Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

130 rijden op 8 snelwegen

+10
Sneeuwvlok
Blond
Lenster
Jeanette
Zora
nisavi
CaptainSpectacular
Gizmo
Polly
Jordana
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 11:58

Leuk bedacht hoor, 130 mogen rijden op snelwegen. Maar waarom zijn dat alleen maar de uithoeken van het land? Dat schiet toch niet op? Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Jordana za 12 feb 2011 - 11:59

Ik ben helemaal blij dat het mag hier. Want eerlijk gezegd die weg die ze hier gepakt hebben dat zijn echt geen 100 wegen.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 11:59

Heb jij toevallig de wegen paraat? Want ik was stiekem heel erg benieuwd. Dat zou betekenen dat ik nog maar slechts 10 km per uur te hard zou rijden vanaf de zomer. :P Als wij als uithoek ook eens meegerekend worden tenminste. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 12:00

Omdat Nederland ws gewoon te vol is en het weinig oplost? Daarbij is het toch ook bewezen dat er minder uitstoot is als men langzamer rijdt? Vandaar toch die 80km zones? Er zal heus een reden achter zitten. Ik neem aan dat er geleerden naar zulke zaken kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Polly za 12 feb 2011 - 12:01

Very Happy

Ik vind het ook leuk hoe in Nederland de snelheidslimiet voor een groot deel te maken heeft met milieuvriendelijkheid. Terwijl ons buurland op veel plaatsen niet eens een snelheidslimiet heeft.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 12:01

Dat snap ik ook wel, maar dit is wel blij maken met een dode mus.

Edit; het was net op het nieuws, heb het niet onthouden. Bij klazinabroek (oid) en bij 3 wegen bij Moerdijk heb ik alleen onthouden.


Laatst aangepast door Isabella op za 12 feb 2011 - 12:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gizmo za 12 feb 2011 - 12:01

Ik ben eigenlijk best blij dat het nog niet op de weg is waar ik altijd rijd, de a44. Daar mag je dus nu wel gewoon 120, maar het is maar 2 baans, en met een hoop korte op- en afritten. Moet er niet aan denken dat het 130 wordt...
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 12:02

Polly schreef: Very Happy

Ik vind het ook leuk hoe in Nederland de snelheidslimiet voor een groot deel te maken heeft met milieuvriendelijkheid. Terwijl ons buurland op veel plaatsen niet eens een snelheidslimiet heeft.

Maar net dat deel waar ze het wel hebben, de snelheidslimieten... Heb je wel eens gezien hoe ze als aasgieren langs de weg staan, de agenten? Very Happy Gewoon dramatisch vermakelijk! Very Happy


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 12:03

Polly schreef: Very Happy

Ik vind het ook leuk hoe in Nederland de snelheidslimiet voor een groot deel te maken heeft met milieuvriendelijkheid. Terwijl ons buurland op veel plaatsen niet eens een snelheidslimiet heeft.

Maar daar is ook veel meer ruimte. Ik kan nooit goed begrijpen waarom mensen NL met Duitsland gaan vergelijken eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 12:03

Ik zou het ook wel willen op de A4, de A9 en een deel van de A44. Begrijp dat het niet overal kan, maar 8 snelwegen in totaal? bounce

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 12:04

Isabella schreef:Dat snap ik ook wel, maar dit is wel blij maken met een dode mus.

Edit; het was net op het nieuws, heb het niet onthouden. Bij klazinabroek (oid) en bij 3 wegen bij Moerdijk heb ik alleen onthouden.

Ik word er verder niet warm of koud van hoor smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Jordana za 12 feb 2011 - 12:05

Wat je wat ik absurd vindt is dat de a2 die vijfbaans is en dat je daar maar 90 mag rijden. En daar staan ze echt vaak te controleren (vandaag weer)
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Polly za 12 feb 2011 - 12:05

Zusje van Bert schreef:
Polly schreef: Very Happy

Ik vind het ook leuk hoe in Nederland de snelheidslimiet voor een groot deel te maken heeft met milieuvriendelijkheid. Terwijl ons buurland op veel plaatsen niet eens een snelheidslimiet heeft.

Maar daar is ook veel meer ruimte. Ik kan nooit goed begrijpen waarom mensen NL met Duitsland gaan vergelijken eigenlijk.

Omdat ik bij beiden een vergelijkbare EU milieu-wetgeving zou verwachten. Ik zeg niet dat geen snelheidslimiet in Nederland een optie is :-)
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 12:05

Ik zag het als eventuele stap dat het op bepaalde plekken beter te doen is op de snelweg, omdat je gewoonweg harder mag ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 12:10

In de Randstad gebeuren nu al genoeg ongelukken, laat staan als er 130 gereden mag worden. Genoeg malloten die dat meteen als vrijbrief zien om de snelheidslimiet nóg even wat harder te overtreden. Je mag dan immers gerust 170-180 rijden voordat je rijbewijs eens wordt afgepakt. Bij wijze van spreken.

130 rijden op de A4 is trouwens sowieso geen optie, bij Zoeterwoude staat het toch altijd stil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 12:13

Mensen die te hard willen rijden doen dat toch wel, hoe hard je ook mag rijden op de weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 12:14

Isabella schreef:Mensen die te hard willen rijden doen dat toch wel, hoe hard je ook mag rijden op de weg.

En dat is een waar woord. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  CaptainSpectacular za 12 feb 2011 - 13:10

Consequente verhoging van 120 naar 130 is goed voor de aansluiting met de rest van de EU (mits België ook even oplet en meedoet).

Vervolgens verlagen naar 80 is op veel plekken weer goed voor de doorstroming, en op andere plekken kun je beter in het asfalt gaan snijden. Waarom? Ik heb geen hard bewijs (behalve een heel simpel voorbeeld uit speltheorie), maar als weggebruikers minder keuze hebben, hebben ze ook minder te klooien.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  nisavi za 12 feb 2011 - 19:43

Polly schreef: Very Happy

Ik vind het ook leuk hoe in Nederland de snelheidslimiet voor een groot deel te maken heeft met milieuvriendelijkheid. Terwijl ons buurland op veel plaatsen niet eens een snelheidslimiet heeft.

op meer dan de helft van het Duitse Autobahnnetwerk geldt wel een maximumsnelheid hoor, vaak 120 of 130 km/uur (afhankelijk van de deelstaat).

Op de wegen zonder snelheidsbeperking kan men bij ongevallen wel makkelijker aansprakelijk gesteld worden door het verhoogde risico.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  nisavi za 12 feb 2011 - 19:47

Maple schreef:In de Randstad gebeuren nu al genoeg ongelukken, laat staan als er 130 gereden mag worden. Genoeg malloten die dat meteen als vrijbrief zien om de snelheidslimiet nóg even wat harder te overtreden. Je mag dan immers gerust 170-180 rijden voordat je rijbewijs eens wordt afgepakt. Bij wijze van spreken.


Mee eens.

Natuurlijk rijden de hardrijders toch wel te hard, maar nu kunnen ze weer 10km per uur harder rijden (tot 180 km per uur) tot ze de grens van 50km per uur overschrijden.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 21:03

Ik denk dat ik overigens geen enkel probleem met de nieuwe max.snelheid zou hebben als hardrijders veel strenger zouden worden aangepakt. Véél hogere boetes, en lever maar bij 20 km te hard rijden je rijbewijs in. Dat je ongemerkt iets te hard rijdt kan gebeuren, maar 20 km te hard rijden doe je niet meer ongemerkt, dat doe je doelbewust. En lever bij meer dan 5 snelheidsovertredingen per jaar ook maar even tijdelijk je rijbewijs in.

Ik weet niet, maar ik ken landen waar men zich braaf aan de verkeersregels houdt, terwijl men ze hier aan hun laars lappen. En dat komt in mijn ogen door het veel te softe beleid.
Ik vind ook niks grappigs of leuks aan te hard rijden. De opmerking van ABE bijv. op pag. 1, daar krijg ik de kriebels van. Niet zo vreemd dat je van de winter liep te jammeren dat je zo langzaam moest rijden en dat het zo glad was. Je kon immers niet meer 140 rijden en moest net als iedereen gewoon veilig rijden. Tsja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:13

Ik ben het met je eens Maple. En dan ook nog zo brengen alsof je onwijs grappig en stoer bent dat je 20 km te hard rijdt. Sorry ik vind je gewoon dom, egoistisch en gevaarlijk. Een limiet is niet voor niets gesteld. Je bent op de weg verantwoordelijk voor je eigen maar ook voor andermans veiligheid dat je hiermee gewoon in gevaar brengt. Wie ben jij dat je vind dat je 20km harder mag dan toegestaan? Asociaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:15

ABE schreef:Heb jij toevallig de wegen paraat? Want ik was stiekem heel erg benieuwd. Dat zou betekenen dat ik nog maar slechts 10 km per uur te hard zou rijden vanaf de zomer. :P Als wij als uithoek ook eens meegerekend worden tenminste. :P

Neen, alleen tussen Heerenveen en Steenwijk... laughcry Daar komt nooit een kip :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Zora za 12 feb 2011 - 22:19

Isabella schreef:Leuk bedacht hoor, 130 mogen rijden op snelwegen. Maar waarom zijn dat alleen maar de uithoeken van het land? Dat schiet toch niet op? Evil or Very Mad

Uithoeken? Je bedoelt alles behalve de Randstad? :p Je mag nu 130 rijden op de afsluitdijk bijvoorbeeld en op een groot deel van Groningen naar de Randstad bijvoorbeeld. Dat wordt binnenkort allemaal uitgebreid.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:27

Waarom is die ophoging ook niet tussen Heerenveen en Leeuwarden?? Zou fijner zijn als het dus vanaf Steenwijk naar Leeuwarden was:P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum