Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer overstappen naar een juniorbedje?

+8
Floor
kwak
Thunder
silly-one
Aagje!
Manderijn
Catwoman79
blondje1313
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer overstappen naar een juniorbedje? Empty Wanneer overstappen naar een juniorbedje?

Bericht  blondje1313 ma 25 maa 2013 - 21:06

Wij hebben een groter ledikantje gekocht voor L, maar dit kan ook omgebouwd worden tot juniorbedje. Nu twijfelen we of we het niet net zo goed meteen als juniorbedje neer kunnen zetten. Zijn er meer moeders die hun kinderen al met 1,5 in een juniorbedje gelegd hebben en hoe is dat bevallen?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer overstappen naar een juniorbedje? Empty Re: Wanneer overstappen naar een juniorbedje?

Bericht  Catwoman79 ma 25 maa 2013 - 21:13

R. was ergens tussen 1,5 en 2. Hij klom uit zijn ledikant dus hij moest wel over naar een gewoon bed.
Juniorbed hebben wij hier nooit gehad. Hier ging het gelijk goed.
Wij hebben wel in eerste instantie een klemhekje tussen de deurpost gedaan zodat hij niet naar de trap kon.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer overstappen naar een juniorbedje? Empty Re: Wanneer overstappen naar een juniorbedje?

Bericht  Manderijn ma 25 maa 2013 - 21:28

onze dochter is 'pas' met ruim 3 jaar over gegaan naar een groot bed. Voor een kindje van anderhalf zou ik lekker nog voor een ledikant kiezen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer overstappen naar een juniorbedje? Empty Re: Wanneer overstappen naar een juniorbedje?

Bericht  Aagje! ma 25 maa 2013 - 21:31

Mijn dochter is met 2 jaar en 3 maanden naar een een persoonsbed gegaan
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer overstappen naar een juniorbedje? Empty Re: Wanneer overstappen naar een juniorbedje?

Bericht  silly-one ma 25 maa 2013 - 21:33

Mijn oudste neefje is met 1,5 jaar een kinderbed gegaan, want in de loop der jaren groter gemaakt kan worden. Dat was ook het moment dat zijn broertje werd geboren, me zus vond het onzin om voor een paar maanden een tweede ledikant te kopen.
De middelste ligt ook al vanaf 2 jaar in een kinderbedje.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer overstappen naar een juniorbedje? Empty Re: Wanneer overstappen naar een juniorbedje?

Bericht  Thunder ma 25 maa 2013 - 21:36

Ze gingen beide rond de 3 jaar over naar een "gewoon" bed.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer overstappen naar een juniorbedje? Empty Re: Wanneer overstappen naar een juniorbedje?

Bericht  kwak ma 25 maa 2013 - 21:51

D was 1,5 toen ze overging maar een meegroei bedje.
Ging super goed, als of ze er altijd al had ingeslapen!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer overstappen naar een juniorbedje? Empty Re: Wanneer overstappen naar een juniorbedje?

Bericht  Floor ma 25 maa 2013 - 21:57

onze zoon doet steeds meer pogingen te klimmen en hij kan ook zijn slaapzak openritsen. Dus wij zijn aan het kijken voor een juniorbedje.
Zelf lag ik vroeger met 1.5 in een groot bed (toen waren er nog geen bedhekjes dus mijn moeder vertelde dat ze de strijkplank voor het bed hadden gemaakt Very Happy )
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer overstappen naar een juniorbedje? Empty Re: Wanneer overstappen naar een juniorbedje?

Bericht  Gast ma 25 maa 2013 - 22:44

Amé ligt nog steeds lekker in haar ledikant. Die laat ik ook zo lang mogelijk liggen, want anders is het feest boven ben ik bang smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer overstappen naar een juniorbedje? Empty Re: Wanneer overstappen naar een juniorbedje?

Bericht  Annie24 di 26 maa 2013 - 0:23

Als er geen reden toe is zou ik lekker het ledikantje blijven gebruiken.

Y. is 2 geweest en die blijft gewoon in z'n ledikantje tot hij er uit valt of het écht niet meer past. Ik zie geen reden om hem eerder over te doen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer overstappen naar een juniorbedje? Empty Re: Wanneer overstappen naar een juniorbedje?

Bericht  loesje di 26 maa 2013 - 0:25

A was 1,5 toen hij overging maar een meegroei bedje.
We vonden hem te groot worden voor het ledikant en het ging vanaf dag 1 goed.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer overstappen naar een juniorbedje? Empty Re: Wanneer overstappen naar een juniorbedje?

Bericht  blondje1313 di 26 maa 2013 - 0:34

Over 2 maanden moet haar broertje in haar ledikantje, dus dat is de reden dat ze over moet. Maar we kunnen haar bedje dus in een ledikantvorm (maar dan wat groter als het huidige), of in een juniorbedje opbouwen. Ze moet sowieso in een ander bed.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer overstappen naar een juniorbedje? Empty Re: Wanneer overstappen naar een juniorbedje?

Bericht  nillis di 26 maa 2013 - 0:57

Hier is T met 2 jaar en 3 maand gelijk naar een groot bed gegaan. Ze vond het de eerste week heel spannend, maar nu geen problemen meer.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer overstappen naar een juniorbedje? Empty Re: Wanneer overstappen naar een juniorbedje?

Bericht  Manderijn di 26 maa 2013 - 2:05

blondje1313 schreef:Over 2 maanden moet haar broertje in haar ledikantje, dus dat is de reden dat ze over moet. Maar we kunnen haar bedje dus in een ledikantvorm (maar dan wat groter als het huidige), of in een juniorbedje opbouwen. Ze moet sowieso in een ander bed.

Ik zou het lekker veilig bij het ledikantje houden, dan veranderd er voor haar nog niet zoveel. En wellicht past ze er nog wel een jaar in, en kijk je dan weer. Juist omdat het bed beide opties bied zou ik het zo doen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer overstappen naar een juniorbedje? Empty Re: Wanneer overstappen naar een juniorbedje?

Bericht  Novalee di 26 maa 2013 - 5:57

Hier nog geen ervaring maar N. zal met ongeveer 2 jaar over gaan naar een groot bed. We doen geen peuter- of meegroeibed, dat lijkt ons een beetje onzin. Gaat het echt niet dan kopen we een goedkoop ledikantje waar ze dan in zal slapen. Of misschien ligt haar zusje dan nog in de wieg bij ons op de kamer en dan kan ze nog even in haar "eigen" ledikant.

In jullie geval zou ik kijken naar waar je denkt dat je dochter aan toe is. Maar als je iets twijfelt dan zou ik hem eerst als ledikant neerzetten aangezien er dan al veel voor haar verandert.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer overstappen naar een juniorbedje? Empty Re: Wanneer overstappen naar een juniorbedje?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 6:02

H. was anderhalf toen ze over ging omdat we het ledikant naar de babykamer deden.
Dat ging meteen goed. A is nu 16 maanden en klimt er bijna uit. Maar voor mijn gevoel is hij nog lang niet klaar om naar een groot bed te gaan. Hij zou er uit vallen en een feestje bouwen boven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer overstappen naar een juniorbedje? Empty Re: Wanneer overstappen naar een juniorbedje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum