Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is dit stom?

5 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Is dit stom?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 9:36

Wij hebben 2 konijnen. Ze krijgen niet de aandacht die ze moeten hebben. Daarom wil mijn vriend ze weg doen. Ik vind het zelf een zwak excuus, maar ik vind ze soms ook zielig, omdat ze dus niet meer geaaid worden. Ze krijgen wel gewoon 2 keer per dag eten, hooi en water. Ook op tijd een schoon hok. Dus we verwaarlozen ze niet.
Ze zijn samen en hebben 9m2 tot hun beschikking, dus heel zielig zijn ze ook weer niet.

Is het stom om ze weg te doen? Wat zouden jullie doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 9:39

Ik heb om exact die reden een nieuw huis gezocht voor mijn nijnen, met als enige doel dat ze minimaal de helft van hun gewende ruimte zouden krijgen en dat ze in een huisje zouden komen waar ze wél de aandacht kregen. En dat is gelukt. Dus nee, ik vind het niet stom!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 9:43

Ik vind het niet stom. Als ze bij jullie niet de aandacht krijgen die een ander ze wel kan geven, dan vind ik het eerlijk gezegd zelfs een beter idee om ze weg te doen. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 9:43

Ik zou ze niet weg doen. Ze worden goed verzorgd en hebben een grote ruimte tot hun beschikking. En tsja dat aaien. Het is toch niet zo dat je ze continue moet knuffelen en aaien? Waarom spreek je niet af met je vriend dat je ze meer aandacht geeft? Kleine moeite toch? Ik vind het zowieso not done om huidieren weg te doen die je al een hele tijd in huis hebt. Alleen als er echt een hele goede reden voor is natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 9:44

Razz_ schreef:Ik zou ze niet weg doen. Ze worden goed verzorgd en hebben een grote ruimte tot hun beschikking. En tsja dat aaien. Het is toch niet zo dat je ze continue moet knuffelen en aaien? Waarom spreek je niet af met je vriend dat je ze meer aandacht geeft? Kleine moeite toch? Ik vind het zowieso not done om huidieren weg te doen die je al een hele tijd in huis hebt. Alleen als er een hele goede reden voor is natuurlijk.

In het begin dacht ik ook zo hoor, maar ik moet zeggen dat er bij mij een hele 'last' van me af is gevallen dat de nijntjes nu ergens anders wonen. Voor mij (en hun) is het beter zo! Dus ik kan TO goed begrijpen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 9:46

Hoe heb je dat aangepakt Wol?

Dat is dus het probleem. Door studie, werk en sport kom ik er bijna niet aan toe om ze ook nog echt aandacht te geven. Ik wil ook weleens op de bank hangen. Ik merk wel dat ik in het voorjaar/zomer iets meer buiten bij ze zit, maar in het donker en de regen doe ik dat niet snel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 9:46

Razz_ schreef:Ik zou ze niet weg doen. Ze worden goed verzorgd en hebben een grote ruimte tot hun beschikking. En tsja dat aaien. Het is toch niet zo dat je ze continue moet knuffelen en aaien? Waarom spreek je niet af met je vriend dat je ze meer aandacht geeft? Kleine moeite toch? Ik vind het zowieso not done om huidieren weg te doen die je al een hele tijd in huis hebt. Alleen als er echt een hele goede reden voor is natuurlijk.

Nouja, ik denk er dus ook zo over...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  banjer49 zo 13 feb 2011 - 9:50

ik vind het niet stom, ik heb dat ook gehad, had ook twee konijnen, ik verzorgde ze nog wel maar ik gaf ze verder ook weinig aandacht, dus heb ze ook weggedaan naar iemand waar ze wel veel aandacht zouden krijgen
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 9:50

Jip83 schreef:Hoe heb je dat aangepakt Wol?

Dat is dus het probleem. Door studie, werk en sport kom ik er bijna niet aan toe om ze ook nog echt aandacht te geven. Ik wil ook weleens op de bank hangen. Ik merk wel dat ik in het voorjaar/zomer iets meer buiten bij ze zit, maar in het donker en de regen doe ik dat niet snel.

Rondgevraagd in mijn omgeving, bij bekenden. Toevallig wilde de collega van mijn moeder er wel over nadenken (3 kinderen) en dat is uiteindelijk gelukt, de kindjes waren dolgelukkig. Heb voor alles (incl hok, voer, speeltjes, panelenren, etc) 50 euro gevraagd en dat gestort op de rekening van de konijnenopvang waar ik één van de nijnen vandaan had.
Nu weet ik dat ze goed zitten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 10:41

Ik vind het niet stom, maar ik zou om die reden niet perse een dier van de hand doen. Ik had als klein meisje een konijn, en ik denk dat het dier een veel rustiger leven had als ik hem niet constant wilde knuffelen of achterna rende. Sterker nog, het werd een chagrijnige oude nijn. Aaien is dus ook niet alles...

Maar als je geen zin meer heb om voor ze te zorgen, zou ik ze wel weg doen. Los van dat een dier aandacht nodig heeft, moet het ook een plezier zijn voor jou om ze te hebben. Dieren houden met een schuldgevoel is niet ideaal lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Joli86 ma 14 feb 2011 - 6:57

Ik vind het helemaal niet stom...
Ik had eerst ook een konijntje die toen bijna geen aandacht meer kreeg. Na een tijdje hoorde ik dat de kleinkinderen van een vriendin van mijn moeder een konijn wilde, ik weet zeker dat het beestje daar een veel beter leven heeft dan hier in dat hokkie. Dat was trouwens ook wel een voorwaarde die ik mezelf gesteld had, ze gaat alleen weg als ik weet dat ze een goed plekkie krijgt.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Arcade ma 14 feb 2011 - 7:09

Ik vind het stom dat je ze genomen hebt.

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 7:11

Arcade schreef:Ik vind het stom dat je ze genomen hebt.
Ik vind jou na deze opmerking stom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 7:12

Maple schreef:
Arcade schreef:Ik vind het stom dat je ze genomen hebt.
Ik vind jou na deze opmerking stom.

Eens. Je kunt het wel stom vinden maar het is nou eenmaal al gebeurt. Dan kun je beter meedenken over een oplossing.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Arcade ma 14 feb 2011 - 7:14

Jullie kennen me niet eens.

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 7:14

Arcade schreef:Jullie kennen me niet eens.

Jij kent t.o. ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 7:15

Laat ik het ander stellen: Ik vind je opmerking stom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Arcade ma 14 feb 2011 - 7:15

Ik zeg niets over haar als mens.

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 7:16

Och jeetje. Okee, ik vond net als Maple je opmerking stom en onnodig. Mensen maken fouten, ze wil het graag op een goede manier oplossen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 7:16

Maple schreef:
Arcade schreef:Ik vind het stom dat je ze genomen hebt.
Ik vind jou na deze opmerking stom.
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 7:19

uhm....ik heb al 15 jaar konijnen en ik merk nu voor het eerst dat ik ze te weinig aandacht geef en daar voel ik me schuldig om, omdat ik het ook niet op korte termijn 1,2,3 kan veranderen. Deze heb ik ook alweer 5 jaar dus zo erg ondoordacht is het niet geweest allemaal...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Carra ma 14 feb 2011 - 7:21

Ik vind dat je wel een hele goede reden moet hebben. Je hebt die konijntjes toch niet voor niks genomen? Die beestjes hebben nou eenmaal aandacht nodig, en als je daar geen zin in hebt, dan maak je maar zin want dat wist je van tevoren toen je ze kocht. Ik vind het zielig om ze dan maar weg te doen.

Natuurlijk is het fijn als je een huis voor je kan vinden waar ze het beter hebben. Maar ik vind het wel een beetje makkelijk om ze zomaar weg te doen.

Edit: Oh, ik lees nu je berichtje hierboven. Dan vind ik het nog steeds zielig, maar dan is het niet zomaar omdat je ze zat bent. Hopelijk kan je een ander huis voor ze vinden. Ik zou dolgraag weer een konijntje willen, maar heb er geen tijd voor... Laughing
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 7:23

Carra schreef:Ik vind dat je wel een hele goede reden moet hebben. Je hebt die konijntjes toch niet voor niks genomen? Die beestjes hebben nou eenmaal aandacht nodig, en als je daar geen zin in hebt, dan maak je maar zin want dat wist je van tevoren toen je ze kocht. Ik vind het zielig om ze dan maar weg te doen.

Natuurlijk is het fijn als je een huis voor je kan vinden waar ze het beter hebben. Maar ik vind het wel een beetje makkelijk om ze zomaar weg te doen.
Ik denk dat uit dit topic wel blijkt dat ze er goed over nadenkt, en dat we allang niet meer kunnen spreken over 'zomaar' wegdoen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 7:23

Jammer dat je tot die conclusie bent gekomen, het is zeker geen makkelijke beslissing.
Wel fijn dat je ze nieuwe baasjes toewenst die ze wel elke dag voldoende aandacht kunnen geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 7:23

Ik vind het niet stom!
Het is beter dat je ze weg doet en ze een beter huisje krijgen dan dat je ze verwaarloosd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit stom? Empty Re: Is dit stom?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum