Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weet je wat ik stom vind?

+32
SparklingEyes
Sterre
TukTuk
Stuiterbal
Lady1984
Ibbeltje
Snoes
Angela_1986
Carra
mzcharlotte
Twellie
SoGood
Melis_je
Antibes
Bazinga
RYW
Lenthe
Bolleke
Printje
Kowalski
Sanne
Blond
norah
sterremaan
Discordia
Starla
Lejow
Raindrop
Rumble
Dennenappel
Feline
Susan
36 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 9:26

Sogood schreef:Ik vind dat eigenlijk helemaal niet stom. In bepaalde situaties heb je nou eenmaal geen keuze inderdaad, maar de manier waarop iemand in bepaalde situaties omgaat met een probleem kan m.i. iemand wel behoorlijk sterk maken.
Vind ik ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 9:27

Ik vind 'alles komt goed' en 'geniet ervan!' ook nooit zo fijn om te horen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Kowalski vr 29 jun 2012 - 9:29

Zelda schreef:Ik vind 'alles komt goed' en 'geniet ervan!' ook nooit zo fijn om te horen.

Dat eerste vind ik ook lastig! Waarschijnlijk ook heel goed bedoeld, maar echt niet fijn om te horen als je in de put zit! Aan die laatste ben ik zelf ook schuldig, dat gebruik ik regelmatig Embarassed
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Twellie vr 29 jun 2012 - 9:29

Ik heb zoveel van de dingen die hier genoemd worden al eens tegen iemand gezegd. Dat was heel oprecht medelevend bedoeld en volgens mij is de bedoeling achter woorden wel wat belangrijker dan de exacte woorden zelf. Ik kan me ook echt aan bijna niets wat hier genoemd wordt ergeren.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 9:31

Kowalski schreef:
Zelda schreef:Ik vind 'alles komt goed' en 'geniet ervan!' ook nooit zo fijn om te horen.

Dat eerste vind ik ook lastig! Waarschijnlijk ook heel goed bedoeld, maar echt niet fijn om te horen als je in de put zit! Aan die laatste ben ik zelf ook schuldig, dat gebruik ik regelmatig Embarassed
Ik bedoel het verkeerd, ik heb het eigenlijk specifiek over 'geniet ervan!' als je pas bevallen bent. Voor de rest kan ik me er niet aan ergeren hoor smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  mzcharlotte vr 29 jun 2012 - 9:31

Chance schreef:Ik vind de opmerking: "Iedere vrouw heeft een homo-vriend nodig" zo ergerlijk! Alsof er homo's zijn 'geschapen' om met ons vrouwvolk te gaan winkelen/kletsen/mannen checken.

Maar mannen checken is wel echt hilarisch. Vooral als je erachter komt dat je best wel redelijk dezelfde "smaak" hebt qua jongens en je dan ook nog samen gaat gokken of 'ie van jouw of zijn kant komt.

Ik heb momenteel echt een hekel aan clichés in de trant van "alles heeft een reden".
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Kowalski vr 29 jun 2012 - 9:32

Zelda schreef:
Kowalski schreef:
Zelda schreef:Ik vind 'alles komt goed' en 'geniet ervan!' ook nooit zo fijn om te horen.

Dat eerste vind ik ook lastig! Waarschijnlijk ook heel goed bedoeld, maar echt niet fijn om te horen als je in de put zit! Aan die laatste ben ik zelf ook schuldig, dat gebruik ik regelmatig Embarassed
Ik bedoel het verkeerd, ik heb het eigenlijk specifiek over 'geniet ervan!' als je pas bevallen bent. Voor de rest kan ik me er niet aan ergeren hoor Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 561177

Jaa daar kan ik me wat meer bij voorstellen! Je hoort mij namelijk regelmatig zeggen: "Fijne verjaardag, geniet ervan!" of "Je hebt eindelijk vakantie, geniet ervan!".
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Carra vr 29 jun 2012 - 9:36

Ik heb een hekel aan 'het is je gegund'.

Ontzettend goed bedoeld natuurlijk, maar hoezo? Gun je anderen geen nieuwe baan/huis/vakantie/iets leuks?
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Angela_1986 vr 29 jun 2012 - 9:40

Zelda schreef:
Sogood schreef:Ik vind dat eigenlijk helemaal niet stom. In bepaalde situaties heb je nou eenmaal geen keuze inderdaad, maar de manier waarop iemand in bepaalde situaties omgaat met een probleem kan m.i. iemand wel behoorlijk sterk maken.
Vind ik ook.

Ik stoor me er, soms, ook aan als mensen tegen mij zeggen 'Wat ben je toch sterk!' of 'Wat goed van je dat je gewoon doorgaat!'. Ja hallo, heb ik 'n andere keus?! Of je nu wilt of niet, het leven gaat door en je zult dus wel mee moeten draaien. Maar als ik het voor het zeggen had dan deed ik dat liever op 'n andere manier, mét mijn moeder...

Aan de andere kant hebben jullie ook 'n punt! En ik bedenk me nu dat ik volgens mij ook wel eens zulke opmerkingen maak naar andere toe omdat ik het knap vind hoe zij met de situatie omgaan...
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Snoes vr 29 jun 2012 - 9:47

Zelda schreef:
Sogood schreef:Ik vind dat eigenlijk helemaal niet stom. In bepaalde situaties heb je nou eenmaal geen keuze inderdaad, maar de manier waarop iemand in bepaalde situaties omgaat met een probleem kan m.i. iemand wel behoorlijk sterk maken.
Vind ik ook.
Ook eens.

Waarom vind je het stom om te zeggen tegen iemand die pas bevallen is "geniet ervan"? Het lijkt me toch echt genieten als je plots een (langverwacht) kleintje in je armen mag houden.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  mzcharlotte vr 29 jun 2012 - 9:47

Carra schreef:Ik heb een hekel aan 'het is je gegund'.

Ontzettend goed bedoeld natuurlijk, maar hoezo? Gun je anderen geen nieuwe baan/huis/vakantie/iets leuks?

Ik ben schuldig hieraan. Het betekent voor mij niet dat ik andere niets gun, maar het is voor mij een expressie dat ik echt zo blij voor die persoon ben. Of dat nu om een baan, een nieuw huis of een ander levensgeluk gaat.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Snoes vr 29 jun 2012 - 9:48

mzcharlotte schreef:
Carra schreef:Ik heb een hekel aan 'het is je gegund'.

Ontzettend goed bedoeld natuurlijk, maar hoezo? Gun je anderen geen nieuwe baan/huis/vakantie/iets leuks?

Ik ben schuldig hieraan. Het betekent voor mij niet dat ik andere niets gun, maar het is voor mij een expressie dat ik echt zo blij voor die persoon ben. Of dat nu om een baan, een nieuw huis of een ander levensgeluk gaat.
Ook hier ben ik het mee eens.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 9:57

Snoes schreef:
Zelda schreef:
Sogood schreef:Ik vind dat eigenlijk helemaal niet stom. In bepaalde situaties heb je nou eenmaal geen keuze inderdaad, maar de manier waarop iemand in bepaalde situaties omgaat met een probleem kan m.i. iemand wel behoorlijk sterk maken.
Vind ik ook.
Ook eens.

Waarom vind je het stom om te zeggen tegen iemand die pas bevallen is "geniet ervan"? Het lijkt me toch echt genieten als je plots een (langverwacht) kleintje in je armen mag houden.
Ik wil het best uitleggen, maar ben at the moment te gaar I'm een lang verhaal te typen :P sorry.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Lejow vr 29 jun 2012 - 10:01

Ik kan me maar in 1 van al deze uitspraken eigenlijk echt vinden, en dat is inderdaad 'geniet ervan'
Meeeeiddd.... geniet van je zwangerschap!!! Nee sorry, dat deed ik niet. Ik vind zwanger zijn niet leuk, en 25 weken ziek zwak en misselijk zijn al helemaal niet. Dus nee sorry, ik heb niet genoten van mijn zwangeschap.

Meeidddd.... geniet van jullie kleine meisje!! Nee sorry, dat deed ik niet. Een klein poppetje van 1500 gram wat binnen 12 uur ineens uit mijn buik was, waarvan ik uberhaupt niet het gevoel had dat ze bij mij hoorde en mijn kind was. Aan allerlei slangetjes en draadjes, in haar glazen huisje. Oh oh, wat is dat genieten!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Snoes vr 29 jun 2012 - 21:25

Ik geniet wel volop van mijn zwangerschap en kan me er dus ook absoluut niet aan storen als mensen dat zeggen. Ik heb dan ook een leuke zwangerschap, dat scheelt.

Lejow, bij jou kan ik het me wel voorstellen dat je je daar aan stoorde, zowel tijdens je zwangerschap als na de bevalling. Maar dat is ook een héél ander verhaal gezien je kleine meid zo vroeg geboren is en je er absoluut niet onmiddellijk van kon genieten.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Lejow vr 29 jun 2012 - 21:27

Ja, vind het echt fijn als andere mensen een prettige zwangerschap hebben..
Maar ik vind het gewoon echt niet leuk Embarassed
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Ibbeltje vr 29 jun 2012 - 21:29

Lejow wat kan je dan zeggen tegen jou? Ik zou iemand ook een fijne zwangerschap wensen. En genieten van de kleine. Ik vind dat moeilijk dan om iets anders te zeggen. Niet aanvallend dit naar jou, maar ben benieuwd wat je dan wel liever had gehoord?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Lady1984 vr 29 jun 2012 - 21:33

Tuinstoel schreef:Ik heb zoveel van de dingen die hier genoemd worden al eens tegen iemand gezegd. Dat was heel oprecht medelevend bedoeld en volgens mij is de bedoeling achter woorden wel wat belangrijker dan de exacte woorden zelf. Ik kan me ook echt aan bijna niets wat hier genoemd wordt ergeren.



Ik ben het helemaal met je eens. Daarnaast, als iemand met de beste bedoelingen iets uitspreekt en je voelt dat op dat moment niet zo dan kun je daar toch op reageren?
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Stuiterbal vr 29 jun 2012 - 21:34

De zin " Wat ben je sterk" Heb ik ook heel wat keren te horen gekregen. En ja klopt je hebt geen andere keuze maar mij stoorde het totaal niet. In tegen deel ik kreeg er nog meer kracht door. Het feit dat mensen zagen dat ik hard vechte om mijn hoofd boven water te houden deed me goed. Ik kreeg steun maar ik heb heel veel zelf moeten doen en dat is vechten en dat maakt een persoon sterk hoe dan ook.

Mijn zwangerschap was ook verre van genieten maar toch genoot ik. En ook die zin kon ik verdragen.
Na de bevalling idem. Ik ben lichamelijk door een hel gegaan daarna. En dan niet een paar weken maar 1,5 jaar.
En toch heb ik genoten van mijn ventje. En als iemand zei "geniet er lekker van" Dan deed ik dat ook volop !

Mmm ik denk dat ik me niet snel stoor aan uitspraken. Alles is goed bedoeld en dat zie ik eerder dan dat ik me stoor.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Stuiterbal vr 29 jun 2012 - 21:35

Ibbeltje schreef:Lejow wat kan je dan zeggen tegen jou? Ik zou iemand ook een fijne zwangerschap wensen. En genieten van de kleine. Ik vind dat moeilijk dan om iets anders te zeggen. Niet aanvallend dit naar jou, maar ben benieuwd wat je dan wel liever had gehoord?

Ja dat vraag ik me ook af. Wat moet een mens dan nog zeggen ?
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  SoGood vr 29 jun 2012 - 21:36

Zelda schreef:Ik vind 'alles komt goed' en 'geniet ervan!' ook nooit zo fijn om te horen.

Ik heb weleens tegen iemand gezegd dat echt alles goed zou komen toen haar vader in het ziekenhuis terecht kwam met een gebroken been...

De andere dag was hij overleden. :O :O :O
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 21:39

Maar al die mensen bedoelen het toch gewoon goed? Ik zie het probleem niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Ibbeltje vr 29 jun 2012 - 21:41

Francaise schreef:Maar al die mensen bedoelen het toch gewoon goed? Ik zie het probleem niet.


Ja daarom vraag ik het mij ook af wat je dan kan zeggen? Je wil toch dat iemand een fijne zwangerschap heeft en dat je gaat genieten van je kind? Dat WIL men...ook al lukt het niet altijd, maar de wens hebben mensen nou eenmaal voor een ander.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  mzcharlotte vr 29 jun 2012 - 21:44

Sogood schreef:
Zelda schreef:Ik vind 'alles komt goed' en 'geniet ervan!' ook nooit zo fijn om te horen.

Ik heb weleens tegen iemand gezegd dat echt alles goed zou komen toen haar vader in het ziekenhuis terecht kwam met een gebroken been...

De andere dag was hij overleden. :O :O :O

Maar overlijden naar aanleiding van een gebroken been is toch ook gewoon compleet niet logisch? Daar had je nou echt niks anders van kunnen maken denk ik. Maar ik kan me voorstellen dat je dan hard wenst dat je dat niet had gezegd.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 21:57

Ibbeltje schreef:
Francaise schreef:Maar al die mensen bedoelen het toch gewoon goed? Ik zie het probleem niet.


Ja daarom vraag ik het mij ook af wat je dan kan zeggen? Je wil toch dat iemand een fijne zwangerschap heeft en dat je gaat genieten van je kind? Dat WIL men...ook al lukt het niet altijd, maar de wens hebben mensen nou eenmaal voor een ander.
Precies. Toen ik kaal en kotsend van de chemo in het ziekenhuis lag vond ik elke opmerking 1 om kracht uit te halen. Mensen weten zo vaak niet wat ze moeten zeggen. Het gaat erom dat ze iets zeggen en wat maakt niet uit als het maar uit een goed hart komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 3 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum