Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

geen wormpjes, maar wat dan wel?

3 plaatsers

Ga naar beneden

geen wormpjes, maar wat dan wel? Empty geen wormpjes, maar wat dan wel?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 3:56

Oké, dit wordt een vies verhaal, als je aan het eten bent, kun je dit topic beter even weg klikken Laughing


Vannochtend wilde ik de luiers in de was doen (we gebruiken wasbare luiers dus). in 4 van de 5 poepluiers vond ik wormpjes en niet weinig ook, het krioelde echt van de wormpjes. Het vreemde is dat wij dit niet opgemerkt hebben bij het verschonen én dat in een poepluier geen wormpjes zaten. Nu heb ik de huisarts gebeld die adviseerde om heel even af te wachten, omdat hem aarsmaden niet waarschijnlijk leek, omdat mijn dochter nog maar 10 maanden is en we ze niet direct op hebben gemerkt.

Nu ben ik dus wel erg benieuwd waar die worpjes nou vandaan kunnen komen? We hebben niet het idee dat ze er last van heeft, maar schijnbaar poept ze dan toch eitjes uit ofzo waar die wormpjes uit komen, dan zullen die dan ook wel in haar darmpjes zitten?


Oké, ben benieuwd of er mensen zijn die dit hele verhaal uit gelezen hebben en er wat over te zeggen hebben :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geen wormpjes, maar wat dan wel? Empty Re: geen wormpjes, maar wat dan wel?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 3:58

Ik heb het gelezen.
Ondanks dat ik al de hele dag zo misselijk als iets ben :P

Maar ik weet het niet.
Het is wel apart dat het niet eerder opgevallen is en dat het in 1 luier niet zit...
Verder kan ik er geen zinnig woord over zeggen Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geen wormpjes, maar wat dan wel? Empty Re: geen wormpjes, maar wat dan wel?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 3:59

Had de huisarts er geen verklaring voor, die heeft er natuurlijk meer verstand van dan wij. Ik zou trouwens helemaal niets afwachten maar gewoon een wormenkuurtje geven. Voorkomen is beter dan genezen lijkt me en ze komen toch ergens vandaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geen wormpjes, maar wat dan wel? Empty Re: geen wormpjes, maar wat dan wel?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 4:02

Probleem is ook dat ze met haar 10 maanden nog geen gewoon wormenkuurtje mag hebben, die zijn (geloof ik) allemaal vanaf een jaar of 2/3, dus als ze wat moet hebben, dan moet het toch op recept gemaakt worden voor haar en daar heb je de huisarts voor nodig.

Ik heb de assistente aan de telefoon gehad en die dacht dat ze misschien wat gegeten had waarop die eitjes zaten, maar ik vind het zo'n raar iets. Dan zouden die eitejs dus ook in haar darmpjes zitten/gezeten hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geen wormpjes, maar wat dan wel? Empty Re: geen wormpjes, maar wat dan wel?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 4:04

En wat moet ze gegeten hebben dan?
Dan zouden jullie er ook last van moeten hebben, of niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geen wormpjes, maar wat dan wel? Empty Re: geen wormpjes, maar wat dan wel?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 4:08

wat ze dan gegeten zou moeten hebben waar dat van komt weet ik ook niet, fruit wordt geschild of goed schoongemaakt, de rest wordt door en door verhit. Ze speelt nog niet in de zandbak o.i.d. waar de wormpjes vandaan kunnen komen..

Wij hebben nergens last van, maargoed, onze ontlasting ligt natuurlijk ook niet twee dagen in een luieremmer nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geen wormpjes, maar wat dan wel? Empty Re: geen wormpjes, maar wat dan wel?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 4:09

En er kunnen geen vliegen bij die luiers gekomen zijn die daar eitjes hebben gelegd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geen wormpjes, maar wat dan wel? Empty Re: geen wormpjes, maar wat dan wel?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 4:14

_Leaf_ schreef:En er kunnen geen vliegen bij die luiers gekomen zijn die daar eitjes hebben gelegd?

nee, dat is het niet denk ik. De emmer is sowieso goed afgelsloten, daar kunnen geen vliegen bij komen. daarnaast zijn de luiers dichtgevouwen en liggen ze niet open in de emmer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geen wormpjes, maar wat dan wel? Empty Re: geen wormpjes, maar wat dan wel?

Bericht  Pussycat ma 20 jun 2011 - 4:28

Wat vreemd zeg. Zou het niet kunnen dat het niet uit je dochter komt, maar doordat het dus te lang ligt er wormpjes in komen.
Tja ik weet het ook niet. Hopelijk weet je gauw meer want het is wel een vreemd iets.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geen wormpjes, maar wat dan wel? Empty Re: geen wormpjes, maar wat dan wel?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 9:59

Kan er echt niks anders voor bedenken dan dat het gewoon darmwormpjes zijn. Volgens mij zijn kleine kindjes daar gewoon erg gevoelig voor en er hoeft maar een keer een eitje aan iemands schoen te hebben gezeten en zij kan die al binnen hebben gekregen, ook kan er denk ik wel redelijk makkelijk een enkel eitje achterblijven op voedsel, hoe goed schoongemaakt ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geen wormpjes, maar wat dan wel? Empty Re: geen wormpjes, maar wat dan wel?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:24

we wachten het maar even af, ik kon gisteravond en vannochtend geen wormpjes meer vinden in de ontlasting. Misschien dat het toch iets in het eten is geweest. Iets van buitenaf lijkt me nog steeds sterkt, maar wie weet.. We blijven er in ieder geval goed alert op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geen wormpjes, maar wat dan wel? Empty Re: geen wormpjes, maar wat dan wel?

Bericht  Darius ma 20 jun 2011 - 23:41

Kunnen het ook niet gewoon maden zijn geweest? Als de poepluiers een tijdje in een bak liggen te broeien, dan kan ik me voorstellen dat dit gaat 'rotten' op de een of andere manier. Ik heb 10 jaar geleden eens een blikje kattenvoer open laten staan, een halve dag later zaten er al maden in.....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

geen wormpjes, maar wat dan wel? Empty Re: geen wormpjes, maar wat dan wel?

Bericht  Darius ma 20 jun 2011 - 23:42

Even wat anders: hoe bevallen die wasbare luiers? Jullie vouwen gewoon een hydrofiel luier en dan een plastic broekje erover?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

geen wormpjes, maar wat dan wel? Empty Re: geen wormpjes, maar wat dan wel?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:47

misschien was dat het dan wel, al vond ik ze er niet als maden uit zien, maar echt als wormpjes, zo groot als een rijstkorrel, beetje geel/wittig en dan aan het bewegen. Bovendien is dit nog nooit eerder gebeurd, ik heb de luiers er wel eens langer in zitten.

De wasbare luiers bevallen goed, we gebruiken geen hydrofielen, we hebben voorgevormde wasbare luiers en die gebruiken we inderdaad i.c.m. een overbroekje, overbroekje is niet van plastic, maar van pul. Dat voelt aan als plastic, maar ademt, waardoor de boel niet gaat broeien. Ik doe ongeveer 1.5 luierwas per week (3 luierwassen per 2 weken, de ene week één, de andere week 2). Het principe is hetzelfde als bij wegwerp, je doet de luier om, zoals je een wegwerp ook om doet, je gooit ze alleen niet uiteindelijk in de prullenbak, maar in de wasmachine. Ik spoel ze ook niet voor met de hand, ik laat de wasmachine een voorwas doen en dan was ik ze gewoon op een normaal programma. We doen dit nu ongeveer een half jaar en ik hoef niet weer terug naar wegwerp.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geen wormpjes, maar wat dan wel? Empty Re: geen wormpjes, maar wat dan wel?

Bericht  loesje ma 20 jun 2011 - 23:50

waarom vind je de wasbare luiers dan zo veel fijner dan de wegwerpluiers??
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

geen wormpjes, maar wat dan wel? Empty Re: geen wormpjes, maar wat dan wel?

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 0:43

veel fijner niet, maar ook niet minder fijn. Feit is wel dat we met de wasbare luiers een stuk goedkoper uit zijn, kinderen uiteindelijk vaak een stuk eerder zindelijk zijn, ze nu eindelijk niet meer door lekt 's nacht, ze minder last hebben van luieruitslag en wasbare luiers beter zijn voor het milieu. Daarmee geven wasbare luiers mij zoveel voordelen dat ik wasbaar gebruik en geen wegwerp.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geen wormpjes, maar wat dan wel? Empty Re: geen wormpjes, maar wat dan wel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum