Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weet je wat ik stom vind?

+32
SparklingEyes
Sterre
TukTuk
Stuiterbal
Lady1984
Ibbeltje
Snoes
Angela_1986
Carra
mzcharlotte
Twellie
SoGood
Melis_je
Antibes
Bazinga
RYW
Lenthe
Bolleke
Printje
Kowalski
Sanne
Blond
norah
sterremaan
Discordia
Starla
Lejow
Raindrop
Rumble
Dennenappel
Feline
Susan
36 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Sanne do 28 jun 2012 - 7:50

Susan, in mijn werk zie ik wel ouders die niet alles aan de kant zetten voor hun kind. Dus of ik het knap van jou vind? Knap is misschien niet het juiste woord. Wel heb ik er bewondering voor hoe jij je voor Ezra inzet. Ik vind jou een goede moeder, zoals het hoort. Helaas is niet iedereen zo.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Susan do 28 jun 2012 - 7:54

Waar ik me wel aan erger is als mensen die ook een kind met autisme hebben, maar dan in een veel lichtere vorm, een kind dat gewoon naar school kan, gewoon praat, en dat die mensen dan net doen of hun situatie gelijk is aan die van ons. Zij zullen ongetwijfeld ook hun zorgen hebben, dat wil ik helemaal niet bagatelliseren, maar ik kan me dan juist niet met die mensen identificeren, ik vind het eerder moeilijk om hun verhalen te horen, confronterend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Printje do 28 jun 2012 - 7:55

Charlie schreef:Als mensen zeggen dat je zo sterk bent, terwijl je in een situatie zit waarin je gewoon geen andere keus hebt.

Snap dat het lief bedoeld is, maar snap ook dat het de betroffene irriteert.


+1 en dat het mij overkwam omdat ik het wel aan zou kunnen en er alleen maar van kon leren, echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. net alsof ik er bewust voor zou kiezen dat in de laatste weken van mijn zwangerschap mijn man doodziek zou worden en dat nog maanden zou blijven...



Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Bolleke do 28 jun 2012 - 7:56



Ik erger me er ook niet aan, maar als mensen zeggen dat ze het zo knap vinden hoe ik met Ezra omga, of dat het zo knap is dat ik op het moment mijn eigen ambities opzij zet dan denk ik wel: maar dat is toch logisch, dat zouden jullie toch precies hetzelfde doen? Het lijkt mij niet dat je stug doorgaat met je oorspronkelijke plannen zonder je om de problemen van je kind te bekommeren. Het is nou eenmaal zoals het is en daar moet je naar leven.

Dat denk ik ook altijd, ik hoor ook vaak dat ik het zo goed doe, met mijn studie erbij enzo, maar ik vind het gewoon normaal, andere mensen werken met kind en ik studeer met kind. En als single moeder is het toch niet moeilijker om een leuke moeder te zijn? Ik hoor ook vaak dat het moeilijk is om alles alleen te doen, maar ik vind het niet moeilijk en vind het eerder moeilijk om te reageren als mensen zoiets zeggen want je ziet de mensen denken als je zegt dat het niet zo moeilijk is " Dat zegt ze alleen maar, ze heeft het vast loeizwaar". Schijnbaar is dat iets wat mensen WILLEN denken.

Ok tot zover mijn frustratie smile
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 8:09

Ik vind het woord stoelgang heel stom! Krijg dan altijd het beeld voor me van een stoel in de gang.

Of laatst een advertentie op marktplaats: ''kijk bij mijn andere advertentie's voor meer spullentjes'' Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Susan do 28 jun 2012 - 8:10

Dolcis_ schreef:Ik vind het woord stoelgang heel stom! Krijg dan altijd het beeld voor me van een stoel in de gang.


Ik zie altijd mensen voor me die lopen met een stoel die aan hun kont vastzit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 8:11

Susan schreef:
Dolcis_ schreef:Ik vind het woord stoelgang heel stom! Krijg dan altijd het beeld voor me van een stoel in de gang.


Ik zie altijd mensen voor me die lopen met een stoel die aan hun kont vastzit.

hahaha lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Lenthe do 28 jun 2012 - 8:18

Inderdaad, "Ik vind je zo sterk". Vind ik ook een irritante uitspraak.
En ik vind het stom dat ik niet ben ingegaan op een leuk met een heel leuke jongen op school. Ik moest een paar weken geleden wat inleveren en was daar zo gestrest voor, dat ik het gesprek wat hij begon, snel heb afgekapt. Achteraf kon ik mezelf wel voor mijn kop slaan... Wink (ik weet trouwens niks van hem, dus kan hem ook niet opzoeken)
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 8:35

Ligt aan de situatie waarin gezegd wordt dat je sterk bent. Want een keuze heb je bijna altijd. Je kan altijd de keuze maken om je kop in het zand te steken. Of om er voor te gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Lenthe do 28 jun 2012 - 8:39

Lenthe schreef:Inderdaad, "Ik vind je zo sterk". Vind ik ook een irritante uitspraak.
En ik vind het stom dat ik niet ben ingegaan op een leuk met een heel leuke jongen op school. Ik moest een paar weken geleden wat inleveren en was daar zo gestrest voor, dat ik het gesprek wat hij begon, snel heb afgekapt. Achteraf kon ik mezelf wel voor mijn kop slaan... Wink (ik weet trouwens niks van hem, dus kan hem ook niet opzoeken)

Nog even een aanvulling: Ik vind 'school' heel kinderachtig klinken! Het is een hbo-opleiding, geen basisschool!

(met de stress is het trouwens goed gekomen, het verslag is behaald)
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 9:50

Wat grappig, ik vind sterk helemaal niet stom. Ik vind dat sommige mensen beter met situaties omgaan dan anderen. Sommige zwelgen in zelfmedelijden, klagen, blijven met de pakken neerzitten, werken niet meer en nemen een passieve houding aan of erger nog raken verbitterd omdat het leven voor hem/haar o zo zwaar is, omdat het ze nu eenmaal overkomen is. Weer andere mensen zijn veerkrachtig, accepteren de situatie zoals het is en maken er het beste van. Stellen doelen, wensen, dromen bij en gaan actief aan de slag om er iets van te maken. Dat vind ik sterk, schouders eronder, en dat doet niet iedereen. Of misschien beter gezegd veerkrachtig. Zij zullen in dezelfde situatie niet verbitterd raken, maar hun zegeningen tellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 9:51

Ik vind alles heeft een reden, het had zo moeten zijn of niets is toeval erg stom. Heel makkelijk ook en vooral luxe denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  RYW do 28 jun 2012 - 9:54

Ecrits schreef:Wat grappig, ik vind sterk helemaal niet stom. Ik vind dat sommige mensen beter met situaties omgaan dan anderen. Sommige zwelgen in zelfmedelijden, klagen, blijven met de pakken neerzitten, werken niet meer en nemen een passieve houding aan of erger nog raken verbitterd omdat het leven voor hem/haar o zo zwaar is, omdat het ze nu eenmaal overkomen is. Weer andere mensen zijn veerkrachtig, accepteren de situatie zoals het is en maken er het beste van. Stellen doelen, wensen, dromen bij en gaan actief aan de slag om er iets van te maken. Dat vind ik sterk, schouders eronder, en dat doet niet iedereen. Of misschien beter gezegd veerkrachtig. Zij zullen in dezelfde situatie niet verbitterd raken, maar hun zegeningen tellen.

Is ook zo natuurlijk, alleen de zin 'wat ben jij sterk' is echt ontzettend veel te vaak gebruikt. Daardoor verliest het zijn waarde en is het zo'n 'makkelijk' complimentje geworden, zonder lading en inhoud.

RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 10:00

RYW schreef:
Ecrits schreef:Wat grappig, ik vind sterk helemaal niet stom. Ik vind dat sommige mensen beter met situaties omgaan dan anderen. Sommige zwelgen in zelfmedelijden, klagen, blijven met de pakken neerzitten, werken niet meer en nemen een passieve houding aan of erger nog raken verbitterd omdat het leven voor hem/haar o zo zwaar is, omdat het ze nu eenmaal overkomen is. Weer andere mensen zijn veerkrachtig, accepteren de situatie zoals het is en maken er het beste van. Stellen doelen, wensen, dromen bij en gaan actief aan de slag om er iets van te maken. Dat vind ik sterk, schouders eronder, en dat doet niet iedereen. Of misschien beter gezegd veerkrachtig. Zij zullen in dezelfde situatie niet verbitterd raken, maar hun zegeningen tellen.

Is ook zo natuurlijk, alleen de zin 'wat ben jij sterk' is echt ontzettend veel te vaak gebruikt. Daardoor verliest het zijn waarde en is het zo'n 'makkelijk' complimentje geworden, zonder lading en inhoud.


Hier op het forum of in het echt? Ik hoor nooit iemand zeggen wat ben je sterk. Ik zeg het ook niet vaak. Ik denk het soms. In mijn omgeving is het geen standaard zin. Bij jou wel?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 11:33

Ik krijg vaak te horen dat men het zo knap vindt dat ik met mijn man getrouwd ben.
Ik ben ook echt alleen maar met hem getrouwd om hem gelukkig te maken, zelf heb ik niets te halen in deze relatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  RYW do 28 jun 2012 - 11:42

Ecrits schreef:
RYW schreef:
Ecrits schreef:Wat grappig, ik vind sterk helemaal niet stom. Ik vind dat sommige mensen beter met situaties omgaan dan anderen. Sommige zwelgen in zelfmedelijden, klagen, blijven met de pakken neerzitten, werken niet meer en nemen een passieve houding aan of erger nog raken verbitterd omdat het leven voor hem/haar o zo zwaar is, omdat het ze nu eenmaal overkomen is. Weer andere mensen zijn veerkrachtig, accepteren de situatie zoals het is en maken er het beste van. Stellen doelen, wensen, dromen bij en gaan actief aan de slag om er iets van te maken. Dat vind ik sterk, schouders eronder, en dat doet niet iedereen. Of misschien beter gezegd veerkrachtig. Zij zullen in dezelfde situatie niet verbitterd raken, maar hun zegeningen tellen.

Is ook zo natuurlijk, alleen de zin 'wat ben jij sterk' is echt ontzettend veel te vaak gebruikt. Daardoor verliest het zijn waarde en is het zo'n 'makkelijk' complimentje geworden, zonder lading en inhoud.


Hier op het forum of in het echt? Ik hoor nooit iemand zeggen wat ben je sterk. Ik zeg het ook niet vaak. Ik denk het soms. In mijn omgeving is het geen standaard zin. Bij jou wel?


Ja, ik hoor het eigenlijk wel vaak, in het echt, en hier lees ik het dagelijks. Ook bijvoorbeeld op televisie en andere media..
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Bazinga do 28 jun 2012 - 11:45

Sunprincess schreef:Ik krijg vaak te horen dat men het zo knap vindt dat ik met mijn man getrouwd ben.
Ik ben ook echt alleen maar met hem getrouwd om hem gelukkig te maken, zelf heb ik niets te halen in deze relatie.

Geen geld?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Antibes do 28 jun 2012 - 11:46

Sunprincess schreef:Ik krijg vaak te horen dat men het zo knap vindt dat ik met mijn man getrouwd ben.
Ik ben ook echt alleen maar met hem getrouwd om hem gelukkig te maken, zelf heb ik niets te halen in deze relatie.

Goh, dan is het inderdaad knap ja!




Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Antibes do 28 jun 2012 - 11:48

Ecrits schreef:Ik vind alles heeft een reden, het had zo moeten zijn of niets is toeval erg stom. Heel makkelijk ook en vooral luxe denken.

Daar kan ik idd ook niet tegen. Ik vind het ook te makkelijk, volgens mij ontbreekt het je dan aan vermogen om te accepteren dat veel leed zinloos is, het leven allesbehalve perfect en veel dingen dom geluk/toeval zijn. Ik houd mijzelf niet graag voor de gek.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Antibes do 28 jun 2012 - 11:51

Lenthe schreef:
Lenthe schreef:Inderdaad, "Ik vind je zo sterk". Vind ik ook een irritante uitspraak.
En ik vind het stom dat ik niet ben ingegaan op een leuk met een heel leuke jongen op school. Ik moest een paar weken geleden wat inleveren en was daar zo gestrest voor, dat ik het gesprek wat hij begon, snel heb afgekapt. Achteraf kon ik mezelf wel voor mijn kop slaan... Wink (ik weet trouwens niks van hem, dus kan hem ook niet opzoeken)

Nog even een aanvulling: Ik vind 'school' heel kinderachtig klinken! Het is een hbo-opleiding, geen basisschool!

(met de stress is het trouwens goed gekomen, het verslag is behaald)

Ik vind school juist wel fijn. Ben allergischer voor termen als "ik ben nu onderweg naar de faculteit". Moet wel bekennen dat ik daar steeds meer aan wen, maar vaak klinkt school een stuk minder geforceerd in bepaalde contexten dan andere beschrijvingen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 17:53

Charlie schreef:Als mensen zeggen dat je zo sterk bent, terwijl je in een situatie zit waarin je gewoon geen andere keus hebt.

Snap dat het lief bedoeld is, maar snap ook dat het de betroffene irriteert.

Wat vind jij stom?

Ik heb precies aan hetzelfde een hekel. Of de 'voor jou loopt er ook echt nog wel iemand rond' bla bla bla... whatever. Zeker omdat ik om dat laatste nou niet bepaald verlegen zat. Ik was niet op zoek, ik hoefde het niet meer perse maar mensen denken blijkbaar dat je niet gelukkig kunt zijn zonder partner.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Melis_je do 28 jun 2012 - 18:00

Ik vind "ik vind je sterk" ook stom en vooral dat het het alleen tegen vrouwen wordt gezegd.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 20:00

Ik vind het stom als mensen in een gesprek 'nogmaals' gebruik en dan iets zeggen wat ze nog niet eerder hebben gezegd.. Hoezo 'nogmaals'? Het valt me met name op bij politici.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  RYW do 28 jun 2012 - 20:02

Zusje schreef:
Charlie schreef:Als mensen zeggen dat je zo sterk bent, terwijl je in een situatie zit waarin je gewoon geen andere keus hebt.

Snap dat het lief bedoeld is, maar snap ook dat het de betroffene irriteert.

Wat vind jij stom?

Ik heb precies aan hetzelfde een hekel. Of de 'voor jou loopt er ook echt nog wel iemand rond' bla bla bla... whatever. Zeker omdat ik om dat laatste nou niet bepaald verlegen zat. Ik was niet op zoek, ik hoefde het niet meer perse maar mensen denken blijkbaar dat je niet gelukkig kunt zijn zonder partner.

Ieuw. 'op ieder potje past een dekseltje'. Braak.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  SoGood do 28 jun 2012 - 20:03

Ik vind dat eigenlijk helemaal niet stom. In bepaalde situaties heb je nou eenmaal geen keuze inderdaad, maar de manier waarop iemand in bepaalde situaties omgaat met een probleem kan m.i. iemand wel behoorlijk sterk maken.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je wat ik stom vind? - Pagina 2 Empty Re: Weet je wat ik stom vind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum