Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

+18
GeKKiE
Sterre
JustMeDaan
Caroow
SuperGrover
nijntje4
JD
Shadowfax
Makamba
knets
Beachgirl
nisavi
Flinder
Alias
Phileine
Feline
Jeanette
Winegum
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Winegum di 21 dec 2010 - 6:47

Ik ben vandaag overgestapt van zorgverzekeraar. Ik had eerst Menzis, maar ga vanaf 1 januari over naar Ohra. Dit scheelt me ongeveer 11 euro per maand, dat vond ik nogal de moeite.

Alleen hoop ik dat het allemaal goed gaat, met het oversluiten en de oude zorgverzekering afmelden. Mijn nieuwe zorgverzekering gaat dit regelen, maar is het niet handig om Menzis, in mijn geval, binnenkort even te bellen of dit wel goed is doorgekomen? Anders zit ik dadelijk met dubbele kosten, dat vind ik nogal zonde.

Zijn hier meer mensen overgestapt? En zo ja, waarom?

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Jeanette di 21 dec 2010 - 6:48

Nee, ik ben niet overgestapt en blijf gewoon lekker bij de VGZ.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Feline di 21 dec 2010 - 6:51

Nee, heb één van de duurdere verzekeringen omdat ik vrij veel medische zorg nodig heb dus ik blijf veilig bij mijn huidige verzekeraar..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Winegum di 21 dec 2010 - 6:52

Ik maak eigenlijk nooit gebruik van de zorg (muv de tandarts), dus ik heb niet echt een groot pakket genomen. Maar kan me voorstellen dat wanneer je wel veel gebruikt en tevreden bent, je lekker blijft zitten!

Ps. Heet je zelf ook Feline? Ik vind het een hele mooie naam!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Feline di 21 dec 2010 - 6:59

Winegum schreef:Ik maak eigenlijk nooit gebruik van de zorg (muv de tandarts), dus ik heb niet echt een groot pakket genomen. Maar kan me voorstellen dat wanneer je wel veel gebruikt en tevreden bent, je lekker blijft zitten!

Ps. Heet je zelf ook Feline? Ik vind het een hele mooie naam!

Nee, ik heet niet Feline maar 't betekent volgens mij 'geluksbrenger' .. en nou maar hopen dat 't helpt voor jullie Wink
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Phileine di 21 dec 2010 - 7:01

Ik ben niet overgestapt, maar vriendin wel en het is zo dat, wanneer er dubbele kosten in rekening worden gebracht, ze verplicht zijn om dit terug te storten.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 7:06

Ik heb alleen een duurdere verzekering genomen: tand extra.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Alias di 21 dec 2010 - 7:39

Ja ik ben overgestapt naar Ohra (was dit jaar bij CZ), afgesloten via independer. Ik heb een basisverzekering en een aanvullende verzekering (met wat meer vergoedingen als bij CZ) en ik ben ongeveer 5 euro goedkoper uit dan wanneer ik bij CZ zou blijven.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Flinder di 21 dec 2010 - 7:54

Ik had nog een dure verzekering bij mijn moeder omdat nog steeds op haar polis stond. Sinds januari ga ik over naar Anderzorg. Ik heb een extra pakket en een tand pakket.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  nisavi di 21 dec 2010 - 8:19

Ik heb de aanvraagformulieren voor een zorgverzekering opgestuurd naar een andere zorgverzekeraar. Wacht nu op bericht of we ook voor alles gewenste verzekeringen (aanvullend en tand) worden geaccepteerd.

Ik zat (zit officieel nog) bij Menzis.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 8:23

Ik ben zojuist overgestapt van Univé Zorg naar CZ Collectief. Het scheelt me niets, moet zelfs maandelijks bijbetalen (15 euro) Maar ik heb deze overstap gemaakt, omdat Univé, in mijn ogen, geen goede zorgverzekering heeft. Daarnaast komt stoppen met roken vanaf 01-01-2011 in het basispakket en daarin mogen zorgverzekeraars zelf kiezen. Bij CZ krijg ik echter de mogelijkheid om Champix te gebruiken en deze is bewezen effectief dat ik me er nu eindelijk aan probeer te wagen.

Daarnaast krijg ik naast 9% korting op de basisverzekering, 12% korting op de aanvullende verzekeringen en € 30,00 bruto van mijn werkgever om bovenstaand te bekostigen. Ik vond het dus zeer de moeite waard voor een top verzekering. Ook al kun je niet echt meer spreken van TOP anno nu. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Beachgirl di 21 dec 2010 - 9:20

Ja ik ben overgestapt van ONVZ naar ZOrg en zekerheid.

Omdat ik ONVZ veel te duur vond (120 per maand, met slechte polis). Betaal straks bij Zorg en zekerheid 108 euro, en krijg veel meer vergoed waaronder tandarts en dergelijke.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 9:28

Ik heb nu CZ+aanvullend jongeren en blijf daar nog bij. Voornamelijk vanwege de verzekeringen jongeren, inentingen(en die heb ik best veel laatste tijd) worden allemaal vergoed. Ook tandarts wordt bijna alles vergoed. Betaal nu in totaal 90 euro, met hoogste eigen risico. Ik snap sowieso dat eigen risico niet goed, erg veel wordt gewoon vergoed, en als je een keer wat hebt, tja dan ben je 600 euro lichter maar als je ziet wat je elke maand uitspaart, heb je dat na een jaar er ook weer uit

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  knets di 21 dec 2010 - 9:46

Wij zijn niet van zorgverzekeraar overgestapt maar wel een duurdere polis..
Eerst zorg&zekerheid standaard en nu naar zorg&zekerheid gezzin..
Die verzekering is veel duurder maar de medicijnen van m'n zoon worden niet vergoed en wel met die gezzin verzekering.. Ook krijgt hij nu sport vergoeding en z'n zwem oordoppen vergoed enz... Ik krijg wel 10% korting op de polis van mijn sportschool dus dat scheelt al heel veel...
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  nisavi di 21 dec 2010 - 9:55

Yasmin schreef:Ik heb nu CZ+aanvullend jongeren en blijf daar nog bij. Voornamelijk vanwege de verzekeringen jongeren, inentingen(en die heb ik best veel laatste tijd) worden allemaal vergoed. Ook tandarts wordt bijna alles vergoed. Betaal nu in totaal 90 euro, met hoogste eigen risico. Ik snap sowieso dat eigen risico niet goed, erg veel wordt gewoon vergoed, en als je een keer wat hebt, tja dan ben je 600 euro lichter maar als je ziet wat je elke maand uitspaart, heb je dat na een jaar er ook weer uit

Hoeveel korting krijg jij per maand met het hoogste vrijwillige eigen risico?

Ik had eens gekeken hoeveel het scheelt, maar toen was het max. vrijwillige eigen risico € 1.000 dacht ik. Maar ik heb geen zin na een ongeluk o.i.d. nog een rekening van € 1.000 (of een paar honderd euro te krijgen). Zeker niet voor dat kleine verschil per maand, dat geef ik dan toch onbewust weer uit.

Ik heb een tijd voor een zorgverzekeraar gewerkt en weet nog wel hoe vaak mensen boos waren dat ze opeens een hoge rekening kregen van de zorgverzekeraar inzake hun vrijwillig eigen risico. Dat snapte ik dan weer niet, neem dan geen (hoog) vrijwillig eigen risico.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Makamba di 21 dec 2010 - 9:59

Ik ben overgestapt van CZ naar Menzis i.v.m. kosten voor orthodontie. Menzis zou CZ op de hoogte stellen, maar ik ga van de week zelf ook nog even langs om te zeggen dat ik de verzekering bij hun wil stopzetten.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 10:00

Ik heb nu Takecarenow (Agis) en ga samen met vriend overstappen naar Anderzorg. Meer voor minder geld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 10:19

Ik geloof in totaal(basisverzekering en aanvullend jongeren) iets van 15 euro per maand korting.
Ik heb echt bewust gekozen voor zo'n hoog eigen risico en ik weet ook, als er iets gebeurt, dan kan er een hoge rekening aankomen, en dan idd niet zeuren Wink. Ik vind trouwens het verschil tussen laagste eigen risico en hoogste eigen risico wel heel erg hoog:S

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 10:29

Winegum schreef:Ik ben vandaag overgestapt van zorgverzekeraar. Ik had eerst Menzis, maar ga vanaf 1 januari over naar Ohra. Dit scheelt me ongeveer 11 euro per maand, dat vond ik nogal de moeite.

Alleen hoop ik dat het allemaal goed gaat, met het oversluiten en de oude zorgverzekering afmelden. Mijn nieuwe zorgverzekering gaat dit regelen, maar is het niet handig om Menzis, in mijn geval, binnenkort even te bellen of dit wel goed is doorgekomen? Anders zit ik dadelijk met dubbele kosten, dat vind ik nogal zonde.

Zijn hier meer mensen overgestapt? En zo ja, waarom?

Zelf opzeggen, altijd doen hoor want het blijft uiteindelijk jouw verantwoordelijkheid. Ik heb ooit bij een (toen nog) ziekenfonds gewerkt en je wilt niet weten hoeveel het nog fout gaat. Dan stuurt de nieuwe het te laat naar de oude en kun jij alsnog niet overstappen, zit met verkeerde afschrijvingen en uiteindelijk een hoop ellende. Je nieuwe wordt dan weer opgeheven en je moet dan vaak bij je oude blijven. Gewoon zelf dus even bellen, mailen of een briefje sturen. Weet niet hoe je het door mag geven, check de website even.

Zelf stap ik niet over. Ik zit goed bij Interpolis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Shadowfax di 21 dec 2010 - 10:42

.


Laatst aangepast door Shadowfax op ma 2 sep 2013 - 1:26; in totaal 1 keer bewerkt
Shadowfax
Shadowfax
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 132
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  JD di 21 dec 2010 - 13:41

nou ik zit tw twijfelen of ik over ga stappen of niet...
heb ook op independer gekeken.... zit nu bij zilveren kruis, en als ik overstap naar OHRA betaal ik een tientje minder...alleen heb ik dan 250 euro tandartsvergoeding ipv 450.... maar daarintegen heb ik bij zilveren kruis 0% vergoeding voor mijn lenzen/bril....en bij OHRA 100 euro per jaar voor lenzen en 100 euro per jaar voor een bril......

vind alleen die tandartsverzekering een risicootje omdat ik een niet al te best gebitr heb......
dus ik twijfel nog een klein beetje....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 20:33

*Marietje* schreef:nou ik zit tw twijfelen of ik over ga stappen of niet...
heb ook op independer gekeken.... zit nu bij zilveren kruis, en als ik overstap naar OHRA betaal ik een tientje minder...alleen heb ik dan 250 euro tandartsvergoeding ipv 450.... maar daarintegen heb ik bij zilveren kruis 0% vergoeding voor mijn lenzen/bril....en bij OHRA 100 euro per jaar voor lenzen en 100 euro per jaar voor een bril......

vind alleen die tandartsverzekering een risicootje omdat ik een niet al te best gebitr heb......
dus ik twijfel nog een klein beetje....

Wat betaal je bij ZK als je een minderen tandartsverzekering neemt en wat betaal je bij Ohra als je een verzekering voor je tandartskosten hoger neemt? Daarbij krijg je bij ZK wel een vergoeding voor je lenzen maar dat is 1 keer per 3 jaar. Daarnaast kun je nog gebruik maken van een kortingsregeling bij Pearle, Eye Wish of Specsavers met je zorgpas. Maar ik weet natuurlijk niet of dat een beetje een lekkere korting is Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  nijntje4 wo 22 dec 2010 - 5:22

Ik ben overgestapt van Zilveren kruis naar Menzis, via Menzis stop laten zetten en ik heb van beiden nu een bevestiging dus dan zal het wel goed komen Very Happy
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  SuperGrover wo 22 dec 2010 - 5:28

Ik blijf bij Anderzorg. Al twijfel ik nog steeds een klein beetje of ik niet toch een tandverzekering moet nemen (heb nu alleen basis).
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 7:13

Ik ga bij mijn vriend op de verzekering.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering? Empty Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum