Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weet je wat ik stom vind?

+32
SparklingEyes
Sterre
TukTuk
Stuiterbal
Lady1984
Ibbeltje
Snoes
Angela_1986
Carra
mzcharlotte
Twellie
SoGood
Melis_je
Antibes
Bazinga
RYW
Lenthe
Bolleke
Printje
Kowalski
Sanne
Blond
norah
sterremaan
Discordia
Starla
Lejow
Raindrop
Rumble
Dennenappel
Feline
Susan
36 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 2:03

Als mensen zeggen dat je zo sterk bent, terwijl je in een situatie zit waarin je gewoon geen andere keus hebt.

Snap dat het lief bedoeld is, maar snap ook dat het de betroffene irriteert.


Wat vind jij stom?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Susan do 28 jun 2012 - 2:06

Herkenbaar, maar ik hou mezelf altijd maar voor dat het lief en positief bedoeld is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 2:07

Charlie schreef:Als mensen zeggen dat je zo sterk bent, terwijl je in een situatie zit waarin je gewoon geen andere keus hebt.

Snap dat het lief bedoeld is, maar snap ook dat het de betroffene irriteert.


Wat vind jij stom?
Idem

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Feline do 28 jun 2012 - 2:12

Ik vind het stom als mensen het hebben over 'vechten tegen een ziekte'. Dat is toch geen kwestie van vechten? Dan zou je dus zeggen dat de mensen die overlijden niet hard genoeg gevochten hebben. Wat een snoeiharde en compleet onzinnige opmerking is.

Of zie ik dat verkeerd?
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 2:14

Dat vind ik ook altijd een beetje suf. Volgens mij heb je dan gewoon geen andere keus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Dennenappel do 28 jun 2012 - 2:15

Ja, dat vind ik ook stom.

Ik vind het ook stom dat als ik aangeef dat ik het rustiger aan ga doen op het werk (of waar dan ook), dat er dan mensen reageren met 'ik hoop dat het ook in de praktijk lukt' of 'nu nog in de praktijk' 'nou ik hoop maar dat het lukt, succes'. Ik vind dat zo stom! Alsof het meteen gedoemd is te mislukken.
Mijn oom heeft daar de laatste tijd opeens een handje van, gek word ik er van!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Rumble do 28 jun 2012 - 2:15

Ik snap dat dat irritant kan overkomen maar ben niet helemaal met je eens dat je daarin geen keus hebt. Sommige mensen gaan in een slachtofferrol zitten of gaan bij de pakken neerzitten. Anderen gaan er op een positieve(re) manier mee om, dan vind ik dat ze zich heel sterk houden.

Wat ik pas echt stom vind is als je overduidelijk je haar hebt laten knippen en als iemand dan vraagt. "Hey, ben je naar de kapper geweest?"
Uhm, nee. Het is er vanzelf afgevallen nou goed.

Of: "Hey, ben je er al?"
Nee, ik ben er nog niet. Ik doe maar alsof. Weet je wat ik stom vind? 394967
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Raindrop do 28 jun 2012 - 2:26

Feline schreef:Ik vind het stom als mensen het hebben over 'vechten tegen een ziekte'. Dat is toch geen kwestie van vechten? Dan zou je dus zeggen dat de mensen die overlijden niet hard genoeg gevochten hebben. Wat een snoeiharde en compleet onzinnige opmerking is.

Of zie ik dat verkeerd?

Nee je ziet het niet verkeerd. Zo zie ik het ook.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Raindrop do 28 jun 2012 - 2:27

Rumble schreef:Ik snap dat dat irritant kan overkomen maar ben niet helemaal met je eens dat je daarin geen keus hebt. Sommige mensen gaan in een slachtofferrol zitten of gaan bij de pakken neerzitten. Anderen gaan er op een positieve(re) manier mee om, dan vind ik dat ze zich heel sterk houden.

Wat ik pas echt stom vind is als je overduidelijk je haar hebt laten knippen en als iemand dan vraagt. "Hey, ben je naar de kapper geweest?"
Uhm, nee. Het is er vanzelf afgevallen nou goed.

Of: "Hey, ben je er al?"
Nee, ik ben er nog niet. Ik doe maar alsof. Weet je wat ik stom vind? 394967

Of als iemand net opstaat: Ben je al wakker?
Nee joh, ik slaap nog. Zie je dat niet? Weet je wat ik stom vind? 394967
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Lejow do 28 jun 2012 - 2:29

Ja maar raindrop, zo kun je op alle slakken wel zout leggen..

En Charlie, ik ben het er niet zo mee eens. Het is maar net welke positie je inneemt in de situatie. Je kunt er of voor gaan en er positief in staan (neem even PC als voorbeeld), maar je kunt ook teruggetrokken in een hoekje gaan zitten en niks meer met iets of iemand te maken willen hebben.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Starla do 28 jun 2012 - 2:44

Ik ben het er ook mee eens. Wat ben je sterk, wat moet een mens anders doen dan?
Ik vind het ook zo stom als er op een overlijdenskaart of bericht iets staat zoals, na een lange strijd tegen een vreselijke ziekte de strijd moeten opgeven. Dat klinkt zo zwakjes, zo van nou, ik geef het op hoor! Helaas!
Of als mensen zeggen dat ze kanker verslagen hebben. Klinkt ook alsof de mensen die niet zijn genezen niet genoeg hun best hebben gedaan. Ik erger me er altijd aan.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Discordia do 28 jun 2012 - 2:45

Ik vind je heel sterk dat je daarvoor uit durft te komen, Charlie! hug
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 2:47

Discordia schreef:Ik vind je heel sterk dat je daarvoor uit durft te komen, Charlie! hug

Ik ben een echt vechtertje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  sterremaan do 28 jun 2012 - 2:48

Charly ik snap aan de ene kant wat je bedoeld. Je hebt eigenlijk geen andere keuze. Of toch wel en dat is bij de pakken neer gaan zitten. Maar ben je dan sterk misschien ook wel. Omdat je dan zegt het is genoeg zo. En soms vind ik dat ook een sterke gave.
daarin tegen is het vaak ook dat mensen vaak niet weten wat ze kunnen zeggen in sommige situaties. Dus denk ik dat het een soort van denk en schrijf werk is.
Ik maak het vaak mee. En denk, ja maar de situatie is er ook na. Ik moet gewoon door gaan. Dus ik pak het dan positief op. Maar zie ik mezelf dan als een sterke vrouw. Nee, want ik doe het gewoon omdat de situatie er naar is.

En het vechten tegen een ziekte, ik zeg altijd probeer er vrienden mee te worden. Want van vechten word je moe. En het lijkt er inderdaad op dat als je eraan zou overlijden je nooit genoeg gevochten heb. Natuurlijk is het een strijd, die je levert en strijd kun je omvormen naar een gevecht. Maar ik vind vrienden worden altijd iets vriendelijker klinken. Maar ik denk dat het ook vaak is dat mensen niet meer weten wat ze moeten zeggen.

En dat is niet alleen op het net maar ook in real live. Het is soms ook lastig om de juiste woorden of zinnen te vinden voor een situatie. Dus ik laat liever de mensen in hun waarde en pak het positief op. Maar ik snap jou punt ook heel erg goed.

Ik heb niet gauw dingen waar ik mij aan erger. Ik probeer het altijd iedereen naar de zin te maken. En heb wel zoiets van oke nu is er genoeg gezegd, kom we gaan weer verder met waar de topic voor bedoeld is.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  norah do 28 jun 2012 - 2:49

nog een uitspraak waar ik me aan kan irriteren is ik weet wat je voelt brrrrrr
dat weet je niet en ik snap dat dat uit medeleven is maar iedereen voelt wat anders denk ik
norah
norah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 174
Registratiedatum : 25-11-10
Woonplaats : veluwe

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Blond do 28 jun 2012 - 2:54

Ik vind de opmerking: "Iedere vrouw heeft een homo-vriend nodig" zo ergerlijk! Alsof er homo's zijn 'geschapen' om met ons vrouwvolk te gaan winkelen/kletsen/mannen checken.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 2:55

Ik dacht vandaag echt precies hetzelfde toen ik alle reacties last op sterremaan.

En jouw beredenatie snap ik ook wel Feline, zo had ik er eigenlijk nooit over nagedacht. Maar opzich vecht iemand die ziek is wel om beter te worden en verliest degene die overlijdt wel. Niet omdat diegene niet hard genoeg gevochten heeft maar omdat er gewoon niet tegen op te boksen was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Sanne do 28 jun 2012 - 7:19

Ik vind het eigenlijk stom dat over dit soort zinnen zo moeilijk wordt gedaan. Natuurlijk kun je in sommige situaties niet anders dan sterk zijn en doorgaan. Sommige mensen gaan echter bij de pakken meer zitten en zien overal de negatieve kanten van. Anderen gaan door, proberen de positieve kanten te zien en laten hun kop niet hangen. In dat soort situaties vind ik diegene sterk. Ik vind het jammer dat je dat dan niet zou mogen zeggen. Het is lief bedoeld. Als ik dit soort topics lees, krijg ik altijd het idee dat je enorm op je woorden moet letten als je iets aardigs wil zeggen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Kowalski do 28 jun 2012 - 7:33

Het is niet echt dat ik me aan dat soort uitspraken irriteer, want ik weet dat het heel erg goed bedoeld is en dat kan ik zo ook voelen. Maar soms kan het me wel pijn doen, vooral omdat ik dan alweer verder denk in de zin van: "Ik ben misschien wel sterk, maar ik moet het wel allemaal alleen doen!". Maar daar hebben anderen ook geen boodschap aan natuurlijk Weet je wat ik stom vind? 394967

Ik vind die uitspraken als 'Ben je er al?' of 'Ben je al wakker?' wel grappig! Ik kan me er niet aan irriteren, ik zie het meer als een kans om weer een droge opmerking erachter aan te maken Weet je wat ik stom vind? 3079029344
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 7:42

Sanne schreef:Ik vind het eigenlijk stom dat over dit soort zinnen zo moeilijk wordt gedaan. Natuurlijk kun je in sommige situaties niet anders dan sterk zijn en doorgaan. Sommige mensen gaan echter bij de pakken meer zitten en zien overal de negatieve kanten van. Anderen gaan door, proberen de positieve kanten te zien en laten hun kop niet hangen. In dat soort situaties vind ik diegene sterk. Ik vind het jammer dat je dat dan niet zou mogen zeggen. Het is lief bedoeld. Als ik dit soort topics lees, krijg ik altijd het idee dat je enorm op je woorden moet letten als je iets aardigs wil zeggen.


+1 Ik zie niet in waarom je niet tegen iemand kunt zeggen dat je diegene sterk vind. Ik zou het wel een compliment vinden als het gezegd wordt, ik val zelf denk ik meer in de categorie 'bijdepakkenneerzitten' soms. Mensen zeggen iets over je houding en als dat positief is zou ik dat geen probleem vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Susan do 28 jun 2012 - 7:42

Sanne schreef:Ik vind het eigenlijk stom dat over dit soort zinnen zo moeilijk wordt gedaan. Natuurlijk kun je in sommige situaties niet anders dan sterk zijn en doorgaan. Sommige mensen gaan echter bij de pakken meer zitten en zien overal de negatieve kanten van. Anderen gaan door, proberen de positieve kanten te zien en laten hun kop niet hangen. In dat soort situaties vind ik diegene sterk. Ik vind het jammer dat je dat dan niet zou mogen zeggen. Het is lief bedoeld. Als ik dit soort topics lees, krijg ik altijd het idee dat je enorm op je woorden moet letten als je iets aardigs wil zeggen.

Ik erger me er ook niet aan, maar als mensen zeggen dat ze het zo knap vinden hoe ik met Ezra omga, of dat het zo knap is dat ik op het moment mijn eigen ambities opzij zet dan denk ik wel: maar dat is toch logisch, dat zouden jullie toch precies hetzelfde doen? Het lijkt mij niet dat je stug doorgaat met je oorspronkelijke plannen zonder je om de problemen van je kind te bekommeren. Het is nou eenmaal zoals het is en daar moet je naar leven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Susan do 28 jun 2012 - 7:45

Chance schreef:Ik vind de opmerking: "Iedere vrouw heeft een homo-vriend nodig" zo ergerlijk! Alsof er homo's zijn 'geschapen' om met ons vrouwvolk te gaan winkelen/kletsen/mannen checken.

Dat is ook niet wat ze ermee bedoelen, meer dat het zo fijn is om een homo-vriend te hebben dat iedere vrouw er eentje zou moeten hebben. Op zich ook wel generaliserend, er zijn zat homo's die helemaal niet aan dat clichébeeld voldoen of die helemaal niet leuk zijn om mee bevriend te zijn, maar ik lees/hoor er niet in dat homo's alleen goed zijn als vriend voor vrouwen of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 7:46

Feline schreef:Ik vind het stom als mensen het hebben over 'vechten tegen een ziekte'. Dat is toch geen kwestie van vechten? Dan zou je dus zeggen dat de mensen die overlijden niet hard genoeg gevochten hebben. Wat een snoeiharde en compleet onzinnige opmerking is.

Of zie ik dat verkeerd?

Hoe noem jij het dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Susan do 28 jun 2012 - 7:48

Als ze het hebben over vechten tegen een ziekte dan zie ik het niet zo dat iemand die overlijdt 'dus' niet hard genoeg gevochten heeft, eerder dat de ziekte sterker was. Dan kun je evengoed zelf keihard hebben gevochten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 7:50

Susan schreef:Als ze het hebben over vechten tegen een ziekte dan zie ik het niet zo dat iemand die overlijdt 'dus' niet hard genoeg gevochten heeft, eerder dat de ziekte sterker was. Dan kun je evengoed zelf keihard hebben gevochten.

Zo zie ik het dus ook. Een zieke strijd tegen de ziekte om weer gezond te worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum