Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rijden met sneeuw

+22
Snoopy
JustMeDaan
Pompoen
Toet
RioolSpook
Jeanette
Happydobby
Liz
ThinkPink
Marin
Blond
vlindertje
Caramba
Esperanza
Tania
SuperGrover
Zininzon
Antibes
Ayla
Angela_1986
Bubbelicious
Atelier Madame
26 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Rijden met sneeuw - Pagina 3 Empty Re: Rijden met sneeuw

Bericht  TukTuk ma 19 dec 2011 - 22:35

Sweety schreef:Ik voel me altijd opgejaagd als ik veel afstand neem van de bestuurder voor me, want de bestuurder achter me gaat dan zo dicht op me rijden. Terwijl ik dan zoiets heb van ga me dan voorbij! Soms kan dat helaas niet vanwege het feit dat ik dan op een 1 richtings-verkeer weg rij. Ik reed 2 jaar geleden in mijn nieuwe wagen en gleed toen op de rotonde uit tegen de kant aan, ik was echt bang dat ik schade had. Auto achter me stond maar te toeteren, heel stom, maar ik raakte een beetje in paniek. heb zelfs een beetje gehuild Embarassed Uiteindelijk kwam ik bij mijn vriendin aan en toen ik hun zag was ik zo blij dat ik er was. Heb er een paar nachten geslapen vanwege het feit dat ik niet durfde te rijden. Vorig jaar heb ik winterbanden gekocht, maar zelfs nu vind ik het nog wel eng/spannend. Ik heb een hekel aan de sneeuw en de gladheid. Van mij mag het beide weg blijven tot het moment dat ik nooit meer hoef te rijden :P

Ja ik herken dat gevoel wel van opgejaagd voelen, heb dat normaal gesproken ook altijd, als het niet glad is trap ik altijd even op mijn rem dan. Maarja met glad weer is dat een beetje gevaarlijk :P
Maar mijn tip als je je opgejaagd voel: kijk gewoon niet in je achteruit kijk spiegel. Gewoon stug naar voren blijven kijken en alleen voor het noodzakelijke in je achteruit kijk spiegel kijken. Ik voelde me ook altijd opgejaagd als ik constant die koplampen zag, met als gevolg dat ik er heel erg door afgeleid werd.
Overigs halen mensen soms ook gewoon over doorgetrokken streep in, schijnbaar hebben ze soms erg veel haast.. Maarja ik weet iig wel dat ik me niet meer laat opjagen, want ik breng alleen mezelf er mee in gevaar.

Wel aso zeg, dat diegene achter je zo begon te toeteren.. Snap sommige mensen echt niet.. Snap ook wel dat je er even slecht van geslapen heb, je schrikt er toch van en zeker als mensen dan nog zo lomp reageren! Had dat tijdje terug ook, ging in mijn eentje naar mijn opa en oma (normaal reed ik met mijn ouders mee, maarja die woonden nu aan andere kant van NL), en vriendlief was ziek, dus ik ging alleen, en wist de weg niet.. Had geen navigatie en moest dus met handgeschreven route beschrijving rijden (had ook geen printer), nouja nam een afslag op de snelweg naar andere snelweg en kwam daar parralel aan de rijden, pas 2km verder kwamen er 3 wegen samen, maar op de weg waar ik uiteindelijk op zou moeten komen, stond file.. en ik reed dus uiteindelijk ook de file in op het punt waar die 3 wegen samen kwamen (was naast me nog een weg) en iemand voor me remde, maar ik had niet door dat hij echt heel fel remde want er was nog ruimte voor hem, dus ik remde rustig, en merkte dat hij al bijna stil stond, dus ik moest ook vol op de rem. En ik bereidde me al voor op een klap, ik kon ook niet uitwijken namelijk, en zag de auto steeds dichterbij komen (we reden denk ik hooguit 50km/u), en echt op een paar cm voordat ik de auto raakte, kwam mijn auto stil te staan, toen ik in mn achteruit kijk spiegel keek moest die persoon achter mij dus wel uitwijken, maar gelukkig was daar een verdrijvingsstrook ofzo, waar je normaal niet op mag rijden. Nou ik heb toen ook even wat traantjes gelaten hoor. Ik had echt verwacht dat ik er op zou knallen, ook al was het lage snelheid, je bent beperkt, ik remde vol, maarja meer kan je dan ook niet doen.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met sneeuw - Pagina 3 Empty Re: Rijden met sneeuw

Bericht  Caramba ma 19 dec 2011 - 23:09

Je weet dat het glad is en dan nog gaan kleven, snap die lui dan niet.
Ik neem dan altijd voldoende afstand van iemand, lijkt me voor mijn voorligger als voor mij wel zo fijn toch? Begin dit jaar was het ook ontzettend glad. Ik gleed alle kanten op met de auto. De auto die achter mij reed nam afstand. Dat heb ik duizendmaal liever dan dat ze deun op mij gaan rijden met gladde wegen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met sneeuw - Pagina 3 Empty Re: Rijden met sneeuw

Bericht  Zininzon di 20 dec 2011 - 8:11

Ik heb vanmorgen even kunnen oefenen, het heeft afgelopen nacht gesneeuwd in Twente en vanmorgen lag er veel smurrie op de weg.
Mijn belangrijkste 'oh ja-moment' vanmorgen was dat je vóór de bocht moet afremmen ipv in de bocht (ging goed hoor!).

Verder gebruiken jullie termen waar ik nog nooit van heb gehoord 'ontkoppelde auto' en 'afremmen op de motor'. Jullie gebruiken ze alsof jullie ze hebben geleerd bij de rijles/theorie?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met sneeuw - Pagina 3 Empty Re: Rijden met sneeuw

Bericht  Toet di 20 dec 2011 - 9:30

Zininzon schreef:Ik heb vanmorgen even kunnen oefenen, het heeft afgelopen nacht gesneeuwd in Twente en vanmorgen lag er veel smurrie op de weg.
Mijn belangrijkste 'oh ja-moment' vanmorgen was dat je vóór de bocht moet afremmen ipv in de bocht (ging goed hoor!).

Verder gebruiken jullie termen waar ik nog nooit van heb gehoord 'ontkoppelde auto' en 'afremmen op de motor'. Jullie gebruiken ze alsof jullie ze hebben geleerd bij de rijles/theorie?

Volgens mij heb ik die niet echt geleerd bij het lessen maar het is toch beide best wel logisch?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met sneeuw - Pagina 3 Empty Re: Rijden met sneeuw

Bericht  Zininzon di 20 dec 2011 - 9:43

Toet schreef:
Zininzon schreef:Ik heb vanmorgen even kunnen oefenen, het heeft afgelopen nacht gesneeuwd in Twente en vanmorgen lag er veel smurrie op de weg.
Mijn belangrijkste 'oh ja-moment' vanmorgen was dat je vóór de bocht moet afremmen ipv in de bocht (ging goed hoor!).

Verder gebruiken jullie termen waar ik nog nooit van heb gehoord 'ontkoppelde auto' en 'afremmen op de motor'. Jullie gebruiken ze alsof jullie ze hebben geleerd bij de rijles/theorie?

Volgens mij heb ik die niet echt geleerd bij het lessen maar het is toch beide best wel logisch?

Nou, ik had er echt nog nooit gehoord. Hier noemen ze dat 'gas loslaten' en 'koppeling intrappen' :P Serieus! Embarassed
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met sneeuw - Pagina 3 Empty Re: Rijden met sneeuw

Bericht  Sweety di 20 dec 2011 - 10:37

@ AngelNyn: ik voel me dan inderdaad ook afgeleid en dan ga ik juist krampachtig rijden. En ik snap heel goed dat je je toen zo voelde hoor! Dat zou ik zelf ook hebben. Gelukkig had je niks. smile

@ Spetterdespat: ik heb dat ook veel liever hoor, dat mensen wat afstand nemen. Ik snap gewoon niet dat je dan als een gek gaat kleven of dat je dan hard gaat rijden.

Een tijdje terug was er zoveel mist. Ik ging toen naar de sauna met een vriendin van me, naar een plek die we beide niet kenden. Tom tom wees ons de weg dus alles ging goed, alleen toen we naar huis gingen was het zo erg mistig. Vond het best spannend en mijn vriendin zat maar stil naast me, auto bestuurders ( die de weg wel goed kenden ) reden vlak achter me of gingen me voorbij. Heb maar tegen mijn vriendin gezegd dat ze beetje over onzin moet praten met me want dan voel ik me niet krampachtig achter het stuur. Gelukkig ging het op de snelweg goed, maar wat was ik blij dat ik weer thuis was.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met sneeuw - Pagina 3 Empty Re: Rijden met sneeuw

Bericht  JustMeDaan di 20 dec 2011 - 11:20

Zininzon schreef:
Toet schreef:
Zininzon schreef:Ik heb vanmorgen even kunnen oefenen, het heeft afgelopen nacht gesneeuwd in Twente en vanmorgen lag er veel smurrie op de weg.
Mijn belangrijkste 'oh ja-moment' vanmorgen was dat je vóór de bocht moet afremmen ipv in de bocht (ging goed hoor!).

Verder gebruiken jullie termen waar ik nog nooit van heb gehoord 'ontkoppelde auto' en 'afremmen op de motor'. Jullie gebruiken ze alsof jullie ze hebben geleerd bij de rijles/theorie?

Volgens mij heb ik die niet echt geleerd bij het lessen maar het is toch beide best wel logisch?

Nou, ik had er echt nog nooit gehoord. Hier noemen ze dat 'gas loslaten' en 'koppeling intrappen' :P Serieus! Embarassed

Komt op hetzelfde neer Wink. Ik hoorde dat met lessen inderdaad, en thuis net zo. Gas loslaten dan remt de auto vanzelf op de motor af, das meer het gevolg. En als je de koppeling intrapt dan ontkoppel je dus, dan rijd je dus met een ontkoppelde auto.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met sneeuw - Pagina 3 Empty Re: Rijden met sneeuw

Bericht  Toet di 20 dec 2011 - 12:28

Zininzon schreef:
Toet schreef:
Zininzon schreef:Ik heb vanmorgen even kunnen oefenen, het heeft afgelopen nacht gesneeuwd in Twente en vanmorgen lag er veel smurrie op de weg.
Mijn belangrijkste 'oh ja-moment' vanmorgen was dat je vóór de bocht moet afremmen ipv in de bocht (ging goed hoor!).

Verder gebruiken jullie termen waar ik nog nooit van heb gehoord 'ontkoppelde auto' en 'afremmen op de motor'. Jullie gebruiken ze alsof jullie ze hebben geleerd bij de rijles/theorie?

Volgens mij heb ik die niet echt geleerd bij het lessen maar het is toch beide best wel logisch?

Nou, ik had er echt nog nooit gehoord. Hier noemen ze dat 'gas loslaten' en 'koppeling intrappen' :P Serieus! Embarassed

Haha ja hier noemen ze het precies het zelfde, maar als je iets verder denkt zijn het toch hele logische termen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met sneeuw - Pagina 3 Empty Re: Rijden met sneeuw

Bericht  sonly wo 21 dec 2011 - 4:27

Maken winterbanden nou eigenlijk echt zoveel verschil dan?? Qua veiligheid (qua duurzaamheid is natuurlijk een ander verhaal, want het is wel iets beter voor je banden/de auto voor zover ik weet..)

Ik heb afgelopen winter gewoon met normale ("zomer") banden in de sneeuw gereden. Ben 1 keer een beetje weggegleden bij een rotonde maar verder niks bijzonders. Met rijles had ik (het jaar ervoor) wel een auto met winterbanden, maar die was ook minstens 10 jaar nieuwe dan m'n eigen auto... Maar is het echt zo heel veel veiliger?

sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met sneeuw - Pagina 3 Empty Re: Rijden met sneeuw

Bericht  Rush wo 21 dec 2011 - 4:39

Ik heb 2 jaar gereden met normale banden in de winter en dit is m`n tweede jaar winterbanden. Ik vind het echt een wereld van verschil.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met sneeuw - Pagina 3 Empty Re: Rijden met sneeuw

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum