Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overstappen naar nutrilon 3??

+8
Annemie
-Ieniemienie-
PiP
Darius
Isa
Mamsie
loesje
Roos
12 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Roos wo 22 jun 2011 - 3:05

L. is inmiddels de 10 maanden weer voorbij. Ik twijfel of we zouden overstappen naar n. 3.
Volgens mij heeft een kindje dan maar 300cc voeding nodig om aan de hoeveelheid vitamine d te komen. Om nu aan de 500 te komen is elke dag een heel gevecht.
Ook meen ik ergens gelezen te hebben dat de 3 een stuk zoeter is.

Wat hebben jullie gedaan?

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  loesje wo 22 jun 2011 - 3:08

ik denk dat ik gewoon op 2 blijf tot hij 12 maanden is en dan stap ik over op gewone melk
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 3:22

Er is niet voor niets een stap 3 neem ik aan? smile Wij gebruiken nu Friso 3, en over 2 weken gaan we gewone melk introduceren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 3:25

FoolishSam schreef:Er is niet voor niets een stap 3 neem ik aan? smile Wij gebruiken nu Friso 3, en over 2 weken gaan we gewone melk introduceren.

Dat is niet helemaal waar.
Het is ook voor een heel groot deel geldklopperij.

Als je kindje nog een paar weken op nummer 2 blijft is er niks aan de hand.

Hetzelfde als met peutermelk.
Zo'n onzin....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 3:25

FoolishSam schreef:Er is niet voor niets een stap 3 neem ik aan? smile Wij gebruiken nu Friso 3, en over 2 weken gaan we gewone melk introduceren.

Zo heb ik het ook gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 3:26

Hazeltje schreef:
FoolishSam schreef:Er is niet voor niets een stap 3 neem ik aan? smile Wij gebruiken nu Friso 3, en over 2 weken gaan we gewone melk introduceren.

Dat is niet helemaal waar.
Het is ook voor een heel groot deel geldklopperij.

Als je kindje nog een paar weken op nummer 2 blijft is er niks aan de hand.

Hetzelfde als met peutermelk.
Zo'n onzin....

Maar het maakt toch niet uit of je 2 of 3 koopt qua prijs?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 3:27

Nee, dat klopt.
(Tenminste dat denk ik want wij hebben geen 3 gehad...)

Maar voor die paar weken maakt het niks uit of je nog 2 of 3 geeft.
En dan overgaat op gewone melk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Mamsie wo 22 jun 2011 - 3:28

Serieus is dat er? Wat een onzin.

Nee hoor hier gewoon met 12 maanden ongeveer over op gewone melk en daarvoor hou ik het bij 2 en borstvoeding.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 3:33

Maar waarom is dat onzin? Ik snap het niet geloof ik. Van 10 naar 12 is nog 2 maanden, grote kans dat je dan nieuwe voeding moet kopen en waarom zou je dan 2 halen ipv 3?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Isa wo 22 jun 2011 - 3:34

Ik werk zelf bij een kinderdagverblijf. En wij hebben de vraag over nutrilon 3 ook gekregen van ouders. Wij hebben vervolgens contact opgenomen met het voedingscentrum, en zij raden het gebruik van nutrilon 3 af omdat er teveel energie in zit. Tot 12 maanden is nutrilon 2 prima en daarna kan je overstappen naar bv gewone melk. Momenteel hebben wij een kindje dat een lichte groeiachterstand heeft en zij krijgt wel nutrilon 3, maar als je kind een gewoon gewicht/lengte heeft dan volstaat nutrilon 2 ook.


Mamsie schreef:Serieus is dat er? Wat een onzin.

Nee hoor hier gewoon met 12 maanden ongeveer over op gewone melk en daarvoor hou ik het bij 2 en borstvoeding.
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 3:36

Snoepy87 schreef:Maar waarom is dat onzin? Ik snap het niet geloof ik. Van 10 naar 12 is nog 2 maanden, grote kans dat je dan nieuwe voeding moet kopen en waarom zou je dan 2 halen ipv 3?

Ik zie het probleem ook niet hoor Wink

Ik heb hier Nestlé 2 en 3 staan. Ze kosten precies evenveel. Ik zal zo eens naar de samenstelling kijken om te zien of er verschil in zit. Maar qua prijs kun je het moeilijk geldklopperij noemen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 3:39

Ik dacht gelezen te hebben dat haar kindje al bijna een jaar was...
En dan is het geldklopperij.

Maar ik zie nu idd dat haar kindje net 10 maanden is dus dan zal het inderdaad niet uitmaken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Darius wo 22 jun 2011 - 3:41

Je moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt, en het niet laten afhangen van geldklopperij. Dan zijn bijvoorbeeld potjes met voeding vanaf 12 maanden ook geldklopperij, vanaf een jaar kunnen ze best met de pot mee eten.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Mamsie wo 22 jun 2011 - 3:44

Ja ik vind het allemaal onzin die dingen. Als ik zie wat er nu in de schappen staat tegenwoordig dan weet ik bijna van gekte niet wat ik moet pakken. Allemaal onzinnige dingen.
Het is zelfs zo erg dat hier bij de kruidvat geen gewone fijne granen/volkoren granen te koop is omdat het niet verkocht. Nee er staan alleen maar appel,banaan, weet ik het wat en papjes die je met water aan moet maken ofzo.

Mijn oudste 2 zijn ook groot en gezond geworden met bv, standaard 2 en gewone pap dus S ook.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 3:44

Darius schreef:Je moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt, en het niet laten afhangen van geldklopperij. Dan zijn bijvoorbeeld potjes met voeding vanaf 12 maanden ook geldklopperij, vanaf een jaar kunnen ze best met de pot mee eten.

Potjes is sowieso geldklopperij en alleen maar makkelijk :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Roos wo 22 jun 2011 - 3:47

Het gaat me ook niet om geldklopperij o.i.d.. Dat maakt me niet uit...
Het feit is dat ik het beste wil voor mijn mannetje.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat 3 zoeter is, waardoor kinderen moeilijker kunnen wennen aan gewone melk. En daardoor de ouders dus nutrilon blijven kopen.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 3:50

Ik weet dus niet of het zoeter is.
Maar anders blijf je toch nog even op twee en ga je daarna over op gewone melk?

Of je pakt 3 en mengt dat straks met gewone melk.
Mocht het niet goed gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 3:58

Mamsie schreef:Ja ik vind het allemaal onzin die dingen. Als ik zie wat er nu in de schappen staat tegenwoordig dan weet ik bijna van gekte niet wat ik moet pakken. Allemaal onzinnige dingen.
Het is zelfs zo erg dat hier bij de kruidvat geen gewone fijne granen/volkoren granen te koop is omdat het niet verkocht. Nee er staan alleen maar appel,banaan, weet ik het wat en papjes die je met water aan moet maken ofzo.

Mijn oudste 2 zijn ook groot en gezond geworden met bv, standaard 2 en gewone pap dus S ook.

Dat is hier ook zo, te gek voor woorden.

Hier komt ook geen groeimelk nr. 3. Als ze straks een jaar is ga ik het langzaam mengen met gewone melk. Kindjes die gezond zijn hebben geen groeimelk nodig, die functioneren ook goed op gewone melk (of geitenmelk o.i.d).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 5:23

Dromertje schreef:
Mamsie schreef:Ja ik vind het allemaal onzin die dingen. Als ik zie wat er nu in de schappen staat tegenwoordig dan weet ik bijna van gekte niet wat ik moet pakken. Allemaal onzinnige dingen.
Het is zelfs zo erg dat hier bij de kruidvat geen gewone fijne granen/volkoren granen te koop is omdat het niet verkocht. Nee er staan alleen maar appel,banaan, weet ik het wat en papjes die je met water aan moet maken ofzo.

Mijn oudste 2 zijn ook groot en gezond geworden met bv, standaard 2 en gewone pap dus S ook.

Dat is hier ook zo, te gek voor woorden.

Hier komt ook geen groeimelk nr. 3. Als ze straks een jaar is ga ik het langzaam mengen met gewone melk. Kindjes die gezond zijn hebben geen groeimelk nodig, die functioneren ook goed op gewone melk (of geitenmelk o.i.d).

Het is ook geen groeimelk! Het gaat om nr 3 opvolgmelk van 10-12 maanden. Wat ik dus geen onzin vind, anders hadden ze geen "stappen gemaakt, dan kan je nr 2 ook wel onzin vinden want dat is ook maar voor 4 maanden smile Nou goed, idd doen waar je je het prettigst bij voelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 5:26

dan vraag ik me echt af wat ze aan de samenstelling veranderd hebben, wat een paar maanden geleden was de nr. 2 nog tot 12 maanden en nu ineens tot 10 maanden

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 5:32

Dromertje schreef:dan vraag ik me echt af wat ze aan de samenstelling veranderd hebben, wat een paar maanden geleden was de nr. 2 nog tot 12 maanden en nu ineens tot 10 maanden

Ik heb net even gekeken en de samenstellingen lijken erg op elkaar. Maar de vitamine-verhoudingen zijn iets anders (in 3 zit minder vitamine K en meer vitamine D). Qua calorieën is het exact hetzelfde, al zitten er íets meer eiwitten in. Tenslotte zijn de hoeveelheden van een aantal dingen die ik niet (her)ken wat verschillend.

Dit geldt trouwens voor de Nestlé variant.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  PiP wo 22 jun 2011 - 6:43

Toen ik Friso gebruikte en F 10 maand was kwamen ook langzaam de nieuwe pakken Friso in de schappen.
Toen stond er op nr 2 van 6 tot 10 maand en op nr 3 vanaf 12 maanden..... Tja en toen?
Dus ik bij het Cb gevraagd en die gaf aan dat zolang ik dacht dat F nog genoeg had aan nr 2, dus geen honger of te weinig energie, ik gewoon nr.2 moest blijven geven. Dit heb ik ook gedaan.
Ook zei ze dat ze samenstelling echt niet ineens anders zou zijn, dit kan natuurlijk ook niet zo ineens. Dan zouden ze eerst een poos de oude en nieuwe dozen in de schappen moeten laten staan. Anders had ze zoals in mijn situatie voor maand 11 en 12 niks. Nu is dat ook wel weer overdreven, maar om even als voorbeeld te geven!


Ik kon de 3 soorten granen pap van Bambix hier gewoon bij de C1000 halen!
Raar dat dat niet overal zo is, je zou denken dat het een standaard iets is!?


PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Darius wo 22 jun 2011 - 6:51

er is idd een verschil tussen nummer 3 en peuter groeimelk. Peuter groeimelk is zoeter van smaak, dus deze zou ik sowieso niet pakken. Je kind is dan gewend aan zoet en wil geen gewone halfvolle melk meer hebben. Dat was in ieder geval hier het geval. Als ik jou was dan zou ik de gewone nummer 3 pakken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Mamsie wo 22 jun 2011 - 6:52

Idd die opvolg melk 3 is van de laatste maanden. Voorheen had je geen 3 en was het gewoon 1 voor de eerste 6 maanden en 2 voor de volgende 6 maanden. Ik blijf gespook op 2, hij krijgt toch maar 1 x per dag flesvoeding.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 7:03

Mamsie schreef:Idd die opvolg melk 3 is van de laatste maanden. Voorheen had je geen 3 en was het gewoon 1 voor de eerste 6 maanden en 2 voor de volgende 6 maanden. Ik blijf gespook op 2, hij krijgt toch maar 1 x per dag flesvoeding.

dit bedoelde ik inderdaad, een poosje terug bestond er helemaal geen nr 3 voor het eerste jaar, toen kon je nr. 2 gewoon tot de 12 maanden gebruiken. Ik ben benieuwd waarom die nr. 2 nu zo anders is dat ie opeens maar tot de 10 maanden gebruikt kan worden en het nodig is dat de nr. 3 tussen de 10 en 12 maanden gebruikt moet worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum