Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..

4 plaatsers

Ga naar beneden

mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering.. Empty mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 23:09

Hebben jullie ook het probleem dat je in December dus dubbel betaalt?

De izz is gewoon van mijn salaris af gehouden deze maand bij mijn December salaris maar ondertussen hebben ze ook al de premie van menzis eraf gehouden.

Ik zal dus bij mijn nu zorgverzekering achteraf betalen en bij mijn nieuwe vooraf.

Maar dat is wel erg veel geld voor 2 man dubbel betalen in December zucht..

Hoe is dit bij jullie?

groetjes Pleister.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering.. Empty Re: mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..

Bericht  Caroow wo 29 dec 2010 - 23:13

Kan je nergens het moment van betalen aanpassen? Dat kon bij Agis wel.
Ik ben overgestapt naar FBTO, dat gaat van de rekening van mijn vriend, dus hoe en wat weet ik niet, ik maak gewoon elke maand geld naar hem over.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering.. Empty Re: mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 23:13

pleister+ schreef:Hebben jullie ook het probleem dat je in December dus dubbel betaalt?

De izz is gewoon van mijn salaris af gehouden deze maand bij mijn December salaris maar ondertussen hebben ze ook al de premie van menzis eraf gehouden.

Ik zal dus bij mijn nu zorgverzekering achteraf betalen en bij mijn nieuwe vooraf.

Maar dat is wel erg veel geld voor 2 man dubbel betalen in December zucht..

Hoe is dit bij jullie?

groetjes Pleister.

Ik ben niet overgestapt, maar de premie van menzis die er nu af is is die van januari. Dan klopt het toch gewoon?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering.. Empty Re: mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..

Bericht  BJA wo 29 dec 2010 - 23:17

Ik heb dat niet. Mijn premie voor deze maand werd ook in december afgeschreven.
Januari wordt dus meteen door de nieuwe zorgverzekeraar afgeschreven.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering.. Empty Re: mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..

Bericht  Winegum wo 29 dec 2010 - 23:49

Ik zie net dat er bij mij premie is afhouden van de menzis, voor de maand januari. Alleen ben ik ook overgestapt onlangs. Een opzeggingsbrief van de menzis heb ik ook gewoon gehad. Beetje vreemd! Neem aan dat mijn nieuwe zorgverzekering ook geld van mijn rekening af gaat halen... Zucht.. Mag ik daar weer achteraan gaan bellen!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering.. Empty Re: mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 23:54

ben over gestapt naar menzis maar vind het echt niks nu al door verschillende best veel redenen.

Ja het klopt maar ik bedoel eigenlijk te zeggen.

Heb eind december gewoon de huidige zorgverzekering betaalt wat goed is in de maand zelf maar menzis heeft ook al voor januari eraf gehaald. Dus dan betaal ik nu als het ware even dubbel ook al klopt het. Had verwacht dat ik menzis pas op het einde van januari hoefde te betalen net zoals met mijn zorgverzekering nu. Dus dan is het flink balen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering.. Empty Re: mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 23:54

wat vervelend winegum pfff.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering.. Empty Re: mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..

Bericht  Winegum do 30 dec 2010 - 0:01

Per wanneer heb je je zorgverzekering af laten lopen dan, pleister? Daar ligt het aan he! Bij mij was dat per 1 januari, dus dan moet je bij je nieuwe verzekering gewoon voor de nieuwe maand betalen. Ik heb menzis net gebeld, maar ze zouden het bedrag terug storten. Net mijn vriend erover gebeld, want ik heb weinig zin om daarop te wachten, dan kan ik geld van mijn spaarrekening halen voor mijn nieuwe zorgverzekering, beetje jammer.. Maar je kunt dus je automatische incasso terughalen. Dat heb ik net gedaan, morgen zal het op mijn rekening staan! Dus dat is mooi smile

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering.. Empty Re: mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 0:05

Ik heb hem per 31 december opgezegd dat heeft menzis gedaan.

En de nieuwe gaat per 1-1-2011 in.

Alleen zie nu net in mijn menzis dat de nieuwe ineens ingaat op 30-12-2010 dus menzis heeft al lekker hun geld eraf gehaald.

Het klopt dan wel gewoon.

Betaal dan denk ik bij menzis een maand vooruit en bij mijn 'nu' zorgverzekering in de maand zelf van mijn salaris af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering.. Empty Re: mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..

Bericht  Winegum do 30 dec 2010 - 0:11

Als het goed is zie je bij menzis staan:Menzis
INCL PREMIE 01-01-2011 - 31-01-2
011

Althans, dat heb ik wel Wink Dus dat is voor de hele maand januari. Menzis haalt het altijd rond de 30e de premie van je rekening af, dan weet je dat.

Ik zou het even nakijken, wat er van je salaris af is gehaald, want volgens mij betaal je altijd vooruit.. Per wanneer heb je je zorgverzekering opgezegd? Zeer waarschijnlijk heeft het, net als bij mij de boel gekruist!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering.. Empty Re: mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 0:18

dan ga ik nu even bellen naar het izz om te vragen of je vooruit betaalt of in de maand zelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering.. Empty Re: mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 0:21

bij menzis staat ingangsdatum 30-12-2010

en daaronder staat dan: ingang betalingstermijn 1-1-2011

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering.. Empty Re: mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 0:26

Kreeg een onvriendelijke miep aan de lijn zeg jeetje :P moest er gewoon mee lachen in mezelf haha..

Nou ja bij izz betaal ik dus 1 maand verder dus ik krijg wat ik heb betaalt terug Very Happy Very Happy betaal dus niet in de maand zelf. Alleen wanneer dat kon ze me niet vertellen helaas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering.. Empty Re: mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 1:33

Goed, dit topic. Ik ben namelijk van Univé naar CZ gegaan. De bevestigingsbrief beeindiging verzekering heeft de dagtekening van 25/12 en toch incasseren ze netjes op 29/12. Ik heb geprobeerd om met Univé in contact te komen, maar de wachttijd is meer dan 15 minuten. Dus ik denk dat ik het maar gewoon terugboek? Ze hebben immers geen recht op het geld....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering.. Empty Re: mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..

Bericht  Fairlight do 30 dec 2010 - 1:54

Ik heb het ook direct even nagekeken, agz ik ook naar Menzis ben gegaan. Bij mij is het ook afgeschreven, voor de periode 01-01 tot 31-01. En ik heb deze maand niks aan de oude zorgverzekering betaalt, dus dan klopt het wel. Gelukkig 👅
Fairlight
Fairlight
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 70
Punten : 87
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering.. Empty Re: mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 1:59

Isa schreef:Goed, dit topic. Ik ben namelijk van Univé naar CZ gegaan. De bevestigingsbrief beeindiging verzekering heeft de dagtekening van 25/12 en toch incasseren ze netjes op 29/12. Ik heb geprobeerd om met Univé in contact te komen, maar de wachttijd is meer dan 15 minuten. Dus ik denk dat ik het maar gewoon terugboek? Ze hebben immers geen recht op het geld....
Lijkt me heel verstandig. Ik heb voor U.VIT gewerkt (waar unive ook onder valt) en als ze geld terug moeten geven, zijn ze vaak niet zo snel.

Trouwens een goede keuze om naar CZ over te stappen! Ik ben daar heel tevreden over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering.. Empty Re: mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum