Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rijden met groot licht?

+22
Jerry
Lady4
Sweety
Suus
Arwyn
Dennenappel
Blond
Zwerver
Antibes
Rush
Cupcake
Minx
Toet
mzcharlotte
Muurvlindertje
Sorella
PiP
Ibbeltje
Linnie1985
NoName88
TukTuk
Lejow
26 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:22

Vanavond heb ik weer even wat km'ers gereden met de auto. Hij staat nu doorgaans stil en dat kan niet echt goed zijn voor een auto. Op de terugweg had ik een kleine auto voor mij, op de autoweg zonder verlichting, die elke keer als de weg vrij was zijn groot licht aanslingerde en 100 km p/u reed, maar op het moment dat er een auto aankwam, netjes het groot licht uitdeed en nog net niet aan de 80 km p/u kwam. Zelfs toen de bestuurder een afslag wilde nemen, dezelfde als ik wilde nemen, stapte de bestuurder prompt op de rem op de autoweg. Kennelijk omdat hij het niet goed kon zien, ondanks zijn groot licht. En dat had nog gevaarlijk kunnen zijn, want het vriest hier, de wegen zijn gestrooid, maar je weet het nooit natuurlijk. smile

Nu ben ik ook geen geweldige bestuurder, maar ik gebruik mijn groot licht eigenlijk nooit. Dat komt omdat ik op mijn 19e, met mijn net nieuwe rijbewijs, zelf naar een discotheek in Duitsland wilde rijden in de avond. Alleen op de autoweg kwam ik niet verder dan 30 km p/u, ik zag helemaal niets in het donker. Embarassed Mijn toenmalige vriend heeft toen niet alleen het stuur overgenomen, maar hij heeft me ook geleerd om continu op één punt op de weg te concentreren. Zodat, mocht een auto passeren of je kunt het om andere redenen niet zien, dat je wel weet dat het nog goed zit. Het heeft geholpen.

Het enige wanneer ik het groot licht wil gebruiken is o.a. met mist, hoosbuien en sneeuwbuien, maar dan is groot licht gelukkig niet handig. Ook dan concentreer ik me weer op één punt op de weg. Al rij ik wel wat langzamer.

Hoe vaak gebruiken jullie het grote licht? En ben je angstig in het donker?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:25

Ik weet niet eens waar mijn groot licht zit...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:27

In de auto van mijn vader moet ik de lichthendel naar me toe trekken geloof ik, Zusje. Bij mijn moeder is het gewoon bij de lichtdraaiknop een stand.

@ Gisele: Het is dat je uiteindelijk zelf heel snel bekend hebt gemaakt wie je bent, maar na deze post had iedereen dat toch al wel geweten denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Lejow zo 15 jan 2012 - 9:27

Nooit eigenlijk, alleen als ik op een heel stuk open weg rij (polderachtige stukken), er niemand anders rijdt en ik niet zo goed zie waar ik heen moet.
Mijn zicht is in het donker iets minder dan overdag, kan dan diepte wat moeilijker inschatten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  TukTuk zo 15 jan 2012 - 9:28

Ik gebruik mijn groot licht alleen als er echt niemand anders op de weg is, en ik de weg echt niet goed kan zien, maar dan is het even snel aan en uit, zodat ik me weer goed kan orienteren.
Helaas is het hendeltje van mijn ruitenwisser / groot licht een beetje irritant aan het doen en springt mijn groot licht soms spontaan aan.. Heel irritant omdat mensen dan denken dat ik zit te seinen, zeker omdat het gebeurd als ik mijn knipperlicht aan doe, en dat is dus tijdens het inhalen op de snelweg bijvoorbeeld..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  NoName88 zo 15 jan 2012 - 9:28

Gisele schreef:Het enige wanneer ik het groot licht wil gebruiken is o.a. met mist, hoosbuien en sneeuwbuien, maar dan is groot licht gelukkig niet handig. Ook dan concentreer ik me weer op één punt op de weg. Al rij ik wel wat langzamer.

Als je dan groot licht gebruikt zie toch juist helemaal niks meer?

Ik gebruik altijd groot licht in het donker, zodra mijn eventuele tegenliggers weg zijn doe ik het weer aan.

Ik ben niet bang in het donker, maar vindt in licht rijden wel een stuk prettiger.... Als het regent in het donker vindt ik helemaal vervelend rijden.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Linnie1985 zo 15 jan 2012 - 9:29

Ik gebruik het hier alleen in de polder, aangezien het daar erg donker kan zijn.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Ibbeltje zo 15 jan 2012 - 9:29

Ik gebruik hem op echt donkere stukken. En zet hem ook op tijd uit als ik al een tegenligger in de verte aan zie komen. Maar als het mistig is en zo niet want dat zie je nog minder met die lamp aan Wink
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:30

Hij reed zonder verlichting?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Ibbeltje zo 15 jan 2012 - 9:31

June schreef:In de auto van mijn vader moet ik de lichthendel naar me toe trekken geloof ik, Zusje. Bij mijn moeder is het gewoon bij de lichtdraaiknop een stand.

@ Gisele: Het is dat je uiteindelijk zelf heel snel bekend hebt gemaakt wie je bent, maar na deze post had iedereen dat toch al wel geweten denk ik.


waarom moet je dat nou zeggen? Laat haar nou...als je dit gaat zeggen gaan mensen er weer over nadenken.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  PiP zo 15 jan 2012 - 9:33

NoName88 schreef:
Gisele schreef:Het enige wanneer ik het groot licht wil gebruiken is o.a. met mist, hoosbuien en sneeuwbuien, maar dan is groot licht gelukkig niet handig. Ook dan concentreer ik me weer op één punt op de weg. Al rij ik wel wat langzamer.

Als je dan groot licht gebruikt zie toch juist helemaal niks meer?

.

Dit wou ik ook zeggen.
Ik gebruik hem best vaak, maar ik woon dan ook in de polder en rij regelmatig lange stukken weg in het donker.

Bij mij is knipperen met grootlicht naar me toe halen en groot licht aan zetten van me af duwen.
Bedenk me nu dat ik mijn man maar eens moet vragen waar het grote licht in onze nieuwe auto(paar dagen) zit!
Wel zo handigRijden met groot licht?  561177

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Sorella zo 15 jan 2012 - 9:34

Ibbeltje schreef:
June schreef:In de auto van mijn vader moet ik de lichthendel naar me toe trekken geloof ik, Zusje. Bij mijn moeder is het gewoon bij de lichtdraaiknop een stand.

@ Gisele: Het is dat je uiteindelijk zelf heel snel bekend hebt gemaakt wie je bent, maar na deze post had iedereen dat toch al wel geweten denk ik.


waarom moet je dat nou zeggen? Laat haar nou...als je dit gaat zeggen gaan mensen er weer over nadenken.

Zoals ik! Gelukkig ben ik er heel slecht in en heb ik echt geen idee Rijden met groot licht?  394967

Zelf gebruik ik mijn groot licht nooit. Heb nooit in een situatie gezeten dat dat nodig was.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:37

Hij reed niet zonder verlichting. Maar op een weg zonder verlichting. Dus een donkere weg. En met mist, hoosbuien en sneeuw is het niet handig om groot licht op te zetten. Omdat je dan helemaal niets meer ziet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:39

Ibbeltje schreef:
June schreef:In de auto van mijn vader moet ik de lichthendel naar me toe trekken geloof ik, Zusje. Bij mijn moeder is het gewoon bij de lichtdraaiknop een stand.

@ Gisele: Het is dat je uiteindelijk zelf heel snel bekend hebt gemaakt wie je bent, maar na deze post had iedereen dat toch al wel geweten denk ik.


waarom moet je dat nou zeggen? Laat haar nou...als je dit gaat zeggen gaan mensen er weer over nadenken.

Rijden met groot licht?  Moraalridder

Sorry hoor, maar dat is toch geen geheim? Ze heeft het zelf bekend gemaakt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Ibbeltje zo 15 jan 2012 - 9:42

Ja dat weet ik June maar dat hoeft toch niet weer omhoog gehaald te worden ook al is het bekend?

Maar goed ben de mroaalridder ja Rijden met groot licht?  394967
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:43

Het viel me heel heel erg op en ik ben niet de grootste trut om allerlei dingen te gaan zeggen die niet bekend zijn, maar dit is gewoon bekend. Als zoiets me dan opvalt, zeg ik dat gewoon. Ik vind niet dat ik iets fout heb gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:44

Kom op June, denk even na.. scratch Je bent slimmer dan dit en je bent nu echt aan het uitlokken.

Ontopic: ik heb het groot licht vrijwel nooit aan. Héél soms, wanneer het erg donker en onoverzichtelijk is, maar dat komt zelden voor. Ik kan me dan ook mateloos irriteren aan mensen die werkelijk óveral het groot licht aan menen te moeten doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Ibbeltje zo 15 jan 2012 - 9:46

prima smile


Overigens ontopic weer even, groot licht is soms echt wel irritant en ik heb het idee dat sommige mensen hem aan laten staan bij het passeren.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:46

Ik zal er nu over ophouden, maar ik zie oprecht het probleem niet (anders zou ik ook wel eerlijk genoeg zijn om het te zeggen), maar misschien heb ik één van de velen discussies gemist waarin gezegd werd dat het vanaf nu weer topgeheim was scratch?

Verder: In het dorp waar ik geboren ben, rijd ik op 60 wegen zonder tegenliggers met groot licht, want daar staan vaak geen lantarenpalen en ik vind het toch jammer als ik in een sloot rijd. Verder eigenlijk nooit echt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  TukTuk zo 15 jan 2012 - 9:47

Ibbeltje schreef:prima Rijden met groot licht?  561177


Overigens ontopic weer even, groot licht is soms echt wel irritant en ik heb het idee dat sommige mensen hem aan laten staan bij het passeren.

Ik heb dat idee ook wel eens.. Maar soms zijn de gewone lampen al enorm fel, dat het lijkt alsof diegene groot licht aan heeft, heel irritant!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Ibbeltje zo 15 jan 2012 - 9:48

AngelNyn schreef:
Ibbeltje schreef:prima Rijden met groot licht?  561177


Overigens ontopic weer even, groot licht is soms echt wel irritant en ik heb het idee dat sommige mensen hem aan laten staan bij het passeren.

Ik heb dat idee ook wel eens.. Maar soms zijn de gewone lampen al enorm fel, dat het lijkt alsof diegene groot licht aan heeft, heel irritant!

Oh ja dat ook idd. Kan goed zijn dat het dan dat ook is idd, maar ik kan daar zo slecht tegen s avonds.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Muurvlindertje zo 15 jan 2012 - 9:48

Ze is 1.615 en in het afvaltopic is ze opeens 1.64, dus 3 cm gegroeid. En ze houdt van roken en cola light.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Muurvlindertje zo 15 jan 2012 - 9:48

Ontopic: rijden met groot licht is verboden en gevaarlijk, je verblindt er mensen mee.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Ibbeltje zo 15 jan 2012 - 9:49

Muurvlindertje schreef:Ze is 1.615 en in het afvaltopic is ze opeens 1.64, dus 3 cm gegroeid. En ze houdt van roken en cola light.

??
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  mzcharlotte zo 15 jan 2012 - 9:49

Ik gebruik mijn groot licht vaak op onverlichte wegen (vooral bij mijn vader in 't Noorden). Zodra er een tegenligger wordt gespot, doe ik 'm direct weer uit.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijden met groot licht?  Empty Re: Rijden met groot licht?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum