Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overstappen naar andere energieaanbieder

+2
Shisha
JD
6 plaatsers

Ga naar beneden

Overstappen naar andere energieaanbieder Empty Overstappen naar andere energieaanbieder

Bericht  JD zo 14 okt 2012 - 4:25

Wij zitten nu bij Eneco, en hadden daar een contract van 3 jaar. Nu kunnen we dus eindelijk overstappen, alleen...vind ik het zo moeilijk! Ik heb geen idee waar ik op moet letten.

Bij welke energie aanbieder zitten jullie? Zijn jullie tevreden?

Ik vind het een lastige keuze...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar andere energieaanbieder Empty Re: Overstappen naar andere energieaanbieder

Bericht  Shisha zo 14 okt 2012 - 4:39

Ons contract loopt ook bijna af (energiedirect) en wij hadden het vast staan voor 2 jaar dus wij zijn nu ook aan het kijken om over te stappen maar vind het ook erg moelijk.
En op die vergelijkingssite's komen er vaak ook wisselende dingen uit.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar andere energieaanbieder Empty Re: Overstappen naar andere energieaanbieder

Bericht  TukTuk zo 14 okt 2012 - 4:42

Wij zitten bij Greenchoice, veel goede verhalen over gehoord en was voor ons het goedkoopste.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar andere energieaanbieder Empty Re: Overstappen naar andere energieaanbieder

Bericht  Barbabella zo 14 okt 2012 - 5:11

Ik werk bij een energiebedrijf dus kan evt helpen als je iets niet weet. Het is lastig er is veel keus en best een werk om het goed te vergelijken. Niet blind afgaan op top 10 lijstjes van vergelijkingssites daar klopt vaak niks van !
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar andere energieaanbieder Empty Re: Overstappen naar andere energieaanbieder

Bericht  Atelier Madame zo 14 okt 2012 - 5:25

Barbabella schreef:Ik werk bij een energiebedrijf dus kan evt helpen als je iets niet weet. Het is lastig er is veel keus en best een werk om het goed te vergelijken. Niet blind afgaan op top 10 lijstjes van vergelijkingssites daar klopt vaak niks van !

Oh ik heb wel een vraagje, in het geval van een laag gebruik, wat is dan het voordeligste laag vastrecht of juist lage tarieven? En is heg op dit moment voordeliger om vast te zetten voor een periode of juist een flexibel contract te doen?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar andere energieaanbieder Empty Re: Overstappen naar andere energieaanbieder

Bericht  JD zo 14 okt 2012 - 9:21

Atelier Madame schreef:
Barbabella schreef:Ik werk bij een energiebedrijf dus kan evt helpen als je iets niet weet. Het is lastig er is veel keus en best een werk om het goed te vergelijken. Niet blind afgaan op top 10 lijstjes van vergelijkingssites daar klopt vaak niks van !

Oh ik heb wel een vraagje, in het geval van een laag gebruik, wat is dan het voordeligste laag vastrecht of juist lage tarieven? En is heg op dit moment voordeliger om vast te zetten voor een periode of juist een flexibel contract te doen?

dit zijn ook precies mijn vragen smile
Wij zitten nu bij Eneco, maar ik weet zeker dat het goedkoper kan. Vertrouw eneco sowieso niet zo....wij hebben ons maandbedrag een stuk hoger gedaan dan geschat, maar moeten toch jaarlijks terug betalen...
Volgens kieskeurig.nl komt energiedirect er als goedkoopste en beste uit, maar of dat ook echt zo is?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar andere energieaanbieder Empty Re: Overstappen naar andere energieaanbieder

Bericht  Barbabella zo 14 okt 2012 - 9:42

Bij een laag verbruik kun je vaak beter een laag vastrecht hebben maar je kan ook een tussenweg zoeken, gemiddeld tarief en gemiddeld vastrecht. Een hoog vastrecht is niet altijd erg vaak zijn de tarieven erg gunstig. Lastig te zeggen dus. Je kan het beste je jaarverbruik erbij pakken en gaan rekenen per leverancier.
Vastzetten voor 1 a 2 jaar is nu het gunstigst. Variabel is nu niet goedkoop en gaat ook nog duurder worden.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar andere energieaanbieder Empty Re: Overstappen naar andere energieaanbieder

Bericht  luenca ma 15 okt 2012 - 23:23

JaneDoe schreef:
Atelier Madame schreef:
Barbabella schreef:Ik werk bij een energiebedrijf dus kan evt helpen als je iets niet weet. Het is lastig er is veel keus en best een werk om het goed te vergelijken. Niet blind afgaan op top 10 lijstjes van vergelijkingssites daar klopt vaak niks van !

Oh ik heb wel een vraagje, in het geval van een laag gebruik, wat is dan het voordeligste laag vastrecht of juist lage tarieven? En is heg op dit moment voordeliger om vast te zetten voor een periode of juist een flexibel contract te doen?

dit zijn ook precies mijn vragen Overstappen naar andere energieaanbieder 561177
Wij zitten nu bij Eneco, maar ik weet zeker dat het goedkoper kan. Vertrouw eneco sowieso niet zo....wij hebben ons maandbedrag een stuk hoger gedaan dan geschat, maar moeten toch jaarlijks terug betalen...
Volgens kieskeurig.nl komt energiedirect er als goedkoopste en beste uit, maar of dat ook echt zo is?



ja dat kwam er bij mij ook uit, energie direct! ik ben ook op zoek naar een goedkope energie maatschappij. zou ook niet weten welke, het is mijn eerste keer dat ik dat zelf moet aanvragen omdat ik altijd op kamers e.d heb gewoond. En weet iemand hoelang je aanvraag gaat duren? En hoe dat in zn werk gaat?

Ik ga hoogstwaarschijnlijk per 1 december verhuizen maar het kan ook later worden, ze zijn nog bezig met de bouw. wel ver klaar. Dus ik weet ook nog niet precies wanneer ik het aan kan vragen..

Ik weet van mezelf dat ik zuinig ben met alles dus ik ga dan ook op mijn energie verbruik letten en wil voor sowieso 1 jaar een contract en dan t liefst een laag maandtarief.

De meeste mensen die ik ken hebben gewoon essent...
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar andere energieaanbieder Empty Re: Overstappen naar andere energieaanbieder

Bericht  Shisha ma 15 okt 2012 - 23:26

Ik zit nu trouwens bij energiedirect en het bevalt prima. Alles gaat eigenlijk via internet. Ik had het voor 2 jaar vast staan en dan loopt nu dus bijna af dus ik ben nu aan het kijken of ik een leuke aanbieding tegen kom en het weer ergens vast kan laten zetten.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar andere energieaanbieder Empty Re: Overstappen naar andere energieaanbieder

Bericht  luenca ma 15 okt 2012 - 23:28

hoe word dat dan gedaan met alles aansluiten?
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar andere energieaanbieder Empty Re: Overstappen naar andere energieaanbieder

Bericht  Shisha ma 15 okt 2012 - 23:33

Ik moest doorgeven wat toen de meterstanden waren en vanaf wanneer het in moest gaan. Volgens mij kwamen hun met een berekening van wat hun verwachte dat we zouden gaan verbruiken. Dit bedrag heb ik online zelf nog wat verhoogd voor de zekerheid (plus dat het altijd wel lekker is om geld terug te krijgen) en dat was het volgens mij wel.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar andere energieaanbieder Empty Re: Overstappen naar andere energieaanbieder

Bericht  Barbabella di 16 okt 2012 - 7:57

Overstappen stelt weinig voor. Je geeft je meterstand door en dan wordt er gekeken naar wat je het jaar ervoor hebt verbruikt, en op basis daarvan maken ze een voorschot bedrag. Maar dat is zelf ook ongeveer te berekenen op welk bedrag je uit moet gaan komen.

Dat de meeste mensen in je omngeving essent hebben komt waarschijnlijk omdat dat "vroeger" ( voor 2005 ) de enige leverancier was in die regio. Veel mensen zien dat als DE leverancier en zien geen reden om weg te gaan, terwijl essent echt niet heel goedkoop is en veel mensen dit jaar kunnen gaan bijbetalen bij essent.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar andere energieaanbieder Empty Re: Overstappen naar andere energieaanbieder

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum