:22

mzcharlotte schreef:
Youandi schreef:Het is dus maar net op welk moment en met welke gelegenheid je iets te horen krijgt.

Hier kan ik me echt in vinden. Maar uitspraken zoals "je weet nu tenminste dat je vruchtbaar bént" blijven hard aankomen. Dan hoor ik liever dat ze me het zo hadden gegund en dat ze het echt heel vervelend voor ons vinden.

Kijk dát vind ik dus écht een misplaatste opmerking. Daar zou ik ook niet blij mee zijn, mzcharlotte Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 1371890812 Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 699888

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Lady Starstruck za 30 jun 2012 - 5:58

Ik vind het woord "stappen" stom. Bijv. als iemand zegt vanavond ga ik lekker stappen. Dan denk ik er achteraan ja ik ga draven en galopperen. Weet ook niet waarom ik het zo'n stom woord vind eigenlijk.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Ibbeltje za 30 jun 2012 - 5:59

Lady Starstruck schreef:Ik vind het woord "stappen" stom. Bijv. als iemand zegt vanavond ga ik lekker stappen. Dan denk ik er achteraan ja ik ga draven en galopperen. Weet ook niet waarom ik het zo'n stom woord vind eigenlijk.


whahaha galopperen Laughing
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Lady Starstruck za 30 jun 2012 - 6:01

Ibbeltje schreef:
Lady Starstruck schreef:Ik vind het woord "stappen" stom. Bijv. als iemand zegt vanavond ga ik lekker stappen. Dan denk ik er achteraan ja ik ga draven en galopperen. Weet ook niet waarom ik het zo'n stom woord vind eigenlijk.


whahaha galopperen Laughing

Haha ja een paard stapt, draaft of galoppeert. Moet er dus altijd automatisch aan denken.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Ibbeltje za 30 jun 2012 - 6:02

Lady Starstruck schreef:
Ibbeltje schreef:
Lady Starstruck schreef:Ik vind het woord "stappen" stom. Bijv. als iemand zegt vanavond ga ik lekker stappen. Dan denk ik er achteraan ja ik ga draven en galopperen. Weet ook niet waarom ik het zo'n stom woord vind eigenlijk.


whahaha galopperen Laughing

Haha ja een paard stapt, draaft of galoppeert. Moet er dus altijd automatisch aan denken.

whaha ja snap je wel hoor Very Happy Maar ik hoor je het ook zo zeggen (omdat ik je ken) en dan klinkt het nog leuker Very Happy
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 4 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum