Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met iemand mee in de auto rijden..

+20
Siamsa
Magenta
Snoes
Antibes
Twellie
Linda
Rumble
PeperMunt
Fearie
Snack a Jack
Rouxxxe
Rush
Pompoen
June
Arwyn
RYW
Kowalski
girli
silly-one
studiebol
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  studiebol di 6 nov 2012 - 8:08

Zeg jij dan iets van de rijstijl als je er aan irriteert?

Ik zag vandaag bij een collega in de auto, duidelijk 100 weg keurig 80 rijden, op de snelweg niet druk alle ruimte waar je dus 120 mag keurig 100 rijden. Op van die landelijke binnenweggetjes hebben ze langs de weg en dus net voor de berm van die ribbels, maakt een irritant geluid als je er op rijd en het hobbelt... tja ook daar reed ze heerlijk over heen...

Ik zat me dood te irriteren maar ik heb er niks van gezegd hoor dat vind ik niet netjes, het is niet zo dat ze roekeloos reed en ik voor mijn leven vreesde ofzo. Maar zouden jullie er iets van zijn of haar rijstijl zeggen?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  silly-one di 6 nov 2012 - 8:11

Als ik vaker bij zo iemand in de auto zou stappen zal ik er op den duur wel wat van zeggen. Want ook al rijdt ze rustig toch is het wel gevaarlijk. Als het wat drukker zou zijn, dan houdt ze het verkeer op. Iemand die wel met 120 op de snelweg komt aanrijden kan haar snelheid verkeerd inschatten en daardoor een gevaarlijke uitwijk manoeuvre moeten maken.

Als eerste zou ik een vraag stellen of het nu een 80 of 100 weg is. Kijken of ze zo te hint snapt. Werkt dat niet dan zou ik vragen waarom ze zo rustig rijdt.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  Snack a Jack di 6 nov 2012 - 8:11

Zolang iemand niet roekeloos rijd zeg ik er niks van. Alhoewel ik wel op mijn tong zou moeten bijten om niet de opmerking te plaatsen dat ze iets harder mag gaan rijden.
Snack a Jack
Snack a Jack
Prater
Prater

Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  studiebol di 6 nov 2012 - 8:13

Snack a Jack schreef:Zolang iemand niet roekeloos rijd zeg ik er niks van. Alhoewel ik wel op mijn tong zou moeten bijten om niet de opmerking te plaatsen dat ze iets harder mag gaan rijden.

haha dit had ik dus ook, zat ook steeds op de kilometerteller te kijken of ze echt 80 reed... te irritant.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  girli di 6 nov 2012 - 8:13

Ik heb geen rijbewijs dus ik voel mij nooit in staat om er iets van te zeggen. Wel zou ik iets van de snelheid zeggen als het veels te hard gaat.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  Kowalski di 6 nov 2012 - 8:14

Ik zou het gewoon zeggen hoor!

Ik heb een tijd geleden een kettingbotsing meegemaakt op de snelweg (met vervolgens 3x over de kop vliegen en 'geluk hebben dat we nog leven'), dus ben een tijdje best wel bang geweest (vooral als ik bij iemand anders zit). Ik zat laatst ook bij iemand die echt enorm dicht op andere auto's reed en ik kreeg dus iedere keer weer een knoop in m'n maag, ik heb toen gewoon gevraagd of hij misschien wat meer afstand wilde houden.

Laatst ook, zat ik bij mijn trainer in de auto, ging hij niet-handsfree bellen en dan ook nog een heftig (bijna ruzie) gesprek voeren, nou ik kneep 'm af en toe wel hoor! Toen ook maar gevraagd of hij dat niet meer wilde doen Mad
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  RYW di 6 nov 2012 - 8:16

Bij gevaar wel, bij alleen irritatie niet, behalve als me wat gevraagd wordt.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 8:17

Alleen bij mensen die ik heel erg goed ken en waarvan ik weet dat ze het kunnen hebben.

Twee van mijn vrienden vinden het heerlijk om in bochten of op de rotonde aan de handrem te trekken. Heerlijk even alle kanten opslippen en piepend tot stilstand komen. Nou, daar snap ik de lol dus niet van. Allereerst doodeng, ten tweede kan het ook misgaan en ten derde, we zijn toch geen 18 meer?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  Arwyn di 6 nov 2012 - 8:17

Ik zou er niks van zeggen.
Mijn ouders bijvoorbeeld rijden ook 100 op de snelweg. Dit vinden ze gewoon fijner en het is zuiniger. Ze zijn echt niet de enige die 100 rijden hoor. Zolang je maar rechts blijft, kan ik me er niet druk om maken.
Ik vind het wel irritant als iemand met 100 in gaat halen, dan zeg ik er wel eens wat van.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  June di 6 nov 2012 - 8:17

RYW schreef:Bij gevaar wel, bij alleen irritatie niet, behalve als me wat gevraagd wordt.

Dit zou ik ook doen. Bij mijn stiefbroer stap ik alleen in de auto als het echt niet anders kan. Hij rijdt ontzettend lomp, maar hij weet ook wel dat ik er zo over denk, want dat vind ik gewoon onveilig.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  Pompoen di 6 nov 2012 - 8:25

Haha ik flap er dan wel iets uit van: 'je mag hier 100 hoor!' Maar ik zou er verder niet op doorgaan en het hangt ook een beetje van de persoon af. Is het iemand die ik een beetje ken dan zeg ik makkelijker zoiets dan als ik een keer met iemand mee rijd die ik nog nauwelijks ken. Het hangt er ook vanaf hoe vaak het is, maar uiteindelijk moet iemand zo rijden als waar die zich het prettigst bij voelt, tenzij het roekeloos is natuurlijk!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  Rush di 6 nov 2012 - 8:43

Ligt echt aan de persoon of ik er iets van zou zeggen. Maar 100 rijden op de snelweg, tja, het mag gewoon en ik doe het zelf ook wel eens, als ik in de relax-modus ben.

Anyway, toen ik voor de eerste keer bij m`n vriend in de auto zat heb ik mezelf 10 minuten lang op zitten vreten van ergernis en toen eruit geflapt; Je rijdt als een opa!

Gelukkig ging daarna het gas erop. Hij reed extra netjes en rustig speciaal voor zijn nieuwe liefde whaha.

Maar dat ligt dus helemaal aan de persoon. Van die hobbels in de berm zou ik wel wat zeggen hoor! laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  Rouxxxe di 6 nov 2012 - 8:54

Nee, ik zou er niks van zeggen. Zeg er alleen wat van bij mensen die dicht bij me staan zoals mn vriend en mn ouders, maar verder ga ik geen commentaar leveren. Bij autorijden heb ik ook het idee dat veel mensen dat niet goed zullen oppakken.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  Snack a Jack di 6 nov 2012 - 8:59

studiebol schreef:
Snack a Jack schreef:Zolang iemand niet roekeloos rijd zeg ik er niks van. Alhoewel ik wel op mijn tong zou moeten bijten om niet de opmerking te plaatsen dat ze iets harder mag gaan rijden.

haha dit had ik dus ook, zat ook steeds op de kilometerteller te kijken of ze echt 80 reed... te irritant.

Haha, vriendin van mij rijd ook als een bejaarde, ik stel nu elke voor dat ik rij angel angel .
Snack a Jack
Snack a Jack
Prater
Prater

Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  Fearie di 6 nov 2012 - 9:01

Ik zou er ook niet snel wat van zeggen, maar dat hangt ook af van de collega en hoe degene is. Tegen 2 van mijn collega's zou ik het best kunnen zeggen namelijk.

Tegen mijn vriend heb ik geen problemen om het te zeggen, jammer genoeg rijdt ie bijna perfect (en ben ik de asociale bestuurder van ons beide) en kan ik dus bijna niets vinden op commentaar op te geven.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  PeperMunt di 6 nov 2012 - 10:18

Ik zou denk ik wel iets zeggen, maar dan meer zoiets als van ''Ik dacht dat je hier 100 mocht?''.
Dan zie je wel wat de reactie is en of ze er wel of niet wat mee doet.

Maar dan heb je in ieder geval er wat van gezegd en niet op een vervelende manier.
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  Rumble di 6 nov 2012 - 10:20

Ik kan het dan niet laten om iets te zeggen. Ben ik te impulsief voor denk ik.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  Linda di 6 nov 2012 - 10:25

Ja ik wel. Een tijdje geleden zat ik naast een collega. Hij lapte alle regels aan z'n laars. Daar heb ik wel even wat van gezegd. Ik werk notabene bij de p.olitie. En het was echt geen nood situatie.

Tegen m'n man zeg ik het ook. Maar dat is kansloos. Hij vindt dan dat ik zelf maar moet gaan rijden, wat ik dus niet doe...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  Twellie di 6 nov 2012 - 10:33

Als me iets echt op zou vallen aan iemands rijstijl zou ik het er sowieso uitflappen, denk ik. Ik zou het nooit heel belerend brengen, zelfs niet als er een beetje gevaarlijk wordt gereden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  Antibes di 6 nov 2012 - 10:38

RYW schreef:Bij gevaar wel, bij alleen irritatie niet, behalve als me wat gevraagd wordt.

Inderdaad. En de situatie van TO (niet goed op de baan blijven, te zacht rijden) lijkt vooral op onzeker rijgedrag eigenlijk. Daar zou ik niets van zeggen, omdat je het misschien alleen maar erger maakt dan. Gevaarlijk rijgedrag (veel te hard, afsnijden, door rood rijden, gevaarlijk inhalen) daar zeg ik wel wat van. En als ze dan niet anders gaan rijden, stap ik ook uit.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  Snoes di 6 nov 2012 - 10:57

RYW schreef:Bij gevaar wel, bij alleen irritatie niet, behalve als me wat gevraagd wordt.
Eens.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  Magenta di 6 nov 2012 - 11:15

Ik bied dan aan om de volgende keer zelf te rijden. Gelukkig kan mijn vriend goed rijden.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  Siamsa di 6 nov 2012 - 12:22

Ik reed vanmiddag achter een auto die 40 reed waar je 60 mocht (en er reed niemand voor die persoon en het regende ook niet), dus ik zat me kapot te ergeren. Toen we op een weg kwamen waar je 50 mocht (binnen de bebouwde kom) zat ik al te wachten op een snelheid van maximaal 30, maar toen ging ie ineens minstens 60 rijden! Dacht echt huh?!
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  sonly wo 7 nov 2012 - 0:11

Als ik me er onveilig door voel, zeg ik er wel iets van. Anders meestal niet (of het gesprek moet op rijstijlen uit komen)
Zo zit ik liever gewoon niet bij mijn vader in de auto. Hij rijd 100, of liever nog 90 op de snelweg, maar reageert ook niet bijster snel. Voel me niet echt veilig als hij rijd. Dan heb ik er wel commentaar op.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 7:30

Alleen als het een gevaarlijke rijstijl is zeg ik er wat van. Als het een irritatie is zeg ik meestal niks, maar ik kan me dan wel gaan zitten opvreten op de bijrijdersstoel, zeker als het om zacht rijden gaat waar het eigenlijk helemaal niet nodig is..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met iemand mee in de auto rijden.. Empty Re: Met iemand mee in de auto rijden..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum